F-Body Club of Finland

Yleistä turinaa => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: repa - 24.06.2011 - klo:11:20

Otsikko: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: repa - 24.06.2011 - klo:11:20
Jospa tähän aiheeseen alettaisiin kirjata tuoreempien F-bodyjen hankkimiseen liittyviä asioita, mitkä olisi mukava ostajan tietää ennen kuin katsastusmies tai verottaja tekevät elämästä ikävää.

Minulla aiheesta aika vähän tietoa, mutta ainakin 1.1.2001 ensikertaa käyttöönotettujen EY-hyväksyttyjen ajoneuvojen autovero määräytyy päästöjen, ei kokonaispainon perusteella.
5.7 LS1 moottorin päästöt on luokkaa 294g/km ja siitä määrästä autovero oli yli 33%. Kokonaispainon mukaan se olisi ollut vain 25% ja risat. 
(Tämä siis vaan esimerkkinä, vastaavia asioita vähäpäästöisyyksistä, muuttoautoista, valomääräyksistä ym. löytyy näiltä sivuilta PALJON, niiden etsiminen vaan on työlästä).
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: JoukoY - 24.06.2011 - klo:11:29
Päästöistä
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: 98Camu - 24.06.2011 - klo:11:42
Tuolla on aika paljon tietoa:
http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsastusyritykset/Katsastustoiminta/Katsastuksen+ohjeet/Katsastuksen+ohjeet.htm
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: timppa66 - 24.06.2011 - klo:12:03
Tuolla on aika paljon tietoa:
http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsastusyritykset/Katsastustoiminta/Katsastuksen+ohjeet/Katsastuksen+ohjeet.htm
juu tuolla on tiedot, vielä ku ne saatais katsurien tietoon m-
sorry ot
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: Haapis - 24.06.2011 - klo:14:40
Paljon teknistä tietoa eri 3g vuosimalleista http://www.thirdgen.org/tech-data
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: repa - 24.06.2011 - klo:14:54
Noista linkeistä toki löytyy maailman kaikki tieto, mutta jos kuitenkin yritettäis selkokielellä kertoa ihan omin sanoin, millaisia asioita voi ja tulee huomioida kun Äffää on hankkimassa. Ja nimenomaan ongelmat liittynevät näihin uudempiin, kun kaikki saaste- ja valomääräykset koskee lähinnä uudempaa kalustoa. Ne jotka tuo maahan vanhoja isolohkolla varustettuja Äffiä taitavat jo tietää mitä tekevät (?).   Mutta itseäni jossain määrin kiinnostaisi esim. valmiiksi LS-tekniikalla varustettu early 3g camaro...  meneekö kivutta kilpiin, mitä pitää tehdä, millaiset paperit pitää olla koneenvaihdosta jne.  Ja manuaali sen tietysti olla pitää  :W
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: TexFinn - 24.06.2011 - klo:14:56
Nelosgennerista (varsinkin LT1:sta) lisainfoa haluavan kannattaa laittaa talteen nama kaksi linkkia:

http://shbox.com/1/4th_gen_tech1.html
http://www.angelfire.com/ga/cincity/4thGen_FAQ.html

Noitten kahden linkin takana riittaa luettavaa joksikin aikaa ja loytyy jopa vastauksia varsin moniin kysymyksiin. Nuohan tietenkin on ankkalinnan kielella, joten tuo voi tietenkin olla ongelma joillekin. Ei muuta kuin Googlen translator kayttoon, niin eikohan niista tolkkua saa.  m/ ;D
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: TexFinn - 24.06.2011 - klo:15:00
Noista linkeistä toki löytyy maailman kaikki tieto, mutta jos kuitenkin yritettäis selkokielellä kertoa ihan omin sanoin, millaisia asioita voi ja tulee huomioida kun Äffää on hankkimassa. Ja nimenomaan ongelmat liittynevät näihin uudempiin, kun kaikki saaste- ja valomääräykset koskee lähinnä uudempaa kalustoa. Ne jotka tuo maahan vanhoja isolohkolla varustettuja Äffiä taitavat jo tietää mitä tekevät (?).   Mutta itseäni jossain määrin kiinnostaisi esim. valmiiksi LS-tekniikalla varustettu early 3g camaro...  meneekö kivutta kilpiin, mitä pitää tehdä, millaiset paperit pitää olla koneenvaihdosta jne.  Ja manuaali sen tietysti olla pitää  :W

Pitaahan tuokin tietysti paikkaansa, mutta sitten kannattaisi varmaan tehda toinen topikki johon kootaan noita linkkeja joista loytyy teknisia tietoja sun muuta triviaa. Tarviihan joku niitakin joskus. Eiko? ???

Ja kun puhutaan rekisteroinneista, tekniikanvaihdoista sun muista, niin Suomihan on siita hieno maa etta nuo vaatimukset tulkitaan eri tavalla eri paikassa, joten lahes jokaisen omakohtainen kokemus vaihtelee, joten ei niista oikein taida saada sellaista yhta ja kattavaa topikkia aikaiseksi.  :-\ Tai siis saa, mutta sita "faktatietoa" on sitten monenlaista.
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: 98Camu - 24.06.2011 - klo:15:06
Pitaahan tuokin tietysti paikkaansa, mutta sitten kannattaisi varmaan tehda toinen topikki johon kootaan noita linkkeja joista loytyy teknisia tietoja sun muuta triviaa. Tarviihan joku niitakin joskus. Eiko? ???

Ja kun puhutaan rekisteroinneista, tekniikanvaihdoista sun muista, niin Suomihan on siita hieno maa etta nuo vaatimukset tulkitaan eri tavalla eri paikassa, joten lahes jokaisen omakohtainen kokemus vaihtelee, joten ei niista oikein taida saada sellaista yhta ja kattavaa topikkia aikaiseksi.  :-\ Tai siis saa, mutta sita "faktatietoa" on sitten monenlaista.
Totta, esim. tuo valojen korkeudensäätö, on paikkoja joissa sitä ei vaadita ja muualla taas ehdottomasti.
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: repa - 24.06.2011 - klo:15:19
Totta, esim. tuo valojen korkeudensäätö, on paikkoja joissa sitä ei vaadita ja muualla taas ehdottomasti.
Mutta eikös sekin jo auta, että paikkakunnalla A ei valojen korkeudensäätöä tarvita ja paikkakunnalla B taas on oltava?   Jotkut ajavat mielellään muutama sata km saadakseen auton leimaan  :W
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: timppa66 - 25.06.2011 - klo:11:06
mulla raision k1:llä kaks vuotta camaro leimattu valojen(dot) osalta ilman mätinää m/
mut tänä vuonna spede kysyi että missä täs on ajovalojen korkeudensäätö :o
sanoin et täs on dot-valot joihin ei korkeudensäätöä tarvita, jamppa ei uskonu kunnes luki rekisteriotteesta.

eli kun(huom EI jos) olet autoa maahantuomassa kannattaa soitella/käydä konttoreilla ja kysellä mitä just se konttori vaatii
Otsikko: Vs: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"
Kirjoitti: ratskin - 27.06.2011 - klo:12:28
Mutta eikös sekin jo auta, että paikkakunnalla A ei valojen korkeudensäätöä tarvita ja paikkakunnalla B taas on oltava?   Jotkut ajavat mielellään muutama sata km saadakseen auton leimaan  :W
niin tein minäkin, ;D ; jotkut taas ovat lastanneet  autoon 4 aikuista olik se 70 vai 75kg/hlö ja se vähä mitä voi lastata niin peräkonttiin, sitten valojen mittaus ja on läpi menny, :W