Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleistä rakentelusta / Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Uusin viesti kirjoittanut F350 tänään kello 20:44 »
2
onko siis todellakin niin että tuolla MAT-anturilla ohjataan vain EGR:ää,

Sen käsityksen tuolta saa.
Siinä tapauksessa tuo menis helpoimmillaan niin että esim potentiometrin ja yleismittarin kanssa kokeilemalla tekee taulukon, mikä jännite/AFR-arvo vastaa mitäkin MAT lämpötila-arvoa.
Sitten ohjelmoi lambdan lähdöksi 0-5v ja kytkee MAT-anturin tilalle.
Vaatii hieman tulkkaamista kun logia katsoo mutta eiköhän tuo onnistu?
3
Yleistä keskustelua / Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Uusin viesti kirjoittanut BigOJS tänään kello 15:13 »
VAG:n mukaan on ok, jos auto kuluttaa 0,5l öljyä 1000km!!! Nehän on keksineet auton, johon ei enää tarvitse vaihtaa öljyjä. 9-10tkm niin öljyt on jo kertaalleen pyöräytetty  ;D
Mikään uusi auto (tai vanhakaan) ei voi/saa syödä noin paljon öljyä.
4
OSTETAAN AUTOT & OSAT (Camaro/Firebird) / Ostetaan Gen 3 Firebird/TA takasiipi
« Uusin viesti kirjoittanut BigOJS tänään kello 15:05 »
Olisi hakusessa, joko ehjä alkuperäinen tai mieluummin uustuotantoa oleva lasikuituinen versio.
Jos jollain ylimääräisenä niin ottakaahan yhteyttä YV:nä.

Älä tarjoa valmiiksi rikkinäisiä/haljenneita, sellainen minulla jo on.

-OJS-
5
Sen takia monessa laajakaistassa on erikseen emuloitu kapea lähtö mikä käyttäytyy niinkuin kapea anturikin. Ei tarvi arpoa säätöjä.

Tuo selvinnee parhaiten kokeilemalla...
Ajattelinkin jo että rakennan tuohon vaihtokytkimen normi lambdan ja tuon laajakaistan emuloidun lähdön väliin. Aikaisemmassa mallissa tuossa innovatessa oli suora emulointilähtö normi lambdalle, tosin en tiedä oliko sekin lineaarinen.  Tuossa uusimmassa mallissa on tuo lähtö  ohjelmoitavissa, mutta lineaarisena, lähtö- ja loppuarvoilla. Testaus vaan taitaa mennä ensi kesään, ensi viikolle on luvattu pakkaskelejä.
6
  "huomaako" ECU tuon hyppäyksen puuttumista, kun tuo Innovaten Lambdan reagoimisnopeus on yli kymmenen kertaa nopeampaa kuin vakiolambdan?  ECU:han tunnistaa käsittääkseni käytännössä vain ääripäät, laiha/rikas, ja säätää sen mukaan seosta vastakkaiseen suuntaan?
Ei ole sinänsä kokemusta mutta siksi ajattelin kun laajakaistahan ei hyppää ääripäähän (esim. 10-20 alueella) jos seos on vain vähän pielessä (vaikka 13 tai 16) ja boxi odottaa laitaa ennen kuin korjaa. Toinen on mahdollinen vikakoodi jos lambda "jumittuu" näyttämään pitemmän aikaa samaa jännitettä. Normaalistihan boxi ei koskaan odota 0,5V jännitettä vaan pulssittaa ääripäiden välillä josta lasketaan keskiarvo.
Tuohon vois auttaa jos 0-1V lähdön ohjelmoi vaikka 14-15,4 alueelle jolloin jännitteen saa hyppimään herkemmin ja keskiarvo ois 14,7.
http://forums.pelicanparts.com/uploads8/O2+sensor+voltage1150420738.gif
Tuossa taas menetetään tarkan loggauksen mahdollisuus...


Sen takia monessa laajakaistassa on erikseen emuloitu kapea lähtö mikä käyttäytyy niinkuin kapea anturikin. Ei tarvi arpoa säätöjä.


Tuo selvinnee parhaiten kokeilemalla...
7

Voihan sinne vakiolamban tilalle syöttää 0-1V signaalia jonka saa logiin mutta ei välttämättä boxi osaa käsitellä sitä korjauksiin oikein kun ei 14,7 kohdalla tule "hyppäystä".
  "huomaako" ECU tuon hyppäyksen puuttumista, kun tuo Innovaten Lambdan reagoimisnopeus on yli kymmenen kertaa nopeampaa kuin vakiolambdan?  ECU:han tunnistaa käsittääkseni käytännössä vain ääripäät, laiha/rikas, ja säätää sen mukaan seosta vastakkaiseen suuntaan?
8
Seuraava ehdotus:
https://www.thirdgen.org/forums/diy-prom/505224-apypwb-maf-6e-linear.html
https://www.thirdgen.org/forums/diy-prom/533625-apypwb-arapwb-wideband-data.html
Noissa alettiin puhua niin paljon softaa, että menee tälläisen rautamiehen ymmärryksen yli ??? Mutta onko siis todellakin niin että tuolla MAT-anturilla ohjataan vain EGR:ää, ainakin itsestä tuntuu, että helteellä koneeseen syötetään vähemmän bensaa, tosin sekinhän pitäisi jatkossa  näkyä tuolla laajakaista lambdalla.
9
Yleistä keskustelua / Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Uusin viesti kirjoittanut RaiRai tänään kello 09:58 »
m/

Olkoon uusi EGR tukkimassa ja karstoittamassa imusarjaa, niin kuin edellinenkin.
Sillä sinun on saastelaitteet, palotilan lämpötila ja kerran poltettu seos....amen.

Pikkujuttuja nämä on nykymoottoreihin nähden.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml
On tuo VAGinakonserni kyllä semmonen että... Noh nyt lipeemässä ohi aiheen  :-Xa
10
Yleistä keskustelua / Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Uusin viesti kirjoittanut Fenix eilen kello 21:13 »
 m/

Olkoon uusi EGR tukkimassa ja karstoittamassa imusarjaa, niin kuin edellinenkin.
Sillä sinun on saastelaitteet, palotilan lämpötila ja kerran poltettu seos....amen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10