Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla  (Luettu 4056 kertaa)

Poissa BigOJS

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #51 : tänään kello 15:13 »
VAG:n mukaan on ok, jos auto kuluttaa 0,5l öljyä 1000km!!! Nehän on keksineet auton, johon ei enää tarvitse vaihtaa öljyjä. 9-10tkm niin öljyt on jo kertaalleen pyöräytetty  ;D
Mikään uusi auto (tai vanhakaan) ei voi/saa syödä noin paljon öljyä.
-OJS-
- Pontiac Turbo Trans Am 1980
- Pontiac Trans Am GTA 1989
- Porsche Gemballa 1988
- Porsche 911 2005

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 265
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #50 : tänään kello 09:58 »
m/

Olkoon uusi EGR tukkimassa ja karstoittamassa imusarjaa, niin kuin edellinenkin.
Sillä sinun on saastelaitteet, palotilan lämpötila ja kerran poltettu seos....amen.

Pikkujuttuja nämä on nykymoottoreihin nähden.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml
On tuo VAGinakonserni kyllä semmonen että... Noh nyt lipeemässä ohi aiheen  :-Xa
"If it ain't broke, don't fix it"

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3509
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #49 : eilen kello 21:13 »
 m/

Olkoon uusi EGR tukkimassa ja karstoittamassa imusarjaa, niin kuin edellinenkin.
Sillä sinun on saastelaitteet, palotilan lämpötila ja kerran poltettu seos....amen.
-89 350 HSR formula

Poissa BigOJS

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #48 : eilen kello 19:43 »
EGR ja lämpötila-anturi vaihdettu ja kierrosten heittelehtiminen loppuikin sitten siihen. Auto talliin kevättä odottamaan.
-OJS-
- Pontiac Turbo Trans Am 1980
- Pontiac Trans Am GTA 1989
- Porsche Gemballa 1988
- Porsche 911 2005

Paikalla Juggis

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
  • Sukupuoli: Mies
  • Seinäjoki
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #47 : 24.09.2017 - klo:19:40 »
Noniin, nyt on EGR irti, pitänee käydä US-Partsilta uusi ensi viikolla. EGR:n "jalassa" oleva anturi näytti erittäin "alkuperäiseltä"`, pitänee vaihtaa myös. Mikä anturi on kyseessä? Lämpötila?
Ohut alipaineletku joka meni läppärunkoon oli vaihdettu ja mielestäni letkun halkaisija oli kovasti pieni verrattuna kaikkiin muihin letkuihin. Letku myös istui kovasti väljästi "kulmapaloihin" molemmista päistään, joten en ihmettelisi vaikka olisi haukkonut tuolta hieman ilmaa. Vaikuttaako mihinkään/mitenkään?

Kyseessä lienee se EGR lämpötilakytkin (egr temp sensor) joka kertoo moottorinohjaimelle että EGR-venttiili todella toimii. Tottakai kaikki ilmavuodot ilmamäärämittarin jälkeen ovat haitallisia, niitä ei tulisi olla.

En tiedä mikä tuon lämpökytkimen saatavuus on muuten kuin että Ebaysta tuollaisen voi ostaa.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2017 - klo:21:27 kirjoittanut Juggis »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Coupe 5.7 TPI TH700R4
Lakeuren pääkaupunki Seinäjoki

Poissa BigOJS

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #46 : 24.09.2017 - klo:16:57 »
Noniin, nyt on EGR irti, pitänee käydä US-Partsilta uusi ensi viikolla. EGR:n "jalassa" oleva anturi näytti erittäin "alkuperäiseltä"`, pitänee vaihtaa myös. Mikä anturi on kyseessä? Lämpötila?
Ohut alipaineletku joka meni läppärunkoon oli vaihdettu ja mielestäni letkun halkaisija oli kovasti pieni verrattuna kaikkiin muihin letkuihin. Letku myös istui kovasti väljästi "kulmapaloihin" molemmista päistään, joten en ihmettelisi vaikka olisi haukkonut tuolta hieman ilmaa. Vaikuttaako mihinkään/mitenkään?
-OJS-
- Pontiac Turbo Trans Am 1980
- Pontiac Trans Am GTA 1989
- Porsche Gemballa 1988
- Porsche 911 2005

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6623
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #45 : 22.09.2017 - klo:11:28 »
Toi ei itsestään korjaannu, tatti vaihtoon.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa BigOJS

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #44 : 22.09.2017 - klo:11:20 »
Vikakoodit lukaisin ja EGR valvesta oli koodi, jonka poistin ja sittemmin ei ole tullut takaisin.
Pikkusen rikkaalla kävi pakokaasutesteissä.

-OJS-
- Pontiac Turbo Trans Am 1980
- Pontiac Trans Am GTA 1989
- Porsche Gemballa 1988
- Porsche 911 2005

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4059
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #43 : 22.09.2017 - klo:06:51 »
Mulla korjaantui rundien seilaaminen TPS:n vaihdolla, maksaa reilu 50 egee.
Listaa:
Suuttimet, n. 250 taalaa Racertonix, ottaa disc tyyppiset, niin on sitten kerralla hyvät.
Koneen maadoitusten puhdistus ja kiristys
Tulpat,
tulpanjohdot,
virranjakajan kansi
pyörijä
Puolalta virranjakajalle menevä johtosarja, maksaa muutaman taalan
Ja se jo mainittu MAF:in langan puhdistus

Nuo kun tekee, niin ihme on jos ei ole vaikutusta käyntiin, käyttäytymiseen ja on monta ihmettelyä vähenpänä.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3509
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #42 : 22.09.2017 - klo:00:20 »
Sen verran olen huomannut, että kylmänä käynnistellessä tuntuu hetken aikaa tyhjäkäynti soutelevan kunnes kone lämpiää. Missä järjestyksessä tuota kannattaisi tutkia: IAC, EGR, PVC vai suuttimet, joku muu?

Miten paljon rundit seilaa ja rauhoittuuko seilaus kokonaan vai osittain, kun moottori lämpenee?
Jos ei vikakoodia anna, niin lähtisin liikkeelle kaasuläpän asennontunnistimen (tps) ja tyhjäkäyntiventtiilin (iac) tarkastamisella.
Mulla oli joskus samaa oiretta ja vika oli muistaakseni lopulta tps:ssä.

Tps tarkistetaan mittaamalla kahden ylimmän johdon väliltä voltit virran ollessa päällä.
Ja volttien tulisi kasvaa tasaisesti läppiä avatessa.
Iac venttiilin ruuvaisin irti ja puhdistaisin.
http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=55498.msg517759#msg517759

Suutin-, lambda- & lämpöanturivikaa pidän epätodennäköisenä jos lämpimänä toimii ja mennyt juuri katsastuksestä läpi.
Suutivikainen käy rikkaalla ja meinaa tyhjäkäynnillä vaihde päällä tukehtua lämpimänä.

Myöhemmin tuli omassa pontikassa vielä jatkoa tyhjäkäntikierrosten seilaamiselle, mutta toisin kuin aikaisemmin, moottorin ollessa kuuma.
Seos heittelehti kierrosten mukana rikkaalle.
Vika poistui vahingossa imusarjan vaihdon myötä.
Eli nähtävästi siellä oli imuvuoto, mikä ei paljastunut edes reilulla starttipilotin suihkuttamisella.

Jos intoa piisaa niin ilmamäärämittarin puhdistuksestakaan ei varmasti ole haittaa.
Oletko jo ennättänyt tutustua vikakoodienlukuun?
Se onnistuu näissä rautalangan pätkällä.
Ja akun irroitus nollaa koodit ja ecun lähimuistin.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2017 - klo:09:26 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Paikalla Juggis

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
  • Sukupuoli: Mies
  • Seinäjoki
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #41 : 21.09.2017 - klo:22:34 »
Se nyt ainakin on selvää että jos niitä suuttimia ei ole koskaan vaihdettu niin ne olisi syytä vaihtaa. Ja jos vaihtaa suuttimet niin samalla vaihtaa EGR-venttiilin. Ja vaikka samalla sen plenumin pohjassa olevan imuilman lämpötila-anturin ja toki bensanpaineen säätimen kannattaa tsekata kanssa. Laittaa vaikka korjaussarjan sinne paineensäätimeen. Ja avatut bensalinjat/jakotukin osat/suuttimet uusilla O-rengastiivisteillä kasaan. Ja tietty se plenumi kanssa kasaan uusilla tiivisteillä. Näin on isot pojat mulle kertoneet.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2017 - klo:22:36 kirjoittanut Juggis »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Coupe 5.7 TPI TH700R4
Lakeuren pääkaupunki Seinäjoki

Poissa BigOJS

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #40 : 21.09.2017 - klo:21:44 »
Auto on nyt katsastettu ilman huomautuksia. Auto oli erittäin hienossa kunnossa alustaltaan ja on selvää että ei sillä juurikaan ole vesikelillä ajettu. Saa mennä talliin talvehtimaan. Yritetään talven aikana ihmetellä kuluvat osat läpi vaihtaa "hieman" pehmeämmät ja ei niin rapeat renkaat alle :)

Sen verran olen huomannut, että kylmänä käynnistellessä tuntuu hetken aikaa tyhjäkäynti soutelevan kunnes kone lämpiää. Missä järjestyksessä tuota kannattaisi tutkia: IAC, EGR, PVC vai suuttimet, joku muu?
-OJS-
- Pontiac Turbo Trans Am 1980
- Pontiac Trans Am GTA 1989
- Porsche Gemballa 1988
- Porsche 911 2005

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2245
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #39 : 12.09.2017 - klo:20:01 »
Kato tuolta,asialliset hinnat.Otin sieltä pariviikkoasitten kilkkuja.  https://www.foundersperformance.com/product-category/82-92-camaro-f-body/
There is no easy answer, just easy questions...

Paikalla Juggis

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
  • Sukupuoli: Mies
  • Seinäjoki
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #38 : 11.09.2017 - klo:22:14 »
Oletko muuten mistä hommannut Ponun kilkkeitä? Summitilta?

Summit, Jegs, Rockauto ja jotain kamoja paikallisestakin kun ovat US-Partsin jälleenmyyjiä.
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Coupe 5.7 TPI TH700R4
Lakeuren pääkaupunki Seinäjoki

Poissa BigOJS

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Pontiac Trans Am GTA 1989 Y84 koodilla
« Vastaus #37 : 11.09.2017 - klo:20:27 »
Juggis: Jostain syystä ilmoittaa, että tuo ketju on poistettu tai minulla ei ole oikeuksia nähdä sitä?
Oletko muuten mistä hommannut Ponun kilkkeitä? Summitilta?
-OJS-
- Pontiac Turbo Trans Am 1980
- Pontiac Trans Am GTA 1989
- Porsche Gemballa 1988
- Porsche 911 2005