Kirjoittaja Aihe: Bensaa palaa  (Luettu 21578 kertaa)

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #29 : 20.12.2015 - klo:07:17 »
Noinhan se tietty on. Pitää huoltaa tuo auton mukana tullut kasaari varmuuden vuoksi. Siinä kaikki kurkut aukeaa samantien, eli ei mitään alipainejuttuja. Koosta ei mitään hajua. Sait vähän innostumaan ;D. Seuraava ongelma on sitten perä. Kun ostin auton siinä oli spooli, minkä tietty jouduin ottamaan pois. Sain ostaa sopivaan hintaan käytetyn tasauspyörästön, ilman lukkoa. Jos radalle mielii niin lukonhan se vaatii.

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2745
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #28 : 19.12.2015 - klo:21:59 »
ei se kaasarin koko kulutukseen vaikuta, pedalin asento sen tekee. pienelläkin kaasarilla saa kovat kulutuslukemat kun bensaa saa, mutta ilmaa ei. ehdottomasti vartille kokeilemaan. pitokumeilla tuolla mosalla, noin 1450kg laite menee matalia 11s aikoja m/
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #27 : 19.12.2015 - klo:21:40 »
Kannet kanavat viimeisteltIin,  venttiilit hiottiin ja tasot plaanattiin. Virtausten pitäis olla kohdallaan. Isompi kasaari on tallilla laatikossa. Kulutus vaan nousee sillä turhan isoksi. Ajatuksissa olis mitata tehot keväällä. Ja Alastarolla vois käydä aikojakin mittaamassa. Siksi aikaa vois tietty vaihtaa tuon isomman soppatykin, niin sais todelliset lukemat tauluun.

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2745
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #26 : 19.12.2015 - klo:20:56 »
ihan sopiva katunokka sulla m/ jos kannet virtaa 280-300cmf, koneesta löytyy helposti vähintään 550 hv. kaasari saisi olla isompi , vähintään 850. mielummin 1050 dominaattori. paljonko arvelet olevan ruttua? 11-12.5cr olisi katukäyttöön juurikin passeli.
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #25 : 19.12.2015 - klo:06:57 »
Viisaita sanoja. Seosmittari ja laatikko ovat molemmat käyneet mielessä. Nyt paikalla on th350, josta ei tarkempaa tietoa. Tähän talveen osuu kuitenkin koko auton maalaus, sekin vähän maksaa vaikka itse yritänkin sen tehdä. Jotain pitää jättää tuleville kausille :W

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3973
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #24 : 19.12.2015 - klo:02:35 »
Sulla on melko raikas tekniikka.
Jos kulutus epäilyttää ja muutenkin... Asentaisin ensimmäisenä laajakaista-seosmittarin.
Nyt tekniikka on varmasti sopusoinnussa välityksiä myöten.
Mutta tietämättä mikä laatikko siellä on... Ehkä uudempi lisävaihteella jeesais?
« Viimeksi muokattu: 19.12.2015 - klo:03:11 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #23 : 19.12.2015 - klo:01:45 »
Teen vähän perusteellisemman talvihuollon koneen tiivistyksen yhteydessä. Kone osoittautui melkoisen kiinnostavaksi ja varmasti ajatuksella joskus tehdyksi. Moottorin syövereistä löytyi mm. JE 622F- merkinnällä varustetut takomännät ja 119566sm 94b2a - nokka. Sbc roller lunati, kertoi netti. 630 608 lift 108 lsa ja 250/255 @.050, mitä sitten tarkoittaakin. Mekaaniset rullanokat, kuten nettikin jo akselista paljasti.
Kannet ovat Brodixin T1 - merkkiset. Melko hyväkuntoiset vielä, toki ne käytiin täydellisesti läpi ennen takaisin asennusta.
Kampiakseli on lyhyt iskuisempi kuin alkuperäinen, ilmankos kiertää niin mukavasti. Victor Junior imusarja ja Holleyn 670 kaasari kuten olen jo maininnutkin. Isommalla kaasarilla tehoja sais varmasti rutkasti lisää, mutta haittapuolena saattaisi olla polttoaineen kulutuksen dramaattinen kasvu. Ja se ei ole toivottavaa. US Centerissä arvioivat paketin tuottavan vähintään 400-500hv, tiedä häntä sitten. Mukavasti se on kadulla toiminut, vaikka tyhjäkäynti onkin vähän räkimistä.

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #22 : 28.09.2015 - klo:08:31 »
Bensaa palaa kesän kokemuksien perusteella jopa hämmästyttävän vähän. Ilmeisesti säädöt tulivat jotakuinkin kohdilleen. Ajotietokoneeseen ei tietty ole luottamista ;D, mutta mittaamalla ja laskemalla sain kulutuksen pysymään noin 15l/100km. Oikein nätisti kun ajoi niin jopa vähän alle. Kaasarin vaihto uuteen oli varmaan viisasta (holley 670). Potkua on silti mukavasti. Vaikka ei se lisä haitaksikaan olisi :)

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1044
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #21 : 03.02.2015 - klo:10:53 »
Holleyn kanssa bensapaine eri saisi juurikaan ylittää 5 psi:tä, 6 alkaa olla jo liikaa pidempiaikaisessa käytössä. Voi pitää ylikin kun neulat on hyvät, mutta jossain vaiheessa alkaa vuotaa enemmän tai vähemmän. Regulaattoria huutaa jos pumppu on vähänkin enemmän painetta ruokkiva. Oma Carterin isohko mekaaninen pumppu lykkää parhaimmillaan jopa 9psi.

Minulla onkin muuten sopivasti ylimääräinen kuukausi sitten ostettu käyttämätön Holleyn paluulinjallinen 4.5-9psi säädettävä regu, myyn 20€ alle uspartisin ostohinnan.  ;)
Tuli ostettua tuollainen ja vasta sitten päädyin muuttamaan koko hoidon E85:lle. Ja tuohan vaatii moninkertaisesti kallimmat kilkkeet bensalinjaan.

Laita YV:tä jos kiinnostaa.
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #20 : 03.02.2015 - klo:07:11 »
Niin ja kiitos vinkeistä kaikille keskusteluun osallistujille. Jatkan tätä taas kun säädetään lisää.

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #19 : 03.02.2015 - klo:07:09 »
Power valvet olivat ehjät, eikä mitään muutakaan havaittu olevan rikki. Auton käyttäminen lämpimäksi ja säätö riittivät tähän pisteeseen asti. Keväämmällä sitten hienosäätö :)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2816
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #18 : 02.02.2015 - klo:22:40 »
Löytykö sieltä lopulta oikeata vikaa vai auttoiko sytkäosien vaihto + säätö?
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa markkuj

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 85
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #17 : 02.02.2015 - klo:09:08 »
Säädöt saatiin jotakuinkin sinnepäin. Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä. Litra riittää noin kymmeneksi minuutiksi, mikä on kuulema ihan normilukema tällaiselle koneelle. Käyntiin kone napsahtaa niin että melkein pelästyy. Eikä putken päistä enää lennä mitään nesteitä. Polttoaineen painekaan ei nosta pintaa liikaa. Nyt kun sain tuon käymään tyhjäkäyntiä niin saatiin tarkastettua pinta auton käydessä.
Pakosarjat eivät taida kuulua tähän autoon. Ykköspytyn putki on kolmosen tulpan tiellä, putki on lyöty reilusti kasaan että on saatu tulppa jotakuinkin paikoilleen. Tulpan hattu on pakosarjassa kiinni. Tämä varmaan aiheuttaa pienen yskäisyn tyhjäkäynnillä epäsäännöllisin väliajoin. Ei kylläkään vaikuta kierroksiin eikä mitään, mutta mahtaakohan ottaa vähän maata silloin tällöin. Hattu on alkanut hapertua kuumuudesta nimittäin. Kolmospytyn putki on simpukassa tiukasti kiinni, joten senkin kulkua pitää muuttaa. Pakosarja on nyt pöydällä ja odottaa uutta muotoa.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2816
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #16 : 31.01.2015 - klo:13:24 »
Autossa on normipumppu, saakohan noihin jotain paineensäätäjää vai vaihdanko pumpun.
Ei kai normi-mekaaninen pumppu kovin kummoista (yli)painetta pitäis tehdäkään... Jos on kolme-liitäntäinen niin eihän paluu tankkiin ole tukossa?

Panteran viestiin viitaten: Ei ole omaa kokemusta mutta oon ymmärtäny että Hollikoiden vakio power-valvet saa särjettyä jos kone ampuu kaasariin päin. Kalvo ei kestä paine-iskua. Tuntuu olevan yleinen ongelma. Alkaa sen jälkeen vuotamaan=liikaa bensaa. Googlettamalla löytyy tietoa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5855
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensaa palaa
« Vastaus #15 : 30.01.2015 - klo:21:40 »
Ootko kattonu että kaasarin powervalvet on ehjät?
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor
2006 Trailblazer SS