Kirjoittaja Aihe: Vikakohteen hakua ja selvitystä  (Luettu 3238 kertaa)

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 957
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #11 : 06.07.2017 - klo:16:53 »
Hyvä että vika löytyi m/ En edes muistanut, että tallilla oli Camaron ecm. Sattui tulemaan eteen, kun etsin muita osia.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1122
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #10 : 06.07.2017 - klo:16:33 »
Ongelma on melko suurella todennäköisyydellä selvinnyt, koska tänään sitä ei ollut missään tilanteessa!  :) Paljon kiitoksia menee Tommille ja myös Kimmolle.  m/ Tommi voi kertoa enemmän mikä oli vialla minun Camarossa, koska monta asiaa oli tehty kummallisesti ohjelmaan myöskin ECM boxi meni vaihtoon.
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1122
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #9 : 11.06.2017 - klo:18:53 »
Otin tarkastuskameralla videon konepelti kiinni bensapaineen käytöksestä ajo oli rauhalista ajoa ja tyhjäkäynnillä moottori ja kaasuttelua sekä kaasupohjaan kiihdyttelyä.

https://1drv.ms/v/s!Atw0oeWhFrGRkCIBCvkC0uJU3A9o

Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1122
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #8 : 09.06.2017 - klo:06:36 »
Onko imuputki tuo vakio kurttuputki http://shbox.com/1/iat.jpg (varmasti ehjä?) vai joku aftermarketalumutka?
Useamman kerran tullut vastaan mutka mikä kiristetty vinoon/alapuolelta päin helvettiä, sieltä päässyt ilmaa sopivasti ohi maffin...

 m/ Ei ole vakio ilmanotto. MAFin jälkeen silikoniputki ja alumiini mutka sen jälkeen TB:lle suora silikoni putken pätkä. Tuota ilmanoton putkia/liitoksia en nyt  tarkistanut ja täytyy vielä ottaa ja tarkastaa kunnolla.

Ota sillä EEhackilla sellainen logi missä laitat kylmän auton käyntiin ja ajat vaihtelevasti niin että auto on kunnolla lämmin ja sitten pysäytät ja annat käydä tyhjäkäyntiä hetken sitten hieman kaasuttele muutamaan otteeseen ja annat aina välissä käydä hetken tyhjää. Lähetä logi minulle sähköpostiin tommi_turunen@hotmail.com niin voin katsoa näkyykö siinä mitään ihmeellistä.

 m/ Täytyy tuossa viikonlopun aikana ottaa dataa talteen.
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6628
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #7 : 08.06.2017 - klo:21:39 »
Onko imuputki tuo vakio kurttuputki http://shbox.com/1/iat.jpg (varmasti ehjä?) vai joku aftermarketalumutka?
Useamman kerran tullut vastaan mutka mikä kiristetty vinoon/alapuolelta päin helvettiä, sieltä päässyt ilmaa sopivasti ohi maffin...
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #6 : 08.06.2017 - klo:20:28 »
Ota sillä EEhackilla sellainen logi missä laitat kylmän auton käyntiin ja ajat vaihtelevasti niin että auto on kunnolla lämmin ja sitten pysäytät ja annat käydä tyhjäkäyntiä hetken sitten hieman kaasuttele muutamaan otteeseen ja annat aina välissä käydä hetken tyhjää. Lähetä logi minulle sähköpostiin tommi_turunen@hotmail.com niin voin katsoa näkyykö siinä mitään ihmeellistä.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1122
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #5 : 08.06.2017 - klo:20:02 »
No joo eipä ilo kestänyt pitkään sama ongelma palautui. Mitenkä toi IAC-valve toimii ja pitäisi toimia? Jotenkin tuntuisi, että se avautuu ja ilmaa menee enemmän moottorin, silloin, kun kierrokset nousee ilmanotossa kuulee selvän kohinan.
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1122
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #4 : 08.06.2017 - klo:14:59 »
Ittellä oli samaa oiretta viime vuonna, kun kpne oöi lämmin. Syyliseksi paljastui lopulta kaksi tulpan johtoa, jotka antoivat välillä läpi.

Tämä on otettava myös huomioon ja uudet tulpat vaihtaa samalla.

Irroitin EGR:än venttiilin ja tulppasin sen pois käytöstä sekä vaihdoin MAP-sensorin oireet hävisivät, mutta en käy ajamassa autolla niin olisi huomannut kuinka silloin käyttäytyy kierroksia ottia ihan hyvin lämpimänä parkissa. Oireet hävisi MAP-sensorin vaihdon jälkeen vasta. Tiedä sittten täytyy nuo tulpan johdon vielä vaihtaa ja uudet tulpat varmuuden vuoksi.
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 753
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #3 : 08.06.2017 - klo:10:56 »
Ittellä oli samaa oiretta viime vuonna, kun kpne oöi lämmin. Syyliseksi paljastui lopulta kaksi tulpan johtoa, jotka antoivat välillä läpi.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1122
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #2 : 08.06.2017 - klo:08:56 »
Otin talteen pari ruutua EEHack ohjelmasta, kun kierrokset on korkealla saako noista mitään selkoa:

https://1drv.ms/f/s!Atw0oeWhFrGRkB6F-8S3YqGy5Icg
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1122
  • Sukupuoli: Mies
Vikakohteen hakua ja selvitystä
« Vastaus #1 : 08.06.2017 - klo:08:22 »
Bensapaineet on nyt kunnossa (ajon aikana ei seurantaa), mutta nyt ihmettelen sellaisia asioita tässä vähän tarinaa:

- kylmäkäynnistys lähtee hyvin ja helposti käyntiin, ok.
- kylmä moottori, niin moottori pyörii siististi ja tyhjäkäynnissä ei heiluntaa, ok.
- moottori lämpeneminen normaalilämpöiseksi alkaa kierroksien heilunta välillä on normaalit ja sitten taas kierrokset nousee 650 - 1500 rpm välille,
- moottorissa ajon aikana jos ongelma päällä nykii ja kierrokset korkealla.

Huom! Uusittu tps-sensori ja iac-venttiili sekä maf-sensori (resetoinnit tehty, tps:n jännite mitattu oli 0,79 VDC TB kiinni tilassa). Imusarjaan uusittu tiivisteet ja uudet suuttimet. Lambdat vanhoja ei vikakoodia, mutta eihän noista tiedä. Ei myöskään muita vikakoodeja. Kaapeli löytyy ja pari ohjelmaa tuner cats ja EEHack.
                                 

« Viimeksi muokattu: 08.06.2017 - klo:08:27 kirjoittanut CamKin »
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-