F-Body Club of Finland

F-Body Tekniikka => Sähköt => Valot ja pyyhkijät => Aiheen aloitti: haukku - 15.01.2009 - klo:22:39

Otsikko: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: haukku - 15.01.2009 - klo:22:39
onkkelma, joka on et kuskin lamppu ei nouse sähköllä.....mut laskee kyllä
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: haukku - 19.01.2009 - klo:19:21
onkkelma, joka on et kuskin lamppu ei nouse sähköllä.....mut laskee kyllä, eli "ruuvaamalla" saa sen ylös.....ja sähköllä alas

Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: 5.7targa - 19.01.2009 - klo:19:24
onkkelma, joka on et kuskin lamppu ei nouse sähköllä.....mut laskee kyllä
mulla oli ongelma toisinpäin (3G) nousi kyllä ylös, muttei laskenu katkaisijasta, vaihdoin valokatkaisijan ja taas toimii  m/
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: haukku - 20.01.2009 - klo:21:06
mulla oli ongelma toisinpäin (3G) nousi kyllä ylös, muttei laskenu katkaisijasta, vaihdoin valokatkaisijan ja taas toimii  m/
tarvii kokeilla,omakin tinttailee välillä...!!!!!yhtiö kiittää ja kumartaa
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: carita - 20.01.2009 - klo:21:22
Ja mulla ysikasissa ponussa kuskin lamppu laski, muttei noussu katkaisijasta. Oli talvikäytössä kosteutta päässy tiivistymään ja jäätymään muovisen nostimen väliin. Pikkasen kuivatusta ja vaseliinia ja taas toimi  m/
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: avogta-89 - 20.01.2009 - klo:21:27
voi olla toinen johto poikki tai huono kosketus
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: kolli - 20.01.2009 - klo:22:11
Mullaki vaihdettiin katkasija, mutta edelleen
pitää hitaasti "saattaa" valot päälle.
Vanha katkaisija myös kuumeni käytettäessä.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: somnamnaa - 11.07.2009 - klo:18:20
Minulla kuskinpuoleinen valo nousee pienellä viiveellä, eli pelkääjänpuoleinen ensin ja kuskinpuoleinen perässä.

Toinenkin ongelma iski tänään. Kun laittaa pelkät parkit pälle niin valot nousevat ylös.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: HFB - 11.07.2009 - klo:21:59
mulla ne nousee vasta kun on tosi hämärää... kumma juttu  ;D

mutjoo, joskus tekee sitä että toinen ei laske ekalla yrityksellä... voi olla hiiletki moottoris?
noissakin on eroja ku kattelin kerran, omassa on ne manuaaliset nostimet sillaset et niis on 2 reikää mistä veivataa hulluna jollai meisselillä tms. (tää voi kuulostaa pervon korvaan hurjalle)
ja uudemmis vissiin on sellaset et vähä sormil näprätää
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: haukku - 20.07.2009 - klo:20:38
vaihdoin releen sähkömoottorin kylkeen (15eur)...vaihtoon meni 10min ....ja toimii kuin uus...
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Aaltospoika - 19.07.2010 - klo:09:10
Gen4 luukut nousevat hienosti, mutta kuskinpuoli jää surraamaan laskettaessa alas. Repsikanpuoli toimii kuin kello kumpaankin suuntaan. Kysymys on, että onko tuossa moottorissa ylä- ja alaraja niin integroitu karaan, ettei voi vaihtaa? En ole vielä ottanut työn alle, mutta kohta olisi senkin aika.

Olisi komeaa, jos voisi vaihtaa alarajan ja siihen löytyisi mikrokytkin... Sitten mä heräsin ja päästin koiran ulos.

-Mikko
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Nova - 19.07.2010 - klo:11:28
Vaihdat uudet rattaat ni rupee pelaa. Toinen helpotus alkuun on että kääntää 180 astetta ratasta. Auki vaan.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Aaltospoika - 19.07.2010 - klo:18:14
Moro!

Sitä mä ajattelin alkuun, mutta jalostin vähän pidemmälle tuota juttua. Yleensä liike pysähtyy rajakytkimeen ja jos ei pysähdy niin raja on rikki. Luulisi, jos hammasratas on rikki, niin se pyörisi tyhjää, kun yrittää ylös... Tai ei saavuta alarajaa, jos on hammas katkipoikki.

Pitää räjäyttää tuokin sitten osiksi. Onneksi saa uusia eBaysta, jos menee ihan kokonaan rikki. =)

-Mikko

Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: ratskin - 19.07.2010 - klo:21:00
Vaihdat uudet rattaat ni rupee pelaa. Toinen helpotus alkuun on että kääntää 180 astetta ratasta. Auki vaan.
joo, mulla  oli pelkääjän puolella sama tilanne, moottorin vaihto ja taas pelitti,
kuskin puolella oli ongelma, että ei auennu, tutkittiin ja kävi ilmi, että nostimen varsi jumitti
väärinpäin asennettuun moottorin kiinnityspulttiin, noh, ongelma sitte ratkes, :W
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 10.04.2011 - klo:18:52
Kertokaas, että miten tollases -88 birdissä ne valot nousevat manuaalisesti ylös? Kun toi mikä mulle on tulossa niin kuulemma ei valot nouse. Niin sais sitte ajeltua kuitenki ku vikoja ettii...
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Nupa - 10.04.2011 - klo:18:55
Kertokaas, että miten tollases -88 birdissä ne valot nousevat manuaalisesti ylös? Kun toi mikä mulle on tulossa niin kuulemma ei valot nouse. Niin sais sitte ajeltua kuitenki ku vikoja ettii...
Avaat konepellin, luukkujen vieressä on sellaset tötsät mitä ruuvaamalla laskee/nousee.
Villi veikkaus korjausehdotukseksi valokatkaisin ei toimi.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 10.04.2011 - klo:18:57
Avaat konepellin, luukkujen vieressä on sellaset tötsät mitä ruuvaamalla laskee/nousee.
Villi veikkaus korjausehdotukseksi valokatkaisin ei toimi.

Ok, kiitoksia!
Joo mitä forumia lueskellut aktiivisesti niin katkaisija tuntuu yleisimmältä vialle ja sitä jopa toivoisin koska tuntuu, että sen vaihtaminen helpointa on!! Tartteekin kattella heti, että mistä halvimmalla saisi. Jos jollain myynnissä niin pistäkee viestiä.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Nupa - 10.04.2011 - klo:19:04
Ok, kiitoksia!
Joo mitä forumia lueskellut aktiivisesti niin katkaisija tuntuu yleisimmältä vialle ja sitä jopa toivoisin koska tuntuu, että sen vaihtaminen helpointa on!! Tartteekin kattella heti, että mistä halvimmalla saisi. Jos jollain myynnissä niin pistäkee viestiä.
Ei kannata käytettyä ostaa, Standardin osanumero DS294, löytyy mm. us-partsista hyllystä 40e  (- mahd. kerhoale).
Toki, jos käytetty kelpaa niin mulla on vanha myynnissä, valot kyllä nousi mutta nappia sai "hieroa" jotta luukut meni kiinni - jos meni. Voi tulla kuntoon jos korjaa, tai sitten ei...
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 10.04.2011 - klo:19:05
Ei kannata käytettyä ostaa, Standardin osanumero DS294, löytyy mm. us-partsista hyllystä 40e  (- mahd. kerhoale).
Toki, jos käytetty kelpaa niin mulla on vanha myynnissä, valot kyllä nousi mutta nappia sai "hieroa" jotta luukut meni kiinni - jos meni. Voi tulla kuntoon jos korjaa, tai sitten ei...

Ok, kiitos paljon jälleen kerran!! Sellanen sitten tilaukseen!! Kerhoon tosin liityn vasta kun auto tulee :D
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: TexFinn - 11.04.2011 - klo:04:08
Kertokaas, että miten tollases -88 birdissä ne valot nousevat manuaalisesti ylös? Kun toi mikä mulle on tulossa niin kuulemma ei valot nouse. Niin sais sitte ajeltua kuitenki ku vikoja ettii...

Ainakin nelosgennereissa siina lampun kupeessa on sellainen musta motikka jota kaantamalla ne nousevat ja laskevat. Veikkaan etta kolmosgennerissakin varmaan on joku samanlainen konsti.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Puuhis - 11.04.2011 - klo:04:29
Kertokaas, että miten tollases -88 birdissä ne valot nousevat manuaalisesti ylös? Kun toi mikä mulle on tulossa niin kuulemma ei valot nouse. Niin sais sitte ajeltua kuitenki ku vikoja ettii...
Lampun vieressä on se koneisto..tutki ensin tuleeko sinne edes sähköä.
Harvemmin ne molemmat yhtäaikaa hajoavat.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: rkr - 11.04.2011 - klo:07:25
Katsotaas onnistuuko dokkarin upload. Tämä on fieron lampuille mutta 3rd genissä ihan samat. Itsellä meni aikanaan yksi noista releistä.

Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 02.10.2011 - klo:11:06
Joo eli siis noi mun lamppujen moottori pelittää mutta vanha omistaja on alkanut jostain syystä vedellä uusia piuhoja ja jättänyt homman heti alkuunsa kesken. No, nyt mulla on tässä kytkentäkaavio noista luukuista ja piuhojen kuuluisi tän mukaan mennä "headlight door module:en (left front of firewall)". No mut vittuku mul oo sit hajuukaa minkä näkönen toi on yms.. ja sijaitseeko siis oiken hytin puolella sisällä???
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Teevee82 - 13.10.2011 - klo:10:22
Terve vaan kaikille, Mulla on semmonen pikku ongelma luukkulamppujen kanssa(-88 GTA), että toinen laskee alemmas kun toinen.. Pelkääjän puolen lamppu laskee sen verran alas että ylösnostettaessa jää jumiin puskurin yläreunaan.. Kiersin siitä mustasta motikasta lampun oikeaan kohtaan mutta kun lamput laittaa päälle ja pois, lamppu laskee taas liian alas.. Olisko tähän jotain korjausvinkkiä?
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 13.10.2011 - klo:11:09
Terve vaan kaikille, Mulla on semmonen pikku ongelma luukkulamppujen kanssa(-88 GTA), että toinen laskee alemmas kun toinen.. Pelkääjän puolen lamppu laskee sen verran alas että ylösnostettaessa jää jumiin puskurin yläreunaan.. Kiersin siitä mustasta motikasta lampun oikeaan kohtaan mutta kun lamput laittaa päälle ja pois, lamppu laskee taas liian alas.. Olisko tähän jotain korjausvinkkiä?

Mulla jäi kanssa se toinen jumiin siihen. Mutta sitten huomasin, että toisessa lampussa se muovireuna oli paljon isompi periaatteessa. Hiosin siitä pari centtiä niin johan pelitti.
Mutta tuohon alaslaskuun niin siellä alhaalla on sellainen stoppari mihin sen lampun kuuluisi pysähtyä ja olla tällöin oikeassa asenossa. Tsekkaappas se aluksi.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Teevee82 - 13.10.2011 - klo:13:11
Mulla jäi kanssa se toinen jumiin siihen. Mutta sitten huomasin, että toisessa lampussa se muovireuna oli paljon isompi periaatteessa. Hiosin siitä pari centtiä niin johan pelitti.
Mutta tuohon alaslaskuun niin siellä alhaalla on sellainen stoppari mihin sen lampun kuuluisi pysähtyä ja olla tällöin oikeassa asenossa. Tsekkaappas se aluksi.

Muovireuna mulla on ok, mutta toi stoppari.. Onko se semmonen jossa on jousi? Se jousen pää stoppaa siihen lampun runkoon?

Eli tuollainen:

http://i53.tinypic.com/2nstnh1.jpg

http://i54.tinypic.com/2dbtcg9.jpg
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 13.10.2011 - klo:14:11
Muovireuna mulla on ok, mutta toi stoppari.. Onko se semmonen jossa on jousi? Se jousen pää stoppaa siihen lampun runkoon?

Eli tuollainen:

http://i53.tinypic.com/2nstnh1.jpg

http://i54.tinypic.com/2dbtcg9.jpg

En muista nyt ainakaan noiden kuvien perusteella minkä näköinen se oli mutta kyllä siitä sen tajuaa, että tuohon sen lampun kuuluu pysähtyä. Osuuko sulla molemmat lamput sitten tuohon ja silti toinen jää ylemmäs???? :|
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Teevee82 - 13.10.2011 - klo:15:56
En muista nyt ainakaan noiden kuvien perusteella minkä näköinen se oli mutta kyllä siitä sen tajuaa, että tuohon sen lampun kuuluu pysähtyä. Osuuko sulla molemmat lamput sitten tuohon ja silti toinen jää ylemmäs???? :|

Joo, tosta kuvasta selviää minkäverran alemmas lamppu laskeutuu.. Häiritsee omaan silmään ja sitte ku se jää vielä välillä jumiin tuohon etupuskurin reunaan eikä nouse ylös ilman apua..
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: 5,7 - 13.10.2011 - klo:16:03
Moro!

Sitä mä ajattelin alkuun, mutta jalostin vähän pidemmälle tuota juttua. Yleensä liike pysähtyy rajakytkimeen ja jos ei pysähdy niin raja on rikki. Luulisi, jos hammasratas on rikki, niin se pyörisi tyhjää, kun yrittää ylös... Tai ei saavuta alarajaa, jos on hammas katkipoikki.

Pitää räjäyttää tuokin sitten osiksi. Onneksi saa uusia eBaysta, jos menee ihan kokonaan rikki. =)

-Mikko



siellä ei ole mitään rajoja katkoo kuorman mukaan->mittaa virtaa mitä moottori ottaa eli nousee aina ääriasennossa.  moottorin voi testata laittamalla sähköä liittimen napoihin-> jos pyörii hienosti ääriasennosta toiseen +&- välillä vaihtamalla moottori ok jos taas raksuttaa jossain kohtaa on rattaat entiset moottorin laipassa ja guideboksin voi testata mittaamalla liittimen nastoista liitin kiinni tuleeko mitään virtaa kun kääntää katkaisimesta jos ei on halvempaa ensin koittaa katkaisijaa jonka kyllä pystyy kattomaankin onko selvä jos ei niin sitten guideboksi tilaukseen netissä joku fbody pulju myi korjattuja/testattuja about 60$ en muista mestaa. silti kaiken tehneenä oli vika guideboxin liittimen johdoissa joissa aiemmin jotain tehty jo.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: jussi70 - 18.03.2012 - klo:21:22
Nyt tuli pontiacci, mutta... Sama vika kuin Aaltospojalla. Lamput nousee ja laskee, mutta laskun lopussa surraa pahalla äänellä muutaman sekunnin. Samoin kun irroittaa akun kaapelin ja tyrkkää takas niin kuskin lampun moottori alkaa surraan vaikka lamppuja ei olis käytetty aikoihin. Ikään kuin alarajaa ei saavutettais, lamppu näyttää kyllä fyysisesti olevan tarpeeksi alhaalla äkkiä katottuna. Mikä olikaan ratkaisu ja mistä mahdolliset osat?
t. Jussi

Gen4 luukut nousevat hienosti, mutta kuskinpuoli jää surraamaan laskettaessa alas. Repsikanpuoli toimii kuin kello kumpaankin suuntaan. Kysymys on, että onko tuossa moottorissa ylä- ja alaraja niin integroitu karaan, ettei voi vaihtaa? En ole vielä ottanut työn alle, mutta kohta olisi senkin aika.

Olisi komeaa, jos voisi vaihtaa alarajan ja siihen löytyisi mikrokytkin... Sitten mä heräsin ja päästin koiran ulos.

-Mikko
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: jussi70 - 15.04.2012 - klo:16:28
Otin nostimen moottrin auki ja pyöräytin hammaspyörää 1/4 kierrosta. Nyt toimii luukut oikein, ei enää nouse valot parkki asennossa.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 27.08.2012 - klo:20:24
Nostellaas vähän. Eli ongelma on seuraavanlainen. Lamput nousee ja laskee normaalisti kun sörkkäsin suoraan akusta virtaa johdoillaa moottoreihin.

Mutta ne alkuperäiset johdot oli poikki liitin noi uudet johdot niihin suoraan niin ei tapahtunut mitään. VAikka niihin alkuperäisiinkin johtojen päihin tuli virtaa. Eli missäköhän vika mahtaa olla. Katkaisijassa? Luulen, että meen huomen hakee motonetistä pari relettä ja heitän omat katkaisijat sinne ratin alle jonnekkin jemmaan. Ei tarvi sitten käsineen alkaa aina niitä laskemaan ja nostamaan kun ettii vikaa sitten joskus ensi vuonna.

Kytkentäkaavioissa tosiaan kerrottiin mihin noi johdot kuuluisi mennä mutta kun ei ole käryäkään minkä näköisestä kapistuksesta kyse.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: GTATL - 27.08.2012 - klo:20:40
Nostellaas vähän. Eli ongelma on seuraavanlainen. Lamput nousee ja laskee normaalisti kun sörkkäsin suoraan akusta virtaa johdoillaa moottoreihin.

Mutta ne alkuperäiset johdot oli poikki liitin noi uudet johdot niihin suoraan niin ei tapahtunut mitään. VAikka niihin alkuperäisiinkin johtojen päihin tuli virtaa. Eli missäköhän vika mahtaa olla. Katkaisijassa? Luulen, että meen huomen hakee motonetistä pari relettä ja heitän omat katkaisijat sinne ratin alle jonnekkin jemmaan. Ei tarvi sitten käsineen alkaa aina niitä laskemaan ja nostamaan kun ettii vikaa sitten joskus ensi vuonna.

Kytkentäkaavioissa tosiaan kerrottiin mihin noi johdot kuuluisi mennä mutta kun ei ole käryäkään minkä näköisestä kapistuksesta kyse.
Oliskohan lamppujen ohjausboksi soko ::)
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 27.08.2012 - klo:21:03
Oliskohan lamppujen ohjausboksi soko ::)

Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.

Pistää sinne kojelaudan alle niin ei edes näy. Toki jossain vaiheessa pistää toimimaan niinkuin kuuluukin =)

Tossa oli edellinen omistaja tehnyt taas sellaisen amerikan-patentin. Eli molemmille lampun moottoreille johdot poikki. Toisella puolella oli liitin jäljellä vielä mutta heti sen jälkeen johdot poikki. Sitten oli erikseen yhdistetty nämä moottorit ja kuskin puolelta lähti johdot mitkä eivät päätyneet mihinkään.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: F350 - 27.08.2012 - klo:21:11
Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.



Moottoritilassa lasinpyyhkimen moottorin vieressä musta laatikko missä lukee GUIDE
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: GTATL - 27.08.2012 - klo:21:12
Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.

Pistää sinne kojelaudan alle niin ei edes näy. Toki jossain vaiheessa pistää toimimaan niinkuin kuuluukin =)

Tossa oli edellinen omistaja tehnyt taas sellaisen amerikan-patentin. Eli molemmille lampun moottoreille johdot poikki. Toisella puolella oli liitin jäljellä vielä mutta heti sen jälkeen johdot poikki. Sitten oli erikseen yhdistetty nämä moottorit ja kuskin puolelta lähti johdot mitkä eivät päätyneet mihinkään.
Alkuperainen moduli avaa/sulkee luukut virtarajaa vasten. jos aja manuaalisesti voit polttaa moottorit jne.
Tammonen moduli :)
http://www.ebay.com/itm/87-89-Firebird-Firewall-Mounted-Headlight-Control-Module-TESTED-GOOD-/320969605279?fits=Year:1986|Model:Firebird&hash=item4abb47809f&item=320969605279&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 27.08.2012 - klo:21:19
Moottoritilassa lasinpyyhkimen moottorin vieressä musta laatikko missä lukee GUIDE

Kiitos tiedosta. Mutta ennenkuin lähtee tilailemaan niin tarvisi tietää piileekö vika tosiaan tossa ettei turhaan ostele! =)

Alkuperainen moduli avaa/sulkee luukut virtarajaa vasten. jos aja manuaalisesti voit polttaa moottorit jne.
Tammonen moduli :)
http://www.ebay.com/itm/87-89-Firebird-Firewall-Mounted-Headlight-Control-Module-TESTED-GOOD-/320969605279?fits=Year:1986|Model:Firebird&hash=item4abb47809f&item=320969605279&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr

Siis joo olet oikeassa mutta pitääkin olla painokytkin mikä puskee virtaa vaan sen painamisen ajan. Eli itsekun painaa sen n.pari sekuntia niin pitäisi pelittää ilman moottorien tuhoamista.(?)
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Chevy - 28.08.2012 - klo:21:48
Alkuperainen moduli avaa/sulkee luukut virtarajaa vasten. jos aja manuaalisesti voit polttaa moottorit jne.

eli ei oo honeywellin mikroja   ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: bathory - 28.08.2012 - klo:21:49
eli ei oo honeywellin mikroja   ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)

Voisitko tarkentaa tätä lausetta ummikolle? :) Honeywell?
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: GTATL - 28.08.2012 - klo:21:50
eli ei oo honeywellin mikroja   ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)
Ei oo ei ;D samalla toimii moottorin suojana jos joku vaikka istuis luukun paalla :W
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Chevy - 28.08.2012 - klo:21:52
Voisitko tarkentaa tätä lausetta ummikolle? :) Honeywell?

yksi monista mikrokytkin valmistajista  ;)
on burgessia  ;D omronia jne.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: STW - 31.08.2012 - klo:08:47
Tulipahan tutustuttua luukkulamppujen toimintaan.Mulla oli kanssa sellaset valot että ehkä kolmannella painalluksella nousivat,kunnes lopettivat toimintansa kokonaan.Uusi valokytkin tuli haettua ja taas toimi,tosin luukut nousivat aina myös parkkiasennossa.Sitä iloa kesti viikon kunnes vasen luukku ei enää noussut.Ebaystä tilasin sitten korjaus-sarjat moottoreille(40€)ja avasin vasemman moottorin,näytti että ratas olisi ihan ehjä.Ratas irti ja alla oli rakeita entisistä pelleteistä.Uudet pelletit+ratas paikalleen ja taas pelasi,mutta nousi myös parkeilla.Oikea moottori irti vaikka toimikin ja sama homma sisällä vain rakeita.Ihmettelin että miten se on voinut toimia kun pelletit siirtävät voiman rattaalta akselille.Tuli sekin sitten kokeiltua,moottorin pyörimisnopeus on niin suuri että keskipakoisvoima heittää pelletin palaset oikeisiin kohtiin,ja luukku nousee normaalisti mutta moottori pyörii huomattavasti kauemmin kuin ehjillä pelleteillä.Käsin ruuvaamalla ei enään nouse ollenkaan.No oikeaan moottoriin uudet kilkkeet ja kaikki pelaa,parkit luukut *clap*
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: ossi - 09.03.2013 - klo:10:11
Gen4 luukut nousevat hienosti, mutta kuskinpuoli jää surraamaan laskettaessa alas. Repsikanpuoli toimii kuin kello kumpaankin suuntaan. Kysymys on, että onko tuossa moottorissa ylä- ja alaraja niin integroitu karaan, ettei voi vaihtaa? En ole vielä ottanut työn alle, mutta kohta olisi senkin aika.

Olisi komeaa, jos voisi vaihtaa alarajan ja siihen löytyisi mikrokytkin... Sitten mä heräsin ja päästin koiran ulos.

-Mikko
Mulla on omassa sama ongelma, Ensin käänsin rattaan 180 astetta sen jälkeen oon vaihtanut kaksi uutta ratasta. Rattaan vaihon jälkeen on toimimut 2 laskemista jonka jälkeen alkanut taas jurraamaan.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: ratskin - 09.03.2013 - klo:13:09
Mulla on omassa sama ongelma, Ensin käänsin rattaan 180 astetta sen jälkeen oon vaihtanut kaksi uutta ratasta. Rattaan vaihon jälkeen on toimimut 2 laskemista jonka jälkeen alkanut taas jurraamaan.
tota, ihmettelin itteki kun alkoi jurraamaan, kävi ilmi, että se vipu joka
nostaa luukun auki jumitti pultin päähän, joku oli laittanu pultin väärinpäin
kuskin puolen lampussa, jouduin taivuttamaan sitä vipua hiukan ja heti alkoi pelittään, :W
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: ossi - 10.03.2013 - klo:14:06
tota, ihmettelin itteki kun alkoi jurraamaan, kävi ilmi, että se vipu joka
nostaa luukun auki jumitti pultin päähän, joku oli laittanu pultin väärinpäin
kuskin puolen lampussa, jouduin taivuttamaan sitä vipua hiukan ja heti alkoi pelittään, :W
pitää kokeilla tuota.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Jonsku - 23.12.2015 - klo:23:15
Miten tuo ohjaus toimii luukuissa? Kun parkeillakin hitto nousee jo...sais nousta mun puolesta vasta kun ajovalot päällä. Kinneri on 4gen tulilintu. Tota on varmaan suomessa ronkittu kun parkit tuotu umpioon....mutta kun ei taho et nousee parkeilla :D
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: TransNAM - 24.12.2015 - klo:12:18
Suomiasennuksissa on parkinkin johto yhdistetty luukkuboxin herätteeseen eli jostain kohtaa yleensä konehuoneesta löytyy erivärisiä yhdistettyjä johtoja. Tai valokatkaisijan takaa.
Vähän sekava selitys...
Eli johtonipusta kattomalla pitäis löytyä jotain jälkiasennuskytkentöjä. Johdot kun palauttaa väri-väriin niin toimii luukut vain ajovaloilla.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: Jonsku - 25.12.2015 - klo:23:34
Suomiasennuksissa on parkinkin johto yhdistetty luukkuboxin herätteeseen eli jostain kohtaa yleensä konehuoneesta löytyy erivärisiä yhdistettyjä johtoja. Tai valokatkaisijan takaa.
Vähän sekava selitys...
Eli johtonipusta kattomalla pitäis löytyä jotain jälkiasennuskytkentöjä. Johdot kun palauttaa väri-väriin niin toimii luukut vain ajovaloilla.

Tänks, -j-
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: tempera - 26.12.2015 - klo:02:35
Mulla oli vikaa siinä boksissa konehuoneessa. Sain käytetyn toimivan boksin ja lähti luukut pelaamaan. Nyt alkoi kuskin puoli juristamaan yläasennossa. Loppui kun ravisti luukkua. Jätin läpät ylös ja otin töpselin irti. Paljonko pitää purkaa edestä pois ennun kuin pääsee käsiksi räminän aiheuttajaan, Auto on Firebird 3,8 vm 1999. Niin ja mulla nousee läpät ylös ajovaloilla ei parkeilla
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: TransNAM - 26.12.2015 - klo:13:37
Nyt alkoi kuskin puoli juristamaan yläasennossa. Loppui kun ravisti luukkua. Jätin läpät ylös ja otin töpselin irti. Paljonko pitää purkaa edestä pois ennun kuin pääsee käsiksi räminän aiheuttajaan, Auto on Firebird 3,8 vm 1999. Niin ja mulla nousee läpät ylös jo parkeilla.
Luukun kun aukaisee ja ottaa umpioiden ympäriltä muovin pois niin voi justiin sopia ruuvaamaan moottorin irti. Jos ei sovi niin parhaiten näkee paikan päällä mitä pitää irroittaa että saa tarpeeks tilaa. Jos löysää luukkumekanismia enempi niin kannattaa merkata asento vaikka tussilla mahdollisimman hyvin kun kaikissa pulteissa on sentti säätövaraa jotka vaikuttaa lampun istuvuuteen ja valojen suuntaukseen.
Moottorin päällä on kansi jonka alla iso muovinen ratas josta menee hampaat sileäks. Sen kun kääntää eri asentoon niin pelaa taas tai vaihtaa uuden rattaan tai koko moottorin.
Lisäksi rattaan alla on vaimennuskumit jotka kuluu vanhimmiten. Taisin ite muistaakseni tehä sopivista letkunpätkistä uudet.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: tempera - 26.12.2015 - klo:14:51
Kiitti neuvoista. Pitää ruveta tutkimaan vikaa. Nyt ajelen luukut ylhäällä töpseli irti. Menee vaikka keväseen kun mulla on auto katoksessa. Niin ja luukut nousi vasta kun käänsi ajovalot päälle ei parkeilla.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: tempera - 29.12.2015 - klo:01:42
Mistä voi tilata Pontiac Firebird 3,8 vm 1999 luukkulamppujen moottorin korjaussarjan? Kiitti etukäteen tiedosta. Kunhan sen sarjan sais kevääseen mennessä. Ellei jollain satu olemaan ylimääräista sarjaa. Aiemmissa viesteissä yhdellä oli sellainen muuta se oli kesällä. Löysinkin Ebaysta kaikki mikä liittyy Pontiacin valoihin. Kauan kestää tilauksesta kun saa tavarat kotiin?
Kuvassa on korjaussarja Ebaysta. Onko toi molemmille puolille?
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: TransNAM - 29.12.2015 - klo:17:27
Löysinkin Ebaysta kaikki mikä liittyy Pontiacin valoihin. Kauan kestää tilauksesta kun saa tavarat kotiin?
Kuvassa on korjaussarja Ebaysta. Onko toi molemmille puolille?
Lähettäjästä ja postitustavasta riippuen alkaen muutama päivä Suomeen ja jos jää tulliin niin vielä muutama päivä lisää. Viikko-puoltoista aika normaalia normipostilla jos ei pyhiä satu.
Varsinkin jenkeistä tilatessa kannattaa tarkistaa että myyjä lähettää Suomeen ja paljonko on postikulut jos ei ilmoituksessa lue. Osa myyjistä ilmoittaa lähettävänsä mutta sellaisilla kuluilla että käytännössä ei tarvi vaivautua... Täällä oli jossain enempikin tarinaa eBaystä, kannattaa lukea jos on uus asia.


Näyttäis olevan 2 ratasta kuvassa eli molemmin puolin. Ilmoitusteksti kertonee tarkemmin.
Tällainen sarja auttaa jurraaviin moottoreihin. Jos on kokonaan pimeänä niin koko moottorin vaihto.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: tempera - 22.01.2016 - klo:20:05
Kiitti neuvoista. Moottori on vaihdettu ja vanhassa oli lelut palasina ja moottorikin veteli viimeisiään.
Nyt pelaa luukut hienosti!  m/ m/
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: JP - 09.02.2018 - klo:14:11
-96 luukkulamput löysähköt ja "tärrää" ajaessa ja tyhjäkäynnillä.Oisko tohon jotain korjauskeinoa vai hommattava toiset?
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: TransNAM - 09.02.2018 - klo:14:27
Ainakin 3gen ja 98- on luukkujen saranoissa pienet muoviholkit jotka kuluu jolloin luukut on "löysät".


Helpoiten löytyy kun ruuvaa käsin luukut puoleenväliin ja heiluttaen katsoo missä on löysää.


En tiedä saako heloja valmiina. Omaan tein itse.


Ennen purkua kannattaa pulttien paikat merkitä vaikka tussilla koska säätöjä on joka suuntaan. Ilman merkkausta saa kasatessa kulumaan pari iltaa että istuvat taas hyvin...
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: RaiRai - 09.02.2018 - klo:17:53

Ennen purkua kannattaa pulttien paikat merkitä vaikka tussilla koska säätöjä on joka suuntaan. Ilman merkkausta saa kasatessa kulumaan pari iltaa että istuvat taas hyvin...

Ainakin early 4 genissä ne itse korin väriset luukut voi myös säädellä joka suuntaan, sen mustan muovikehyksen takana muistaakseni on säätöruuvit tätä varten.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: TransNAM - 09.02.2018 - klo:18:23
Kaikissa luukkuihin liittyvissä ruuveissa ja pulteissa on säätövaraa useampi milli ja luukun mekanismin asento vaikutta vielä lisäks valojen suuntaukseen. Toki suuntaukselle on vielä umpoissa omat säätöruuvit mutta niihin ei tarvi koskea purun ja kokoamisen takia.


Jos vaan saranan helat korjaa ei koko koneistoa tarvi irroittaa. Muovikehys ja pintapelti vaan pois.
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: JP - 10.02.2018 - klo:10:13
Ok,pitää tutkia. m/
Otsikko: Vs: pontiac:in luukkulamput
Kirjoitti: JP - 11.12.2019 - klo:02:18
Pelkääjänpuolen moottori taitaa olla rikki kun ei pysy alhaalla,laskee alas ja jää ylös valot päälle laittaessa,metallirattaat on vaihdettu.Rokista kattelin uusia.Onko jollain kokemusta Cardone tai ACDelco,aikas hintaero?