Kirjoittaja Aihe: 4-Gen Camarojen Kat:it...  (Luettu 3492 kertaa)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9296
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #19 : 05.12.2017 - klo:16:11 »
Saattaa olla, että katsuri kikkaili lukemien kanssa. Puolituttu kun on.
Kävin kyllä auton alla ja ei siä muuta vaimenninta ole, kun takana.
::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa J.J.Fox

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #18 : 05.12.2017 - klo:08:46 »
Saattaa olla, että katsuri kikkaili lukemien kanssa. Puolituttu kun on.
Kävin kyllä auton alla ja ei siä muuta vaimenninta ole, kun takana.
'96 Camaro Z28

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2489
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #17 : 02.12.2017 - klo:21:12 »
Ja kierroksilla:
CO% 0,57
CO2 14,4
HCppm 12
O2 0,4

Lambda 1,000


Itseasiassa vähän liiankin hyvät... HC 12 on melko mahdoton ainakin bensalla. Tai sitten on mitattu kikkailemalla.
Oletko aivan 100-varma ettei siellä kattia ole? Joku race-malli saattaa näyttää pieneltä vaimentimelta.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0890/6136/products/image_9de82dfe-a640-4cfe-8f06-c7e434134144.jpeg
http://www.guerrilla-exhaust.com/files/7469/products/4740294/race_kat.jpg
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa J.J.Fox

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #16 : 02.12.2017 - klo:20:56 »
Eli ymmärsinkö oikein, että lukemat on hyvät katittomaks versioks?
'96 Camaro Z28

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2489
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #15 : 23.11.2017 - klo:20:58 »
Noihin arvoihin riittää pienikin halpa "racing"-katti. Ei tarvi olla mikään ämpärin kokoinen.

Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8839
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #14 : 23.11.2017 - klo:18:35 »
katilla menee CO% heittämällä alle 0.1 (raja 0.5)
« Viimeksi muokattu: 23.11.2017 - klo:18:37 kirjoittanut Chevy »

Poissa J.J.Fox

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #13 : 23.11.2017 - klo:06:15 »
CO kierroksilla korkee.

En nyt saa liitetty kuvaa, kun herjaa liian isoks, mutta...

Tyhjäkäynnillä lukemat:
CO% 0,43
CO2 12,7
HCppm 88
O2 2,7

Ja kierroksilla:
CO% 0,57
CO2 14,4
HCppm 12
O2 0,4

Lambda 1,000
'96 Camaro Z28

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2489
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #12 : 22.11.2017 - klo:20:52 »
1.1.92 lähtien automaattisesti vähäpäästöinen oli merkintää tai ei.
Pitää olla mitä melkoisissa säädöissä kone (tai reilusti viinaa tankissa) että saa ilman TOIMIVAA kattia läpi päästöistä.
Alle 92, merkinnällä "katalysaattori", riitti tyhjäkin pönttö kun ei merkintä vaikuttanut päästörajoihin. Merkintä katista tuli jos autossa sellainen uutena oli ja 88-91 sai rekisteröidä vähäpäästöiseksi (jotain veroetua).
http://www.kolumbus.fi/garage/Sekalaista/Paastoarvot.gif

Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6629
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #11 : 22.11.2017 - klo:19:07 »
...
Oma Z28 on valmistettu '95, mutta myyty uutena '96 Metro-auton toimesta.
Putkistossa ei ole kattia. Pitäisikö olla?
Maahantuojan tyyppimerkinnöissä on maininta vähäpäästöisyydestä, mutta oman auton tiedoissa ei ole rastia ruudussa vähäpäästöisyys merkinnän kohdalla.
Tässä nyt arponut katin kohtaloa. Joku sen sieltä joskus ilmeisesti on poistanut, mutta ilmeisesti myös niin saanut leiman.

Eli onko se katti nyt pakollinen tässä oman auton kohdalla vai ei!? Menee käsi päähän. Tässä juuri erään katsurin kanssa asiaa tuumailtiin ja sain vähän ympäripyöreän vastauksen.
Pitää olla, on vähäpäästöinen 92 jälkeen automaattisesti, ei enää mainintaa otteessa.
Katti putkeen (tai tutulle katsurille?).

-e- En oo ite törmänny yhteenkään vakio-LT1 -moottoriseen mikä olis menny vähäpäästöiseksi ilman kattia. HC yli sata.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2017 - klo:19:11 kirjoittanut Nupa »
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9296
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #10 : 22.11.2017 - klo:17:32 »
Kyllä -95 varmasti pitää katti olla. Olisiko edellisellä omistajalla ollut tuttu katsastusmies tai katti on otettu leimaamisen jälkeen pois. Tuskin menee päästötestistä läpi ilman kattia.
Poikkeuksena muuttoautot jotka on tuotu ei katalysaattoria vaativasta maasta!
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #9 : 22.11.2017 - klo:17:08 »
Kyllä -95 varmasti pitää katti olla. Olisiko edellisellä omistajalla ollut tuttu katsastusmies tai katti on otettu leimaamisen jälkeen pois. Tuskin menee päästötestistä läpi ilman kattia.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3563
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #8 : 22.11.2017 - klo:17:07 »
Eikös se niin ole, että viimeistään -92 autot ovat kaikki vähäpäästöisiä.
Eli vaatii katin, vaikka siitä ei olisi erillistä merkintää.
Siitäkin huolimatta vaikka menisi ilmankin päästöistä läpi.
Eli joku kattia muistuttava pönttö ainakin oltava, oli tyhjä tai ei.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2017 - klo:17:09 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa J.J.Fox

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #7 : 22.11.2017 - klo:16:28 »
Löysin näinkin vanhan langan aiheesta.
Josko nyt loppuis arpominen oman Zetorin kohdalla ja joku vois kertoa faktaa tyhmälle.

Oma Z28 on valmistettu '95, mutta myyty uutena '96 Metro-auton toimesta.
Putkistossa ei ole kattia. Pitäisikö olla?
Maahantuojan tyyppimerkinnöissä on maininta vähäpäästöisyydestä, mutta oman auton tiedoissa ei ole rastia ruudussa vähäpäästöisyys merkinnän kohdalla.
Tässä nyt arponut katin kohtaloa. Joku sen sieltä joskus ilmeisesti on poistanut, mutta ilmeisesti myös niin saanut leiman.

Eli onko se katti nyt pakollinen tässä oman auton kohdalla vai ei!? Menee käsi päähän. Tässä juuri erään katsurin kanssa asiaa tuumailtiin ja sain vähän ympäripyöreän vastauksen.
'96 Camaro Z28

Poissa 91gta

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #6 : 05.01.2005 - klo:16:27 »
Mulla oli tupla katit , tuli kysyttyä maahantuojalta sanoi kuuluvan galifornia malliin vaikka optiossa merkintä pohjoiseurooppa.  Ostin keravalta yhden isomman katin joka on 3" putkella ja 500cid koneeseen tarkotettu +30 % virtaavampi ei ole katti paljoo vastuksena myös katsastus onnistui. Kiitos race palcen ;D

Poissa peep

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
    • Torque Headquarters
Re:4-Gen Camarojen Kat:it...
« Vastaus #5 : 05.01.2005 - klo:15:29 »
'96 alkaen on kaks kattia. Cali versioissa myös '95.

Ei se hp. luku muuttunut siitä mihinkään, +10 hp. näytti vaan hyvältä mainoksissa. Dynossa ja radalla sitä eroa et havaitse.
1969 SS<br />ex-1996 Z28