Kirjoittaja Aihe: 403 cid  (Luettu 3643 kertaa)

Poissa The Retro

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 403 cid
« Vastaus #12 : 08.11.2012 - klo:22:09 »
nii ja kannes näkyy komeilevan 4A merkintä...
Eka mä olin et ei vihtu mut sit mä olinki jo et ei stana!
-Chevrolet Bel Air -65 <3
-Chevrolet Scottsdale 5,7DX -78



-Mercedes Benz w202 200CDi


-Opel Ascona 1,6S 4D -87

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 385
Vs: 403 cid
« Vastaus #11 : 08.11.2012 - klo:21:58 »
Tosta numerosta vois arpoa -76 mallin Pontiac-koneen kaasarin...

Poissa The Retro

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 403 cid
« Vastaus #10 : 08.11.2012 - klo:21:07 »
jeppis ja ruokintalaitteistosta löydettyä:

Rochester Quadrajet ja numerosarja 17056262 ja 1747 AFM

perään en vielä koskenu kun ajatuksena oli vielä yhet kunnosn pyöritykset käydä pihalla vetämäs.. saas kattoo onnaako viikonloppuna..
Eka mä olin et ei vihtu mut sit mä olinki jo et ei stana!
-Chevrolet Bel Air -65 <3
-Chevrolet Scottsdale 5,7DX -78



-Mercedes Benz w202 200CDi


-Opel Ascona 1,6S 4D -87

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 385
Vs: 403 cid
« Vastaus #9 : 08.11.2012 - klo:20:20 »
No sitten kannattaa kurkata sinne peräkoppaan ihan ekana ja selvittää se välitys. Jos siellä on vielä alkuperäinen 2.41, ja sen aikoo pitää niin se varmaan vaikuttaa tohon nokkavalintaan.

Eikä ole huono ajatus katsoa vielä lohkosta numerot että oikeasti on 403, se kun ei muuten päällepäin eroa noista muista Oldsin pikkulohkoista.

Poissa The Retro

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 403 cid
« Vastaus #8 : 07.11.2012 - klo:22:11 »
Vanhemmissa 350 kansissa on just ne pienemmät pultinreiät, eli ne joutuu suurentamaan. Ja muistaakseni lohkossa on pienet paikoitussokat, niiden reiät joutuu myös avartamaan kansissa.

Käsittäkseni toi Performerin imari on hyvikin pitkälti sama kuin tuo 350-403 vakioimari, eli vaihtamalla saatu etu on lähinnä painonsäästössä- kevenee keula, ja kukkaro...

Onkos sulla edelleen orggis Quadrajetti paikoillaan? Tai alkuperäinen perävälitys?

tänks korjauksesta..

jostain intternetin syövereistä lueskelin et toi mosa omaa "tonneittain" vääntöä ja kulkupuolta saa paranneltua imusarjan,kaasarin ja nokan vaihdolla.. noiden lisäks ajattelin kävästä kanavissa ja höylän alle ne kannet joutuu muutenki kun kerran kuumaks on ajettu.. se lompsan keveneminen ei lienen oleellista,harrastamisesta kun on kyse.. menis ne fyrkat kuitenki..

en oo sen vertaa edes viel purkanu et olisin selvittäny mikä kaasari siel on enkä liioin alla käyny kattomas mitä siel perämurikas lukee mut siihenkin on tulossa muutos kun huomenna lähtee toinen projekti comet uudelle omistajalle ja pontiac pääsee omaan lokoseen pukkien päälle..
Eka mä olin et ei vihtu mut sit mä olinki jo et ei stana!
-Chevrolet Bel Air -65 <3
-Chevrolet Scottsdale 5,7DX -78



-Mercedes Benz w202 200CDi


-Opel Ascona 1,6S 4D -87

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 385
Vs: 403 cid
« Vastaus #7 : 07.11.2012 - klo:21:37 »
Vanhemmissa 350 kansissa on just ne pienemmät pultinreiät, eli ne joutuu suurentamaan. Ja muistaakseni lohkossa on pienet paikoitussokat, niiden reiät joutuu myös avartamaan kansissa.

Käsittäkseni toi Performerin imari on hyvikin pitkälti sama kuin tuo 350-403 vakioimari, eli vaihtamalla saatu etu on lähinnä painonsäästössä- kevenee keula, ja kukkaro...

Onkos sulla edelleen orggis Quadrajetti paikoillaan? Tai alkuperäinen perävälitys?

Poissa The Retro

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 403 cid
« Vastaus #6 : 07.11.2012 - klo:20:53 »
juu kyl se puoli on hallus et vinku käy kanavis mut ongelma nois lienee puristukset joita sais nostettua niillä old skuul 350 kansilla ja niis vanhemmis on samat 1/2" pultinreijät vissiinki.. eipä sekään onkelma olis vaik niitä sorvaamaanki joutus.. mut lähinnä mua mietityttää se et minkämallinen imaisusarja tohon mosaan ees käy vai onks siin samaa osaa ku oldsin 350 konees? jos niin ni sit ei tarvinne enempiä ees kysellä..
Eka mä olin et ei vihtu mut sit mä olinki jo et ei stana!
-Chevrolet Bel Air -65 <3
-Chevrolet Scottsdale 5,7DX -78



-Mercedes Benz w202 200CDi


-Opel Ascona 1,6S 4D -87

Poissa Tapio.L.

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 312
Vs: 403 cid
« Vastaus #5 : 07.11.2012 - klo:19:58 »
No helpoimmalla varmaan pääsee kun snurrailee noi nykyiset kannet, kun tietää mitä tekee niin kyllä niistäkin varsin kelvolliset saa jos on tarkoitus pitää tekniikka muutenkin mietona. Tosin suurempi vaikutus olis sillä jos tosiaan laittais ne vanhat 350 kannet isommilla venoilla. Pitäis olla ihan bolt on kun suurentaa pultinreiät ja tosiaan ne isommat venat. Nokaks joku perus 218-222 astetta imupuolella ja 218-232 pakopuolella nostoa siihen .05" nurkille, kun varmaan tulee kuitenki uudet venttiilijouset ja mielellää tönärit. Edelin performeria kehuvat ja kaasariks varmaa joku perus vakuumihollikka ku kuitenki on tomaattivaihteistolla
« Viimeksi muokattu: 07.11.2012 - klo:19:59 kirjoittanut Tapio.L. »

Poissa The Retro

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 403 cid
« Vastaus #4 : 07.11.2012 - klo:19:09 »
Kummasti helpottaa kun tietäis mikä on rakentelun tavoite, moottorin toivottu luonne ja tietty taskun syvyys

kansipahvien vaihdon tarpeesta johtuva kansien irroitus ja siinä samalla hiukan woimanpaskoo ajattelin herätellä ja taskut on neulottu kii yläpäästä.. tyydyttikö?
Eka mä olin et ei vihtu mut sit mä olinki jo et ei stana!
-Chevrolet Bel Air -65 <3
-Chevrolet Scottsdale 5,7DX -78



-Mercedes Benz w202 200CDi


-Opel Ascona 1,6S 4D -87

Poissa Tapio.L.

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 312
Vs: 403 cid
« Vastaus #3 : 07.11.2012 - klo:17:13 »
Kummasti helpottaa kun tietäis mikä on rakentelun tavoite, moottorin toivottu luonne ja tietty taskun syvyys

Poissa The Retro

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 403 cid
« Vastaus #2 : 07.11.2012 - klo:12:32 »
 :W
Eka mä olin et ei vihtu mut sit mä olinki jo et ei stana!
-Chevrolet Bel Air -65 <3
-Chevrolet Scottsdale 5,7DX -78



-Mercedes Benz w202 200CDi


-Opel Ascona 1,6S 4D -87

Poissa The Retro

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
403 cid
« Vastaus #1 : 04.11.2012 - klo:17:44 »
jeppis eli on alkamas pikkuhiljaa kansien irtirepiminen ja ruokintalaitteiston uusiminen kummittelee kuin myös nenukepin vaihto..
ainut ongelma on nyt tiedon vaje! mikä imusarja sopii mikä nenukeppi olis hyvä ja minkälainen keittolaitos siihen sopis? kansia oli tarkotus "hiukan" siistiä kun ne kerran pöydälle päätyy.. alakerran ajattelin antaa olla rauhas kun ei kerran mitää ylimääräsiä kilinöitä ei kolinoita kuulu.. sen verran oon "opiskellu" et tietty ne old skuul 350 kannet olis kivat mut mistäs helvetistä sellasia löytää ku ne on niin haluttuja.. :-P
kaikki vinkit ja neuvot kuunnellaan/luetaan nöyränä ilman kiukuttelua... :-P
Eka mä olin et ei vihtu mut sit mä olinki jo et ei stana!
-Chevrolet Bel Air -65 <3
-Chevrolet Scottsdale 5,7DX -78



-Mercedes Benz w202 200CDi


-Opel Ascona 1,6S 4D -87