Kirjoittaja Aihe: Rumpujarrut  (Luettu 1497 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2652
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Rumpujarrut
« Vastaus #4 : 02.04.2018 - klo:10:47 »
Vetoakselit irti, kaikki rumpujarruihin liittyvä ruuvataan/rälläköidään irti. Satulan telineelle porataan akselin päähän kiinnitysreiät, pultataan kaikki kasaan ja vetarit taas paikalleen.
Eli homma sisältää myös perämurikan purkua osittain että saa c-clipit / akselit irti. Samalla vaihtuu kopan tiiviste ja öljyt...
Taka-akselin jarruputket ja käsijarruvaijerit menee vaihtoon.
Täälläkin ollut hommasta kuvien kanssa tarinaa joskus.

Jos alkuperäisistä osista puhutaan niin vaihtaisin 98-02 malliset. Käsijarru on kengillä jolloin satula huomattavasti yksinkertaisempi ja toimintavarmempi. Varsinkin käytetyissä osissa.
https://www.thirdgen.org/ls1reardisc/

Edit: Näköjään on sellaisiakin valmiita sarjoja jossa vanhaa sylinterin korvaa ei tarvi sahata pois eikä porailla uusia reikiä...
« Viimeksi muokattu: 02.04.2018 - klo:11:40 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Jaake

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Rumpujarrut
« Vastaus #3 : 02.04.2018 - klo:10:28 »
Kiitos tiedoista????

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5870
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Rumpujarrut
« Vastaus #2 : 02.04.2018 - klo:09:25 »
Ei oo paha rasti. Lähes bolt on, jos on vaan kaikki sopivat palikat. Vm. 89-97 takalevyt on hyvähköt ja pitäis olla kohtuullisen helppo löytää satuloiden kiinnikkeet.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jaake

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Rumpujarrut
« Vastaus #1 : 02.04.2018 - klo:08:22 »
Olisko täällä tietoa Onko miten iso työ vaihtaa rumpujarrut levyjarruihin.
Mulla on trans am vm-85. 5.0 tpi. :)