Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 62393 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #324 : 18.08.2017 - klo:23:34 »
Kyllä meinasin 454:ssa pysyä. Tässä nyt vähän myssytellään lähinnä budjettia ja aikataulua. Edullisimmaksi ja todennäköisesti parhaaseen lopputulokseen pääsis kun tilais ite Summitilta uudet rojut Finn-USsin kautta, aikataulu vaan sitten venyy siihen että tehdään rauhakseen talvella. Toisaalta jos ostais Suomesta kammen ja tilais pienet rojut lentorahdilla jenkeistä niin pääsis ajaan vielä syksyllä.  ::)

Tuossa olis radalta vielä GoPro videoo:

https://youtu.be/2_ZlAUYEv-M

Poissa Blower

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #323 : 17.08.2017 - klo:12:10 »
Katsoit melkein oikein. Toi on Gen6 lohko, mutta en ole kyllä löytänyt siihen vielä käyttis kampuraa. Uusi kampi ja käyttiskankia olis tarjolla. Jos meinasit sitä ilmoa mikä on jätetty tammikuussa niin ne oli menny jo. Oon soittanu kaikki OD:n myynti-ilmot läpi mitkä löysin ja suurimman osan Suomen USA-osia myyvistä/tuovista lafkoista läpi. Täytyy nyt vähän myssytellä mitä ton kanssa tekis. Tosta vanhasta kammestakin sais vielä tehtyä, mutta jos särötarkastaa ja koneistaa kaikki pinnat niin hintaa tulee lähelle uuden kammen verran.

Jos hommaa uuden kampiakselin, niin kaikki tarvis painottaa uudestaan.
Vanhan kammen koneistuksella säästää puntituksen

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 688
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #322 : 16.08.2017 - klo:16:01 »
Joo oli varmaan sama, eli tätä tarkoitin:

https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/c6ee3770dd8075f128019657c6290f38/

Itsellä etsinnässä 454:seen osaa, joten jos päädyt vaihtamaan koko padan johonkin muunlaiseen niin laita YV:tä. Voisin olla kiinnostunut ostamaan sen tuossa kunnossa ilman askia tai ehkä jopa askin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2017 - klo:16:07 kirjoittanut jpe »

Poissa pecu_83

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #321 : 16.08.2017 - klo:14:57 »
Katsoit melkein oikein. Toi on Gen6 lohko, mutta en ole kyllä löytänyt siihen vielä käyttis kampuraa. Uusi kampi ja käyttiskankia olis tarjolla. Jos meinasit sitä ilmoa mikä on jätetty tammikuussa niin ne oli menny jo. Oon soittanu kaikki OD:n myynti-ilmot läpi mitkä löysin ja suurimman osan Suomen USA-osia myyvistä/tuovista lafkoista läpi. Täytyy nyt vähän myssytellä mitä ton kanssa tekis. Tosta vanhasta kammestakin sais vielä tehtyä, mutta jos särötarkastaa ja koneistaa kaikki pinnat niin hintaa tulee lähelle uuden kammen verran.

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 688
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #320 : 16.08.2017 - klo:07:04 »
Katsoinko kuvasta oikein että tuo olisi gen5 lohko.  Jos on niin Overdrivellä on pyörinyt tuollaisen kampura ja männät myynnissä.

Poissa pecu_83

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #319 : 16.08.2017 - klo:00:23 »
Joo, toisaalta olis hyvä sauma stroukata, mutta taidan pysyä vakio iskussa, niin saa edes männät käytettyä vanhasta alakerrasta.

Tuossa pari kuvaa Apparalta ennen moottoririkkoa:

Katukumeilla:


Radalta:

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4706
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #318 : 13.08.2017 - klo:07:26 »
ja kampura kun non soseena ni stroukki akseli sisän, tosin sit menee loppukin alakerta :W
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa pecu_83

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #317 : 12.08.2017 - klo:23:51 »
Tänään purin keulan ja paloittelin motin. 7 pytyn kk:n laakeri oli lähestulkoon kadonnut, 3:sen oli väljä, 8, 2, ja 4 oli kulumaa. 1, 5 ja 6 oli hyvät. Kampuran kaula oli 7:n kohdalta niin kulunut, etten tiedä saako siitä enää kalua. Myös 7:n kiertokangen silmä oli kulunut soikeaksi. Petilaakerit oli kaikki hyviä. Pytyt, männät ja yläkerta oli ok.



Pesin vehkeet pihalla painepesurilla


Palanen 7:n kadonnutta laakerinpuolikasta












En tiedä laittaisko vaan takaisin kuntoon, ei varsinaisesti tehonpuute ahdistanut. Ja kivampi kun pysyis luotettavana, tämä moottorivaurio oli ihan puhdas käyttäjävirhe. Tätä konetta on kyllä poljettu todella säälittä ja paljon ja hyvin on kestänyt  :D Toisaalta nyt olis tilaisuus vähän kairailla kansia ja päivittää ehkä nokkaa. Nokan mukana menis vaan nostajat ja tod näk venttiilijouset, ehkä myös joutuis jousien pohjat koneistaan.

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4706
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #316 : 11.08.2017 - klo:21:11 »
kuulostaa ikävältä rojektilta tai toisaalta nythän siit voi kutitella lisää ku on pakko pajottaa :-P
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa pecu_83

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #315 : 11.08.2017 - klo:16:27 »
Nyt tulikin sitten projektia. Olin keskiviikkona Ahvenistolla ajamassa ja sulatin moottorin.  :( Päästin liian kuumaksi ja kovasa jarruruksessa taisi öljynpaineen merkkivalo vilahtaa, pari mutkaa myöhemmin alkoi kolina. Katsoin ettei auto pöllytä mitään, joten en varmaan radallekaan levitellyt mitään ka valuttelin varikolle. Kuulosti vähän alakerran laakereilta, mutta niin pahasti jotain meni, ettei kone pyöri enää jäähdyttyään.

Oma vika kun en malttanut tulla ajoissa jäähdytteleen. Harmitti kun aina tuli ruuhkaa kun yritti nopeeta kierrosta, eikä tolla pystyny vetään ku pari nopeeta ja sit jäähdytteleen.

Noh. Seuraavan padan kaveriks isompaa syyläriä, kunnon öljynjäähdytin ja paremmat loiskelevyt öljypohjaan.

Tossa pari fb videoo ennen kolinoita ja kolinoista..

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155500428317226&id=575882225

Ennen kolinoita klippi youtubessa jos ei jollain noi fb videot pelaa.

https://youtu.be/Ey0jquZNRQQ

« Viimeksi muokattu: 11.08.2017 - klo:16:30 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #314 : 05.08.2017 - klo:13:12 »
Onko tää muuten ihan leimattu auto..?  :o ;D

On kyllä härskin näkönen laitos noilla rattailla, ei ihan joka nurkalla näe tollasia  ;D m/

On ihan leimapeli ja muutokset (renkaat, levikkeet, kaaret yms.) on otteella. Kone olikin jo valmiiksi otteella kun auto mulle tuli.Toi etusiipi on vähän leveemmällä ja edempänä kuin se edellinen, niin kyllä mä tosta varmaan nurkat pyöristän ettei tuu sanomista, mutta ei tuokaan ole auton etummainen osa, vaan ihan tuo alkuperäinen nokka on edelleen etummainen osa autoa. Vanha etuspoileri meni tosiaan makkaralle tuolla rallicross radalla.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4133
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #313 : 05.08.2017 - klo:10:26 »
Onko tää muuten ihan leimattu auto..?  :o ;D

On kyllä härskin näkönen laitos noilla rattailla, ei ihan joka nurkalla näe tollasia  ;D m/
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2935
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #312 : 05.08.2017 - klo:02:10 »
Joo, oranssi on myös ollut mielessä yhtenä vaihtoehtona, mutta kyllä varman keltaisella jatketaan.

Tänään kyhäsin pikapikaa uuden etusiiven. Se on tällä hetkellä vasta ripustettu levy, mutta tarkotus on laittaa vielä alumiinikulmasta vahvikkeet ja lisätä pienet siivekkeet renkaiden eteen. Vähän kerkesin säätään sitä alemmaksikin kuvien ottamisen jälkeen ja radalle se otetaan sitten niin alas kun saa. Siipi on nyt myös vähän leveämpi ja vähän edempänä kuin edellinen. Myös vanteisiin lisäsin keltaiset koristeteipit, omasta mielestä  toi kivan pikku lisämausteen.




trafittan ei ainakaan pidä tollaisesta niittokoneesta, ;D ;D

Poissa pecu_83

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #311 : 05.08.2017 - klo:00:37 »
Joo, oranssi on myös ollut mielessä yhtenä vaihtoehtona, mutta kyllä varman keltaisella jatketaan.

Tänään kyhäsin pikapikaa uuden etusiiven. Se on tällä hetkellä vasta ripustettu levy, mutta tarkotus on laittaa vielä alumiinikulmasta vahvikkeet ja lisätä pienet siivekkeet renkaiden eteen. Vähän kerkesin säätään sitä alemmaksikin kuvien ottamisen jälkeen ja radalle se otetaan sitten niin alas kun saa. Siipi on nyt myös vähän leveämpi ja vähän edempänä kuin edellinen. Myös vanteisiin lisäsin keltaiset koristeteipit, omasta mielestä  toi kivan pikku lisämausteen.




Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4133
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #310 : 04.08.2017 - klo:14:51 »
Entä oranssi, joku vielä härskimpi ku kuvassa, sehän vois olla kans yks vaihtoehto  8) Vaikka ei taidakaan tuo maalihomma tuossa se tärkein olla  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005