Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 70463 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 208
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #334 : 25.10.2017 - klo:10:12 »
Osat tuli pesusta, niin on kiva alkaa niputtaan.



Venttiilijouset vaihtuivat samalla jäykempiin. Vasta niputtaessa huomasin, että yhden venttiilin pää oli vähän huonona.



Otin sen takaisin auki ja käytin pään hiottavana. Täytyy seuraa kun saa koneet tulille, että meneekö heti uudestaan. Jos menee niin täytyy asentaa lash capit.

Sen jälkeen otin vielä muutkin venttiilijouset uudelleen pois ja shimmasin asennuskorkeudet kohdalleen.



Hoonasin pytyt kevyesti



Läjäsin pyörivät ja heitin hatut paikalleen.



Paria guidee täytyy vielä säätää, kun ei osunut rulla ihan venttiilin keskelle



Kyllä tää tästä.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3547
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #333 : 13.10.2017 - klo:20:35 »
Lohkon sisäinen pyörivä massa keventyi ;D

Tarkistitko kansien suoruutta ennen koneistamolle vientiä?
Jos toisen jättää nyt plaanamatta, niin tuskin sillä suurta merkitystä on?
Ainoa mihin vaikutusta voisi olla; työntötankojen pituus (koneistettu kansi), toinen sylinteriryhmä aavistuksen herkempi nakutukselle tai imukanavan kohdistus (tuskin).
Ehkä noista skenaarioista ei kuitenkaan yksikään täyty.
Eikä taida olla vaikutusta myöskään värähtelyihin?
-89 350 HSR formula

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 208
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #332 : 13.10.2017 - klo:16:37 »
Keskiviikkona sain kamat tasapainotuksesta.

Aika paljon olivat reikää tehneet molempiin päihin :)


 Toiseen kanteen vaihdettiin samalla yksi seeti. Kansi oli myös tämän jälkeen plaanattu. Kuuluukohan se aina seetinvaihtoon, vai olikohan siellä onnistuttu tekeen jotain jälkee kanteen joka vaati hionnan? Ei meinaan ollu etukäteen puhetta, ei oltu otettu siitä hintaa, eikä ollu noutaessakaan puhetta että ovat höylänneet kantta. En nyt tiedä pitäisikö toinenkin kansi plaanata. Täytyy eka mitata se ja kattoo paljon siitä on lähteny, joku satku ei paljon vaikuta mitään.

Keskiviikko iltana kohdistin vielä vaihdetun seetin imukanavaan ja niputin viimeisen männän joka oli ollut koneistamolla painotusta varten.


Samalla hitsailin öljypohjaan tukkeet alkuperäisen loiskelevyn nurkkiin, ettei öljy karkaa kovassa jarrutuksessa eteenpäin. Muuten tuohon ei mahdu yhtään tiiviimpi levy, pumppu tulee tuohon levyn tasoon asti ja tukkii tuon reiän.


En alkanut tekemään pohjaan sumpun sivuille lisätilaa, öljynjäähdytin kuitenkin lisää öljytilavuutta litralla, jonka jälkeen se on n.8litraa. Eiköhän se riitä.

Eilen läppäilin venttiilit:



Ja tänään lyhensin puolista studeja pari jengaa pois kun törröttivät imukanavassa


Seuraavaksi vien moottorin osat pesukoneeseen, kun niitä on hiottu ja koneistettu, ettei vaan jää metallipölyä / silppua mihinkään jemmaan ja sitten pääseekin jo kasaamisvaiheeseen.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 208
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #331 : 25.09.2017 - klo:21:26 »
Tein lyhyen "tutoriaalin" mäntien niputuksesta:

https://youtu.be/ejZxgDh6BB8

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3547
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #330 : 25.09.2017 - klo:14:44 »
Hienoa raportointia.
Tämmöstä on mukava seurata m/
-89 350 HSR formula

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 208
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #329 : 25.09.2017 - klo:13:53 »
Omia mäntiä ei saanutkaan painettua irti kankea vasten, koska männän ja kangen välissä oli niin pieni rako, niin piti painaa mäntää vasten.



Vaihdoin uusiin käytettyihin kankiin ARP pultit, jonka jälkeen punnitsin kanget yläpäät ja kokopainot erikseen.



6 kankea oli keskenään hyvin samanlaiset, mutta yksi kanki oli yläpäästä yli 10g kevyempi kuin muut ja yksi kanki vastaavasti alapäästä, joten joutui kaikkia hiomaan aika paljon. Kokonaispainoissa oli alle 10g heittoa. Hioin kankien yläpäät ensiksi samanpainoisiksi ja sen jälkeen kevyimmän mukaan kokonaispainot samaan. Männät ja tapit oli valmiiksi tehtaan jäljiltä 1g sisään samanpainoiset.

Uudessa kampurassakin oli ikävästi pintaruostetta, mutta aika hyvin lähti kun kevyesti pyyhkäisi hiomanauhalla.





Tänään vein pyörivät tasapainotukseen, siellä vielä tarkastavat kaulat, on kuulemma ollut melko isoja heittoja uusissakin kammissa.

Viime viikolla kasasin kaikki paitsi yhden männän (halusivat irrallaan painotukseen). Kokeilin ensiksi prässillä painaa tapit sisään, mutta pari mäntää tein ja ne jäi aavistuksen tahmeaksi, niin purin ne uudelleen ja katsoin mihin tappi nahisti ja hioin kevyesti, että liikku taas vapaasti. Sen jälkeen tein jigin tappien asennusta varten.



Tuossa mäntä pysyy paikoillaan ja tapille on stoppari, että se jää keskelle kankea jä mäntää kun sen painaa perille asti. Heitin tapit pakkaseen ja lämmitin kankia toholla niin, että ne alkoivat aavistuksen sinertää ja sitten painoin tapin perille. Pari kertaa en saanut heti pohjaan ja jouduin taas purkaan ja ottaan uusiksi, mutta lopulta oli kaikki nipussa eikä nahistanut lainkaan.

« Viimeksi muokattu: 25.09.2017 - klo:14:13 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 758
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #328 : 13.09.2017 - klo:20:04 »
 m/
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 208
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #327 : 13.09.2017 - klo:14:13 »
Ton verran oli imusarjassa kohdistettavaa:


Kohdistettuna ja valupurseet siistittynä:


Ensimmäinen yritys poistaa kankia männästä kotikonstein epäonnistui



Myös toinen yritys epäonnistui:


Kolmas yritys alkoi prässin rakentamisella:




Pullotunkki maksoi 13,90€, loput on poimittu metalliroskiksista.

Sitten piti tehdä vaste evo3:








Ja sitten alkoi onnistuun:



Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4788
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #326 : 04.09.2017 - klo:14:45 »
luulis seoksen mahtuvan kulkemaan m/
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 208
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #325 : 04.09.2017 - klo:13:29 »
Koneen osia olen pikkuhiljaa haalinut uutta ja käytettyä, sekä kotimaasta että ulkomailta. Nyt on vielä Summitin paketti matkalla, sitten alkais oleen kamat kasassa. Nyt kun kone on palasina niin olen samalla siistinyt kansista palotilat, kohdistanut seetit kanaviin, pikkuisen ohentanut imupuolen ohjureita ja kohdistanut kanavat imusarjan tiivisteeseen kuten myös itse imusarjan.

Seuraavaksi täytys tarkastaa käytetyt kanget jotka ostin ja vaihtaa männät niihin kankiin. Siinä välissä ajattelin tasapainottaa kanget ja männät keskenään ja kangista ylä ja alapään erikseen. Sit pitäs viedä liikkuvat puntitukseen ja mahdollisesti vaihdattaa yksi imuseeti, jonka reunasta oli murtunut pieniä palasia.

Tuollaiset melko korkeat ja terävät töyräät oli palotilassa tehtaan jäljiltä:


Tein tuollaiset seetinsuojat, että uskaltaa mellastaa palotilassa:


Tuossa näkyy seetin ja valon välissä tumma alue joka oli selkeästi koholla kanavan ja seetin muodosta, sekä imuventtiilin ohjurin "pahka":


Ja toisella puolella oli monttu joka näkyy varjona:


Siistittynä:

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 208
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #324 : 18.08.2017 - klo:23:34 »
Kyllä meinasin 454:ssa pysyä. Tässä nyt vähän myssytellään lähinnä budjettia ja aikataulua. Edullisimmaksi ja todennäköisesti parhaaseen lopputulokseen pääsis kun tilais ite Summitilta uudet rojut Finn-USsin kautta, aikataulu vaan sitten venyy siihen että tehdään rauhakseen talvella. Toisaalta jos ostais Suomesta kammen ja tilais pienet rojut lentorahdilla jenkeistä niin pääsis ajaan vielä syksyllä.  ::)

Tuossa olis radalta vielä GoPro videoo:

https://youtu.be/2_ZlAUYEv-M

Poissa Blower

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #323 : 17.08.2017 - klo:12:10 »
Katsoit melkein oikein. Toi on Gen6 lohko, mutta en ole kyllä löytänyt siihen vielä käyttis kampuraa. Uusi kampi ja käyttiskankia olis tarjolla. Jos meinasit sitä ilmoa mikä on jätetty tammikuussa niin ne oli menny jo. Oon soittanu kaikki OD:n myynti-ilmot läpi mitkä löysin ja suurimman osan Suomen USA-osia myyvistä/tuovista lafkoista läpi. Täytyy nyt vähän myssytellä mitä ton kanssa tekis. Tosta vanhasta kammestakin sais vielä tehtyä, mutta jos särötarkastaa ja koneistaa kaikki pinnat niin hintaa tulee lähelle uuden kammen verran.

Jos hommaa uuden kampiakselin, niin kaikki tarvis painottaa uudestaan.
Vanhan kammen koneistuksella säästää puntituksen

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 771
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #322 : 16.08.2017 - klo:16:01 »
Joo oli varmaan sama, eli tätä tarkoitin:

https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/c6ee3770dd8075f128019657c6290f38/

Itsellä etsinnässä 454:seen osaa, joten jos päädyt vaihtamaan koko padan johonkin muunlaiseen niin laita YV:tä. Voisin olla kiinnostunut ostamaan sen tuossa kunnossa ilman askia tai ehkä jopa askin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2017 - klo:16:07 kirjoittanut jpe »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 208
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #321 : 16.08.2017 - klo:14:57 »
Katsoit melkein oikein. Toi on Gen6 lohko, mutta en ole kyllä löytänyt siihen vielä käyttis kampuraa. Uusi kampi ja käyttiskankia olis tarjolla. Jos meinasit sitä ilmoa mikä on jätetty tammikuussa niin ne oli menny jo. Oon soittanu kaikki OD:n myynti-ilmot läpi mitkä löysin ja suurimman osan Suomen USA-osia myyvistä/tuovista lafkoista läpi. Täytyy nyt vähän myssytellä mitä ton kanssa tekis. Tosta vanhasta kammestakin sais vielä tehtyä, mutta jos särötarkastaa ja koneistaa kaikki pinnat niin hintaa tulee lähelle uuden kammen verran.

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 771
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #320 : 16.08.2017 - klo:07:04 »
Katsoinko kuvasta oikein että tuo olisi gen5 lohko.  Jos on niin Overdrivellä on pyörinyt tuollaisen kampura ja männät myynnissä.