Kirjoittaja Aihe: Tekniikanvaihto 2 gen. Firebirdiin  (Luettu 9355 kertaa)

Paikalla avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6833
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Tekniikanvaihto 2 gen. Firebirdiin
« Vastaus #3 : 30.11.2016 - klo:20:48 »
mahtuu mahtuu  ::) ;D
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Pontiac trans am turbo -81
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 hinuri -86
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford Mustang GT aut -06 "KYY"
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa Chonder

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 915
  • Sukupuoli: Mies
  • mistä nää ruuvit on?
Vs: Tekniikanvaihto 2 gen. Firebirdiin
« Vastaus #2 : 30.11.2016 - klo:19:35 »
Onko nyt paikalla Pontiacin vai Chevyn 350? Jos Ponun niin ainakin moottorin kannatus on erilainen (näitä ei ole kuulemma vaikea tehdä vaikka itse) ja laatikko ei sovi, koska Chevyn ja Ponun kaaveli on eri.
Chevyn isolohko on kyllä mitoiltaan isompi kuin Ponun kone, mutta kyllä konehuoneessa tila pitäis riittää kun onhan niitä myös Camaroihin laitettu. Tais olla aikaisemmin myynnissäkin yks 2gen Firebird missä 454. Painon puolesta, jouset vaihtoon jos keula painuu liikaa. Tai alukannet, keventää ja tulee potkuakin lisää  ;D
Onnea projektiin ja eiköhän asiat selviä  8)
 
Pontiac Trans Am -79 400
GMC Suburban -95 6.5
Valmet 361 ja muita huomiota vaativia vanhoja koneita

Poissa TONTO

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 3
Tekniikanvaihto 2 gen. Firebirdiin
« Vastaus #1 : 30.11.2016 - klo:17:12 »
Moi!

Tässä kovasti kiehtoisi lähteä toteuttamaan ensimmäistä kertaa elämässä tuollaista tekniikanvaihtoprokkista tuohon 1971 350 Firebirdiin, kun työkaverilta vapautuisi sopivasti Chevroletin 454 (LS6) moottori.
Lähinnä kinnostaisi, että olisiko joku vastaavanlaisen swapin jo toteitellut ja millaisia karikoita tulisi ottaa huomioon hommaa toteuttaessa..?
Katsuria kävinkin jo jututtamassa, jonka mukaan esteitä ei pitäisi olla tekniikan saamiseksi papereihin, kunhan auto vastaa lähinnä alustaltaan isolohkoversiota (455 cid), jota oli saatavilla 1971. Mistähän saisi kaiveltua riittävän viralliset dokumentit, jotka kelpaisivat osoittamaan tarvittavat muutokset eroavaisuuteen pikku- ja isolohkon välillä. Akselipaino kans vähän mietityttää, kun tämä 454 on kansiaan myöden valurautainen... Penkkilapun kuulemma vaatii, kun moottori on joskus 1980-luvulla ostettu "Cratemoottori", eikä siis minkään "varsinaisen" auton moottori.
Tuo 454 on fyysiseltä kooltaan aika suuri moottori, joten omaa pään raapimista aiheuttanee istutus moottoritilaan, mutta tuskin kuitenkaan ihan tekemätön paikka, kun onhan tätä tosiaan saanut Pontiacin omalla 455 cid. isolohkolla.
Olisin nöyrän kiitollinen oikeastaan kaikista neuvoista/huomioista tällaiseen projektiin liittyen, kun tosiaan ekaa kertaa näinkin laajalla prokkiksella mentäis.
Etukäteen jo kiitoksia  \m/

T:Mikko