F-Body Club of Finland

F-Body Tekniikka => Vaihteisto ja voimansiirto => Manuaalit => Aiheen aloitti: Turnn - 01.03.2005 - klo:09:28

Otsikko: Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Turnn - 01.03.2005 - klo:09:28
Onko kukaan sovitellut SBC:n perään manuaalia jostain esim. japsimaasturista? Luulis kestävän vääntöjä siinä missä T-5:kin?
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: BB - 01.03.2005 - klo:17:30
voi välitys suhteet olla aika käymättömiä jossain maasturin tai pick-up:in laatikoissa,mutta ei sovittaminen mahdotonta ole.

entäs esim  6,2 dieselin perästä oleva manuaali,välityksissä sama homma,mutta varmaan kestäis bensakoneen väännöt,nuo diiselithän on kovia vääntämään.

eiks 6,2d ja sbc  ole samalla pulttikehällä(korjatkaa jos olen väärässä)
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Z-mo - 01.03.2005 - klo:18:33
entäs esim  6,2 dieselin perästä oleva manuaali,välityksissä sama homma,mutta varmaan kestäis bensakoneen väännöt,nuo diiselithän on kovia vääntämään.

eiks 6,2d ja sbc  ole samalla pulttikehällä(korjatkaa jos olen väärässä)

6.2 diisseli vääntää 350nm. Eli siis saman mitä esim. 5.0TBI...  :(

Diesel automaateissa ei taida muuta eroa olla bensa automaatteihin kuin alhasempi stall speed. Tuon diisselin väännön takia niitä ei tosiaankaan tarvinnu vahvistaa...  ;D
Eli en siis usko että diisseli manuaali laatikkokaan olisi millään tavalla vahvempi bensa manuaalia.
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Samppa383 - 01.03.2005 - klo:18:45
Riisseli vääntää vaan paremmin jo pikkukierroksilla ko bensakone.. Ainaki turbodiisseli..
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Crisis - 02.03.2005 - klo:03:32
TBI:n huippuvääntö @2400rpm  ;D ;D
Voiko alemmas enään päästä, siis huippuväännön suhteen??
Uusissa TDI konessakin se on korkeammalla ja monissa myös suurempi.

Veikkaan että muutkin kestävät laatikot maksaa aika kohtuullisesti. Varmasti yhtäpaljon ellei enemmän kuin esim T-5 vaihteisto käytettynä jenkeistä. Ja en ole uusia nähnyt alle 1700e kovin monessa paikkaa (TKO ilman mitään lisähiluja, kerta nyt pelkän lootan hinnasta puhutaan)
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Ilku - 02.03.2005 - klo:15:48
Entäs ahdettu? =)
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Z-mo - 02.03.2005 - klo:16:14
tuon 6.2 diisselin huippuvääntö on siis se 350nm... kohdassa 1900rpm.
6.5 Turbodiisseli vääntää jo sen karvan yli 500nm. Mutta eipä tarvi ihmeitä tehdä diisseliä pienemmälle vapaastihengittävällä 5.7 bensakoneelle, niin vääntöjä on samat.

Noi uudemmat GM:n diisselit ja Cumminsit onkin sitten jo ihan mukavia vääntöhirviöitä  8)
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: pile - 03.03.2005 - klo:17:22
tiisseliä pidetään yleensä parempana vääntämään kuin pensakone mutta totuus on kyllä toisin tiisseli vain tuntuu siltä kun kaasua ei tarvi juuri painaa paikoilta lähtiessä kun pumppu korjaa itse jos kierrokset laskee mitä pensa vehkeet ei yleisesti tee.
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: BlackZ - 03.03.2005 - klo:17:45
Mitenkäs kun yhdellä tutulla on Crew Capissa 6.5TD 200hv niin sanoi että vääntöjä on 800Nm..? Puhuiko ihan pehmosia?
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Senior - 03.03.2005 - klo:17:47
Puhui.
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Z-mo - 03.03.2005 - klo:17:52
Mitenkäs kun yhdellä tutulla on Crew Capissa 6.5TD 200hv niin sanoi että vääntöjä on 800Nm..? Puhuiko ihan pehmosia?

Jos vakio, niin pehmosia puhuu. 190hv ja joku 500nm.

Metro-Auto on kyllä tehny jotain virilastutuksia kuulemma joihinkin noihin 6.5TD-koneisiin, minkä jälkeen tehot olis 220hv ja vääntöä toi 800nm, olisko se sit just tommonen...?
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: pantera - 03.03.2005 - klo:18:28
ei millaan pelkalla  lastuilla saa tollasia hv,
itella on banksin downpipe, ottomind lastu ja magna flow putkisto , ehka nailla saa + 30-40hv
tossa on tiedot vakiosta

6.5L V8 Turbo Diesel L65
Truck Engine

Product Features
   6.5L V8 Turbo Diesel L65
Truck Engine - 1999

Product Specifications

Type:
6.5L V8 Turbo Diesel
Displacement:
6468 cc
Compression Ratio:
19.5:1
Valve Configuration:
Overhead Valves
Manufactured:
Moraine, OH
Valve Lifters:
Hydraulic Roller
Firing Order:
1-8-7-2-6-5-4-3
Bore x Stroke:
103.00 x 97.03 mm
Fuel System:
Indirect Electronic Fuel Injection
Horsepower:
215 hp @ 3400 rpm
195 hp @ 2600 rpm (C/K,G,P)
Torque:
430 lb-ft @ 1800 rpm
430 lb-ft @ 1800 rpm (C/K automatic)
420 lb-ft @ 1800 rpm (C/K manual)
Max. Governed Engine Speed:
3000 rpm    Emissions Controls:
Positive Crankcase Ventilation
Materials:
Block: Cast Iron
Cylinder Head: Cast Iron
Intake Manifold: Cast Aluminum
Exhaust Manifold: Cast Nodular Iron
Main Bearing Caps: Cast Nodular Iron
Crankshaft: Cast Nodular Iron
Camshaft: Forged Carbonized Steel

ADDITIONAL FEATURES:
• Extended Life Coolant

APPLICATIONS:
• Chevrolet & GMC C/K-truck (option engine)
• Chevrolet & GMC G-van (option engine)
• Chevrolet & GMC MD-truck (option engine)
• Chevrolet & GMC P32-Motorhome Chassis (option engine)
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Z-mo - 03.03.2005 - klo:18:37
Joo, kyllä Metro jotain muutakin siihen tekee, ku vaihtaa pelkän lastun. Eräs Metro-Auton työnjohtaja mulle ton kerto. Ja näin myös kuinka 80-luvun Chevy STW tollasella 6.5 turpolla puhisi ihan kivasti... tiisseliks  :D
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Jarno - 03.03.2005 - klo:19:30
voi välitys suhteet olla aika käymättömiä jossain maasturin tai pick-up:in laatikoissa,mutta ei sovittaminen mahdotonta ole.

entäs esim  6,2 dieselin perästä oleva manuaali,välityksissä sama homma,mutta varmaan kestäis bensakoneen väännöt,nuo diiselithän on kovia vääntämään.

eiks 6,2d ja sbc  ole samalla pulttikehällä(korjatkaa jos olen väärässä)
Mul oli tollanen 6.2 3v manuaali pick-upis ja oli sit kankein ja raskain loora mitä oon hämmentäny. fullerikin näppärämpi....
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: Turnn - 04.03.2005 - klo:11:48
700e. ja yli pyytävät noista Lantikan 5-v vaihteistoista.
Mulla oli jokin ihme visio että eihän 15-20vuotiaat "suksiboxi veronkierto" hj60 Tojot maksa kokonaisenakaan yli tonnia.
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: iroc - 04.03.2005 - klo:15:56
700e. ja yli pyytävät noista Lantikan 5-v vaihteistoista.
Mulla oli jokin ihme visio että eihän 15-20vuotiaat "suksiboxi veronkierto" hj60 Tojot maksa kokonaisenakaan yli tonnia.
Kurkkaappas tuonne mitä moisista paskahuusseista pyytävät. http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/default.asp?CAT_ID=24

On muuten hinnoissaan.
Otsikko: Re:Manuaaliloota vääränmaalaisesta?
Kirjoitti: z 28 jari - 11.03.2005 - klo:14:38
Noista tiisselien tehoista ja väännöitä senverran,näkyi tampere tv:n liikenneohjelmassa koeajossa olleen 6.6l turpotiisseli 2500 hd pikkari(letukka) ja vääntöä oli 799Nm ja tehoa pikkusen yli 300hp.