Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Ahdetut / Vs: Ahdinnokkaa valitsemassa
« Uusin viesti kirjoittanut pasi jkl tänään kello 11:20 »
Korjasin ensimmäisessä viestissä oikean linkin lohkolle ja hiluille.
Hyvä linkki, tuolla on alakerran pakettiin eri osa vaihtoehtoja esim. Teräs kampiakseli, koneen laakerit, kk-kanget, kk-pulteille, damperille, vetolevy/vauhtipyörä, työn viimeistely, ym. tosin tasapainotuksen teettäisin Suomessa. ::)
2
Katalysaattori / Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Uusin viesti kirjoittanut J.J.Fox tänään kello 06:15 »
CO kierroksilla korkee.

En nyt saa liitetty kuvaa, kun herjaa liian isoks, mutta...

Tyhjäkäynnillä lukemat:
CO% 0,43
CO2 12,7
HCppm 88
O2 2,7

Ja kierroksilla:
CO% 0,57
CO2 14,4
HCppm 12
O2 0,4

Lambda 1,000
3
Pakosarjat / Vs: Firebird -67 peltisarjat HOOKER
« Uusin viesti kirjoittanut Kitisarke tänään kello 06:07 »
I think it is very good information.
4
Muu aiheeseen kuuluva / Vs: LS1 pakoputkisto
« Uusin viesti kirjoittanut Kitisarke tänään kello 06:06 »
On hyvä LS1: n pakojärjestelmä offline-tilassa.
5
Ahdetut / Vs: Ahdinnokkaa valitsemassa
« Uusin viesti kirjoittanut Fenix tänään kello 00:18 »
Korjasin ensimmäisessä viestissä oikean linkin lohkolle ja hiluille.
6
Ahdetut / Vs: Ahdinnokkaa valitsemassa
« Uusin viesti kirjoittanut z 28 jari tänään kello 00:07 »

Eikös LT-nokissakin ole ratas öljypumpulle, eli voisi käyttää virranjakajaa ja toinen ero nokan päädyn pinnissä

 [/i]
Joo rissa löytyy,rälläkkää pinnille niin pelittää.




 
7
Ahdetut / Vs: Ahdinnokkaa valitsemassa
« Uusin viesti kirjoittanut Fenix eilen kello 22:57 »
Taidetaan päätyä tuohon NX276HR nokkaan.   http://www.compperformancegroupstores.com/store/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=CC&Category_Code=RLERCAMHP
Compilta löytyy sama nokka myös LTX:lle, missä on lisätty +1 lsa(=overlap56-> 54) (abdc oletettavasti sama 66).
Tuota myy Hawks tuotantonokan hinnalla, mutta sitä ei löydy Compin listalta.
#230236   http://www.hawksmotorsports.com/comp-cams-camaro-firebird-93-97-lt1-lt4-camshafts/
Eikös LT-nokissakin ole ratas öljypumpulle, eli voisi käyttää virranjakajaa ja toinen ero nokan päädyn pinnissä?
Comppi ei tietenkään vastaa  nokkakorttikyselyyn ym. 

Crowerin 00483 oli myös kiinnostuksen kohteena ja ei vastaa uusinta tiedusteluihinkaan.   https://www.crower.com/searchresults/?part_num=00483&x=0&y=0
Siinä on pienehkö 50.50 overlap ja löysin sille lopulta abdc 41.5 lukeman, mikä saa sen omaan silmään näyttämään kokonaisuutena aavistuksen huonommalta kuin Compin kepit.

Vaikka läpipuhallus overlapin takia on aavistuksen isompi, niin mielestäni huomattavasti myöhäisempi imuventtiilin sulkeutumisajankohta korvaa täytöksen.
Ja alhaisempi DCR ahtoa otettaessa, tekevät yhdessä Compeista houkuttelevamman.
Kokokin on verrattavissa 350cid/268* kombinaatioon.

Kiitos kaikille avusta.
Aika paljon tuli kahden viikon aikana opiskeltua aiheesta ja toivottavasti tästä on joskus hyötyä jollekin ahdinnokkaa valitsevalle.

Tuo ylipaineen vaikutus dynaamiseen puristussuhteeseen on kinkkisempi kysymys.
Netistä löysin topicceja missä moni muukin pohtinut asiaa.
Useimmat tuntuvat ajelevan tyytyväisinä ~13:1 dcr:llä.
Pitää sitten myöhemmin hakea tulevalle setupille sopiva ahtopaine ja panostaa jäähdytykseen.
Siihen liittyen linkki;   http://www.onallcylinders.com/2015/11/20/ask-away-with-jeff-smith-what-is-safe-effective-compression-ratio-for-e85/
Vielä pitäisi miettiä mitkä männät valitsee.
8.8:1 scr männillä tulee dcr 7:1 ilman ylipainetta, 9.5=7.5 , 10=7.9 jne.
Laskelmien mukaan 8.8 scr tulisi 0,85bar dcr 13 tai 9.5scr/0.7bar=dcr13
Noi on tietenkin suuntaa antavia, mutta jossakin linjassa netistä löydettyjen muiden harrastajien ilmoitusten kanssa.
Mutta tuleeko liian laiska alarekisteri em. esimerkeillä 7-7.5:1 dcr:llä ennen ahtimen heräämistä?

+ muuta luettavaa.

http://www.badasscars.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=120/category_id=13/mode=prod/prd120.htm

https://ls1tech.com/forums/general-lsx-automobile-discussion/802010-why-cant-big-cam-mix-supercharger.html

A properly chosen "blower cam" will increase the efficiency of your engine.
As a result, boost will decrease and you should see a gain in power.
Less boost and more power is a good thing and the desired outcome.
Boost pressure is a measure of restriction.

The best part about reducing boost through a more efficient setup is that
you can turn the boost up again to see more gains!






 



8
Katalysaattori / Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM eilen kello 20:52 »
1.1.92 lähtien automaattisesti vähäpäästöinen oli merkintää tai ei.
Pitää olla mitä melkoisissa säädöissä kone (tai reilusti viinaa tankissa) että saa ilman TOIMIVAA kattia läpi päästöistä.
Alle 92, merkinnällä "katalysaattori", riitti tyhjäkin pönttö kun ei merkintä vaikuttanut päästörajoihin. Merkintä katista tuli jos autossa sellainen uutena oli ja 88-91 sai rekisteröidä vähäpäästöiseksi (jotain veroetua).
http://www.kolumbus.fi/garage/Sekalaista/Paastoarvot.gif

9
Ulkonäkö / Vs: 1 gen ylikoko lasit
« Uusin viesti kirjoittanut Jukkiz eilen kello 20:49 »
Samaa ittekkin mietinyt, että tilais kuttilasta isommat lasit niin ei tarvitsisi kuin nostaa korin ulkopintaan. Mullakaan ei ole tuulilasia, eikä asia ole hetkeen ajankohtainenkaan. Mä aattelin listat kuitenkin jättää pois ja amerikan lasit on aika kalliita.
10
Katalysaattori / Vs: 4-Gen Camarojen Kat:it...
« Uusin viesti kirjoittanut Nupa eilen kello 19:07 »
...
Oma Z28 on valmistettu '95, mutta myyty uutena '96 Metro-auton toimesta.
Putkistossa ei ole kattia. Pitäisikö olla?
Maahantuojan tyyppimerkinnöissä on maininta vähäpäästöisyydestä, mutta oman auton tiedoissa ei ole rastia ruudussa vähäpäästöisyys merkinnän kohdalla.
Tässä nyt arponut katin kohtaloa. Joku sen sieltä joskus ilmeisesti on poistanut, mutta ilmeisesti myös niin saanut leiman.

Eli onko se katti nyt pakollinen tässä oman auton kohdalla vai ei!? Menee käsi päähän. Tässä juuri erään katsurin kanssa asiaa tuumailtiin ja sain vähän ympäripyöreän vastauksen.
Pitää olla, on vähäpäästöinen 92 jälkeen automaattisesti, ei enää mainintaa otteessa.
Katti putkeen (tai tutulle katsurille?).

-e- En oo ite törmänny yhteenkään vakio-LT1 -moottoriseen mikä olis menny vähäpäästöiseksi ilman kattia. HC yli sata.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10