Kirjoittaja Aihe: SBC 400+T5  (Luettu 1548 kertaa)

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5855
  • Sukupuoli: Mies
Vs: SBC 400+T5
« Vastaus #5 : 14.02.2014 - klo:16:05 »
Kone on nipussa ja OK, mutta ollut toisessa autossa alkuperäisellä 168 hampaisella vauhtipyörällä. Kysymys vain siitä, millä opilla tähän kokoonpanoon laitetaan 153 hampainen (external balance).
internal balance aftermarket kampi,
btw miten toi T5 händlää nelisatasen väännön?
« Viimeksi muokattu: 14.02.2014 - klo:16:07 kirjoittanut pantera »
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor
2006 Trailblazer SS

Poissa PRVette

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
  • Oma teksti
Vs: SBC 400+T5
« Vastaus #4 : 14.02.2014 - klo:15:38 »
Kone on nipussa ja OK, mutta ollut toisessa autossa alkuperäisellä 168 hampaisella vauhtipyörällä. Kysymys vain siitä, millä opilla tähän kokoonpanoon laitetaan 153 hampainen (external balance).

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1044
Vs: SBC 400+T5
« Vastaus #3 : 14.02.2014 - klo:14:41 »
Kuinkakohan paljon menee silti epätasapainoon kun alkuperäisen vauhtipyörän vaihdat pois. Kannattaa varmaan yrittää tarkastella onko paljonkin muutettu painotusta alkuperäisestä.

Tuossa omassa 350:ssä kun on 400:n rojuja sisällä, niin aika roimasti on porailtu ainakin pois alkuperäisestä 400:n dampperin pään painotuksesta. Samoin kun "alkup" hajonnut 400:n vauhtipyörä on vaihdettu niin mukavasti väristää korkeilla kierroksilla kun ei ole kaikkia likkuvia tuon vaihdon jälkeen painotettu uudelleen. Eli voipi tulla tasapainotusreissu jos rupeat liikkuvia vaihtamaan (mukaanlukien dampperi ja vauhtipyörä ulkoisesti tasapainoitetuissa) ? Riippunee kait paljolti että miten lähellä alkuperäistä motissasi liikkuvat sisäpuolella ovat ja onko tasapainoteltu uudelleen jossain vaiheessa jonkun sisuskalun vaihdon myötä.

Emmätiiä, mutta ota kuitenkin huomioon että tällaistakin jumppaa voi aiheuttaa :o
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1488
  • Oma teksti
Vs: SBC 400+T5
« Vastaus #2 : 14.02.2014 - klo:10:04 »
....mitäs tää kaasutinosioon....... ::)
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa PRVette

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
  • Oma teksti
SBC 400+T5
« Vastaus #1 : 14.02.2014 - klo:09:48 »
Onko kokemuksia/näkemyksiä tästä yhdistelmästä? SBC 400 on ulkoisesti tasapainotettu ja alkuperäiset vauhtipyörät 168 hampaisia ja eivät mahdu T5:n kytkinkoppaan. Eli vaihtoehdot: Kallis tarvikevauhtipyörä (153 hampainen ulkoisesti tasapainotettu) tai esin 350:n sisäisen tasapainotuksen vauhtipyörä ja lisäksi kampuran ja vauhtipyörän väliin ns balance plate, jolla tarvittava "epätasapaino" saadaan aikaiseksi. Levyn paksuus on 0,1". Tuon verran kai vauhtipyörä kestää tulla taaksepäin ahtaassa T5:n kopassa?
T5:n kestävyys onkin toinen juttu, mutta kaikkea voi korjata...