Kirjoittaja Aihe: Käy rikkaalla  (Luettu 2602 kertaa)

Poissa jaro55

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #29 : 20.08.2017 - klo:13:52 »
Okkei, josko löytyis kotimaista osaamista ja haluja ton kotteron säätämiseen, niin kättä pystyyn. Mieluummin mä siitä maksan kotimaiselle osaajalle.

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #28 : 20.08.2017 - klo:11:41 »
Parissakin paikassa olen teettänyt auton spekseillä, PCMFORLESS, MADTUNER, mutta ei ne koskaan ole valmiita etänä tehtynä vaan raakaversio. Itse pitää tunata vielä sen jälkeen hienosäätöä.

Ja loppujenlopuksi tehdä koko ohjelma uusiksi...
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 254
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #27 : 20.08.2017 - klo:11:37 »
Nyt odottelen josko tuo koneen rakentaja löytäisi arkistoistaan build sheetin, tietäisi hiukan enemmän noista sisuskaluista. Kenellä olette näitä ohjelmia teettänyt?

Parissakin paikassa olen teettänyt auton spekseillä, PCMFORLESS, MADTUNER, mutta ei ne koskaan ole valmiita etänä tehtynä vaan raakaversio. Itse pitää tunata vielä sen jälkeen hienosäätöä.

Poissa jaro55

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #26 : 19.08.2017 - klo:12:20 »
Nyt odottelen josko tuo koneen rakentaja löytäisi arkistoistaan build sheetin, tietäisi hiukan enemmän noista sisuskaluista. Kenellä olette näitä ohjelmia teettänyt?

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #25 : 19.08.2017 - klo:06:31 »
Timon kanssa täysin samaa mieltä. Auto vaati selvästi ohjelman teon koska moottoria muutettu vakiosta.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 254
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #24 : 18.08.2017 - klo:22:11 »
Taas olis saatu jotain aikaan eli nakutusongelmat selätetty ja ohessa uutta scannia.

MAP arvon ja ennakon suhde minun mielestä pielessä. Jos on todella noin heikko alipaine (46 kPa), nokka lienee kaukana vakiosta jolloin ennakon pitäisi olla tyhjäkäynnilläkin luokkaa 27 astetta. Silloin myös IAC counts pienenee paljon.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2469
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #23 : 17.08.2017 - klo:23:55 »
Nyt ei ainakaan ollu enää silmiinpistäviä kummallisuuksia arvoissa paitsi että olis rikkaalla ja MAP vähän korkeahko. Oletko käyttänyt akunjohtoa irti? Kannattaa aina vikojen korjauksen jälkeen "nollata" ecm. Voi muuten kestää kauankin ennen kun oppii uudet arvot (BLM) jos on ennestään pahasti pielessä.
Opetus onnistuu parhaiten kun ajaa vaihtelevaa ajoa ja yrittää aina pitää jonkun aikaa tilanteen samana. Eli jonkun aikaa eri kierroksilla/vaihteilla tasakaasulla, pintakaasulla, vedättämällä jne. Kaasu pohjassa ei säätöä tapahdu.
Logi olis sikälikin kätevä että voi myöhemmin kattoa mitä eri ajotilanteissa tapahtuu ja esiintyykö seosvikaa vain tietyllä alueella. Toki vänkärikin voi luetella ajaessa mitä koneella näkyy.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #22 : 17.08.2017 - klo:20:05 »
Aika isollaan näkyy edelleen tuo IAC olevan vaikka tyhjäkäynti on noin pienellään. Tuollaisesta scannerin still kuvasta on muutenkin todella epävarmaa sanoa mitään. Asenna koneelle EEHack ja ota sillä logia. Sitten ajon jälkeen tutkii siitä miten esim fueltrimmit on kohdallaan. EEHackin login käyrien tutkinta on tehty aivan perseelleen mutta onneksi sillä saa login muutettua csv tiedostoksi jota voi sitten tutkia esim MegaLogViewerillä. Sitten näkee miten kone oikeasti toimii.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8802
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #21 : 17.08.2017 - klo:20:00 »
nakutusongelmat selätetty
eli teit mitä  ::)

Poissa jaro55

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #20 : 17.08.2017 - klo:19:28 »
Taas olis saatu jotain aikaan eli nakutusongelmat selätetty ja ohessa uutta scannia.

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 254
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #19 : 08.08.2017 - klo:21:05 »
Täytyy tsekata nuo maajutut seuraavaksi. Auton PCM on -95 manuaali F-bodyn, mihin kuuluisi 1 nakuanturi. Nyt kiinni on 16188709  1994-1995 
B-bodyn module, joka vaatii kaksi anturia.

Kuva on napattu vikakoodin kuittaamisen jälkeen. Fueltrimmit sitä ennen tapissa eli 128, herää henkiin tuon koodin kuittaamisen jälkeen. AC piuhat kiinni, sitä en tiedä onko systeemissä ainetta edes sisällä.
Manuaalissa target idle speed on softassa 800 rpm. Tässä näyttää 650 rpm joka on automaattivaihteisen arvo vaihde vapaalla. Viittaa siihen että tuo on A4 auton softa, ja asetuksissa on muutamia eroja A4 vs M6.

Poissa jaro55

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #18 : 08.08.2017 - klo:19:03 »
Kokeillaan nyt ensin jos löytyis LT1/LT4 knock module. Ebaylla nyt ainakin muutama LT1:n tarjolla.

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6628
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #17 : 08.08.2017 - klo:10:24 »
Vaatii jonkun ohjelman millä modata, mulla on omaan vin-koodattu lt1edit.
Enkä nyt missään nimessä "suosittele" tota tehdyksi, ihan omalla vastuulla saa miettiä kannattaako vai ei.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa jaro55

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #16 : 08.08.2017 - klo:10:04 »
Okkei, kuinkas nuo sensorit sitten käytännössä ohjelmoidaan pois käytöstä?  :-\
« Viimeksi muokattu: 08.08.2017 - klo:10:06 kirjoittanut jaro55 »

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6628
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Käy rikkaalla
« Vastaus #15 : 08.08.2017 - klo:09:51 »
Knock counttiin kommentoin sen verran omia kokemuksia,
hotcamilla vakiomoduli kans rullas jatkuvasti, lt4 knock module autto jonkun verran asiaa. Silloin oli Edelin puolipitkät sarjat, ne kun vaihtui pacesetterin pitkiin niin countti väheni huomattavasti.
Aikani asiaa pähkäiltyä tulin siihen tulokseen, että jostain se vaan ottaa häiriötä vaikkei missään vikaa olekaan ja ohjelmoin pois.
Nyt en tiedä mitä countti näyttäis tällä hetkellä, mutta muistikuva on, että boksi oppi kuitenkin jonkin verran ajan kanssa sietämään ääniä. En tiedä olisko oppinut kuitenkaan ihan kokonaan.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.