Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
TPI / Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Uusin viesti kirjoittanut Ana tänään kello 06:36 »
Block -part # 10066034, casting # 10066036 
2 piece rear main seal 4 bolt main 
Crankshaft- # 3932444 
Nodular Iron 1985 and older flywheel bolt pattern. 
Powdered Metal Connecting rods- # 10108688 
Cast Aluminum Pistons-#12514101 
G.M. High Volume Pump Oil Pump- part # 12555284 
Hydralic Flat tappet Camshaft- #14088839 
Intake Lift-.383" Exhaust Lift-.401" 
Intake Duration @ .050"- 194 Exhaust Duration @.050"- 202 
Lobe Seperation-112 
This cam Has a mechanical Fuel Pump Lobe. 
This is a low end Torque oriented camshaft. 

Cylinder Heads- part # 14034808, casting #33417369, 1.94" Intake valve, 1.50" Exhaust Valve, 76cc Combustion Chamber, 7 Bolt style Exhaust Flange Standard, 85' and prior intake manifold bolt pattern. Perimeter bolt style Valve Covers. This head is very similar to the old #882 castings from the 1970's 

Tuossa tiedot. Jotenkin tuota täytyy piristää, mikä sitten viisainta maltillisella muutoksella? Moottorista kannet nostettu jo pois. Kuulemma ajettu alle 20tkm tällä moottorilla vaihdon jälkeen.
2
Alusta / Vs: 4 gen etu alatukivarret
« Uusin viesti kirjoittanut pasi jkl tänään kello 00:24 »
Hyvät selvennykset asiasta, kiitoksia. m/
3
Alusta / Vs: 4 gen etu alatukivarret
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM tänään kello 00:17 »

Tuota työkalua monesti katsonut, mutta en ymmärrä miten sillä säädetään ala-tukivartta? Joo ehkä nyt tajusin?
Ongelmana on se että kun alatukivarren pulttejä löysää säätöä varten työntää auton paino/jousi tukivartta ulospäin. Takaisin ei tahdo saada kun autoa nostamalla (paino pois renkailta) mikä ei taas ole hyvä säätämisen kannalta tai ainakin hidastaa säätöhommia.
Työkalulla saa pidettyä tukivartta paikoillaan ja voi säätää hallitusti. Sille on valmiit paikat.
Joku ruuvipuristin tms. vois ajaa saman asian mutta jättää helposti jälkiä maaliin.
4
TPI / Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Uusin viesti kirjoittanut Fenix tänään kello 00:03 »
Just olin kirjoittamassa samaa kuin Balez.
Tuolla budjetilla ja TPI:n kanssa 170-180cc imukanava ja 64cc palotilan edulliset alukannet.
Vakio TPI ahdistaa moottorin hengityksen 4500-5000, niin ei kannata liikaa ahnehtia osien kanssa.
Portattuna ehkä voi tehdä tehoa 5000rpm asti, niin kannattaa kansilla ja nokalla ottaa kaikki ilo irti tuolla toiminta-alueella.
Pienemmissä nokissa on monesti imuventtiilin sulkeutuminen aikaisemmin kuin räyhäkkäämmissä nokissa, niin ei tarvitse staattista puristusta samalla tavalla.

Nokka esim. http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=207&sb=0
Huomioi että kansien max nosto passaa nokan nostolle.
Tuolla nokalla ja 9.6 staattisella puristuksella tulee dynaamista 8.

Useimmissa Comp camsin pikku nokissa (5200rpm) tahtoo tulla dynaamista puristusta jo liikaa.
Nokkakortin abdc lukema 9.6 staattisen kanssa olisi hyvä olla 50-60välillä, silloin kun se ilmoitetaan .050 nostolla.
Tuolloin dynaamista tulee 8-8.5

Onko rullalohko ja millä kansilla?
Jos kansien valunumeron ja specsit tietäisi, niin voisi katsoa onko niiden vaihto edes niin välttämätöntä.

Tämä?
https://www.gmperformancemotor.com/parts/12681429.html
Tuossa kansien max nosto 0.42.
Nokka. 383 imu /.401 pako.
.050 194 imu / 202 pako.
1.94 / 1.50 venttiilit.
Kansille on vaikea virtausarvoja löytää, mutta max nosto on pieni ja nokka aneeminen.
Ei ole rullalohko, eli ei rullanokkaa, ellei välttämättämättä halua kalliita nostajia tukisillalla.
Sen puolesta Edelbrockin 5089 käy mainiosti ja nokkasuositus menee uusiksi.


5
TPI / Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Uusin viesti kirjoittanut balez eilen kello 23:29 »
Tohon comboon halvat perus edelin e-streetit tai vastaavat.. 262 keppi tai vastaava aika kiva.. siihen kohtuu hyvä putkisto niin saat koko alueen läpi vääntävän n.255 hp moottorin.  m/ ja toimii maailman loppuun asti
6
TPI / Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Uusin viesti kirjoittanut Ana eilen kello 21:45 »
Kiitos tiedoista. Budjetiksi ajattelin n.2000e jos sillä sais kannet, nokan ja kaikki muut niihin liittyvän. Pitää etsiä noita ~60cc palotilalla olevia kansia. Käytetyt on aina riskipeliä mutta saa tarjota kaikkia mikä tuohon käy. Kai tuo tpi saa jäädä siihen, mukava alavääntö niin on mukavampi ajella. Nyt oli konetehoa 206 hv ja reilu 400nm vääntöä. Jos vähän pirteämmäksi sais...
7
TPI / Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Uusin viesti kirjoittanut Fenix eilen kello 20:47 »
Edelbrockilta löytyy kohtuu hintaista cnc-portattua kantta <-86 pulttijaolla.

https://www.summitracing.com/int/parts/edl-79895/overview/make/chevrolet

https://www.summitracing.com/int/parts/edl-79899/overview/make/chevrolet

Corvette foorumilla mun vanha imusarja myytävänä.
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=29415
8
TPI / Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Uusin viesti kirjoittanut Fenix eilen kello 20:16 »
Tällä hetkellä ei ole aikaa perehtyä suosittelemaan kansia.
Mutta ennen kuin nokkaa voi suositella, pitäisi tietää tulevat kannet (virtaus/palotila=puristus).
Pari huomioo tein kuitenkin.

8.5:1 76cc -> 9.6:1 64cc.
Tuo pitää ottaa myöhemmin huomioon nokkaa valittaessa dynaamista puristusta laskettaessa.
Jos siis päädyt 64cc palotilan kansiin.

TPI imusarjan tiiviste on Fel-pro 1204.
Edelbrock 5089 1205.
5085 1206.
Eli noissa kansissa on imukanavan koot isompia.
Useat ruisku viri-imusarjat käyttää 1205 tiivistettä.

Lisäksi 5089 kansien tiedoissa lukee, että on suunniteltu ainoastaan hydrauliselle laahuri nostaja/nokalle (mitä ikinä se tarkoittaakin kansien disainissa?).
max nosto 0.525 ja imupuoli virtaa 250cfm.

5085:lle en löytänyt virtausta, mutta max nosto on 0.575.

Imusarjassa 86/87 on vaihtunut keskimmäisten pultien asennuskulma ja TPI runnereista johtuen sinne ei mahdu adapteri kiiloja väliin.
Kansissa on mainittu edustaako 1955-1986 vai 87-> desainia.
Tuo ei tosin ole mikään ylitse pääsemätön ongelma.
Prikat väliin tai reikien hionta soikeaksi tapauksesta riippuen.

En oikein lämmennyt kummallekaan kansivaihtoehdolle.
Nyt jos ostat kannet ja nokan TPI imusarjan kaveriksi, niin myöhemmin Stealth ram ei stemmaa täysin siihen kokoonpanoon.
Tai toisinpäin TPI:n kaveriksi tulee "liian isoja" komponentteja.
64cc on max palotila mitä suosittelen ja löytyy vieläkin pienempiä ~60cc.
Isompi puristussuhde laajentaa nokkavalikoimaa, jos myöhemmin haet imusarjan myötä enempi rundeja.
Ehkä tuolle välille voisi jonkun passelin nokan ja kannet löytyä tyyliin 180cc 250cfm ja nokka 1600-5600rpm.
Paljon yli tuon mentäessä alkaa jo haluta tiuhempaa perää ja korkeampaa stall speedin turbiinia.
Tarkenna budjettia ja suunnitelmaa.



9
TPI / Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Uusin viesti kirjoittanut Ana eilen kello 16:26 »
Moi. Mulla projektina -87 iroc ja moottorina 350 goodwrench jonka päällä nuo alkuperäiset 305:n tpi setti. Puristus
-suhde on 8.5:1 ja nokka vakio. Melko laiska keksintö ja ajattelin hieman piristää sitä tässä talven aikana. Ajatuksena pitää toistaiseksi tuo tpi. Kansiksi meinasin tuon edelbrock 5085 tai 5089 ja nokka vaikka 262 tai 268 luokkaa. Onko merkittävää etua/haittaa jos imukanava on tuo 185 vai 210? Stealth ram hankinta listalla mutta ei vielä. Nykyiset palotilat kansissa 76cc ja nuo edelbrock on 64cc. Tpi:n ajattelin portata. Muita kohtuullisen hintaisia kansia kuin nuo edelbrock?

Nyt saa ja täytyy suositella . Kiitos.
10
Alusta / Vs: 4 gen etu alatukivarret
« Uusin viesti kirjoittanut RaiRai 14.11.2018 - klo:23:11 »
Sivuja: [1] 2 3 ... 10