Kirjoittaja Aihe: IAT Relocate  (Luettu 5505 kertaa)

Poissa Juggis

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 98
  • Sukupuoli: Mies
  • Seinäjoki
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #14 : 15.10.2018 - klo:16:28 »
Njoo tämä on hyvä tietää. On siis vaivan arvoista kaiken muun ohella. 
« Viimeksi muokattu: 09.12.2018 - klo:22:53 kirjoittanut Juggis »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Coupe 5.7 TPI TH700R4
Lakeuren pääkaupunki Seinäjoki

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5097
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #13 : 15.10.2018 - klo:12:32 »
Pleniumissa ollessaan ECM näkee jopa kymmeniä asteita kuumempaa ilmaa kuin mitä sinne oikeasti menee ja se on yksi lähtötieto seos suhteeen laskemiselle.

Jep ja juuri ton takia sen modiksen omaan teinkin kun se käy järkeen muuttaa niin, mutta en voi sanoa että olisin koskaan mitään käytännön eroa silti huomannut, muutamien heppojen erot tosin mahoton persdynolla tunteakaan.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4610
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #12 : 15.10.2018 - klo:12:30 »
En huomannut omassa perstuntumalta mitään, vaikka mullaki oli tuommonen avoin anturi ja siirretty ennen läppärunkoa. Mutta se käy silti järkeen vaihtaa avoimeksi ja pois imusarjasta että saisi vähän oikeampaa ja nopeammin reagoivaa tietoa siitä minkä lämpöstä ilmaa sinne millonkin menee. Perstuntumalta tuskin isoja vaikuttaa jos mitään.
Periaatteessa ei closed loopissa vaikuta niin paljon, koska kuitenkin seosta ohjataan lambdan perusteella. Mutta kun siirrytään open tilaan esim kun avataan vähän reilummin kaasua, mennään kartoilla ja silloin vaikutus onkin jo isompi ja mitä viileämpi ulkoilma, sitä suurempi ero. Pleniumissa ollessaan ECM näkee jopa kymmeniä asteita kuumempaa ilmaa kuin mitä sinne oikeasti menee ja se on yksi lähtötieto seos suhteeen laskemiselle.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5097
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #11 : 15.10.2018 - klo:11:31 »
Olennainen kysymys on, että huomaako tuon anturimodauksen jälkeen mitään eroa moottorin toiminnassa?

En huomannut omassa perstuntumalta mitään, vaikka mullaki oli tuommonen avoin anturi ja siirretty ennen läppärunkoa. Mutta se käy silti järkeen vaihtaa avoimeksi ja pois imusarjasta että saisi vähän oikeampaa ja nopeammin reagoivaa tietoa siitä minkä lämpöstä ilmaa sinne millonkin menee. Perstuntumalta tuskin isoja vaikuttaa jos mitään.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Juggis

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 98
  • Sukupuoli: Mies
  • Seinäjoki
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #10 : 15.10.2018 - klo:10:41 »
Olennainen kysymys on, että huomaako tuon anturimodauksen jälkeen mitään eroa moottorin toiminnassa?
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Coupe 5.7 TPI TH700R4
Lakeuren pääkaupunki Seinäjoki

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4610
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #9 : 12.04.2018 - klo:09:42 »
Eli tuollainen :
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4610
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #8 : 12.04.2018 - klo:09:35 »
Ostin ebaysta ja mielestäni sitä myytiin ls1 anturina.
Tarkistin äsken netistä ohm/c° talukot ja sama kuin tpi:ssä.
Minä vaihdoin MAT anturin open tyyppiseen ja pois pleniumin pohjasta. Minusta taas tuolla oli selvä vaikutus, vanhalla anturilla varsinkin jos auto on seisonut kuumalla koneella jonkin aikaa, niin liikkeelle lähdettäessä menee useampi minuutti, ennenkuin anturi alkaa näyttää edes lähelle ulkoilman lämpötiloja => ECM laihentaa seosta jonka toki sitten lambda ohjaa kohdalleen. Mutta minun mielestä kannattaa siirtää ja vaihtaa open tyyliseksi. Muistaakseni corvetessa on tuo open tyyppinen anturi.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4020
  • Sukupuoli: Mies
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #7 : 11.04.2018 - klo:15:30 »
Ostin ebaysta ja mielestäni sitä myytiin ls1 anturina.
Tarkistin äsken netistä ohm/c° talukot ja sama kuin tpi:ssä.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2018 - klo:15:32 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #6 : 11.04.2018 - klo:15:28 »
Hmm, onkohan toi anturi TPIS:n oma vai otettu vain 4Gen anturi ja liitin muutos ???
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4020
  • Sukupuoli: Mies
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #5 : 11.04.2018 - klo:14:44 »
Mulla on tämmönen.
https://www.tpis.com/parts/view/157
Vastus/lämpö tuossa skaalaa samalla tavalla kuin 3genin anturissa.
-89 350 HSR formula

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #4 : 11.04.2018 - klo:13:59 »
Vähän offtopic, mutta käyköhän 4Gen anturi -> 3Gen?  ???
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5097
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #3 : 10.03.2018 - klo:12:20 »
Ite siirsin sen sillon ku mun Camaro oli remmiahdettu ja TPi imarilla edelleen niin siihen läppärungon etupuolelle, siinä paketissa se toimi hyvin mutta tokkiinsa mulla oli Megasquirttiki käytössä.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4020
  • Sukupuoli: Mies
Vs: IAT Relocate
« Vastaus #2 : 10.03.2018 - klo:01:26 »
Hyvä kysymys, sillä alkuperäinen anturi sijaitsee kuumassa paikassa, minkä ei uskoisi reagoivan nopeasti lämpötilan muutoksiin.
Mutta ei hyödytä.
Löydät thirdgeniltä saman vastauksen.
Itsellä laajakaistaseosmittari ja en huomannut minkäänlaista eroa.
Iat viety ilmansuodattimen taakse ls1 anturilla ja adapteri johtosarjalla.
Ehkä toinen ecu reagoisi nopeammin ja hyötyisi enemmän.



 
« Viimeksi muokattu: 11.04.2018 - klo:14:48 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
IAT Relocate
« Vastaus #1 : 10.03.2018 - klo:00:49 »
IATin siirto plenumin alta pois, kellään kokemusta? Esim samaan paikkaan kuin LT1? Täältä ei löytynyt tietoa haulla, mutta thirdgen.orgissa joku oli tehnyt.
Onto hyötyä vai pelkkää haitta haittaa?
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89