Kirjoittaja Aihe: Apulaitehihna asiaa  (Luettu 3323 kertaa)

Poissa jussih

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: Apulaitehihna asiaa
« Vastaus #6 : 12.04.2015 - klo:16:53 »
Terve,

Sain nippuun, vielä linjaus tehdä. Asia rupes ratkeamaan kun selvisi, että lohkosta puuttuu alakiinnikkeelle paikat. Tein ne sitten lohkoon kierteet kiinnikkeen pultteille niin tuli hyvä.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2685
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Apulaitehihna asiaa
« Vastaus #5 : 11.04.2015 - klo:21:48 »
Aika vaikea selittää ilman kuvaa. Koitin kaverin autosta ottaa mutta ei saanu kunnollista... Löysin jonkun ikivanhan kuvan jossa näkyy irrallisena myös ilmastoinnin raudat. Josko jotain selventäis...
Tehostajan pumppu tulee kuskin puolelle aika alas.
Sitten on sekalainen määrä erilaisia tukirautoja. Osa tulee toisesta päästä imusarjaan, termostaattikoteloon, vesipumppuun ja pakosarjan etummaisen pultin alle. Jos on peltisarjat niin tarvii alkuperäisen pitkän pultin ja holkin väliin kun alkuperäinen pakosarja n. 5cm paksu.
Ilmeisesti ei oo ilmastointia? Oisko osa ylimääräisistä raudoista siihen jos on ollu?
Tehostajan pumppuun tulee varsinaisen kiinnitysrautahässäkän lisäks muistaakseni 2 tukea.
Laturin alle putki jossa latta ja pitkän pultin kannan alle tukirauta vesipumppuun ja sitten kiristinkaari. Ilmastointiin sisältyi kaikkineen 3 tai 4 osaa.
Sitten jottei olisi liian selvää niin osa raudoista ei tuu suoraan koneeseen kiinni vaan välissä voi olla prikkoja, "2 päisiä" pultteja jne. Eli kannattaa kattoa jotta kaikki osat istuu suorassa ja kanittamatta ennen kuin kiristää.
Jos koneessa on muita kun alkuperäisiä osia (pakosarjat, imusarja) niin voi joutua hieman soveltamaan.
Näitäkin apulaitteiden kiinnystapoja on ainakin 5 erilaista riippuen vuosmallista ja varusteista. Mm. laturi eri puolella, ilmapumpulla ja ilman jne.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2015 - klo:22:22 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa jussih

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: Apulaitehihna asiaa
« Vastaus #4 : 11.04.2015 - klo:19:41 »
Laturi haki paikkansa, samoten vesipumppu ja alasiivapyörä. Vaan vielä olisi 5 kiinnikettä irrallaan ja ohjaustehostin lattialla, empä olis äkkiseltään uskonut niin hankalaksi sen paikan hakemisen. Eli kannessa olisi kolme reikää vapaana, imusarjassa yksi ja vesipumpussa yksi, puuttuuko tästä nyt vielä jotain, kun kiinnikkeet ei tunnu passaavaan mitenkään järkevästi.

Kiitos transnamille aikaisemmista.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2685
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Apulaitehihna asiaa
« Vastaus #3 : 09.04.2015 - klo:22:11 »
Korjauksena edelliseen lausuntoon:
Ohjaustehostajan lyhyempi (koneenpuoleinen) hihna tulee suoraan kampiakselilta ja pitempi vesipumpun kautta.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2685
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Apulaitehihna asiaa
« Vastaus #2 : 09.04.2015 - klo:18:34 »
Mm. 87 kaasariponussa juuri tuo sekasysteemi.

Laturin serpentiiniremmi tulee kampuralta vesipumpun yli ja tehostaja/ilmastointi kiilahihnoilla toiselle puolen samalla tavalla peilikuvana. Tehostajalle 2 remmiä joista toinen pitempi jatkuu kompuralle.
Eli yhteensä 3 erilaista hihnaa. Tehostajan lyhempi remmi säädetään tehostajan pumpulla ja pitempi ilmasoinnin kompuralla.
Serpentiini: kampura-vesipumppu-laturi
V-belt 1: kampura-vesipumppu-tehostaja
V 2:Edellinen+ilmastointi.
Jos ilmastointia ei ole tulee tehostajalle 2 samanmittaista.
Remmit menee kaikki vesipumpun kautta yläpuolelta ristiin, mitään ylimääräisiä rullia ei ole.

Kiinnikkeissä voi olla sovitteleminen jos ei kuvia oo mutta kyllä ne paikkansa löytää kun aikansa pyörittelee.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa jussih

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Apulaitehihna asiaa
« Vastaus #1 : 09.04.2015 - klo:17:51 »
Terve,

Onko kukaan nähnyt vastaavaa toteutusta, laturissa serpentiini siiva, kampiakselin siivassa 2 v-belt uraa ja uloimpana serpentiini ura, ohjaustehostimen pumpussa normaali v-belt siiva ja vesipumpussa 2 v-belt ja serpentiini. Tuommonen rakennussarja olisi ja kasa erilaisia kiinnikkeitä (7kpl) mitään apurullia tai kiristimiä ei ole. Ei kuvaakaan tahtonut löytyä mistään...