Kirjoittaja Aihe: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM  (Luettu 2639 kertaa)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9269
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #23 : 17.07.2017 - klo:16:35 »
Uusi TPS paikalleen (Standard), aurinko tuli esiin pilven takaa ja Pontiakki pelaa taas.  :)
m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #22 : 17.07.2017 - klo:16:26 »
Uusi TPS paikalleen (Standard), aurinko tuli esiin pilven takaa ja Pontiakki pelaa taas.  :)
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 279
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #21 : 17.07.2017 - klo:10:35 »
Onko kaasuläpät varmasti kiinni ettei mikään kanita ja läpät jää hieman raolleen?
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #20 : 17.07.2017 - klo:09:43 »
Nonni nyt on uusi yleismittari joka näyttää järkeviä lukemia. Anturin maa on kunnossa, boksilta tulee vaaleesta piuhasta 5,02 V ja lepoasennossa siniseltä piuhalta 1,4 V, eli edelleen näyttäis että TPS on vikana.
Pari osapuljua tsekattu ja nyt tuntuis Standardia vaan Suomesta löytyvän. Saapi hihkaista nyt jos jollain uutta laadukkaampaa tarjolla. Kiitos vinkeistä kaikille so far.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #19 : 16.07.2017 - klo:22:10 »
Ok pitää tääkin tsekata, tosin näytti kyllä hyvältä. Pelko perseessä että onkin suurempaa kuin pelkkä tps.
Tässä tyyli jolla noita mittailen: https://m.youtube.com/watch?v=l30-TNXj9Qc

Niin se unohtui sanoa että tarkasta onko liittimen pinnit kunnossa. Viime kesänä ihmettelin kun yhdessä autossa MAF temppuili kummasti. Logi näytti välillä hyvältä ja välillä MAF näytti ihan omiaan. Purin liittimen ja huomasin että yksi pinni ei ollut saanut kunnolla kontaktia. Pienellä piikillä säädin hieman lisää puristusta pinniin ja kas ongelmat poistuivat.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 279
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #18 : 16.07.2017 - klo:22:04 »
Niin se unohtui sanoa että tarkasta onko liittimen pinnit kunnossa. Viime kesänä ihmettelin kun yhdessä autossa MAF temppuili kummasti. Logi näytti välillä hyvältä ja välillä MAF näytti ihan omiaan. Purin liittimen ja huomasin että yksi pinni ei ollut saanut kunnolla kontaktia. Pienellä piikillä säädin hieman lisää puristusta pinniin ja kas ongelmat poistuivat.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 279
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #17 : 16.07.2017 - klo:22:01 »
LT1 ei vaan pitäs olla säädön tarvetta kun ei oo suuniteltu säädettäväks ja ainaki mitä noit oon vaihtanu ni uus paikalleen ja arvot on kohallaa jopa summitin viriläppiksessä :o

Niinhän se pitäs mutta aina ei ole näin. Yhdessä autossa jossa oli 52mm läpät jouduin viilaamaan reikiä koska kaasupohjassa herjasi liian korkeaa TPS jännitettä. En nyt tarkkaan muista mitä jännitearvot olivat TPS 0% ja 100% mutta viilauksen jälkeen säädin TPS 0% jännitteen siihen 0.65-0.7V joka on ihannearvo siihen.

No sitten KimmoT:n ex autossa kun viimekesänä porailin kaasuläppäkoteloon sitä IAC kanavan ohitusreikää isommaksi huomasin että siinä taas oli sellainen TPS anturi jossa jo valmiiksi tehtaalla tehty soikeat reiät.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #16 : 16.07.2017 - klo:21:43 »
Palaan muuten mittauksissani lähtöpisteeseen huomenna, uuden yleismittarin kera. Tuumailin tuota yli 5 V jännitettä kun boksilta ei kai pitäisi sellaista tulla, varsinkaan ilman latausta. Äsken seisoneelle Optiman akulle koje näytti virrat päällä 15,9 V kun auton mittari n. 11 V... Että tuota joku nyt mättää. Yleismittari näytti kuitenkin piuhat irti nyt sille harvinaista 0,00.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2470
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #15 : 16.07.2017 - klo:20:08 »
Ei oo tarvetta säätää jos läpän perusasento on kohillaan. Boxissakin on toleranssia minkä huomioi tyhjäkäynniks ja minkä täyskaasuks. Eli ei oo mitään voltin sadasosien tiedettä. Ei oo monella edes niin tarkkaa mittaria...
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4788
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #14 : 16.07.2017 - klo:19:47 »
LT1 ei vaan pitäs olla säädön tarvetta kun ei oo suuniteltu säädettäväks ja ainaki mitä noit oon vaihtanu ni uus paikalleen ja arvot on kohallaa jopa summitin viriläppiksessä :o
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9269
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #13 : 16.07.2017 - klo:19:31 »
Jos ei ole livedata laitteita TPS.n arvon tarkastamiseen, niin mielestäni tämä on ainut ja oikea tapa säätää tps. Virrat päälle ja säätö nuolien suuntaisesti.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4788
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #12 : 16.07.2017 - klo:19:26 »
Oiskohan kuitenkin tämä. Mittasin virrat päällä anturin sinisen piuhan ja maan väliltä lepoasennossa 1,65 V ja kaasu auki 5,54 V. Tosin siten että mittauksen lopussa tyhjäkäynnille näyttikin 1,88-1,93 V. Yleismittarin jännite tosin näkyy vähän  heiluvan muutenkin jotain 0,2 V... Vaijerit ei tunnu kanittavan mitenkään, jousi nafti, ja kuulostais että läpät lopsahtaa kiinni ok. Guuggelin mukaan jännite pitäis olla jotain n. 0,7 V lepoasennossa.
Kandeeko laittaa joku kallis AC Delco TPS, ja onko se muuta q plug & pray?

periaattees plug and pray LT1 TPS ei oo säätöä ite anturis et se menee kerralla kohallee ku pistää ruuvit kii. sit jos jostainsyystä tarttis säätää menee viilailuks.

saisikko autoo helposti kaapelin päähn et näkis suoraa kaikki noi anturiarvot ja näkee et liikkuu niinku kuuluu. Mun mielestä LT1 hienopuoli toi data mitä sielt saa.
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2470
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #11 : 16.07.2017 - klo:18:50 »
Anturi maadoittuu boxin kautta mutta vastuksen tai mieluummin jännitteen voi mitata silti esim. akun -napaa vasten. Jos mittaat jännitteen (parempi) niin anturin pitäis olla paikallaan (hankalaa...) ja virta päällä. Ohmeja ei sais olla ku kymmenesosia ja jännitettä vielä vähempi.


Edit: Ota tps töpseli irti. Käynnin pitäis parantua.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2017 - klo:18:53 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #10 : 16.07.2017 - klo:17:29 »
Myös tps-n maadoitus kannattaa tarkistaa...
Tsekataan että se musta piuha saa maata kunnolla, kö?
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #9 : 16.07.2017 - klo:17:27 »
0.54v tyhjäkäynnillä 8)
No tämähän on selvä TPS-keissi sitten, olettaen että kiinan mittari näytti suunnilleen oikein.
Nyt joutuu valitettavasti ottamaan kaljaa terassilla kun näin lämpimänä päivänä T-top ei käytössä ja kaikkee...
Mutta ei paha jos tuolla selviää. Raportoin kyllä mitä tapahtuu kunhan selviän sen anturin hankintaan ja vaihtoon ????
"If it ain't broke, don't fix it"