Kirjoittaja Aihe: Bensaa palaa  (Luettu 20410 kertaa)

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #14 : 30.01.2015 - klo:20:17 »
Joo niin on. Tulin väittäneeksi Pontiacin koneeksi, mutta SBC se tosiaan on 400 cid. Autossa on normipumppu, saakohan noihin jotain paineensäätäjää vai vaihdanko pumpun.

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6759
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #13 : 30.01.2015 - klo:20:10 »
Tämähän nyt oli SBC eikä pontiacin kone.

Mutta tohon paineeseen, mun mielestä pitäis olla luokassa 6-6,5.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #12 : 30.01.2015 - klo:20:00 »
Riippunee kaasarista, joillekin saattaa olla jo reilunlainen paine. Nostaa pintaa liikaa ja sotkee seokset vaikkei vielä tulviskaan.

Hyvä mahdollisuus saada putkisto tai ainakin vaimennin naapurin puolelle jos siellä oleva bensa päättää syttyä sopivan happimäärän kanssa... Nimim. yhen pöntön räjäyttäny.
Ettei kuitenkin olis bensanhajuista vettä?
Pontiac TransAm, LS1, 13,037 (2,121)@173,82
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #11 : 30.01.2015 - klo:15:26 »
Jakaja osineen vaihdettu. Näin nyt vasta kunnolla tuon bensanpaineen käynnin aikana, kun poika starttaili. Näkyy pyörivän 7-8 psi:n välillä. Onkohan se liikaa, koska bensaa tulee putkista raakna pihalle. Vai liekö joku muu vika.

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #10 : 29.01.2015 - klo:18:37 »
Tänään vähän syvennyin tuohon virranjakajaan. Totesin että ainakin kolme nastaa oli melkein irrallaan, eli kävi ehkä viidellä pytyllä. Muutama tulppa oli tosiaan vähän märkä. Hain uudet jakajankannen, konkan, pyörijän, puolan ja sytytysyksikön. Huomenna testaan mikä on vaikutus.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #9 : 25.01.2015 - klo:14:46 »
Bensalinjassa on painemittari ennen kaasaria. Paineet on noin 5-6, lienee normaali? Tulvimista ei ole esiintynyt. Pitää käyttää tuo lämpimäksi heti kun saan öljyt vaihdettua.
Olettaen et psi eikä bar ;D

Pakosarjan saumoista saattaa kylmällä koneella tihkua bensaa ja haista jos joku pytty ei polta jostain syystä. Kannattaa pistää kaikki tulpat riviin ja kattoa onko eroja eli onko joku mustempi/märempi ku muut. Viittaa silloin pytty- tai kipinävikaan.

Toki voihan kaasarikin olla joku maanantaikappale. Puuttuu joku suutin tai on väärän kokoinen tms. Kaasarin mukana pitäis tulla ohjelappu miten säädetään perussäädöt. Löytynee kuuklettamallakin.
Ryyppykin vaikuttaa reilusti eli kannattaa virittää se pois päältä kunhan vähän lämpenee.
Pontiac TransAm, LS1, 13,037 (2,121)@173,82
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #8 : 24.01.2015 - klo:20:55 »
Bensalinjassa on painemittari ennen kaasaria. Paineet on noin 5-6, lienee normaali? Tulvimista ei ole esiintynyt. Pitää käyttää tuo lämpimäksi heti kun saan öljyt vaihdettua.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #7 : 24.01.2015 - klo:14:53 »
Tuli pari vuotta sitten tapeltua uuden 600 Hollikan kanssa. Kaasari oli uus mutta 8v seissyt. Tulvi oikein huolella. Kohojen neulat ei pitäny enimmäkseen yhtään. Välillä saattoi hetken toimiakin ja sitten taas oli bensaa joka puolella. Uudet neulat auttoi.

Toisekseen eihän siinä ole liikaa bensapainetta? Esim joku sähköpumppu ja paineensäädin puuttuu...?
Pontiac TransAm, LS1, 13,037 (2,121)@173,82
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5855
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #6 : 24.01.2015 - klo:08:22 »
Hollikat on senverran yksinkertaisia vehkeitä verrattuna rochestereihin että itse remppasarjan asentaminen ei vaadi paljoa muuta kuin viitseliäisyyttä  .
Eli tilaat masterkitin, hollikka muttereiks, putsausta ja kasausta.
Netistä löytyy ohjeita ja  tehtaan spekseihin (suutinkoot, bensapinnat, powervalvet) palauttamalla päästään alueelle josta on helppo lähtä säätään eteenpäin.
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor
2006 Trailblazer SS

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #5 : 23.01.2015 - klo:22:44 »
Putkesta tulee. Pakosarjan jälkeinen sauma vuotaa vähän ja oli ihan kostea. Takaa tullut voi toki olla vettäkin, auto on seissyt vuoden Suomessa käyttämättä ja ulkona. Kaasutin on tosiaan ihan uusi. En ole vielä käyttänyt autoa lämpimäksi. Tällä hetkellä otan bensan litran muovipullosta. Tuo litra riittää pariksi minuutiksi ja bensa haisee pakokaasun lisäksi ihan huolella.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 366
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #4 : 23.01.2015 - klo:22:02 »
Pakoputkestako sitä bensaa tulee? Ettei ois vettä? Kaasari varmaanni kannattaa säätää mutta onko tuota kulutusta nyt niinq mitattu että mitä se on?
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa camaro82

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #3 : 23.01.2015 - klo:21:27 »
http://www.pakokaasuanalyysi.fi/
Tuolla olen Camaron kaasaria säädättänyt, tosi hyvä palvelu  m/
Chevrolet Camaro Z28 -82  305 + TH700 R4 + 10bolt 3,23 Eaton Detroit Locker Truetrac-ruuvilukolla, Moser vetarit ja Moser c-clip eliminaattorit.
Chevy Astro -90 käyttiksenä.
Neon -01 vaimon kauppa/työ-kiiturina :)
Wartburg 1000 -65

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3899
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #2 : 23.01.2015 - klo:21:06 »
Bb-motors lahdessa on kehuttu kaasarin säädöissä.
-89 350 HSR formula

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Bensaa palaa
« Vastaus #1 : 23.01.2015 - klo:19:23 »
Kyseessä Pontiacin 400cid kone uudella Holleyn 680 kaasarilla, käsiryyppy. Auto käynnistyy hyvin, mutta bensaa palaa niin paljon että osa tulee palamattomana putkesta lattialle. Pitäiskö tuo uusi kaasari säädättää vai liekö joku muu vika? Koneen sisuskaluista ei mitään tietoa. Arvatenkin nokka on vähän alkuperäistä jyrkempi, autolla on ilmeisesti jonkinlaista kisataustaa. Rullanokat ja alumiinikannet siinä ainakin on ja Edelbrokin Victor junior imusarja, aika korkea. Ostin härvelin projektina, joten mitään dokumentteja ei ole.
En ole vielä kytkenyt ryypylle vaijeria, voisiko se mennä itsekseen päälle? Tai voiko tuollainen yksinään aiheuttaa niin massiivisen kulutuksen?
Tulpat on uudehkot. Putsasin ne juuri, ihan mustat olivat. Muutama oli vähän märkäkin. Eli liian rikas seos arvatenkin.
Jos en saa tuota omin neuvoin kuntoon niin tietääkö joku hyvää kaasutinhuoltoa Varsinais-Suomen, Pirkanmaan tai Kanta Hämeen alueella.