F-Body Club of Finland

F-Body Tekniikka => Vaihteisto ja voimansiirto => Manuaalit => Aiheen aloitti: Nutrobal - 05.01.2005 - klo:19:40

Otsikko: Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Nutrobal - 05.01.2005 - klo:19:40
Moi. Elikkäs mitä manuaalilaatikoita suosittelette 3gen camaroo/trans amii ? Pitäisi olla kestävämpi kuin T-5. Eli onko tuo T-56 ainoa vaihtoehto vai onko muitakin? Olen kuullut sellasesta kui Tremec TKO ? Onko kellään kokemuksia?
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Oiski - 05.01.2005 - klo:20:19
T56:sia löytyy ebaysta 1000$ ylöspäin. Tremec 5 spd taitaa olla kalliimpi. Laskeskelin vähän aikaa sitten mitä T56 konversio tulis maksamaan kaikenkaikkiaan ni se oli jotai 2000e-3500e +työt jos ei ite osaa tehä. Crisishän on tekemässä Tremec konversiota joten osanee kertoa enemmän.
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Jake - 05.01.2005 - klo:21:45
-Tremec,
-T-56 swappi 4.gen (94-97autosta),  
-B&W Super T10 (4 vaihteinen) + munchie vanhemmista vehkeistä,
-richmondilta löytyy kans bolt-on lootaa,
-lisäksi mailmalla on firmoja jotka tekee bolt-on muunnoksia Viperin T-56:sta (lujin T-56)  3G F-bodyyn.

Jos multa kysytään mä suosittelisin Tremekkiä tai T-56 swappia. T-56 jos haluaa "halvalla hyvän ja 6 vaihdetta" ja tremec jos rahaa on enemmän käytössä ja 5 vaihdetta riittää.

Tremekki on luokiteltu suuremmille väännöille. En kyllä ole törmännyt tuhoutuneeseen T-56:eenkaan vielä..
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Nutrobal - 05.01.2005 - klo:22:11
Mut niitähän on myynnissä sellasia kuin "aftermarket t-56" missä on valmiina kaikki tarpeellinen 3geniin. Tai niin ainakin itse ymmärsin. Onkos muuten tietoa paljon tosta työstä joutuu maksaa jos itse ei tee mitään?

Aah. Tässä olisi valmis tremecci paketti. Hinta 3000 usd eli jokseenkin 2500 e.
http://www.5speedtransmissions.com/gm_3550_package.html
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Senior - 05.01.2005 - klo:22:19
.... En kyllä ole törmännyt tuhoutuneeseen T-56:eenkaan vielä..

Näinpä. Aiemmin foorumilla oli videonpätkä, jossa Viperillä ( ahdettu, liki 900 hepoa ja T56 ) kisailtiin prätkien kanssa....   Hayabusa ei pärjännyt, ilokaasu- ja muuten vaan piristetyt kaksipyöräiset kyllä.....  
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Jake - 05.01.2005 - klo:22:29
4g camaro/f-birdi T-56 on sisuskaluiltaan eri laatikkoa kuin viperin loota. suurin ero taitaa olla siinä pää-akselin paksuudessa joka on viperissä aika tuhti!
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Nutrobal - 05.01.2005 - klo:22:31
Onkos näitä lootia Suomessa tarjolla ?
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Senior - 05.01.2005 - klo:22:36
4g camaro/f-birdi T-56 on sisuskaluiltaan eri laatikkoa kuin viperin loota. suurin ero taitaa olla siinä pää-akselin paksuudessa joka on viperissä aika tuhti!

Näinpä hyvinkin. Voinee moddailla myös 3gen-pirsseihin... ? Miten lienee loota asettuu vanhemman kampuran päähän ?

Kyseisiä laatikoita vaan on aika ajoin eBay'ssä kaupan....  
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Jake - 06.01.2005 - klo:11:06
Onkos näitä lootia Suomessa tarjolla ?

T56:a on sillontällön tyrkyllä, mutta harvassa ovat suomenmaalla.
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Markus - 06.01.2005 - klo:11:50
Eiks Panteralla o tuloillaan ameriikasta se purkuun menevä 4geni mis on t56...??
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Jake - 06.01.2005 - klo:11:52
joo, se tulee mulle :D
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Crisis - 06.01.2005 - klo:20:09
nimenomaan UUSIA vaihteistoja kun katotaan niin jää aika spekulatiiviseksi kannattaako t56:seen vaihto. TKO:n ylivaihte on valinnan mukaan pisimmillään 0.64 (muistaakseni). Jokatapauksessa 3.27 perällä, normi 16" vanteilla ja moottorin pyöriessä noin 6000rpm suurimmalla vaihteella on vauhtia noin 300kmh.

niin ja hinta uudelle tko:lle jää noin 2000-2500e (siis upo-uusi) ja T56 oli mikä tahansa vaihtoehto niin noin 4000e...

Toiset tosin tahtoo sen 6 vaihdetta eteenpäin. Mulle riitti th700:sen 4 jotein plussaa vaan toi yks lisää.

Yks muuten mistä on käyty keskustelua paljon on t56:sen julmetun lyhyestä 1 pykälästä. Tais olla 3.2:1 luokkaa.. samanlaisen saa tietty tremeciin mutta itte otan mallin jossa 1:lle on välitys 2.7:1 luokkaa.. pääsee ~70kmh ennen kun tarvitsee 2:sta hakea. Sutii tuollakin välityksellä aika takuuvarmasti ja liiankin herkästi.

Nää on vaan tietty mun näkymyksiä ja luuloja. Mut en nää miksi pitäis maksaa 1 vaihteesta yli ~1000e ylimääräistä (uusia kun verrataan) kun 5 pykälää saa 500e kpl  ;D

ja kestävyydestä piti viellä sanoa että kaiken saa rikki.. Tosin varmasti meiän katuautoissa riittää tuo t56 kestävyydeltä.
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Senior - 06.01.2005 - klo:22:13
Joo, nopeita ovat välitykset noissa manuaaleissa : T56:ssa on 5 ensimmäistä vaihdetta samat kuin T5:ssa ; kutonen on kunnon ylivaihde  ( 0,50 välitys ).
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Nutrobal - 06.01.2005 - klo:22:32
nimenomaan UUSIA vaihteistoja kun katotaan niin jää aika spekulatiiviseksi kannattaako t56:seen vaihto. TKO:n ylivaihte on valinnan mukaan pisimmillään 0.64 (muistaakseni). Jokatapauksessa 3.27 perällä, normi 16" vanteilla ja moottorin pyöriessä noin 6000rpm suurimmalla vaihteella on vauhtia noin 300kmh.

niin ja hinta uudelle tko:lle jää noin 2000-2500e (siis upo-uusi) ja T56 oli mikä tahansa vaihtoehto niin noin 4000e...

Toiset tosin tahtoo sen 6 vaihdetta eteenpäin. Mulle riitti th700:sen 4 jotein plussaa vaan toi yks lisää.

Yks muuten mistä on käyty keskustelua paljon on t56:sen julmetun lyhyestä 1 pykälästä. Tais olla 3.2:1 luokkaa.. samanlaisen saa tietty tremeciin mutta itte otan mallin jossa 1:lle on välitys 2.7:1 luokkaa.. pääsee ~70kmh ennen kun tarvitsee 2:sta hakea. Sutii tuollakin välityksellä aika takuuvarmasti ja liiankin herkästi.

Nää on vaan tietty mun näkymyksiä ja luuloja. Mut en nää miksi pitäis maksaa 1 vaihteesta yli ~1000e ylimääräistä (uusia kun verrataan) kun 5 pykälää saa 500e kpl  ;D

ja kestävyydestä piti viellä sanoa että kaiken saa rikki.. Tosin varmasti meiän katuautoissa riittää tuo t56 kestävyydeltä.

Siis miten sait noi hinnat ? Jotkut sanovat, että TKO olisi kalliiimpi kuin tuo T-56. Kyllä toi 5 vaihdetta riittää oikein hyvin ja eikös tuo TKO ole vielä kestävämpi kuin tuo T-56 ? Mites muuten ton TKO asennuksesta? Tarviiko hirveitä modauksia ja tuhansien eurojen työkustannukset ?
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Crisis - 07.01.2005 - klo:01:53
http://www.5speedtransmissions.com/3rd_gen_camaro.html

Lukekaas tuosta. Jos itte tilaa ton paketin se maksaa noin 2650e (sis alv.). Tuohon kun lisää kuljetuskulut (luulis 100-200e riittävän laivarahtiin) niin jää mun mielestä aika kauas t56:sen ~4000$ pakettihinnasta. (huom nuo hinnat sisältävät vauhtipyörän, kytkimen, kytkimen pääsylinterin, teräs kytkinkoppa jne. Eli täys retrofit sarja kun vaihtaa tomaatin pois)

Eli TKO on luokiteltu 600lb/ft ja T-56 450lb/ft. molemmille on omat tarkoituksensa tietenkin mutta en usko että mä tarvin 2 ylivaihdetta. Tietenkin kaikki valitsee oman tarpeensa mukaan

Mut jos suomessa pyydetään pelkästä käytetystä t-56:sesta 2000e niin otan mielummin kyllä 1780$ ( ~1620e sis. alv) maksavan TKO600:n uutena. (ja elkää nyt sekottako vanhaa TKO:ta ja uutta TKO600:sta)
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: GTA-57 - 07.01.2005 - klo:11:20
onko crisis miettiny kuin paljon toi ykösen harvennus vaikuttaa suoraan kytkinlevyn kestävyyteen.
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Nutrobal - 07.01.2005 - klo:12:25
http://www.5speedtransmissions.com/3rd_gen_camaro.html

Lukekaas tuosta. Jos itte tilaa ton paketin se maksaa noin 2650e (sis alv.). Tuohon kun lisää kuljetuskulut (luulis 100-200e riittävän laivarahtiin) niin jää mun mielestä aika kauas t56:sen ~4000$ pakettihinnasta. (huom nuo hinnat sisältävät vauhtipyörän, kytkimen, kytkimen pääsylinterin, teräs kytkinkoppa jne. Eli täys retrofit sarja kun vaihtaa tomaatin pois)

Eli TKO on luokiteltu 600lb/ft ja T-56 450lb/ft. molemmille on omat tarkoituksensa tietenkin mutta en usko että mä tarvin 2 ylivaihdetta. Tietenkin kaikki valitsee oman tarpeensa mukaan

Mut jos suomessa pyydetään pelkästä käytetystä t-56:sesta 2000e niin otan mielummin kyllä 1780$ ( ~1620e sis. alv) maksavan TKO600:n uutena. (ja elkää nyt sekottako vanhaa TKO:ta ja uutta TKO600:sta)

Niin, mutta tossa missä ruksitaan noita osia niin eikö niitä tarvitse? Jos mulla on th-700r4 kiinni ja haluan tollasen TKO600 vaihteiston niin toi laskuri näyttää silloin 3718 $.

Ah. Anteeksi, jopas on toi dollarin kurssi alhaalla :D
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: BB - 07.01.2005 - klo:15:12
itse olisin vaihteiden välitys suhteissa sitä mieltä,ykkönen niin pitkä kuin mahdollista(voi ajaa ilman hirvittävää kykimen luistatusta),ja viimeinen pykälä ,olis sit 5-6 vaihdetta,100km/h n:1800-2000rpm.loput siihen välille sopivan tiheesti.ettei tulis sitä ikävää ilmiötä että moottori tippuu vaihtaessa pois veto alueelta.
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Crisis - 17.01.2005 - klo:04:19
onko crisis miettiny kuin paljon toi ykösen harvennus vaikuttaa suoraan kytkinlevyn kestävyyteen.

Enpä usko että sen enempää matalavääntösissä kasikoissa.
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: Crisis - 17.01.2005 - klo:04:21
Niin, mutta tossa missä ruksitaan noita osia niin eikö niitä tarvitse? Jos mulla on th-700r4 kiinni ja haluan tollasen TKO600 vaihteiston niin toi laskuri näyttää silloin 3718 $.

Ah. Anteeksi, jopas on toi dollarin kurssi alhaalla :D
                     osto                myynti
USA - dollari    1.328000    1.290000
Ja tässä puhuttiinkin pelkän vaihteiston hinnasta. Sama raha se menee molemmissa pikkutilpehööriin mulla siis. Enkä ole kyllä heidän pakettia ostamassa. Ei ihan ole järkihintasia nuo kaikki muut osat.
Otsikko: Re:Manuaalilaatikot
Kirjoitti: GTATL - 29.01.2005 - klo:11:15
uusimmassa chevy high performance lehdessä on juttu th700-r4 vaihdosta t56.een. siitä vain mallia ottamaan.