Kirjoittaja Aihe: 2gen Bandit -- Projektin etsintä & rakentelu  (Luettu 28807 kertaa)

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4811
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #18 : 25.10.2017 - klo:13:28 »
Jenkeistäkin tuli noita mulkoiltua, siellä näitä kyllä on mutta äkkiä menee se 25-30k€ sileäksi jos sieltä asti tuotattaa tällasen, toki sais sitten suht OK laitteen. On näissä hinnat menny hurjaksi ei voi muuta sanoa, ja ihan muutamassa vuodessa hinta pompannu.

Mitä enempi noita jenkkilän pään autoja kattoo, niin sitä enempi tekis mieli tuommonen aikalailla valmis laittaa. Pitäs vaan sitte luopua Irocista mikä tuntuu suht mahdottomalta ajatukselta  :o

Tuossaki melkosen siisti hintasekseen, ei muuta vikaa ku manuaali:
https://tallahassee.craigslist.org/cto/d/1978-trans-am-bandit/6327771569.html

Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4811
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #17 : 25.10.2017 - klo:12:40 »
Tuossahan vois olla kans ihan potenttiaalinen. Muuan vuosi sitte läpikäyty. Puutteitahan tuossaki on paljon, pahimpana tuo targakaton puute. Mutta jos ois maaliltaan hyvä niin tuosta olisi kohtuullista jatkaa loppuun.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251166947
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4811
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #16 : 23.10.2017 - klo:09:20 »
tuosta huutamaan : https://huutokaupat.com/fi/v/554360

Väärä vuosimalli ja vääränvärinen sisustakin jne. Sen lisäksi melko nahistuneen näkönen jo kuvissa, mikä lie kunto.

Tuo häviää sille Vantaalla myynnissä olleelle 1978 Trans Amille. Se ois oikeaa vuotta ja ruosteettoman olonen, toki ihan jokapuolelta kulunut ja väärän värinen sisusta ja targa kattoki puuttuu, mutta ois siinä potentiaalia. Onhan tässä nyt talvi aikaa katella soppelia projektia.

Jos tää olisi järkihintanen niin koittasin jotenki järjestellä homman nippuun: https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/9140332

Tuossa on vaan moni asia pielessä tuon hintaseksi, jos hinta ois lähempänä 25k niin ne voisi hyväksyä mutta ei tuon hintaluokan laitteessa. Sisusta on kangaspenkeillä, väärät vanteet, maski vähä väärässä värissä jne.

Tänne saa kyllä linkkailla potentiaalisia ehokkaita  m/ Mutta tuossa jo tuli aikasemmin selväksi että on helpompi rakentaa tuo Bandit -77-78 vanhemmasta ku mitä tuoreemmasta, vanhemmassa riittänee keulapalan vaihto kun uudemmassa joutuu koko peränki modaamaan. Eli onko se nyt noin suurimmoilleen 1975-1978 mikä haussa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4446
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #15 : 22.10.2017 - klo:20:44 »
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3795
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #14 : 28.09.2017 - klo:23:13 »
Se on T-TOP  >:( ;) ;) ;) ;D
CHEVROLET SS CAMARO2012. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4811
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #13 : 28.09.2017 - klo:21:17 »
Yhden omistaneena itse en enää ostaisi 2gen targaa, yhtä vetelää autoa saa todella hakea. Oli jopa niin vetelä vaikka oli uretaanipuslat ja connectorit että ei ollut kiva ajaa. Omasta mielestäni ehdoton plussa siis jos on kovalla katolla.
Tuo 78 on suorastaan halpa jos oikeasti on ruosteeton.

Joo no jos tässä puhtaasti ajo ominaisuuksia miettis niin tuo nykynen Iroc kyllä kaikkine palikoineen tarjoaa jo fbody maailman paremmasta päästä olevia kyytejä, tuo Bandit kuumehan on puhtaasti fiilispohjalta ja niihin fiilistelyhommiin taas targa on kuumana kesäpäivänä parasta mahdollista lääkettä  8)

Varmasti tuo 78 pääpiirteittäin on ruosteeton, sillehän ei ole koskaan tehty muuta ku huollettu mutta on siis oikeasti orkkis kunnossa joten kyllä sitä ruostettaki varmasti jostaki löytys. Mutta hyvä lähtökohtahan tuo ois. Mun tapauksessa vaan vaatis sen targan. Ja lopulta täydelliset korityöt ja maalin. Tuohan on toukokuun alusta asti ollu tarjolla melkeen samalla hinnalla, kummasti se ei ole menny mihinkään  :o
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 976
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #12 : 28.09.2017 - klo:21:11 »
Yhden omistaneena itse en enää ostaisi 2gen targaa, yhtä vetelää autoa saa todella hakea. Oli jopa niin vetelä vaikka oli uretaanipuslat ja connectorit että ei ollut kiva ajaa. Omasta mielestäni ehdoton plussa siis jos on kovalla katolla.

Tuo 78 on suorastaan halpa jos oikeasti on ruosteeton. Ja ei keulaa ja perää halvalla muuta, jolloin tulee varmuudella kalliimmaksi rakentaa uudemmasta.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2017 - klo:21:14 kirjoittanut jpe »
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4811
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #11 : 28.09.2017 - klo:20:55 »
Menee vähän mutulla mutta sanoisin että 75-76 olisi valojen osalta samoja. Siitä vanhemmat on jo pienellä takalasilla.

Jep, niinhän se menikin.. Ainakin -75-76 on tosiaan leviät valot vieläkin. Niitäkin projekteja muutama kohtuuhintanen ollu tarjolla viime aikoina.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #10 : 28.09.2017 - klo:20:25 »
Menee vähän mutulla mutta sanoisin että 75-76 olisi valojen osalta samoja. Siitä vanhemmat on jo pienellä takalasilla.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4811
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #9 : 28.09.2017 - klo:20:11 »
Justiinsa tossa 78-79 vaihteessa. -79 on jo kokoleveät takavalot.

Olisiko -77 vanhemmat sitten samoilla takapelleillä? Tais niissä olla sitte ne kapeammat valot jo tietenki..
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #8 : 28.09.2017 - klo:18:50 »
Justiinsa tossa 78-79 vaihteessa. -79 on jo kokoleveät takavalot.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4811
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #7 : 28.09.2017 - klo:18:45 »
Jos kloonaamaan lähtee niin en kyllä oikein näe järkeä alkaa tuota uudempaa vanhentamaan. Keulapala on vielä pulttaa kiinni juttu, mutta takapään muokkaus menee sitten jo peltitöiksi. Ostaa vaan oikean aikakauden aihion ja tekee siitä, on se sitten lähtenyt tehtaalta minkälaisena tahansa.

Enkä kyllä lähtisi yhtään kovakattoista t-topittamaankaan, autoissa kuuluu olla katto  ;D , mutta se on toinen juttu...

Missä vuosimallissa menee raja että perä muuttuu pelleiltään?
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #6 : 28.09.2017 - klo:18:28 »
Jos kloonaamaan lähtee niin en kyllä oikein näe järkeä alkaa tuota uudempaa vanhentamaan. Keulapala on vielä pulttaa kiinni juttu, mutta takapään muokkaus menee sitten jo peltitöiksi. Ostaa vaan oikean aikakauden aihion ja tekee siitä, on se sitten lähtenyt tehtaalta minkälaisena tahansa.

Enkä kyllä lähtisi yhtään kovakattoista t-topittamaankaan, autoissa kuuluu olla katto  ;D , mutta se on toinen juttu...

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4811
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #5 : 28.09.2017 - klo:17:17 »
Onko toi nyt niin paska aihio? Hintakin tippunut (mielestäni) ja nippu käteistä mukaan ja ruuneperin puhelahjat ni varmaan saa pikkasen vielä pois...

https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/9134690

En oo vieläkään käynyt katsoo ja tuo on tällä hetkellä ehkä potentiaalisin ehdokas. Hyvää tuossa että alkuperänen TA ja ruosteeton, mutta tuohonkin joutuu silti ihan kaiken tekee plus muokkaa katon targaksi. Eli vaikka äkkiseltään onkin tosi lähellä oikeaa yksilöä mistä startata niin silti voisi olla viisaampi ostaa edes hippasen parempi. Pitäisi käydä katsomassa. On me tuon kaverin kans monesti oltu yhteyksissä.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6758
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 2gen Bandit -- Keskustelua rakentelusta
« Vastaus #4 : 28.09.2017 - klo:17:06 »
Onko toi nyt niin paska aihio? Hintakin tippunut (mielestäni) ja nippu käteistä mukaan ja ruuneperin puhelahjat ni varmaan saa pikkasen vielä pois...

https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/9134690
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.