Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
V6 -koneet / Vs: V6 3.1 (-92) käynnistyy mutta sammuu muutaman sekunnin jälkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Juza89 tänään kello 10:19 »
Muistaaksein laitoin viimeks inan wd40:stä(bmw suuttimet, mutt väliäkös tuolla). Hyvin menivät paikoille ja ovat pitäneet.
2
V6 -koneet / Vs: V6 3.1 (-92) käynnistyy mutta sammuu muutaman sekunnin jälkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu1 tänään kello 10:01 »
Kannattaako noiden suuttimien kumisiin O-renkaisiin laittaa jotain et sujahtais sit helpommin paikoilleen? Öljyä, rasvaa, WD40:stä?

3
Muu aiheeseen kuuluva / Vs: 99 Camaro ilmastointi
« Uusin viesti kirjoittanut letkume tänään kello 08:46 »
Nyt helteiden tultua päätin että on se öljyä vuotava kompura vaihdettava kun lämpöä piisaa. Vanhan kyljessä on numero 1137018. Tämä lienee joku vanhentunut numero, jolla ei rockautosta löydä mitään. Löysin kyllä jotain vastaavuustaulukoita mutta ei sellaista numeroa joka täsmäisi. Kertokaapa pitääkö nyt vaan sokkona ottaa joku kompura vai tarvitaanko joku compressor kit?

Kitti tarvitaan, tulee kuivaimet sun muut myös. Lisäksi tarvitset tiivistepaketin, jos ei pajalla ole valmiina. Pysyy se uusikin sitten ehjänä.
4
Muu aiheeseen kuuluva / Vs: 99 Camaro ilmastointi
« Uusin viesti kirjoittanut Freerider tänään kello 08:43 »
Nyt helteiden tultua päätin että on se öljyä vuotava kompura vaihdettava kun lämpöä piisaa. Vanhan kyljessä on numero 1137018. Tämä lienee joku vanhentunut numero, jolla ei rockautosta löydä mitään. Löysin kyllä jotain vastaavuustaulukoita mutta ei sellaista numeroa joka täsmäisi. Kertokaapa pitääkö nyt vaan sokkona ottaa joku kompura vai tarvitaanko joku compressor kit?
5
Projektit / Vs: Camaro -80
« Uusin viesti kirjoittanut Markus eilen kello 12:36 »
 m/
6
Projektit / Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Uusin viesti kirjoittanut Markus eilen kello 12:35 »
 m/
Mut on ainaki hommat hyväs muistis ku joka vuosi tekee :D
7
Projektit / Vs: Firebird -92 V6 3.1
« Uusin viesti kirjoittanut avogta-89 eilen kello 09:51 »
 \m/
8
V6 -koneet / Vs: V6 3.1 (-92) käynnistyy mutta sammuu muutaman sekunnin jälkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu1 eilen kello 09:36 »
Suuttimien syöttöjännite tulee samaa johtoa pitkin kaikille suuttimille, kun yksi suuttimen kela (matala vastus) maadoittaa tehokkaasti jännite notkahtaa ohuessa johdossa niin alas ettei muutkaan suuttimet jaksa toimia.

Totta! Hyvä pointti

9
Projektit / Vs: Firebird -92 V6 3.1
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu1 eilen kello 09:35 »
10
V6 -koneet / Vs: V6 3.1 (-92) käynnistyy mutta sammuu muutaman sekunnin jälkeen
« Uusin viesti kirjoittanut GTATL eilen kello 06:46 »
Bingo!

Aloitin O2-sensorin irroittamisella, ei mitään vaikutusta, takaisin kiinni.

Startti-spraytä mä olin käyttänyt tämän kanssa monta monta kertaa jo, mutta olin tehnyt törkeän aloittelijamaisen virheen sen kanssa! Olin ruikannut spraytä paljonkin aina imusarjaan, ja kävellyt autoon sisälle starttamaan. No, starttasihan se aina, niinkun on aina tehnyt muutenkin, mutta parin sekunnin jälkeen taas sammunut. Tässä ajassahan spreijattu startti-spray oli taas kulunut imusarjasta loppuun. Mutta nyt kun sai kaverin avuksi starttaamaan, ja ite ruikkasin spraytä imusarjaan kokoajan, niin nythän kone kävi hienosti!

Tämä auttoi nyt lopullisesti ymmärtämään että kyseessä on kuitenkin bensaongelma, eikä sähköongelma, joihin olen tähän asti enemmän keskittynyt. Bensapumppu kuitenkin toimii hienosti, bensaputkeen konehuoneessa tuli komeesti tavaraa kokoajan ja fuel pump relay toimii, joten vaihtoehdot alkoi käymään vähiin.

Olin jostain jenkkipalstalta aiemmin lukenut tosta suuttimien yhteisliittimen mittaamisesta, mutta oli jäänyt tekemättä huoh.. eli pisteet menee Pete65:lle! Kiitos suuresti.

Liitin irti ja suuttimien pään urosliittimestä mittaamaan. Sinne pitäs pinkkien ja sinisen ja vihreän piuhojen välille saada ohmeja. Toinen pari tuottikin hienosti halutun 4 ohm, mutta toinen vain 1.5 ohm!

Imusarjan yläosa irti, että pääsi mittaamaan kaikki suuttimet erikseen, tässä ei ollut mitään ihmeellistä kuin purkaa vain pois.

Ensin toiselta puolelta kolme suutinta, kaikki näytti hienosti 12.6ohm, tässä vaiheessa iski lyhyt epätoivo.. mut toinen puoli paljasti ongelman. Ensimmäinen, 12.6ohm taas.. mutta seuraavat 9.5ohm ja 1.5ohm! Bingo.

Suuttimien sokat auki-asentoon ja Fuel relay irti. Vielä monta kertaa mittauksien uudelleen tarkistus.

Huomenna kaksi uutta suutinta paikallisesta USA-putkasta. Juu, kaikki sanois nyt et kannattaa samalla vaivalla vaihtaa kaikki mut nyt ei ole siihen mahkuja..  :-[

Toki hieman kysymyksiäkin tämä aiheuttaa..

- vaikka pari suutinta on rikki niin miksi auto ei kuitenkaan käy edes huonosti neljällä jäljellä olevalla suuttimella?
- miksi tästä ei ole tullut vikakoodeja?

Palataan aiheeseen kun uudet suuttimet saatu ja imusarjan yläosa yms taas kasattu.
Suuttimien syöttöjännite tulee samaa johtoa pitkin kaikille suuttimille, kun yksi suuttimen kela (matala vastus) maadoittaa tehokkaasti jännite notkahtaa ohuessa johdossa niin alas ettei muutkaan suuttimet jaksa toimia.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10