Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Viritysboksit / Vs: LS + MS3
« Uusin viesti kirjoittanut BlackZ tänään kello 15:49 »
Mä olisin siirtynyt megan jälkeen häkäpönttön käyttöön ;D

Muuten oisin vaan ei oo mettää niin tulis halot liian kalliiksi  ;D
2
TPI / Vs: Alkoi helisemään
« Uusin viesti kirjoittanut GTATL tänään kello 15:49 »
Kiitos. Heti hiljeni.  Ja äsken kävin ajelemassa n.70 km. eikä kertaakaan helissy.
Melkein kokeilisin Forten moottorikäsittelyn jos moinen asia korjaa tilanteen.
3
« Uusin viesti kirjoittanut GTATL tänään kello 15:48 »
Hyvä pointti, sen unohinki kertoa että Megan jälkeen siirryin kaasarimotteihin niin ei tarvi boxeja eikä läppäreitä  ;D ;D ;D MUTTA, pidin Camarossa lukollisen TH700:n kuitenki (mun TH700 osaa lukita turbiinin OD:lla ilman ohjausta)  ;D
Mä olisin siirtynyt megan jälkeen häkäpönttön käyttöön ;D
4
« Uusin viesti kirjoittanut BlackZ tänään kello 15:45 »

Heittäkää nyt joku vielä että "laita lukoton TH350 ja SBC+kaasari ni ei tarvi boxeja"  ;D ;D ;D

En siis yrittänyt julistaa että kaikkien pitää nytheti siirtyä Megaan vaan alkoi itseä kiinnostaa. Keskustelu jatkukoon...

Hyvä pointti, sen unohinki kertoa että Megan jälkeen siirryin kaasarimotteihin niin ei tarvi boxeja eikä läppäreitä  ;D ;D ;D MUTTA, pidin Camarossa lukollisen TH700:n kuitenki (mun TH700 osaa lukita turbiinin OD:lla ilman ulkopuolista sähköistä ohjausta)  ;D
5
« Uusin viesti kirjoittanut GTATL tänään kello 15:45 »
Ei toimi. Eipä taida toimia OBD kovin monen muunkaan tarvikeboxin kanssa...
Mutta jos pysytellään "harrasteautoissa" niin vähemmän näihin 2001+ boxeja/koneita vaihdellaan. Ja senikäiset vakioboxitkin on jo harrasteystävällisempiä.

Ihanteellinenhan tuo Mega (hinnaltaan) on 93 vanhempiin missä vakiossa on piirinpolttojumppaa tarjolla. 300€ MS2 riittää hyvin TBI, TPI ja LT1 jne.

Tästähän tuli melkoinen väittely :o :W
Heittäkää nyt joku vielä että "laita lukoton TH350 ja SBC+kaasari ni ei tarvi boxeja"  ;D ;D ;D

En siis yrittänyt julistaa että kaikkien pitää nytheti siirtyä Megaan vaan alkoi itseä kiinnostaa. Keskustelu jatkukoon...
No ton elite 2500 odb2 toimii
Mun mielestä tämä on hyvä aihe, pysytään vain aiheessa. Kiinnostaa m/
6
TPI / Vs: Alkoi helisemään
« Uusin viesti kirjoittanut pptalo tänään kello 15:44 »
Kokeiles laittaa valvoline maxlife 10w-40

Kiitos. Heti hiljeni.  Ja äsken kävin ajelemassa n.70 km. eikä kertaakaan helissy.
7
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM tänään kello 15:31 »
Toimiiko muuten OBD2 Megan kanssa, siis jos katsuri päättää lukea vikakoodit toimiiko?
Ei toimi. Eipä taida toimia OBD kovin monen muunkaan tarvikeboxin kanssa...
Mutta jos pysytellään "harrasteautoissa" niin vähemmän näihin 2001+ boxeja/koneita vaihdellaan. Ja senikäiset vakioboxitkin on jo harrasteystävällisempiä.

Ihanteellinenhan tuo Mega (hinnaltaan) on 93 vanhempiin missä vakiossa on piirinpolttojumppaa tarjolla. 300€ MS2 riittää hyvin TBI, TPI ja LT1 jne.

Tästähän tuli melkoinen väittely :o :W

8
« Uusin viesti kirjoittanut Juza89 tänään kello 15:13 »
2005 on jo jossain malleissa 58x  2006 eteenpäin tais olla kaikissa 58x. Sikäli anturin sijainnil ei ole merkitystä, koska vanhat saa helposti muutettua timing cover:sta luettaviksi. Uudempi cover, nokan hammaspyörä oikeenlaiseks, anturi, jatkaa johdot/ ostaa valmiin adapterin.
 Tuo opd2 toimivuus mietityttää itseäkin, koska hyvähän sen olisi myös toimia...

Edit: ja löytyy noista uudemmista 1Mb boxeista pieni määrä sellaisia joilla on mahdollista tehdä molemmat  drive by cable ja drive by wire
9
« Uusin viesti kirjoittanut GTATL tänään kello 14:44 »
Toimiiko muuten OBD2 Megan kanssa, siis jos katsuri päättää lukea vikakoodit toimiiko?
Harrastustahan tämä kaikki ja jos haluaa Megan kanssa puljaille se on jokaisen oma asia :)
Itse jos päätyisin jälkiasennus boksiin niin ainut vaihtoehto olis Haltech elite 2500 ja LS2/3 kitti. Halpahan se ei ole mutta hyvää ei saa halvalla ;D
10
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM tänään kello 14:33 »

eikös tuo -98 LS boxi ole just se hankalin  ::)
Niinpä... Eli ekat LS1-boxit 97-98.

Ja jos kovin paljon uudempaan pitäis vaihtaa niin (en ole kuitenkaan varma) taitaa olla koneen purku edessä. Ainakin jossain vuosmallissa vaihtuu kampuran hammaskehä.
Mulla on nokan anturikin koneen takapäässä mutta toiminta taitaa olla sama kun etupäässä olevissa.

Itse maksoin HP tuners PRO versiosta 520$ suoraan kaupan hyllystä. Tämän päivän kurssilla 422e, sillä ei saa edes Mega 3 ohjainlaitetta.
Ei siinä iso ero oo... Siis HPtuners+GM-n boxi
https://www.protoparts.fi/product/44/ms3-v30--ms3x-rakennussarja
https://www.protoparts.fi/product/48/microsquirt-moduuli

Rakennussarjat siksi kun harrastuksessa harvemmin lasketaan omalle työlle hintaa ja saa just sellaisen kun haluaa. Ja vaikka laskiskin kasaukselle tunnit niin on silti halvempi kun valmis. Varsinkin kun valmiissa ei ole laatikon ohjausta vaan vaatii aina Microsquirtin kaveriks = 2 erillistä boxia.

Itellä on omaan autoon JET DST joka on huomattavasti selvempi käyttää kun HP-tuners mutta joitain ominaisuuksia puuttuu mm. ohjelmiston muokkaus.

Tuore kuva tallin pöydältä... Tämä tulossa n. 600hp 1,8L nelivetoaudiin. Aikaisempi oli megaan perustuva valmis (Kdfi) pnp boxi mutta loppui liitännät kesken ja SMD-rakenteisena vaikea tehdä lisää. Kuvasta puuttuu X-laajennus mutta sitä ei tarvi testatessa. Bluetoothin kun vielä sais tänään askarreltua toimintaan...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10