Kirjoittaja Aihe: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM  (Luettu 2597 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2469
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #8 : 16.07.2017 - klo:17:25 »
Myös tps-n maadoitus kannattaa tarkistaa koska huono maa sekoittaa jännitteen yhtälailla.
Jos läpät on kiinni (vakkarikaan ei kanita) ja maa kunnossa niin anturin vaihto.
Kiinalaisia (standard yms) ei oikein kehtaa suositella eli jos löytyy ni mieluummin aito AC.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9261
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #7 : 16.07.2017 - klo:17:17 »
Oiskohan kuitenkin tämä. Mittasin virrat päällä anturin sinisen piuhan ja maan väliltä lepoasennossa 1,65 V ja kaasu auki 5,54 V. Tosin siten että mittauksen lopussa tyhjäkäynnille näyttikin 1,88-1,93 V. Yleismittarin jännite tosin näkyy vähän  heiluvan muutenkin jotain 0,2 V... Vaijerit ei tunnu kanittavan mitenkään, jousi nafti, ja kuulostais että läpät lopsahtaa kiinni ok. Guuggelin mukaan jännite pitäis olla jotain n. 0,7 V lepoasennossa.
Kandeeko laittaa joku kallis AC Delco TPS, ja onko se muuta q plug & pray?
0.54v tyhjäkäynnillä 8)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #6 : 16.07.2017 - klo:16:46 »
TPS ::)
Oiskohan kuitenkin tämä. Mittasin virrat päällä anturin sinisen piuhan ja maan väliltä lepoasennossa 1,65 V ja kaasu auki 5,54 V. Tosin siten että mittauksen lopussa tyhjäkäynnille näyttikin 1,88-1,93 V. Yleismittarin jännite tosin näkyy vähän  heiluvan muutenkin jotain 0,2 V... Vaijerit ei tunnu kanittavan mitenkään, jousi nafti, ja kuulostais että läpät lopsahtaa kiinni ok. Guuggelin mukaan jännite pitäis olla jotain n. 0,7 V lepoasennossa.
Kandeeko laittaa joku kallis AC Delco TPS, ja onko se muuta q plug & pray?
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3538
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #5 : 16.07.2017 - klo:13:59 »
Niin tuo vika jäi muistiin vaikka valo ei nyt pala, vai?

Mahdollisesti.
-89 350 HSR formula

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #4 : 16.07.2017 - klo:13:37 »
Oukkidoukki.
Pääsin kruisaamasta kotiin, ja tarkentavana että kiekat huitelee 1300-1400, alkumatkasta kone täräytteli pahasti muutaman kerran, mutta sitten oire vaan tämä sama tyhjäkäynti ja vaihdot. Vikavalo pysyi nyt poissa. Eipä viiti ajella kun jo vaihteen kytkentä on "pamaus". Viiletköön nyt laite rauhassa...
Niin tuo vika jäi muistiin vaikka valo ei nyt pala, vai?
Minun tuurilla imuvuoto jossain persreiässä.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9261
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #3 : 16.07.2017 - klo:13:04 »
TPS ::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3538
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #2 : 16.07.2017 - klo:12:56 »
Aloita etsimällä imuvuotoa ja vikakoodin luvulla.
Katso että läppärungon jousi on kireä ja kaasuvaijeri ei jumita.
-89 350 HSR formula

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
LT1 tyhjäkäynti pompsahti n. 1200 RPM
« Vastaus #1 : 16.07.2017 - klo:12:39 »
Voe perhana, ilmeisesti myös LT1-koneeseen voi tulla häiriöitä...
Kesken ajon huomasin että nyt vetää kaasu ylhäällä pikkasen turhan reippaasti. Lisäksi havaitsin vaihteiston (autom) sekoilua eli kierrätystä yli normi vaihtorajan.
Parkissa ihmettelin kierroksia tovin, kunnes SES-valo syttyi ja kiekat laski n. 1000 RPM. Uudelleen käynnistyksen jälkeen taas kiekat n. 1200 ja SES-valo pois.
Oisko alustavaa arvioo mitä tutkitaan? Toki vikakoodit voi lukee myöhemmin jne... Auto siis vakio '94.
"If it ain't broke, don't fix it"