Kirjoittaja Aihe: Lataus cs130  (Luettu 15443 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2470
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #53 : 12.09.2017 - klo:21:11 »
Tai jos ei laturin purkaminen ja takuun menetys pelota niin vaihtaa kuoren etuosan vanhasta... Siitäkin saa uuden näköisen kun putsaa hyvin.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 759
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #52 : 12.09.2017 - klo:13:12 »
Näin kanssa ymmärtänyt. Tarttee ny ebay, amazon tarkastaa viel, mutt eiköhän sen itsekki onnistu tarvittaessa kyhäämään  :)
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9269
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #51 : 12.09.2017 - klo:12:22 »
 m/ Ymmätääkseni sitä kiinnikettä ei enään saa GM.ltä joten sen joutuu tekee.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 759
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #50 : 12.09.2017 - klo:10:58 »
Nostellaal, ilmesest oma laturi vetelee viimeisiä. Tämä  ilmeisesti olisi sopiva, kun kiinnikkeen vaihtaa?
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3544
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #49 : 25.05.2017 - klo:23:04 »
Us-partsin testipenkissä laturi puski 14.5v ulos ja päätin vielä ottaa laturin mukaan ja tarkastella johdotuksia.

Aikaisemmin akku siirretty konttiin ja laturilta jakoblokkiin menevä + johto vaihdettu paksumpaan (ei lämpene).
Moottorin ja rungon välillä 2kpl. maajohtoja.
Laturin perästä / akun navoista mitattu jännite ero 0.1-0.2v.
Ongelmia latauksessa tai käynnistymisessä ei esiintynyt akun siirron jälkeen vuoteen tai pariin.

Nyt siirsin toisen maajohdon laturin telineestä suoraan laturin runkoon.
Tuplasin laturilta jakoblokkiin virtajohdot kahdeksi.
1kpl. 35mm2 ei mahtunut fiksusti, siksi 2kpl pienempiä.
Akun maadoitusta kontissa paransin myös kahteen pisteeseen.

Näillä eväillä, eli ihan perusasioita tarkastelemalla tuli lataus kuntoon tällä kertaa.

Aikaisemmin powermaster-latureista infoa etsiessäni löysin aiheeseen sopivan kommentin.

"The big issues we see are improper grounds and slipping belts.  It seriously covers about 80% of damaged alternators we see come in for repair. When it comes to grounds make sure that the alternator itself is grounded well, so if the brackets are painted or powdercoated, the alternator isn't grounding and it'll work 3-4 times harder than it needs to. Also, as a belt tensioner starts to show it's age a serpentine belt can slip quite a bit, and then with our smaller than stock pulleys, it just amplifies the issue. Also, a steel pulley won't scream at you the way an aluminum pulley will."

Vika lopulta paljastui laturin heräte piuhaan.




« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 - klo:00:39 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa pantera

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5847
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #48 : 23.05.2017 - klo:20:10 »
« Viimeksi muokattu: 23.05.2017 - klo:20:14 kirjoittanut pantera »
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9269
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #47 : 23.05.2017 - klo:18:23 »
http://sethirdgen.org/cs144.htm

Laturi, bracket ja mahdollisesti hihna vaihtoon.
Gm on lopettanut kyseisen bracketin valmistamisen.
Pari oli ebayssa.
Suomesta en löytänyt ja ainut toivo olisi laittaa ilmoituksia ostopalstoille.
Siksi tuo powermaster houkuttelis.
Täytyy lukea ankkalinnan kokemuksia kyseisestä laturista kunhan kotiin pääsee.
No eipä ole kummoinen bracketti, äkkiähän tollaisen raudasta tekaisee ;) :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3544
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #46 : 23.05.2017 - klo:18:09 »
http://sethirdgen.org/cs144.htm

Laturi, bracket ja mahdollisesti hihna vaihtoon.
Gm on lopettanut kyseisen bracketin valmistamisen.
Pari oli ebayssa.
Suomesta en löytänyt ja ainut toivo olisi laittaa ilmoituksia ostopalstoille.
Siksi tuo powermaster houkuttelis.
Täytyy lukea ankkalinnan kokemuksia kyseisestä laturista kunhan kotiin pääsee.
-89 350 HSR formula

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9269
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #45 : 23.05.2017 - klo:17:59 »
Jos löydän sille bracketin nopealla toimitusajalla.
Toi powermaster olis helppo, jos vaan kestää.
Jaa, ymmärtääkseni ton CS-144 swappi olis aikas helppo ;) voipi olla että parinviikon päästä olis tollainen korjattu CS-144 tarjolla ;)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3544
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #44 : 23.05.2017 - klo:17:48 »
et ole ajatellut  swapata CS-144.seen?

Jos löydän sille bracketin nopealla toimitusajalla.
Toi powermaster olis helppo, jos vaan kestää.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2017 - klo:17:51 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9269
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #43 : 23.05.2017 - klo:17:36 »
Kenelläkään kokemusta powermasterin laturien kestävyydestä?

Saatan saada tämmösen takuuvaihdokkina.    https://www.uspartsperformance.fi/powermaster-125-johtosarja-50908

Ostin viimeksi cs130 ja tilasin siihen iceberg kitin, mitä eivät saaneet 3kk lähetettyä.
Ja kun eivät vasteneet useisiin sähköposteihin, purin kaupat.
Tottakai ilman icebergiä laturin eliniäksi jäi huimat ~1000km.

#10118722 bracketistä olisin kiinnostunut jos joltakin löytyy.
Käytetty mm. cs144 laturien yhteydessä 89-91 caprice, eldorado, brougham.
et ole ajatellut  swapata CS-144.seen?
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3544
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #42 : 23.05.2017 - klo:17:08 »
Kenelläkään kokemusta powermasterin laturien kestävyydestä?

Saatan saada tämmösen takuuvaihdokkina.    https://www.uspartsperformance.fi/powermaster-125-johtosarja-50908

Ostin viimeksi cs130 ja tilasin siihen iceberg kitin, mitä eivät saaneet 3kk. kuluessa lähetettyä.
Ja kun eivät vastaneet useisiin sähköposteihin, purin kaupat.
Tottakai ilman icebergiä laturin eliniäksi jäi huimat ~1000km.

#10118722 bracketistä olisin kiinnostunut jos joltakin löytyy.
Käytetty mm. cs144 laturien yhteydessä 89-91 caprice, eldorado, brougham.


« Viimeksi muokattu: 23.05.2017 - klo:20:31 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa Arveccio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 89
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #41 : 18.04.2016 - klo:17:14 »
Kuulostaa siltä että diodi/diodeja rikki. suosittelen mittaamaan ne. Aika vähällä kuitenkin saa tarkistettua.
Pontiac Firebird TransAm 305tpi -86
Chevrolet C10 fleetside scottsdale -81
Audi A6 avant 2.0TFSI -07
Suzuki Intruder VL1500LC -98
Honda Shadow 600 -94

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1122
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #40 : 17.04.2016 - klo:21:37 »
Etkös sä ostanut ittelles semmosen harmoonisen dampperi pyörän, kenen tekele se oli?  Periaatteessahan sä pystyt laskemaan laturin kierrokset, en kyllä jaksa muistaa miten. Siten saisit selville paljonko kierrokset putoaa tuolla.

Jep, Asp Racing. Täysi lataus 1050 rpm tarkistin asian.
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2470
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Lataus cs130
« Vastaus #39 : 17.04.2016 - klo:20:34 »
Hihnapyörien halkaisijoiden suhde on sama kuin kierrosten suhde. Eli jos kampiakselin ratas on 2x laturin ratas niin laturi pyörii 2x nopeammin.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07