Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
TPI / Vs: Väärät suuttimet? TPI 305 / Pontiac Firebird 88
« Uusin viesti kirjoittanut F350 tänään kello 11:48 »

Sun luona taisinkin käydä ecua kokeilemassa viime vuonna. Läppärin kaapeli vaan tais olla sillon hukassa, niin ei saatu arvoja katseltua.


Mutta jatketaan seuraamista. Se läppärillä katsominen ois varmaan seuraava järkevä vaihtoehto, kun nyt on kuitenkin ajokunnossa.
Jep, varmaan kävitkin. Ainakin kertaalleen on kaapeli löytynyt tuon jälkeen ;D
2
TPI / Vs: Väärät suuttimet? TPI 305 / Pontiac Firebird 88
« Uusin viesti kirjoittanut Inhuman tänään kello 11:03 »
Ja leimalla käytetty, yllättäen läpäisty....vaikka eilen olin luovuttamassa m/. Hyvä näin.

http://aijaa.com/pDukZd

Mentiin seuraavalla combolla katsastukseen:

-Vanha lambda
-Vikavaloa sytyttävä viimevuotinen MAF (eli se joka sytyttää vain jälkipoltosta valon, muuten toiminee vaikka valo palaa?) käy ainakin erilailla kuin johto irroitettuna.

Itse asiassa tällä systeemillä toimi paremmin kuin ikinä.... (ainakin tähän asti) lienee jotain vaikutusta 7/8 tulpan ja tulpanjohtojen vaihdolla. Myös sytkämoduli katsottu ja vaihdettu viimeviikolla varmuudeksi.

Laturia epäilen välillä itsekin, mielestäni auton mittari näyttää nyt pari viivaa yli 13v ja on ehkä näyttänyt joskus enemmänkin? tai sitten kuvittelen taas omiani.

Auto seilaa Haukiputaan ja Oulun väliä, mutta aika itselläkin aika vähissä tuonne heinäkuun puoleen väliin asti. Nyt on leimattu vuodeksi, niin ei enää niin hätäkään.
Sun luona taisinkin käydä ecua kokeilemassa viime vuonna. Läppärin kaapeli vaan tais olla sillon hukassa, niin ei saatu arvoja katseltua.


Omat katseet suuntautuu silti tuonne Maffia kohti, vaikka paria erillistä kokeiltu ja alkuperäistä Boschia ei enää taida oikeen mistään löytyä, toimii tällä Walkerilla (mistä puuttuu se burnoff) kaikista parhaiten eikä kaiketi ole valon palaessa edes vikatilassa? käynnistä päätellen.

Uusittu lambda aiheutti kaiketi "humppauksen" ja oli aika mustunut irroittaessa. Maffi taas ilmeisesti sen kaasuun vastaamattomuuden.

Nyt kierrokset oli tyhjäkäynnillä lämpöisenä sen n.600rpm ja ei sammunut valoihin kertaakaan. Mutta jatketaan seuraamista. Se läppärillä katsominen ois varmaan seuraava järkevä vaihtoehto, kun nyt on kuitenkin ajokunnossa.

Lähtisin perusasioista liikenteeseen:
1. Moottorin maaliitosten hapettumien poisto
2. uusi virranjakajan kansi ja pyörijä, ei ole kuin muutaman kympin kustannus
3. Kun jakajan kansi on auki vaiheessa 1. niin sytkämodulin irroitus ja maadoituksen tarkistus eli moduli saa maansa kiinnitysruuvien kautta, ne hapettuu, pintojen puhdistus hiekkapaperilla.
4. Bensanpaineiden mittaus, jos paineet ei ole oikeat, ei ecu osaa ohjata.
5. Käyttää läppäriä kiinni, niin näkee lamdan, MAF:n, ym

Voishan tuota tutkia, mutta tahtoo vaan tuo harrasteaika olla kortilla ja pitäis oma konekin saada nippuun. Missä päin Oulua auto on?
Yks mikä voi aiheuttaa tuollaista sekoilua on hajonnut laturi. Jos laturista hajoaa diodisilta, se alkaa puskemaan kanttiaaltoa ja se sekoittaa ecun.
3
Yleistä keskustelua / Vs: Ongelmaa ilmastointilaitteen muutoksessa R12->R134a
« Uusin viesti kirjoittanut Kolmio tänään kello 10:18 »
https://www.ebay.ca/dsc/i.html?_sacat=0&_nkw=r12+to+r134a+retrofit+kit

Täytyy laittaa retrofit -venttiilit.

Isceon on parempi, kannattaa maksaa se muutama kymppi ekstraa.

Tölläsin nyt vielä tarkemmin noita Ebay-linkissä olleita kohteita. Huomasin, että ainakin tässä kohteessa https://www.ebay.ca/itm/264294409442 korkeapaineventtiilin adapterissa näyttää olevan oma sielu sisällä. Kaiken järjen mukaan tämä on juuri nyt se ongelma, miksi mun vempelettä ei eilen saatu koneeseen kiinni. En tiedä onko tuon tapauksessa tarkoitus, että alkuperäisen venttiilin sielu poistetaan vai jääkö se aloilleen ja adapterin neula avaa sen alas työntyessään.

Mikähän mahtaa olla kierre tuossa Firebirdin alkuperäisessä venttiilissä? Näitä myynnissä olevia adaptereita kun on moneen lähtöön ja sopivasti General Motorsilla on oma jengansa.

Mitä siihen Isceoniin tulee niin aivan vahva vaihtoehto senkin käyttö on. Murheena vain on huono saatavuus - ilmastointihuoltoja tekevät firmat eivät näy edes netissä mitenkään erikseen mainostavan, että Isceonia olisi saatavilla. Tai sitten sitä ei yksinkertaisesti ole kuin hyvin harvassa paikassa.
4
Projektit / Vs: 68 Camaro, carbon fiber, "BIG GUN".
« Uusin viesti kirjoittanut BlackZ tänään kello 09:32 »
"Keulan säleikkö" jos tarkoitat maskia nin se on tehty hiilikuidusta ja mallia on otettu uuden camaron vastaavasta.
Jos tarkoitat noita keulan ritilöitä niin ne on levitetty ja samalla kavennettu...näyttää keula leveämmältä?? Ja sit lisätty noi pyöreät päivävalot.

Joo keula näyttää kyllä hyvältä noilla modiksilla  m/
5
MYYDÄÄN AUTOT & OSAT (Camaro/Firebird) / Camaro 3gen -82-92 pulikkaa
« Uusin viesti kirjoittanut JM 77 tänään kello 07:42 »
Otsikon autoon Nettivaraosassa sekalaista osaa kaupan!! m/ \m/

Löytyy ID:2737438.
6
Yleistä keskustelua / Vs: Ongelmaa ilmastointilaitteen muutoksessa R12->R134a
« Uusin viesti kirjoittanut letkume tänään kello 07:34 »
Kieltämättä kävi kyllä mielessä, että olikohan siellä huollossa jotenkin vaillinaiset vehkeet. Kaksikin jamppaa asiaa pähkäili, mutta eivätpä ainakaan ääneen sanoneet, että jossain muualla voisi löytyä tuollaisellekin adapterille istuvia laitteita. Pikemminkin sanoma oli, että täyttölaitteet ovat saman standardin mukaisia eli kun tuolla ei täyttö onnistunut niin ei pitäisi onnistua muillakaan koneilla. Että ainoa ratkaisu olisi löytää toisenlainen adapteri, jossa se sielu olisi ylempänä.

Jenkkikorjaamoilla jos on vehkeet, niin he saa kamat sisään. Isceon on kyllä parempi aine. Kannattaa kysellä eri paikoista missä vois onnistua, ei pitäisi olla taikatemppu, jos liittimet on oikeat.
7
Projektit / Vs: 68 Camaro, carbon fiber, "BIG GUN".
« Uusin viesti kirjoittanut tarmo68 tänään kello 07:31 »
"Keulan säleikkö" jos tarkoitat maskia nin se on tehty hiilikuidusta ja mallia on otettu uuden camaron vastaavasta.
Jos tarkoitat noita keulan ritilöitä niin ne on levitetty ja samalla kavennettu...näyttää keula leveämmältä?? Ja sit lisätty noi pyöreät päivävalot.
8
TPI / Vs: Väärät suuttimet? TPI 305 / Pontiac Firebird 88
« Uusin viesti kirjoittanut F350 tänään kello 07:13 »
En tiedä liittyykö kaikki kaikkeen vai mikähän tässä nyt kasaantuu.

Lähtisin perusasioista liikenteeseen:
1. Moottorin maaliitosten hapettumien poisto
2. uusi virranjakajan kansi ja pyörijä, ei ole kuin muutaman kympin kustannus
3. Kun jakajan kansi on auki vaiheessa 1. niin sytkämodulin irroitus ja maadoituksen tarkistus eli moduli saa maansa kiinnitysruuvien kautta, ne hapettuu, pintojen puhdistus hiekkapaperilla.
4. Bensanpaineiden mittaus, jos paineet ei ole oikeat, ei ecu osaa ohjata.
5. Käyttää läppäriä kiinni, niin näkee lamdan, MAF:n, ym

Voishan tuota tutkia, mutta tahtoo vaan tuo harrasteaika olla kortilla ja pitäis oma konekin saada nippuun. Missä päin Oulua auto on?
Yks mikä voi aiheuttaa tuollaista sekoilua on hajonnut laturi. Jos laturista hajoaa diodisilta, se alkaa puskemaan kanttiaaltoa ja se sekoittaa ecun.

9
TPI / Vs: Väärät suuttimet? TPI 305 / Pontiac Firebird 88
« Uusin viesti kirjoittanut Fenix tänään kello 00:50 »
Tommosen lämpöisenä hyytymisen voi aiheuttaa myös sytytysongelmat, monien muiden lisäksi.
Mutta jonkun siellä Oulun seudulla olisi hyvä käydä tutkimassa autoa.



10
Yleistä keskustelua / Vs: Ongelmaa ilmastointilaitteen muutoksessa R12->R134a
« Uusin viesti kirjoittanut Kolmio eilen kello 21:06 »
Vaihda tuo kuivain R134A malliin. Se kuuluu jokatapauksessa vaihtaa.

EDIT: korjaan, tuo on uusi 134 malli. Etsi putiikki, jossa paremmat vehkeet.

Kieltämättä kävi kyllä mielessä, että olikohan siellä huollossa jotenkin vaillinaiset vehkeet. Kaksikin jamppaa asiaa pähkäili, mutta eivätpä ainakaan ääneen sanoneet, että jossain muualla voisi löytyä tuollaisellekin adapterille istuvia laitteita. Pikemminkin sanoma oli, että täyttölaitteet ovat saman standardin mukaisia eli kun tuolla ei täyttö onnistunut niin ei pitäisi onnistua muillakaan koneilla. Että ainoa ratkaisu olisi löytää toisenlainen adapteri, jossa se sielu olisi ylempänä.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10