Kirjoittaja Aihe: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta  (Luettu 2231 kertaa)

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4059
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #15 : tänään kello 20:44 »
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3568
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #14 : 28.09.2017 - klo:23:13 »
Se on T-TOP  >:( ;) ;) ;) ;D
CHEVROLET CAMARO 99 Z28. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4279
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #13 : 28.09.2017 - klo:21:17 »
Yhden omistaneena itse en enää ostaisi 2gen targaa, yhtä vetelää autoa saa todella hakea. Oli jopa niin vetelä vaikka oli uretaanipuslat ja connectorit että ei ollut kiva ajaa. Omasta mielestäni ehdoton plussa siis jos on kovalla katolla.
Tuo 78 on suorastaan halpa jos oikeasti on ruosteeton.

Joo no jos tässä puhtaasti ajo ominaisuuksia miettis niin tuo nykynen Iroc kyllä kaikkine palikoineen tarjoaa jo fbody maailman paremmasta päästä olevia kyytejä, tuo Bandit kuumehan on puhtaasti fiilispohjalta ja niihin fiilistelyhommiin taas targa on kuumana kesäpäivänä parasta mahdollista lääkettä  8)

Varmasti tuo 78 pääpiirteittäin on ruosteeton, sillehän ei ole koskaan tehty muuta ku huollettu mutta on siis oikeasti orkkis kunnossa joten kyllä sitä ruostettaki varmasti jostaki löytys. Mutta hyvä lähtökohtahan tuo ois. Mun tapauksessa vaan vaatis sen targan. Ja lopulta täydelliset korityöt ja maalin. Tuohan on toukokuun alusta asti ollu tarjolla melkeen samalla hinnalla, kummasti se ei ole menny mihinkään  :o
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 738
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #12 : 28.09.2017 - klo:21:11 »
Yhden omistaneena itse en enää ostaisi 2gen targaa, yhtä vetelää autoa saa todella hakea. Oli jopa niin vetelä vaikka oli uretaanipuslat ja connectorit että ei ollut kiva ajaa. Omasta mielestäni ehdoton plussa siis jos on kovalla katolla.

Tuo 78 on suorastaan halpa jos oikeasti on ruosteeton. Ja ei keulaa ja perää halvalla muuta, jolloin tulee varmuudella kalliimmaksi rakentaa uudemmasta.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2017 - klo:21:14 kirjoittanut jpe »

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4279
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #11 : 28.09.2017 - klo:20:55 »
Menee vähän mutulla mutta sanoisin että 75-76 olisi valojen osalta samoja. Siitä vanhemmat on jo pienellä takalasilla.

Jep, niinhän se menikin.. Ainakin -75-76 on tosiaan leviät valot vieläkin. Niitäkin projekteja muutama kohtuuhintanen ollu tarjolla viime aikoina.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 334
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #10 : 28.09.2017 - klo:20:25 »
Menee vähän mutulla mutta sanoisin että 75-76 olisi valojen osalta samoja. Siitä vanhemmat on jo pienellä takalasilla.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4279
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #9 : 28.09.2017 - klo:20:11 »
Justiinsa tossa 78-79 vaihteessa. -79 on jo kokoleveät takavalot.

Olisiko -77 vanhemmat sitten samoilla takapelleillä? Tais niissä olla sitte ne kapeammat valot jo tietenki..
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 334
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #8 : 28.09.2017 - klo:18:50 »
Justiinsa tossa 78-79 vaihteessa. -79 on jo kokoleveät takavalot.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4279
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #7 : 28.09.2017 - klo:18:45 »
Jos kloonaamaan lähtee niin en kyllä oikein näe järkeä alkaa tuota uudempaa vanhentamaan. Keulapala on vielä pulttaa kiinni juttu, mutta takapään muokkaus menee sitten jo peltitöiksi. Ostaa vaan oikean aikakauden aihion ja tekee siitä, on se sitten lähtenyt tehtaalta minkälaisena tahansa.

Enkä kyllä lähtisi yhtään kovakattoista t-topittamaankaan, autoissa kuuluu olla katto  ;D , mutta se on toinen juttu...

Missä vuosimallissa menee raja että perä muuttuu pelleiltään?
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 334
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #6 : 28.09.2017 - klo:18:28 »
Jos kloonaamaan lähtee niin en kyllä oikein näe järkeä alkaa tuota uudempaa vanhentamaan. Keulapala on vielä pulttaa kiinni juttu, mutta takapään muokkaus menee sitten jo peltitöiksi. Ostaa vaan oikean aikakauden aihion ja tekee siitä, on se sitten lähtenyt tehtaalta minkälaisena tahansa.

Enkä kyllä lähtisi yhtään kovakattoista t-topittamaankaan, autoissa kuuluu olla katto  ;D , mutta se on toinen juttu...

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4279
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #5 : 28.09.2017 - klo:17:17 »
Onko toi nyt niin paska aihio? Hintakin tippunut (mielestäni) ja nippu käteistä mukaan ja ruuneperin puhelahjat ni varmaan saa pikkasen vielä pois...

https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/9134690

En oo vieläkään käynyt katsoo ja tuo on tällä hetkellä ehkä potentiaalisin ehdokas. Hyvää tuossa että alkuperänen TA ja ruosteeton, mutta tuohonkin joutuu silti ihan kaiken tekee plus muokkaa katon targaksi. Eli vaikka äkkiseltään onkin tosi lähellä oikeaa yksilöä mistä startata niin silti voisi olla viisaampi ostaa edes hippasen parempi. Pitäisi käydä katsomassa. On me tuon kaverin kans monesti oltu yhteyksissä.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6623
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #4 : 28.09.2017 - klo:17:06 »
Onko toi nyt niin paska aihio? Hintakin tippunut (mielestäni) ja nippu käteistä mukaan ja ruuneperin puhelahjat ni varmaan saa pikkasen vielä pois...

https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/9134690
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4772
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #3 : 28.09.2017 - klo:17:04 »
ku ittelleen tekee mieleistä ja värkkää omaansa eikä yritä rahastaa sillä väittäen aidoks ni mikäs siinä muutaku tekee.

ite katellu camaroo mikä edusta 78-81 koria muut vuosimalli pitäs olla 77 niit aina joskus näkyy mut sihen jos lisää t-topin ni ei ainakaan helpota. toki sen vois tehä 74-77 kopasta niitäkin on nähty ja ihan onnistunu lopputulos eikä ahista yhtää kun toi turvapuskuri malli rauta ei oo se mieleisin
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3509
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #2 : 28.09.2017 - klo:16:46 »
En anna erityistä arvoa trans am / gta ym. malleille.
Firebirdejä ne on kaikki. Ja siksi en pitäisi projektia "raiskauksena".
En vaikka siitä tekisi camaron :W
Eiks se ole ihan sama onko ne t/a osat hylsyyn asentanut tehdastyöntekijä tai omistaja itse.
Tee siten mikä itselle sopii parhaiten.





« Viimeksi muokattu: 28.09.2017 - klo:16:57 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4279
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #1 : 28.09.2017 - klo:14:46 »
Joo ei oo iso salaisuus että 2gen TA Bandit on tänä päivänä itelle semmonen ylitsepääsemätön juttu mikä on pakko tavalla tai toisella toteuttaa tässä lähiaikoina. Tässä ajattelin vähä Banditin rakentelusta herättää keskustelua.

Se mikä tässä on suurin hidaste on se, että -77-78 mustia targa Trans Ameja ei liiemmin ole myynnissä, saatikka valmiiksi Bandit versioita. Ja sitten jos on, niin hinta menee raakasti yli sen budjetin mikä itelle on mahdollista lähivuosina. Voisin kuvitella että sen 10-15k€ kotteron kanssa voisin aloittaa ja sitä pikkuhiljaa jalostaa eteenpäin.

Oon nyt suht aktiivisesti yli vuoden katellu Bandittia itelle, Suomen markkinat helposti nähty ja välistä tulee kurkittua Ruotsin ja Saksan puolellekin ja välistä ihan jenkeistäkin katellu.

Tuommonen aito Trans Am -77-78 targa katolla vaikka se olisi minkä värinen vaan maksaa melkosen paljon. Ja muutostyöt Banditiksi muuttamiseksi vielä lähtökohdasta riippuen vielä enempi.

Oon välillä katellut että tuollasen vähä tuoreemman -79-81 saisi käytännössä puolet halvemmalla. Jos nyt leikitellään ajatuksena että hommaisin 1979-1981 Trans Amin mustana ja targana, niin onko kuin iso "rikos" muuttaa tuo 1977-1978 malliksi ulkoisesti? Itellehän mää sen toki tekisin, mutta toisaalta en tykkää yhtään tuosta eri vuosimallien osien sekoittelusta tai että auton arvo kärsii merkittävästi siitä että se on muutettu eri vuosimallin näköiseksi. Oon vaan miettinyt että oisko se näissä vähän sallitumpaa kun kuitenkin yleisesti -77-78:ia pidetään huomattavasti hienomman näköisenä kuin nuo tuoreemmat mallit  ;D

Ihan yleisesti olisi mukava kuulla harrastajaporukan fiiliksiä mitä te ajattelisitte jos vastaan tulisi -77-78 Bandit auto joka onkin oikeasti vuosimalliltaan tuoreempi, onko auto silloin pelastettu vai pilattu  ;D

En ole tarkemmin opiskellut Trans Amien vuosimallien eroja, mutta ilmeisesti tuommosessa tuoreemmassa vaatisi ainakin sen että keulapala pitäisi vaihtaa sekä takapuskuri ja takavalot. Onkohan muita isoja muutoksia mitkä tulisi suorittaa?

Toinen vaihtoehtohan olisi ottaa joku ihan perus -77-78 Esprit lähtökohdaksi ja tehdä siitä Bandit TA, mutta itestä tuntuu että ennemmin pohjalla saisi kuitenkin olla aito Trans Am joka muokattu vain -77-78 näköiseksi.

Tämä keskustelu nyt siis enempiki ajantappona Bandittia metästäessä, mitään päätöksiä en ole tehnyt miltä pohjalta lähtisi rakentaa ja olisi mielenkiintoista kuunnella muidenkin mielipiteitä tällaisista vaihtoehdoista. Ei ole tarkoitus pilata eikä raiskata nyt mitään F-bodya, vaan tehdä jokseenkin arvokas kasvojenkohotus jollen aitoa autoa muuten löydä sopivaa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005