Kirjoittaja Aihe: Camaro 3.8l ja P0300  (Luettu 546 kertaa)

Poissa Harjis

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #11 : 10.10.2017 - klo:13:38 »
Aivan selvä homma! Eiköhän siellä katti oo tukkeessa kun pistin kaverin polkee kaasua ja ite pidin kättä pakoputken päässä ja eikä sieltä juuri paljoo tuu ulos + lentää jotain metallin tapasta murua käteen kun polkasee :o

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2451
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #10 : 10.10.2017 - klo:12:55 »
Takimmainen lambda mittaa hapen vähenemistä katissa eli toimiiko katti. Se ei tiedä jos on kennosta pala irronnut ja tukkii putken.
Katin kenno on haurasta keramiikkaa. Ei kummoista kolausta tarvi jotta lohkeaa. Joskus hajoaa ilman kolauksiakin.
Katin takapäästä putki irti ja kurkkaamaan taskulampulla...
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa Harjis

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #9 : 10.10.2017 - klo:10:15 »
Jep hommasin uuden polttiainesuodattimen ja meinaan kokeilla sitä nyt ja katti täytyy kanssa tosta kurkata. Räminään en aikasemmin nii kiinnittäny huomiota kun kuullosti siltä kun joku lämpöpelti ois ottanu putkeen kiinni, mut nyt nostin auton ylös ja kyllä se räminä tulee juurikin sieltä katin sisältä sen hetken mitä se putki on kylmä, ilmasuodatin on melkee uus et se tuskin ahistaa. :-\ Mut eikös ton lambdan pitäs haistella jos se katti on rikki ja antaa siit koodia myös?

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2451
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #8 : 10.10.2017 - klo:10:06 »
Ei varmaan olis pahitteeks tarkistaa bensansaanti (suodatin, pumppu) ja se katti jos kerran rämisee.
Bensansaannin takia pitäis tulla vikakoodia myös laihasta seoksesta mutta sitä ei täyskaasulla tarkkailla. Jos bensa riittää vielä pintakaasulla voi tehdä juuri tuon eli täyskaasulla vetää laihalle ja alkaa pätkimään. Tulppien värikin vois kertoa jotain. Tukkoinen ilmanputsari tai pakoputki aiheuttaa yleensä mustia tulppia, huono bensansaanti valkoisia.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4044
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #7 : 10.10.2017 - klo:09:28 »
Sekin itseasiassa käynyt mielessä, koska joka aamu kun käynnistää auton niin hetken aikaa kuluu räminää juurikin sieltä missä katti on, mutta hiljenee kun auto lämpenee! Ja se on outoa, että normaali kaasulla auto toimii moiteetta eikä mitään sytytyskatkoja ole missään kohtaan ja tyhjäkäyntiä käy hyvin.
Kun varsinaista sytytyskatkoa en ole huomannut vaan tuntuu, että joku ahdistaa jossain  ???
Kostealla kelillä voi myös ilmansuodatin alkaa ahdistamaan, mutta silloin sen pitää olla jo tosi likainen.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Harjis

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #6 : 10.10.2017 - klo:08:02 »
Eihän katti ole tukossa?
Sekin itseasiassa käynyt mielessä, koska joka aamu kun käynnistää auton niin hetken aikaa kuluu räminää juurikin sieltä missä katti on, mutta hiljenee kun auto lämpenee! Ja se on outoa, että normaali kaasulla auto toimii moiteetta eikä mitään sytytyskatkoja ole missään kohtaan ja tyhjäkäyntiä käy hyvin.
Kun varsinaista sytytyskatkoa en ole huomannut vaan tuntuu, että joku ahdistaa jossain  ???
« Viimeksi muokattu: 10.10.2017 - klo:08:14 kirjoittanut Harjis »

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4044
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #5 : 09.10.2017 - klo:21:27 »
Eihän katti ole tukossa?
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9193
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Harjis

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #3 : 09.10.2017 - klo:15:54 »
Ahaa mulla on se tossa nyt irti, pystyykö sitä mitenkään muuten toteamaan kuin vaihtamalla uuden?

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9193
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #2 : 09.10.2017 - klo:15:13 »
Elikkäs murheena on, että kiihdyttäessä puuttuu huomattavasti tehoja ja kone ei jaksa kiihdytyksessä kiertää 4500 kierrosta enempää, ykkösellä harvoin saattaa juuri jaksaa kiertää sinne 6500 asti ja vaihtaa vielä 2 vaihteelle, mutta sitten puutuu kokonaan. Vilkutteli juurikin tuolla yläkierroksilla SES valoa ja nyt on sitten viimein jäänyt myös palamaan ja antaa koodiksi P0300 eli sytytyskatkoksia useammassa sylinterissä.
Tulpat, puolat ja tulpan johdot vaihdettu jotenka tuskin vika on niissä.
Olisikohan vika polttoaineen saannissa mahdollisesti?  :-\
Auto siis vuosimallia 2001 ja II 3800 koneella.
ICM ja puolien välillä kosketushäiriö tai ICM rikki. Tarkasta myös että ICM.n maadoitus on kunnossa.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Harjis

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Camaro 3.8l ja P0300
« Vastaus #1 : 09.10.2017 - klo:15:04 »
Elikkäs murheena on, että kiihdyttäessä puuttuu huomattavasti tehoja ja kone ei jaksa kiihdytyksessä kiertää 4500 kierrosta enempää, ykkösellä harvoin saattaa juuri jaksaa kiertää sinne 6500 asti ja vaihtaa vielä 2 vaihteelle, mutta sitten puutuu kokonaan. Vilkutteli juurikin tuolla yläkierroksilla SES valoa ja nyt on sitten viimein jäänyt myös palamaan ja antaa koodiksi P0300 eli sytytyskatkoksia useammassa sylinterissä.
Tulpat, puolat ja tulpan johdot vaihdettu jotenka tuskin vika on niissä.
Olisikohan vika polttoaineen saannissa mahdollisesti?  :-\
Auto siis vuosimallia 2001 ja II 3800 koneella.