Kirjoittaja Aihe: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?  (Luettu 2312 kertaa)

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2362
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #15 : 27.03.2018 - klo:15:31 »
Äsken mittasin 7 asteisesta koneesta.Mittarille menevä anturi 7.1kohm,ecm:lle menevä anturi 6.7kohm
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3696
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #14 : 27.03.2018 - klo:15:03 »
Tämmösen löysin;

Coolant Temp Sender:
55-ohm at 100F
1365-ohm at 260F

https://www.thirdgen.org/forums/electronics/692321-resistance-profile-coolant-temp.html
-89 350 HSR formula

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3696
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #13 : 27.03.2018 - klo:15:00 »
Onkohan väliä onko anturi ecm:lle vai mittarille? Arvo kuitenkin heittää hieman liikaa..Tänksis, tutkitaan.

En pysty mittaamaan tähän hätään omasta pulkasta.
Aika hankala löytää netistä vastausta.
Anturithan noissa tosiaan on erilaiset mittarille ja eculle.
-89 350 HSR formula

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6674
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #12 : 27.03.2018 - klo:07:49 »
Gm 80-luvun lämpöanturit.
Kiitos.
Onkohan väliä onko anturi ecm:lle vai mittarille? Arvo kuitenkin heittää hieman liikaa..
Tuuppasin Nupa sun telefooniin -85:n  valojen(markkerit) kuvan,toivottavasti saat selvää,kuva on otettu mun anti-lasinaama puhelimella.
Tänksis, tutkitaan.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2362
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #11 : 26.03.2018 - klo:23:25 »
Tuuppasin Nupa sun telefooniin -85:n  valojen(markkerit) kuvan,toivottavasti saat selvää,kuva on otettu mun anti-lasinaama puhelimella.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3696
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #10 : 26.03.2018 - klo:23:12 »
Gm 80-luvun lämpöanturit.

-89 350 HSR formula

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2652
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #9 : 26.03.2018 - klo:20:29 »
Vanhemmat lämpöanturit on huomattavasti pienemmällä vastusarvolla kun nykyiset (n. 2kohm-20C). Saattaa se 50ohm olla oikeinkin... ei muista ulkoa. Eikä vaikuta muuhun kun lämpömittariin. Mittarin pitäis näyttää kuumaa kun anturin johdon tökkää maihin.
Parkkien sulake saattaa liittyä myös mittaristoon. Selittäis sessin sekoilun kun saa virtaa huonosti / väärää kautta. Ses tais olla niinpäin että ECM maadoittaa.


Ei oo täällä hotellissa sähkökuvia just vieressä...


Ensin sivarit käteen ja kaikki räpellykset valoista pois. Sitten vasta alkaa ihmettelemään jos oireet jatkuu.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1890
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #8 : 26.03.2018 - klo:20:03 »
Vilkut löyty ympäriinsä, mut markkerit ei pala.
Eikös nämä maalla toimi eli nyt kun sulake napsuu niin ottaa virtapiuha jostain maihin (ennen lamppua)? Eli se on se ruskea piuha... Suomivalot kun tehty niin noitahan on muuteltu ja katkottu, ei ihan sähkökaavion mukainen enää.
Jossain kaaviossa oli samassa linjassa lämpöanturi lämpömittarille, voiskohan se oikarissa aiheuttaa räpsyt? Ainakin se on kuollu, ei näytä mittari mitn.. lämpimässä tallissa sain vastusarvoksi ~50 ohmia, mitäköhän pitäis olla... joutu pakkokytkee flektin kykimelle et tolla viittii edes yrittää ajella.
Edelleen napsuu sulake ja koodit lukiessa sessi villkku miten sattuu ja kiekkamittari hyppii.
Orkkismankka, toimii. Pitänee tutkia tuokin vielä tarkemmin ja ehkä lisämaadottaa.

Jos räpsii sulaketta, niin koittaa etsiä mistä voinu johtojen kuoret hinkata pois, esim läpivienneistä.

Näissä vaan tuppaa olemaan reilusti surrausliitoksia, niin voi olla ihan mitä tahansa.

EDIT: Ainiin, suomiperseilyssä markkereilta pitää katkoa johdot, koska syitä.  >:(
´94 Z28

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6674
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #7 : 26.03.2018 - klo:18:12 »
Vilkut löyty ympäriinsä, mut markkerit ei pala.
Eikös nämä maalla toimi eli nyt kun sulake napsuu niin ottaa virtapiuha jostain maihin (ennen lamppua)? Eli se on se ruskea piuha... Suomivalot kun tehty niin noitahan on muuteltu ja katkottu, ei ihan sähkökaavion mukainen enää.
Jossain kaaviossa oli samassa linjassa lämpöanturi lämpömittarille, voiskohan se oikarissa aiheuttaa räpsyt? Ainakin se on kuollu, ei näytä mittari mitn.. lämpimässä tallissa sain vastusarvoksi ~50 ohmia, mitäköhän pitäis olla... joutu pakkokytkee flektin kykimelle et tolla viittii edes yrittää ajella.
Edelleen napsuu sulake ja koodit lukiessa sessi villkku miten sattuu ja kiekkamittari hyppii.
Orkkismankka, toimii. Pitänee tutkia tuokin vielä tarkemmin ja ehkä lisämaadottaa.


GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1890
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #6 : 26.03.2018 - klo:09:54 »
Maadoitukset, maadoitukset ja maadoitukset.

Sitten kun maadoitukset on katsottu, niin sulaketaulun persii kolvaten ja kaikki pistokkeet auki, putsaut ja kiristys.
´94 Z28

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2362
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #5 : 26.03.2018 - klo:09:24 »
Onko laitettu joku jälkiasennus radio?Aikanaan kun hommasin ton komeron,niin laitoin siihen toisen ration ja syötöt/maat olemassaolevasta orkkis radion johtosarjasta.Kaikki pelas hienosti kunnes laittoi valot päälle,poltti valojen sulakkeen.Muistaakseni maadotin sen toosan auton runkoon ja sulakkeen palaminen loppui.
There is no easy answer, just easy questions...

Paikalla GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9637
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #4 : 26.03.2018 - klo:08:12 »
Ota markkereista/vilkuista polttimot pois, joku niistä polttaa sulakkeen. Näin mä alkaisin tutkimaan.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6674
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #3 : 25.03.2018 - klo:22:15 »
Ajattelin jättää vanhan, murtuneen viiksen vaihtamatta kun pitkät ja pyyhkijätkin näköjään toimii, silti kiitos vinkistä.

Muita ideoita?
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 813
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: 86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #2 : 25.03.2018 - klo:21:57 »
Oli vastavaa ongelmaa takavalojen kanssa + jarrua painaessa osa pimeni täysin tai paloi kirkkaammin. En tiedä oliko vika loppupeleissä ajovalojen maadoituksess (toimisivat kuitenkin) vai rattipylkän pitkien valonvaihtajassa. Nämä kun teki uusiks/vaihto lopetti sulake palamisen.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6674
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
86 v6 mpfi apuja vianetsintään?
« Vastaus #1 : 25.03.2018 - klo:19:25 »
Koeajo ok, mut sytytti sessin.
Koodeja lukemaan - tekee seuraavaa:
Kiekkamittari pomppii jatkuvasti puoleentoista tonniin, bensapumppu menee koko ajan päälle-pois-päälle-pois, flekti ei pyöri. Pakkosyötöllä toimii.
Ja ne koodit - valo vilkkuu miten sattuu epäsäännöllisesti, joskus kerran ja seuraavaksi vaikka 13 kertaa, ei anna koodia 12 alkuun eikä mitään vikakoodia järkevästi eikä toistuen.
Lisäksi takavalosulake pamahtaa kun vetää valot päälle, tekee saman takavaloliitin jalkatilasta irtikytkettynä ja myös uudella valokatkaisijalla. Etuvalot toimii, vilkut ei.
Tää vika ollut varmaan ainakin 10+ vuotta koska sulake oli irti/palanut. Enkä tiedä missä on säilötty, parit viimevuodet sisätiloissa, mutta sitä ennen?

Jossain johtosarjassa kojelaudassa oikari?
Hapettumaa, PCMssä?

Hyviä vinkkejä kaivataan kiitos.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.