F-Body Club of Finland

F-Body Tekniikka => Projektit => Aiheen aloitti: Jani - 16.03.2017 - klo:11:17

Otsikko: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 16.03.2017 - klo:11:17
Tadaa.. saipa tämäkin jo muutaman vuoden seissyt rojekti vauhtia alleen. Nyt tapahtunut parissa kuukaudessa paljon, enemmän kuin aimmmin yhteensä( jos ei purkamista lasketa tähän). Auto oli pitkään ilman mitään luukkuja, laseja, sisustaa, moottoria jne jne.
Nyt osa autosta on saanut uuden värin. Vielä osa levikkeistä maalaamatta, tosin tänään tarkoitus hoitaa nekin pois alta. Repsikan ovi vaatii vähän oikomista kun tullut varastossa ikävä painauma. KAveri lupasi lämmittää sen suoraksi ja samalla tekee oven pohjaan pienen paikan.
Konepellin joudun tähän väliin laitamaan trans amin oman kun ei turbo peltiä mistään löydy. Konepellissä vaan kamala työ. Matkahuolto  joskus moukaroinnut sen uuteen uskoon.

No joo, mutta jos parin viikon päästä alkaisi kori olla siinä kunnossa että voisi alkaa suunnittella alustaa... Kummasti saanut nyt virtaa tämä homma  :o
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 28.03.2017 - klo:08:04
Sainpa koetaulun laiteltua paikalleen. Nyt vähän sormisuussa olo, kun katselin niitä koetaulun liittimiä, mihkähän mikäkin tulee kiinni :o Prkl kun ei ole kuvaa mistä näkisi missä vielä liittimet paikoillaan.
Tänään varmaan laittelen vielä rattiputken paikalleen. Myöhemmin viikolla korjataan repsikan ovi, ja tehdään konepelti, mallia kitt. Kävin espoosta hakemassa rakennussarjan, vakiopelti ja irto scoop  ???

no joo, homma etenee. Autosta tuli sitten musta, ja lakan seassa sininen pienikokoinen flake, mitä laitoin lakan sekaan  1g/800ml.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 05.04.2017 - klo:13:12
Tuli kysymys kun.miettinyt miten tuo kasautuu. Lämmityslaite. Mulkahan tuossa on se nappimallin ohjauspaneli. Ja tietysti se uusi lämppörikotelo on se ns normaali malli. Mutäs muutoksia tuo kotelo vaatii? Nyten muista että mitä osista oli rikki ja en tiedä mitä on hävinnyt vuosien aikana. Neuvoja kaivataan
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 08.04.2017 - klo:22:29
Tämmönen tilanne ollut joskus kauan sitten

(http://i20.photobucket.com/albums/b244/XXXjaniXXX/pontiac%20alku.jpg)




(http://i20.photobucket.com/albums/b244/XXXjaniXXX/pontiac.jpg)

Renkaat siihen nyt vaan heitetty lokasuojan sisään, eihän tuossa vielä ole akselit edes paikallaan, osiakin puuttuu niistä miltei kaikki vaihdettava, paitsi jouset  ???

Nyt kiillotellut tuota koppaa, alkaa jo näyttämään hiljakseen auton muotoiselta esineeltä  ::)

Ensi viikolla ehkä konepeltikin löytää paikalleen
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 12.06.2017 - klo:20:58
Tämän kanssa ollut vähän hiljaista, mutta kori alkaa nyt olla sellainen kuin pitää.
Tässä nyt olen etsinyt autoa mikä luovuttaa motin, laatikon, penkit yms osaa
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 14.06.2017 - klo:05:35
Tuo sinne tulee

(http://rs20.pbsrc.com/albums/b244/XXXjaniXXX/tmp_12247-73729fd5-1440-4522-ae8a-dc73289b7195.JPG-1320103868.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 15.06.2017 - klo:03:29
Tuo sinne tulee

Oikea valinta.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 15.06.2017 - klo:05:43
Nyt alkaa tulla paljon kysymyksiä. Miten koneen kiinnikkeet, millaiset nyt tarvitsen tuohon? Ilmastointikompuralle tarvii tehdä ilmeisesti se väistö.
Sähköt, mitä tarvitsee lisätä,ei varmaan mitään ihmeitä, mutta kuitenkin. Esim polttoainepumpun sähköt.
Bensalinjat ajattelin ottaa luovuttaja autosta, käykö tankki suoraan 4gen---» 3 gen.
Miten antureiden poisto kuten taaempi lambda yms koska välttämättä kaikki ei tule käyttöön mitä löytyy 4gen.

Varmaan kysymyksiä tulee vielä kun tätä teen.

Toivonmukaan elokuun lopulla olisi käynnissä ::)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 17.06.2017 - klo:04:12
 Koneen kiinnikkeitä löytyy valmiina useammasta paikkaa, mä oon käyttänyt Spohnin valmisteita. Ne on ainakin ollu erinomaisia. Tarvitset myös vaihteiston poikki palkin, sen saa myös valmiina, esim. Spohnilta.
Onko luovuttaja-auto minkä vuotinen? Bensatankki sopii kyllä kolmoseen, oliko niin että täyttö putkea joutuu asentelemaan eri asentoon. Olisko ollu niin, että 00-02 vuotiset on muovitankilla, eli kevyt. Ja nelosen tankissa sekin erinomainen juttu että loiskelevyt paljon paremmat kuin kolmosen tankissa, eli nelosen muovitankki on erinomainen päivitys kolmoseen.
Koneen johtosarja lähtee aika nätisti irti koneen mukana. Helpottaa todella paljon jos löytyy kaaviot kolmosen ja nelosen sähköistä. Ne löytyy netistäkin nykyään aika hyvin.
Oliko niin että -87 Firebird oli jo sähköisellä nopeusmittarilla, tais olla. Sekin helpottaa kummasti, ei tarvi vaihtaa mittaristoa jos ei halua.
HP-tuners on hyvä softan muokkailuun, sieltä saat kaikki saastelaitteet kytkettyä pois kuten myös takalambdat sekä muokattua mitä vaan.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 17.06.2017 - klo:10:02
Kiitos, hyvä tietää. Katsoin äsken noita kiinnikkeitä. Niin tarviiko myös tiöata ne tyynyt/puslat vai meneekö ne nykyiset mitkö on k-memberissä kiinni?
Mulla autossa digitaali mittaristo niin ilmeisesti se hyvä tätä.ajatellen koska sähkönen mittaristo.
Luovuttaja on vm 2001, kuvia pari tuolla myydään autoja puolella.

Jarrut ehkä saatan vaihtaa.

Takalambdat ainakin otan pois, ja ilmeisesti tankissa painemittaus minkä.myös voisi poistaa.
Saa nähdö millainen tuo luovuttaja on, kun en ole itse nähnyt sitä kun kuvissa. Tiedä vaikka jotain olisi tehtykkin kun alla näytti olevan veten vanteet, slp luki ilmanputsarissa ja tuning venakopat((punaset), jos olisi jotain muutakin  :W
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: JariN - 17.06.2017 - klo:18:01
Jarrut ehkä saatan vaihtaa.

Tottakai vaihdat. Koko projektille iso m/ ja  *clap*
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 18.06.2017 - klo:03:24
Kiitos, hyvä tietää. Katsoin äsken noita kiinnikkeitä. Niin tarviiko myös tiöata ne tyynyt/puslat vai meneekö ne nykyiset mitkö on k-memberissä kiinni?

Jarrut ehkä saatan vaihtaa.

Koneessa olevat puslat käy Spohnin kiinnikkeisiin. Ehkä hyvä hetki uusia ne samalla jos et oo ihan minibudjetilla liikenteessä.

Niin ja se ilmastointi, myy kompura ja rojut vaan pois. Suomessa tarvii happikonetta harrasteautossa kerran tai kaks kesässä. T-toppi rulettaa...

Ja ne jarrut kannattaa päivittää ehdottomasti. Vakio LS1 vie kevyttä 3geniä nimittäin todella iloisesti. Ottaisin koko taka-akselin suoraan kolmoseen, joutuu vaan käyttämään 4g/C5 vanteita, mutta se on vaan parempi, vaihtoehtoja on paljon enemmän.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 18.06.2017 - klo:08:33
Käykö se taka-akseli muuten suoraa? Tuossa olisi nimittäin c5 vanteet alla, vissii 18". Ja voisi olla kiva kokeilla niitä alle.
Pitää alkaa kohta tilailla kiinnikeitä ja alkaa valmistella koppaa tähän, kuten polttoaine tankin ja putkien poisto.
Millaiset palikat sitten etujarrujen päivitys vaatii? Koska eikö olka-akselit käytetä 3 genistä
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Juza89 - 18.06.2017 - klo:13:28
Ainoo ero 3gen 4gen akseleissa on tuo leveys, mutta kiinnityspisteet o samoissa kohdissa. 3gen olka-akselit modataan, vanhoista jarrulevyistä tehdään keskiöt ja kiinnikkeet tarttee kans tehä tai sitten ostaa valmiina sarjana
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 20.06.2017 - klo:17:30
Pitää alkaa tuota jarrupäivitystä tutkia kuinka se tehdään. Varmaan nyt tämän perusteella.laitan sitten 4 gen taka-akselib, ja kokeilen miltä veten vanteet näyttää alla.
Samaten tulee kiire tilata koneen jalaatikon kiinnikkeet, alustaa nivelet, puslat ja iskarit.
Ovien ja t-toppi tiivisteiden kanssa ei niin hätä ole vielä. Tekniikka tipahtaa hyvin äkkiä paikallee kun se tulee tännne.

Onko muuten tuossa -01:ssä koneessa imusarja erilainen kun vanhemmissa? Olin jostain niin lukevinaan..
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 21.06.2017 - klo:14:12
01-02 koneet on paremmin virtaavalla LS6 imusarjan. Se on hyvä, sitten kun alkaa virittelee niin ei heti ahdistaa...
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 22.06.2017 - klo:04:25
Joutuu ne jarrut päivittää. Sain kuvia lisäää autosta ja näkyi takajarrut hyvin. Satulat on isot ??? Levyt uritettu ja reiälliset.  Kait se etupääkin on jonkunlainen. Onko nuo LS jarrut noin suuret verrattuna esim lt koneisen jarruihin?
Ja onhan siinä veten kromivanteet :)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 22.06.2017 - klo:23:15
LS1 jarrut on 12" ympäriinsä, 3g etulevyt on 10.5", takana myös 10.5" vuosina 82-88.
89- eteenpäin tuli käytännössä samat kuin 4geneissä oli vuoteen 97. Ne taitaa olla reilu 11" levyillä. Parasta LS1 takajarruissa on kunnon känkkä, levyn sisällä rumpu mikä oikeasti toimii jarruna.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 26.08.2017 - klo:08:53
No nyt on luovuttaja-auto pihalla. Mistä löytyy moottorista numero? Moottoriin on ilmeisesti tehty jokun aika sitten remppa, lohko maalattu punaiseksi, näytti olevat uudet tiivisteet ja vesipumppu, pelti sarjatkin on. Pakoputkisto koko matkalla tuplaa, keskellä x putki. kaasuun reagoi enemmän kuin herkästi. moottori kiinni jollain spoonin kiinnikeillä, ei kumia välissä ollenkaan  :o

Kiinnostaa vaan tietää onko tuo lohko oikeasti ls1 vai mikä... punainen väri hämää....
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 26.08.2017 - klo:10:59
Lohkon numero löytyy kuskinpuolen kannen alta, moottorin takaa. Todella kusinen paikka jos kone kiinni 4genissä... En tiedä mahtuuko sinne puhelimella ottamaan kuvaa?
Numero on ihan siinä lohkon reunassa, lohko loppuu ja kansi alkaa. 125-alkuinen pitäisi olla.

Mitkä kannet, niiden numerot näkyy suoraan siinä kansien alareunassa, etuosassa? Niistäkin ehkä jotain pystyy päättelemään.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 26.08.2017 - klo:11:16
Kannet 862???

Lohkossa on joku merkkntä a251
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 26.08.2017 - klo:11:32
Kannet 862???

Lohkossa on joku merkkntä a251

862 kannet on 5.3 kannet. Mielenkiintoista.
Tuolla lohkon merkinnällä en pääse kärryille. Onko lohko alumiinia vai rautaa?
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 26.08.2017 - klo:11:35
Epäilen että olisi rautaa, kun tuo maalattu kerta. Kuka nyt alumiinia.maalaa. hitto kun ei ole pientä magneettia missään. Onko mihinkään valettu tilavuus merkintää
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 26.08.2017 - klo:11:38
Tilavuus litroina on stanssattu muistaakseni lohkon etupäähän, ota ohjaustehostimen pumppu pois, sen alta pitäisi löytyä merkintä. Toivotaan että siellä on 6.0.  m/
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 26.08.2017 - klo:11:50
Joo siis tuossa on jarrut joka nurkassa uritettu ja reitetty, peltisarjat, ja putkistobtosiaan menee kahtena loppuu asti keskellä x putki, kisakatit. Putkisto x asti noin 3,5"  venakopat ja lohko punaisia, en tiedä miksi maalattu. Illalla pumppu irti
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 23.09.2017 - klo:07:29
Meneekö 3 genissä kone paikalleen alakautta? Mietin.että olisiko helpompi laittaa se alakautta sinne..
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: avogta-89 - 23.09.2017 - klo:11:20
yleensä yläkautta 3g ja 4g alakauttaa akseleineen päivineen...
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 24.09.2017 - klo:09:36
Voi harmi.. no ei ihan vielä ajankohtainen, mutta kuukauden päästä kone on mahdolllisesti paikallaan, riippuen nyt ihan miten saan tarvittavat osat, eli alustan ja koneen kiinnikkeet.

Miten muuten käykö 4gen peltisarjat,kun semmoiset on kiinni..
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 03.10.2017 - klo:20:49
Miten muuten käykö 4gen peltisarjat,kun semmoiset on kiinni..

Ei käy. 98-02 vakio pakosarjat käy ja sitten nimenomaan 3geniin tehdyt LS swap -peltisarjat.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 04.10.2017 - klo:21:24
Eli sarjat menee ostoon, ja ilmeisesti sitten nuo menee myyntiin mitkä koneessa nyt on kiinni.  ja ehkäpä tuo 3 genin taka-akseli menee ja myyntiin. eikös se 4 genin akseli käynyt suoraan :) saa ne levyjarrut. Etujarru muutosta voisi jo alkaa napoihin tehdä...
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: mikke - 04.10.2017 - klo:21:26
Eli sarjat menee ostoon, ja ilmeisesti sitten nuo menee myyntiin mitkä koneessa nyt on kiinni.  ja ehkäpä tuo 3 genin taka-akseli menee ja myyntiin. eikös se 4 genin akseli käynyt suoraan :) saa ne levyjarrut. Etujarru muutosta voisi jo alkaa napoihin tehdä...

4g akseli on sit leveempi ni tietää vannejumppaa mikä kannattaa huomioida, muuten sopii
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 04.10.2017 - klo:21:38
juu nyt ainakin tulee nuo ilmeisesti C6 veten vanteet. taakse 275/35/19 kumit ja eteen 245/xx/18 kumit.

Miten tuo jarrupäivitys, taakse nyt sen kanssa ei mitään kummempia kun ovat jo paikallaan akselissa, mutta eteen. Siine tarvi vanhoja keskiöitä käyttää apuna. Olisiko näihin missään hyviä ohjeita. Voisi tehdä valmiiksi, ensi viikolla menee palikkaa tilaukseen. Olisi kiva kun olisi kaikki tuommoinen jo tehtynä.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 18.02.2018 - klo:16:35
No taas ehtiny tämän eteen jotain tehdä.nyt elinten luovuttaja purettu suurimmaksi osaksi. Tankki, taka-akseli,motti+vaihteisto sähköineen. Moottori on 5.3 ls6 imusarjalla ja modatulla eculla. Vain etu lambda on käytössä, ei katteja. Vaikutti rempatulta , lohko siisti punainen ja uutta tiivisteliimaa näytti olevan saumoissa.
Jouten tuosta jäi spoonin moottorikiinnikeet 4geniin, semmoiset missä päissä laipat ja välissä metalliputki, ei mitään kumia  missää
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 14.05.2018 - klo:11:16
Jotain tapahtunut tässä \m/
Alustan osat matkalla Suomeen, taka akseli maalattu ja katsottu millainen muuten on.  Etujarru nyt odottaa vuoroaan että satuloille teen adapterilevyt.

02 tankki autossa kiinni, ja bensalinjat, etupäässä vaatii pientä muokkausta.
Nyt kysymys, auto vaatii sähköjä lisää, mitä kaikkia sinne laitettava? Bensapumppu nyt ainakin koska oli kaasari, mistä pumpulle syöttö? Mitä ruisku vaatii lisää toimiakseen?
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: sirkus - 14.05.2018 - klo:12:55
Boxilta ohjaus releen kautta bensapumpulle ja boxille muutamaan nastaan plus 12v jatkuvaa ja muutama virtalukonkautta (nämä kans kantsii releyttää) ja muutama maadotus. Siinäpä ne käyntiin vaadittavat on. Tietty johtosarjassa pitää olla tarvittavat anturi kytkettynä mitä alunperinkin on. Takalambdat ja turhat saastevermeet kantsii poistaa johtosarjasta ja softasta + samalla softasta ajonesto pois.

Täällä on aikahyvin infoa noista johdotuksista

http://www.lt1swap.com/98-02_ls1.htm
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 14.05.2018 - klo:14:35
Toi on jo valmiiksi hyvin poisteltu kun ei ollut edes kattia, yksi lambda löytyi putkistosta, ja ce valo toimi niinkuin piti vanhassa kopassa.

Ajonesto ehkä on, no sen näkee tässä muutaman viikon päästä  \m/
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 14.05.2018 - klo:21:43
Äsken katselin sähkökuvia tuosta sivulta. Ilmeisesti 01 käy aika hyvin 02 kanssa yhteen. Aika paljon siinä on kytkettävää, noi ecun maadoitukset ja jännitteet ei niin pahoilta näyttänyt, mutta esim ilmastointi näyttäisi tekevän vähän lisätyötä, samaten ce valo pitää kytkeä mittaristoon, polttoaine relevantti pitää kaivella vanhasta johtosarjasta ja varmaan laitan sen sillä. Ja tietysti nopeustieto pitää saada mittaristoon.

Puuttuuko tästä vielä paljon??
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Mikey_ - 14.05.2018 - klo:22:38
Kannattanee katella ne lambdat kuntoon. Yhdellä lambdalla tuo moottori ei kyllä toimi closed loopissa ollenkaan. Sekventaaliruisku vaatii omat lambdat molemmille moottorin puoliskoille.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 14.05.2018 - klo:22:42
Hyvä tietää :)

No pitää joku päivä ottaa johtosarja pöydälle ja alkaa selvittelemään sitä. Onhan se pakko lopulta katsoa mitä siellä on toiminnassa ja mitä ei että saa toimimaan kaikki kunnolla.  Katteja en tiedä tuleeko niitä
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Juza89 - 19.10.2018 - klo:17:20
Mitäpä tälle projektille kuuluu tällä hetkellä?
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 19.10.2018 - klo:18:43
Hiljakseen etenee 8)
Tänään yritän saada etujouset paikalleen. Sitten koppa olisi taas rullaava. Sitten alkaa moottorivaihteisto paketin asennus
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 19.10.2018 - klo:20:27
No niin, jouset kiinni
Ja eihän ne veten vanteet ilman spacereitä mene joten nyt pitää hommata uudet vanteet. Yksi veten vanne satsi voisi olla kaupan 2kpl18 ja 2 kpl 19
Millä ET luvulla 18” vanne menee 3 genin alle
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: sirkus - 19.10.2018 - klo:20:42
Taitaa olla lähellä nollaa oikee et. Riippuu tietty vanteen leveydestä
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 19.10.2018 - klo:21:07
Niin ja jarruina ja taka akselina 4gen ls
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: sirkus - 19.10.2018 - klo:21:40
Okei eli leveempi ku vakio. Oiskohan joku et35 9-10" vanteelle ok
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 19.10.2018 - klo:21:45
Pitää alkaa etsiä moisia. Eikös tuohon käy 5x114.3 jaksoinen vanne myös.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: avogta-89 - 19.10.2018 - klo:22:17
Pitää alkaa etsiä moisia. Eikös tuohon käy 5x114.3 jaksoinen vanne myös.

hiacen jako  :o

bemarin käy 3g     5x120
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: F350 - 20.10.2018 - klo:05:51
hiacen jako  :o

bemarin käy 3g     5x120
Tai saa joten kuten paikalleen, mutta ei ole oikea! Oikea jako on 4x4.75" ja milleinä 5x120.6 mm
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 20.10.2018 - klo:06:04
Taitaa olla tuota tismalleen oikeaa jakoa vähän hankala löytää :(
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Juza89 - 20.10.2018 - klo:10:43
5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki  ;)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: avogta-89 - 20.10.2018 - klo:10:44
5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki  ;)

 m/
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: sirkus - 20.10.2018 - klo:10:54
http://www.osatuontiracingshop.fi/product/108/pyoranmutteri-epakesko-60-kartiolla 
Tollaset mutterit ku laittaa soviterenkaiden kaveriks niin  bmw vanne istuu 100%
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Fenix - 20.10.2018 - klo:12:44
http://www.vannehaku.fi/soveltuvuus/BMW/

E39 vanne istuu melko hyvin keskitysholkilla.

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=62240.45
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: F350 - 20.10.2018 - klo:14:05
5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki  ;)
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Fenix - 20.10.2018 - klo:14:10
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(

 m/
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: gmc63 - 20.10.2018 - klo:21:03
5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki  ;)
Samaa mieltä mulla 93 camussa bemarinvanteet ja ei sovitteita siltikään ei ravistanut  m/
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: RaiRai - 20.10.2018 - klo:23:58
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(

Tätä olen muussakin yhteydessä tuumaillut, ja ois kyllä mielenkiintoista nähdä joku ennakkotapaus tästä. 4,75" ja 120 mm ero on 0,65 mm. Eli pultin reikä on noissa 0,325 mm eri kohdassa, jos vanne (sekä auton pyörän napa) on tehty precis. Kyllä sen siis jotenkin ymmärtää jos jengi lipsuu vanteen valinnassa tuon verran. Omassa 4 genissä on edellisen omistajan jäljiltä myös 120 mm jaolliset, olen niitä kyllä vaihtamassa, mutta en siinä pelossa että joutuisin vanteiden takia maksumieheksi jossain onnettomuudessa. Toki edelleen 4,75" täsmällisesti on erisuuri kuin 120 mm...
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Mopo305 - 21.10.2018 - klo:06:53
Paljo noita käytössä. \m/
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: z 28 jari - 21.10.2018 - klo:11:46
Joo ei sitä tiedä vaikka tulis ongelmia ajanmittaan tuosta 120mm jaosta.Mullakaan ei ole ollut vasta kun 18vuotta komeron alla ilman ongelmia...
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: pasi jkl - 21.10.2018 - klo:13:02
Kyllä minä laitan vain oikealla jaolla olevia vanteita alle! ::)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: F350 - 21.10.2018 - klo:13:22
Tätä olen muussakin yhteydessä tuumaillut, ja ois kyllä mielenkiintoista nähdä joku ennakkotapaus tästä.  Toki edelleen 4,75" täsmällisesti on erisuuri kuin 120 mm...
Kirjallista todistuaineistoa ei ole, mutta tuttu joutui maksumieheksi, vaikka rengastuksella ei ollut osaa eikä arpaa kolariin. Vastapuoli tuli kolmion takaa kylkeen, mutta kun tuttavan autossa olikin 88 kantavuuden renkaat ja olisi pitänyt olla 91 ja vakuutustarkastaja huomasi tämän, niin tuttava joutui maksamaan omat ja vastapuolen vahingot, reilu 8000€. Perusteluna oli laiton rengastus ja tästä johtuen ajokiellossa oleva auto. Ja tuossa on vain autojen korjauskulut, henkilövahinkoja ei tullut. Äkkiähän tuon kysyt katsastusmieheltä tai vakuutustarkastajalta jos vielä epäilyttää. Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. Mutta toki jokainen saa pelleillä niin kuin haluaa, mutta minusta ei kannata väittää, että bemarin vanteet käy, ainakaan kertomatta, että ne on vain sinne päin.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: GTATL - 21.10.2018 - klo:14:35
Kirjallista todistuaineistoa ei ole, mutta tuttu joutui maksumieheksi, vaikka rengastuksella ei ollut osaa eikä arpaa kolariin. Vastapuoli tuli kolmion takaa kylkeen, mutta kun tuttavan autossa olikin 88 kantavuuden renkaat ja olisi pitänyt olla 91 ja vakuutustarkastaja huomasi tämän, niin tuttava joutui maksamaan omat ja vastapuolen vahingot, reilu 8000€. Perusteluna oli laiton rengastus ja tästä johtuen ajokiellossa oleva auto. Ja tuossa on vain autojen korjauskulut, henkilövahinkoja ei tullut. Äkkiähän tuon kysyt katsastusmieheltä tai vakuutustarkastajalta jos vielä epäilyttää. Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. Mutta toki jokainen saa pelleillä niin kuin haluaa, mutta minusta ei kannata väittää, että bemarin vanteet käy, ainakaan kertomatta, että ne on vain sinne päin.
Kai sä ymmärrät että moottorin virittäminen on ihan sama asia ;) Suomessa kaikki on mahdollista, jopa syyttömän kikkailulla muuttaminen syylliseksi ;) Tälläinen varmaan olis kaatunut hovissa, käräjäoikeus vois vaikka tuomitakkin. Kuulostaa vaan ihan hevostoimiston BS.ltä ;D
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: F350 - 21.10.2018 - klo:15:27
Kai sä ymmärrät että moottorin virittäminen on ihan sama asia ;) Suomessa kaikki on mahdollista, jopa syyttömän kikkailulla muuttaminen syylliseksi ;) Tälläinen varmaan olis kaatunut hovissa, käräjäoikeus vois vaikka tuomitakkin. Kuulostaa vaan ihan hevostoimiston BS.ltä ;D
Ei tuo mennyt käräjille, vakuutustarkastaja sen päätti, eikä tuttu halunnut lähteä haastamaan vakuutusyhtiötä oikeuteen korvauksista, kun siinä äkkiä summat kolminkertaistuu. Tosin yksi oululainen kaveri teki senkin, rattijuoppo ajoi päin punaisia moottoripyörän päälle, kaverilta murtui ,sääri, reisi lonkka ja selkä, joitui loppuiäksi pyörätuoliin ja vakuutusyhtiö katsoi ettei vaikuta työntekoon. Meni hoviin saakka ja kaveri voitti. Mutta kesti melkein kaks vuotta ja yli 50t€ omaa rahaa, ennenkuin  oikeus päätti korvauksista. ,Moottorin virittämisen yli sallitun tehorajan ja sen toteaminen vakuutustarkastajan toimesta on "hieman" hankalampaa kuin väärän rengastuksen pongaaminen. Mutta jokainen tekee itse omat päätökset. Mun kantti ei riitä siihen jos väärien vanteiden takia pultit katkeekin ja ajat jonkun päälle muutaman satasen säästön takia.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 21.10.2018 - klo:19:26
Voihan sen jaon muuttaa , poraa napaa uuden jaon  ::)
Vanne valikoima vaan taitaa olla aika huono 18” ja 4.75 jako  m-
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Z-mo - 21.10.2018 - klo:19:33
Kuinkahan tarkasti näissä vehkeissä jako on juurikin sen 120.6mm? Hiukan nimittäin epäilen...  ;D
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: mikke - 21.10.2018 - klo:19:59
Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla.
tossa mun kirjallinen  vastaväite kun sain kuluneista renkaista ajokiellon 19.6.2018 ja auton sai ajaa korjattavaksi 20.6.2018 klo 24:00 saakka en siis tarvinnu hommata kärryä.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: z 28 jari - 22.10.2018 - klo:12:17
Kuinkahan tarkasti näissä vehkeissä jako on juurikin sen 120.6mm? Hiukan nimittäin epäilen...  ;D
Joo se on niinkuin vanha timpuri sanoi:"kun tuo tuumakin on niin vähän,niin kuinkas vähän se milli oikein on?"
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 30.10.2018 - klo:10:13
Tänään autoa varmaan pitäisi vähän siirrellä, ja alkaa kiristelemään lokasuojia paikalleen, samalla kaikki levikemuovit tiukata kiinni. Samalla voisi vaihtaa tankille menevät sähköjohdot.  Varmaan ensi viikolla voisi katsoa lämppärin osia paikalleen. Sitten se alkaisi olla moottorin asennus edessä   ::)

Samalla teen tässä toista laitetta, pienen pusun takanurkaan saanut C6  :W  ( ei sitikka)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: BlackZ - 30.10.2018 - klo:10:53
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(

Tästä oon edelleen F350 kanssa 100% samaa mieltä. Niitä vanteita saa 4.75" jaollakin ja semmosia mitkä passaa ilman spacereitä niin on aivan turhaa leikkiä väärien jakojen ja spacereiden kanssa kun ei ole mitään pakkoa näin tehdä  :o

Jokkainen toki saa tehä niinku parraaksi näkkee.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 30.10.2018 - klo:12:14
Joo siksi ne veten vanteet ei sinne käy kun joutuisi käyttämään spacereita.
Mistä olette muuten hommannut napoihin uusia pultteja, nyt jarrupäivityksen myötä navan pultit käy lyhyiksi kun tulee 4gen jarrulevy siihen navan päälle.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: F350 - 30.10.2018 - klo:12:56
Joo siksi ne veten vanteet ei sinne käy kun joutuisi käyttämään spacereita.
Mistä olette muuten hommannut napoihin uusia pultteja, nyt jarrupäivityksen myötä navan pultit käy lyhyiksi kun tulee 4gen jarrulevy siihen navan päälle.
Löytyiskö tuolta:
http://nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=13556&editmode=showmain&s=1&p_id=252
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Juza89 - 30.10.2018 - klo:20:17
Tästä oon edelleen F350 kanssa 100% samaa mieltä. Niitä vanteita saa 4.75" jaollakin ja semmosia mitkä passaa ilman spacereitä niin on aivan turhaa leikkiä väärien jakojen ja spacereiden kanssa kun ei ole mitään pakkoa näin tehdä  :o

Jokkainen toki saa tehä niinku parraaksi näkkee.

Sanotaan näin, että ennemmin ne bmw vanteet, kuin torque trustit mitä kaikil on. Muutenkin huono tarjotan 17-18" kokoluokassa 9-11" leveenä. Jos löytää silmää miellyttävän, niin lähes aina 4gen tai vette ET:llä. Yhtään tapausta en tiedä, että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen/vastuun bmw vanteiden takia näissä vehkeissä. Niinku aikasemminki mainittiin ihan yhtä laitonta on putkiston, moottorin sisäiset/ulkoiset muutokset, oli kyseessä käyttis, harraste tai museoauto  ::)

Studeista; olisinkohan laittanut n.12-15mm vakiota pidemmät arp studit. Us-partsilla silloin kauheen kalliit olleet
Edit olivatkin 20mm vakiota pidemmät.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: BlackZ - 30.10.2018 - klo:21:19
Sanotaan näin, että ennemmin ne bmw vanteet, kuin torque trustit mitä kaikil on. Muutenkin huono tarjotan 17-18" kokoluokassa 9-11" leveenä. Jos löytää silmää miellyttävän, niin lähes aina 4gen tai vette ET:llä. Yhtään tapausta en tiedä, että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen/vastuun bmw vanteiden takia näissä vehkeissä. Niinku aikasemminki mainittiin ihan yhtä laitonta on putkiston, moottorin sisäiset/ulkoiset muutokset, oli kyseessä käyttis, harraste tai museoauto  ::)

Studeista; olisinkohan laittanut n.12-15mm vakiota pidemmät arp studit. Us-partsilla silloin kauheen kalliit olleet
Edit olivatkin 20mm vakiota pidemmät.

Kuten sanoin kaikki tavallaan. Moottoria ja putkistoa muokatessa niiden pettäessä auto ei kuitenkaan mene metsään. Pulttien irrotessa tai katketessa tuo riski on huomattavasti suurempi. Mua ei se laillisuus tuossa huoleta vaan se että sitte ku 2 markkaa lasissa niin mulla ainaki mieltä rauhottaa tieto että auto seisoo asfalttia vasten siihen täysin sopivien vanteiden varassa.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 14.11.2018 - klo:20:15
No niin. Nyt se kone keulalla :o
Kiinnikkeet eivät käyneet, joten joutuu muokkaamaan niitä vähän.
Ne kun saan istumaan niin sitten kardaani ja laatikon kannakkeen teko. Sitten alkaa sähköhommat
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 21.05.2019 - klo:06:15
Nyt tällä viikolla hommat taas edennyt. Alkaa sisältäkin näyttää autolta hiljakseen. Ennenkuin sisustaa jatkaa on koetaulun sähköt saatava kiinni.  Nyt pitää viisaammilta kysyä kytkennöistä, polttoaine anturin piuhat. Ne korvataan ilmeisesti suoraan vanhoihin( vaihdoin sen tankilla menevän johtosarjan.polttoainepumpun piuhat vien mihin laitan releen, varmaan kuskin jalkatilaan...
Ilmeisesti tankin muita johtoja ei tarvi kytkeä.

Katsoin tuota tässä ketjussa ollutta ecun johtosarjan modaus ohjetta. Haluan ilmastoinnin ja crusen jättää, joten mihinkään niihin viittavaan johtoon en koske?

Miten nopeus signaalin saa koska nyt ei ole ABS jarruja mistä tiedon saisi. Ja ilmeisesti nopeustieto tarvitaan
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 13.07.2019 - klo:21:16
Tulipa noita moottorikannakkeita hierottua eilen illalla. Pitää vielä väännellä niitä. Kuinka ahtaalle näissä tuo öljypohja joutuu? Tuntuu että ihan millipeliä ettei ota palkkiin kiinni. Eikä rintapeltiinkään ole kuin varmaa se 10mm kuskinpuolella( kannessa joku pieni uloke. Toisella puolella puolapaketti aika lähellä lämppärikoteloa.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 15.07.2019 - klo:22:58
Pitää vissiin tehdä poikkipalkkin takareunaan vielä väistö öljypohjaa varten. Menee turhan lähelle, varmaan joku 3 mm jää väliin tilaa. Nyt kannakeet pitää viimeistellä. Mitat niissä nyt on ok
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 17.07.2019 - klo:22:12
Viimeinkin pata on kiinni  ;D
loppuviikosta varmaankin teen sen ecun johtosarjan modauksen
Ensi viikolla meinasin jos saisin auton nosturille niin jarru ja polttoaine putket laitan siististi kiinni pohjaan.
Pakosarjat pitää hommata nyt. Kun nuo 4genin long tubet ei taida käydä tuohon   :-\ 

Mistä muuten saisi hyvät sarjat järkevään hintaan? ebaytä jo vähän katselinkin, long tubet meinasin sinne tunkea.  Sen jälkeen pääsisi tekemään putkiston kun saa sarjat kiinni.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 29.01.2020 - klo:09:08
Pitäisiköhän tähän jotain kirjoittaa. Kori suunnilleen kasattu valmiiksi. Tuulilasi vielä laitettava kiinni ja jotain pientä viimeistelyä. Lämmityslaitteen blend door moottorin onnistunut hukkaamaan , pitää varmaan tilata kokonainen lämppäri varaosiksi. Tilasin myös 87 firebirdin gm:n omat korjaamokirjat.
Moottorin sähköjä nyt yhdistellyt koriin.
Löytyisikö joltain rintapellistä moottorille menevää johtosarjaa, joudun sitä kuitenkin muokkaamaan aika paljon joten en tiedä onko mallilla kuin väliä . Pinnejä siihen varmaan saa lisättyä ja poistettua
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 10.02.2020 - klo:08:28
Tällä viikolla yritän ehtiä liimata tuulilasin kiinni ja etulokasuojat säätää kohdalleen.  Sitten se kori olisi suunilleen valmis päällepäin . Ikkunoiden alalistat puuttuvat enää.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 28.02.2020 - klo:10:51
Miten vats:in saa helpoiten ohjelmoitua pois? Tajusin että hitto mullahan se on tuossa päällä.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: F350 - 28.02.2020 - klo:11:19
Miten vats:in saa helpoiten ohjelmoitua pois? Tajusin että hitto mullahan se on tuossa päällä.
Helpoimmin sen saa pois päältä, kun tilaa JoukoY:ltä uuden prommin, missä se ohjelmoitu pois. Samalla saa tehtyä muita muutoksia jos haluaa, EGR poisto, turbiinilukon km/h rajat ym
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: TransSami - 28.02.2020 - klo:13:01
Helpoimmin sen saa pois päältä, kun tilaa JoukoY:ltä uuden prommin, missä se ohjelmoitu pois. Samalla saa tehtyä muita muutoksia jos haluaa, EGR poisto, turbiinilukon km/h rajat ym
Eikö tässä ollut LSjotakin.... 8)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 28.02.2020 - klo:13:21
Eikö silloin olisi paras että ajaa rullilla. Netistä katsoin jonkun 3x10min toimenpiteen jonka lopuksi koriohjain irti.... onnistuukoha tuo miten tai onko kokemusta tuosta kenelläkään
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: JoukoY - 28.02.2020 - klo:16:56
Miten vats:in saa helpoiten ohjelmoitua pois? Tajusin että hitto mullahan se on tuossa päällä.

Pyytää jonkun ohjelmoimaan ja maksaa lisenssit + vaivanpalkan.
Tai ostaa obdlink USB-pulikan ja ohjelmoi Tunerpro + lsdroid/pcmhammer ilmaisohjelmilla.
Ite valitsin jälkimmäisen.
Edit: USB tai Bluetooth-pulikan.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 29.02.2020 - klo:10:25
Selvä
Tarvii se vats saada poistettua kun yritän tässä lähiaikoina kokeilla suostuuko moottori miten käynnistymään.
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 11.03.2020 - klo:16:43
Tänään tuli c100 liitin pinneineen kotia. Nyt pitää alkaa tehdä tehdä johtosarjaa :-P
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 11.03.2020 - klo:16:56
(http://yolo.fi/images/1583938385-C5D9802ESukaBlyat9590SukaBlyat4A32SukaBlyatBE0CSukaBlyatEC1A36DB8580.jpeg)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 11.03.2020 - klo:16:57
Kuva pitää yrittää pienentää jotenkin ::)
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 31.03.2020 - klo:09:08
Alkaa olla kori valmis ??? ei siihen kauaa mennytkään.
Vielä ne sähköt niin saan etupenkitkin paikalleen. Juhannuksen paikkeilla voisi saada liikenteeseen
Otsikko: Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
Kirjoitti: Jani - 07.04.2020 - klo:06:36
Etujarrujen adapterilevyt valmiina ls jarrupäivitystä varten . Pääsiäisen pitää jarrut laittaa valmiiksi