Kirjoittaja Aihe: t 56 ja siittä lähtevä meteli.  (Luettu 15965 kertaa)

Poissa pecu_83

• Jäsen
  • Käyttäjä
    • teamMADMAX
Vs: t 56 ja siittä lähtevä meteli.
« Vastaus #15 : 03.11.2017 - klo:14:42 »
Itsellä tahtoo t56 ääntää myös jos vedättää 1500 +- 300rpm kierroksilla   se on jotain jyrinän/värinän yhdistelmää.

Muuten laatikosta ei kuulu mitään.

Pitäisikö tästä huolestua vai antaako mennä vain.

Kytkimestä ei tietoa mikä siellä on.

Mulla tekee ihan samaa ja kaverin TKO myöskin jyrisee pienillä kierroksilla vedätettäessä. Taitaa kuulua asiaan. Ite oon ainakin antanut vaan sikapoljentaa pari kesää ja hyvin on pelannut.

Poissa HaroldHirmuinen

• Käyttäjä
« Vastaus #14 : 02.10.2016 - klo:10:52 »
Mulla oli neulalaakeri luovuttanut, kytkinpaketti ja neulalaakeri vaihdettiin. Sen jälkeen vaihdoin vielä vaihteiston kumityynyn ja kartaani kodisteltiin uusiksi ihan vaan prikoilla sen vaihteiston palkin alle. Näillä rauhoittui huomattavasti. Se mitä en itse uskonut mikä vaikutus on eristehuovalla siellä kepin juuressa, jos sitä ei ole kuuluu ääntä ehjästäkin vaihteistosta ei todellakaan hiljainen vaihteisto.

Poissa Protour

• Uusi Käyttäjä
  • *
« Vastaus #13 : 02.10.2016 - klo:09:00 »
Itsellä tahtoo t56 ääntää myös jos vedättää 1500 +- 300rpm kierroksilla   se on jotain jyrinän/värinän yhdistelmää.

Muuten laatikosta ei kuulu mitään.

Pitäisikö tästä huolestua vai antaako mennä vain.

Kytkimestä ei tietoa mikä siellä on.
Ent.bb. 1995 Z28 6Gang ehkä tuleva Pro Tour

Ex. Pontiac LeMans 2dht 1965
Ex.Ford Falcon STW 1964
Ex.Chevrolet Corvette z51 1985
Ex.Ford Mustang gt 1991
Ex.Chevrolet Camaro tpi+man 1988
Ex.Chevrolet Chevelle SS 1964
Ex.Dodge Dart Swinger 1971
Ex.Chevrolet Camaro SS 1971

Poissa MikkoV

• Käyttäjä
  • Oma teksti
« Vastaus #12 : 15.06.2016 - klo:04:38 »
Ok. Kiitos neuvoista. Juuri nuo laakerivälykset tästä kokemattomalle tekeekin haastavaa. Ei siis mitään mahdollisuuksia, käyttää saman verran shimmejä uusilla laakereilla mitkä on vahoissa ollut?

On toki, mutta pitää ne silti tarkastaa, kytkinakseli on helppo, sivuakseli sit vähän haastavampi.

Tossa on ohjeet:
http://www.tremec.com/anexos/TRSM_T56_0711_2.pdf

Hiukan muistin pieleen...
7 Input Shaft/Mainshaft Shim Endplay of 0.000-0.002 inch
 (0.0 to 0.05 mm).
102 Countershaft Shim Preload of 0.000-0.002 inch
(0.0 to 0.05 mm)
131 Countershaft Extension Shim Endplay of 0.002-0.00 inch
(0.05 to 0.13 mm)
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro 6.2 LS3 -70

Menossa mukana 2013:
www.autoviitala.com
www.cr-renkaat.fi
www.tatech.fi
www.tarranet.fi
www.futurez.fi
www.martelius.com
SEO Kiikoinen
www.suojakalvot.fi
www.varastointia.fi
Rosetti

Poissa HaroldHirmuinen

• Käyttäjä
« Vastaus #11 : 14.06.2016 - klo:23:02 »
Ok. Kiitos neuvoista. Juuri nuo laakerivälykset tästä kokemattomalle tekeekin haastavaa. Ei siis mitään mahdollisuuksia, käyttää saman verran shimmejä uusilla laakereilla mitkä on vahoissa ollut?

Poissa MikkoV

• Käyttäjä
  • Oma teksti
« Vastaus #10 : 14.06.2016 - klo:22:51 »
Tossa kytkinakselilla kuuluu olla muistaakseni 5 satkua päittäisvälystä. Ja sivuakselilla puolestaan laakereillaesijännitys, se ei varmuudella tuu ulkomuistista mutta luokkaa 0-10-0.15mm muistaakseni, kato noi kohdilleen jos laakereita vaihtelet, muuten tulee sutta ja sekundaa. Jos syyksi epäilee sitä silmälaakeria, kannattaa uusi samalla myös kytkinakselin ja pääakselin välinen laakeri, ei vaadi isompaa laatikon purkua.

Mulla saattais olla uusia laakereita. Oon jokusen T56 kunnostellut,  thegearbox.org on sellanen mistä oon itse osia ottanut, tulee aika nopeasti yleensä. 

Menossa mukana 2013:
www.autoviitala.com
www.cr-renkaat.fi
www.tatech.fi
www.tarranet.fi
www.futurez.fi
www.martelius.com
SEO Kiikoinen
www.suojakalvot.fi
www.varastointia.fi
Rosetti

Poissa HaroldHirmuinen

• Käyttäjä
« Vastaus #9 : 14.06.2016 - klo:22:30 »
Olen tässä pohtinut pystyisinkö vaihtamaan tuosta t56 askista nuo etupuolen laakerit itse. Hyvin todennäköisesti välys löytyy input akselin laakerista. Auton ostaessani vaihteisto piti karjaisun liikkeelle lähdössä, lopuksi syynä olikin neulalaakeri josta ei ollut mitään jäljellä, on siis päässyt ravistamaan pääakselia. Muuten vaihteisto toimii hienosti mutta kovimmilla vääntöalueilla kuuluu pientä "helinää". Olisi kyllä mahtavaa jos voisi kahdella laakerilla selvitä hommasta. Sitten se ongelma, täytyykö tilata kokonainen korjaus-sarja vaihteistoon vai voisiko tuollaisia laakereita saada esim: etrasta?

Onko täysin hullu idea lähteä vaihtamaan näitä kahta laakeria? Kuva kyseisistä laakereista:
http://image.hotrod.com/f/92293216+w660+h495+cr1/viper-t56-tremec-transmission-removing-input-shaft.jpg

Poissa HaroldHirmuinen

• Käyttäjä
« Vastaus #8 : 07.09.2015 - klo:16:44 »
Silloin ei enää kaikki ole kohdallaan, vaihtoon, on ainakin yksi vikapaikka vähemmän, eikä edes maksa paljon ja saa itse vielä tehtyäkin.

Osaatko sinä tai joku muu sanoa ristikon mitat, voisi tilata ensin ettei auto jää seisomaan.

Poissa F350

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
« Vastaus #7 : 07.09.2015 - klo:12:43 »
Välystä ei tunnu. Vähän nihkeesti liikkuvat.
Silloin ei enää kaikki ole kohdallaan, vaihtoon, on ainakin yksi vikapaikka vähemmän, eikä edes maksa paljon ja saa itse vielä tehtyäkin.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa MikkoV

• Käyttäjä
  • Oma teksti
« Vastaus #6 : 07.09.2015 - klo:12:40 »
Millainen kytkinpaketti tuli tilalle? Eli eihän tullut jousittamattomalla levyllä oleva... Puolen millin klappi kyllä ihan normaali, ja ei kai tuollainen silmälaakerin rikkoutuminen oikein muuhun voi vaikuttaa kuin kytkinakselin laakerointiin, sen vaihtaminen ei edellytä laatikon isompaa purkamista, pelkkä etulevy vaan irti. Laakerin preloadin kanssa saa olla kyllä tarkkana.

Menossa mukana 2013:
www.autoviitala.com
www.cr-renkaat.fi
www.tatech.fi
www.tarranet.fi
www.futurez.fi
www.martelius.com
SEO Kiikoinen
www.suojakalvot.fi
www.varastointia.fi
Rosetti

Poissa HaroldHirmuinen

• Käyttäjä
« Vastaus #5 : 05.09.2015 - klo:16:58 »
Entä kardaanin ristikot?

Välystä ei tunnu. Vähän nihkeesti liikkuvat.

Poissa F350

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Oulu
« Vastaus #4 : 05.09.2015 - klo:09:57 »
Entä kardaanin ristikot?
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa HaroldHirmuinen

• Käyttäjä
« Vastaus #3 : 04.09.2015 - klo:18:29 »
Tokihan siellä lootassa on öljyä?
Jos silmälaakeri ollu pitempään hajalla niin saattaa syödä kytkinakselin laakerin lootasta. Ois hyvä kokeilla pyöritellä ja heilutella akselia aina kun laatikko irti...
En tiedä f-bodyn manuaaleista joten tämä yleisesti.
98 lootiin löytyy kyllä kuvia ja ohjeita shop-manuaalin muodossa.

Käsin sitä kyllä pyörittelin mutten huomannut mitään erikoista n. puolen millin klappi oli pääakselissa. Eikä käsin pyörittämällä ääniä kuulunut. Minun mielestä äänet tulee vaihteiston perästä tai siitä lähistöltä. Uudet öljyt laitettiin vajaa 4 litraa, eikä allensa ole laskenut.

Poissa TransNAM

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
« Vastaus #2 : 04.09.2015 - klo:16:16 »
Tokihan siellä lootassa on öljyä?
Jos silmälaakeri ollu pitempään hajalla niin saattaa syödä kytkinakselin laakerin lootasta. Ois hyvä kokeilla pyöritellä ja heilutella akselia aina kun laatikko irti...
En tiedä f-bodyn manuaaleista joten tämä yleisesti.
98 lootiin löytyy kyllä kuvia ja ohjeita shop-manuaalin muodossa.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa HaroldHirmuinen

• Käyttäjä
t 56 ja siittä lähtevä meteli.
« Vastaus #1 : 03.09.2015 - klo:20:52 »
Kytkinpaketti vaihdettu mutta rikkoutunut neulalaakeri on ilmeisesti tehnyt tehtävänsä. Vaihteisto jurnuttaa melko ikävästi ja vedätyksessä kuuluu melko outoja sivuääniä. Eihän siellä mitään muuta ole mikä voisi meteliä tehdä? Kannatinkumi on varmasti ok, ristikot tuntuivat olevan kunnossa. Onko tuo pakoputken kannatin tavallisesti kiinni laatikonperässä, samalla kiinnikkeellä kuin torque arm, toisellapuolella? Ihme kitinä kuuluu ajossa koko ajan, ensin epäilin jarruja mutta kyllä se on nyt paikannettu tuohon vaihdekepin läheisyyteen.

Ihmetyttää kun ennen kytkimen vaihtoa kuului rohina ainoastaa lähdössä, neulalaakeri oli siis olematon hukannut neulat. Nyt kun on uusittu kaikki, jurina kuuluu oikeastaan kokoajan.

Olisiko kenelläkään räjäytys kuvia vaihtestosta, neuvoja mikä korjaussarja on hyvä/ kattava.