Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Projektit / Vs: Copper gold firebird -82
« Uusin viesti kirjoittanut Z-mo tänään kello 00:22 »
Itse harkitsisin erittäin vahvasti tuon vanhan koulukunnan Weiandin yks tason vaihtamista hyvään kakstaso imusarjaan, esim. Edelbrockin RPM airgäppi. Testeissä tuo airgäppi on vienyt ykstasoja todella selkeesti tyyliin 5500rpm asti. Nuo kannet ja nokka sopis omaan silmään todella paljon paremmin airgäpin kanssa.
Sitten kun kannet hengittäis niin että riittäis ja nokka olis luokkaa 250/250 .050, niin sitten ykstasonen kehiin ja antais laulaa 7000rpm.
2
Projektit / Vs: Copper gold firebird -82
« Uusin viesti kirjoittanut Fenix eilen kello 23:14 »
Mitäs mieltä ootte?

Omaan silmään osa valinnat on hyvät.  m/
Jos varman päälle pelaisi, niin vois harkita kierrettäviä keinuvivun studeja, jos ei ole jo.

Mikä on kansien valunumero?

3
Projektit / Vs: Copper gold firebird -82
« Uusin viesti kirjoittanut Chemical man eilen kello 21:30 »
4
Projektit / Vs: Copper gold firebird -82
« Uusin viesti kirjoittanut Chemical man eilen kello 21:26 »
On näitä tullut laskettua/pyöriteltyä pääkopassa. :)

Mulla ei uutta nokkaa vielä ole hankittu ja vanhaa en tässä käytä.
Moottori on mietitty aika pitkälti tälle nokalle. Mitä todennäköisesti tuun käyttämäänkin.

http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=87&sb=2

Näitten kansien max nosto on .500" Ja kyseisellä nokalla 1.5 keinuilla se on just 0.49.
Mulla olis 1.6 rullakeinut , mutta sitte joutuis ottaa vähän miedompaa nokkaa.
Ja kun alakerran pyörivät kestää sen +6000rpm. Ja puristuksiakin tulee seuraavasti: CR 10.3 ja DCR 8.3. Ja vielä turbiini on 2400 stallilla.
Niin omasta mielestä tämä nokka olis aika bueno.
Tarkotus hyödyntää quenchia, jolloin Fel pro 1003 tiiviisteillä se olis noin 0.046".

Nämä mulla jo on:

-Scat valu kampiakseli
-Scat I-profil 6" kiertokanget
-Wiseco -10CC Dish top D-cup (oisin ottanut -12CC, mutta oli kuulemma vaikeuksia saada niitä)

Tässä oli kanssa yks vaihtoehto, mutta luovuin sen käyttämisestä speksien takia.

http://www.competitionproducts.com/Howards-Cams-Hydraulic-Flat-Tappet-Camshaft-Chev-Small-Block-235_243-050-488_508-114-LS/productinfo/110051-10/#.XA6wyNszbIU

Mitäs mieltä ootte?
5
Projektit / Vs: Copper gold firebird -82
« Uusin viesti kirjoittanut Z-mo eilen kello 17:07 »
Eiköhän nuo kannet oo 383:sen pahin pullonkaula, joten varmasti menee kotiporttailulla parempaan suuntaan.  m/
Mikä nokka ja imusarja sulla olikaan? Ootko puristuksia laskenu?
6
Muu aiheeseen kuuluva / Vs: Ohjaus
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM eilen kello 16:20 »
Vanhaan ketjuun kysymys,miten tuo kiristys tehdään oikein?
En ota kantaa onko oikein vai väärin mutta ite tehnyt hammastangoissa yleensäkin:
Keula ilmaan eli renkaat irti maasta
Lukitusmutteri löysälle
Kiristys n. 5min (kellonviisaria) kerrallaan
Ratin pyöritys laidasta laitaan ilman että auto on käynnissä
Jos ei ahdista mistään niin uusintakierros
Viimeisen säätökerran jälkeen hieman takaisin ettei jää liian tiukalle. Lämmetessään saattaa hieman kiristyä lisää.


Hammastangoissa on se ongelma että kuluvat aina eniten keskeltä ja jos keskikohdan säätää hyväksi niin alkaa reunoissa ahdistamaan.
Jos on ajettu enempi kaupunkia niin kuluma-alue on laajempi ja maantiellä kapeampi.
Eli (keskeltä) enempi kulunutta tankoa ei hyväksi enää saa.
Eri asia on jos esim rattiakselin laakerit tai hammastangon puslat on kuluneet tms. Ja toki nupeissa ei saa olla väljää.
En ole kuullut että liian tiukka hammastanko hirttäisi mutta tulee tosi v...umainen ajettava jos kanittaa jossain kohtaa.
7
Projektit / Vs: Copper gold firebird -82
« Uusin viesti kirjoittanut Chemical man eilen kello 14:29 »
Jätin kopan rauhaan ja keskityin kansiin.

Siinä on lähtötilanne


Huonoja kuvia imukanavista




Siinä vähän parempi


Siinä on sipistelyä. Valupurseiden poistoa ja normitiivisteen mallailua.



Tässä näkee sitten normi ja performance-tiivisteen eron. Molemmat Fel-Pro:n.


Näyttää siltä, että pelkkä sipistely ei riitä.



Aloitin kuitenkin venttiilivarren ohjureitten muokkauksella. Ekaa kertaa olin porttaamassa, joten piti tätäkin pikkasen miettiä.
Tarkotus oli saada ohennettua ohjureita mahdollisimman paljon rakennetta heikentämättä. Ja saada säilytettyä muoto optimina seoksen virtausta/pyörteilyä ajatellen.

En ole ihan satavarma, mutta seuraava kuva on todennäköisesti samasta kanavasta, kuin eka ylläoleva.





Näistä sai aika reippaasti ottaa materiaalia pois. Etenkin ohjurin toiselta puolelta, minne ei aluksi edes hiomakivi mahtunut. Seeteistä hioin kynnyksen terävät pois.

Tässä pari kuvaa pakokanavista. Näitä en lähtenyt sen enempää työstämään, tasoitin pahimmat.





Valo jeesas aika paljon.

Työstäminen aloitettu


Mallailua


Siinä on valmiit imuportit.




Kahden desimaalin tarkkuudella otin mittoja.


Imusarjan porteista piti ottaa kanssa. Mulla ei vaan ollut oikein sopivaa hiontakiveä alumiinin työstöön. Joten täytyy tsekkaa noi kohdistukset vielä uudestaan.

Tulihan kokeiltua porttaamista ja olihan noissa oma duuninsa. \m/ Sen sitte näkee, oliko tästä hyötyä, vai tuliko ryssittyä?
8
Muu aiheeseen kuuluva / Vs: Ohjaus
« Uusin viesti kirjoittanut mopo-ukko eilen kello 14:14 »
4genissä ohjausta pystyy hiukan kiristämään hammastangon säätönupista. Omassa yli 100 mls Camarossa säätö auttoi jonkun aikaa kunnes löystyi uudestaan, ei tosin yhtä pahaksi kuin ennen säätöä. Ei saa kiristää kuitenkaan liikaa, ettei hirtä kiinni.

Säätönuppi löytyy hammastangon etupuolelta rattiakselin kohdalta.
Vanhaan ketjuun kysymys,miten tuo kiristys tehdään oikein?
9
Projektit / Vs: Copper gold firebird -82
« Uusin viesti kirjoittanut Chemical man eilen kello 13:24 »
Nyt kun perä ja tankki oli poistettu, niin oli jarrupääsylinterin vuoro.
Niinkuin kuvasta näkee, ei jarruputki meinannut irrota suosiolla. Ja tottakai se oli se taakse menevä.



Lähti lopulta
10
OSTETAAN AUTOT & OSAT (Camaro/Firebird) / Ostan trans am vm -85 mustat nahka jakkarat eteen
« Uusin viesti kirjoittanut Jaake 09.12.2018 - klo:22:04 »
Ostaisin pontiac trans am vm -85 mustat nahkajakkarat eteen??
Sivuja: [1] 2 3 ... 10