F-Body Club of Finland

F-Body Tekniikka => Moottorit => V6 -koneet => Aiheen aloitti: Harjis - 09.10.2017 - klo:15:04

Otsikko: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: Harjis - 09.10.2017 - klo:15:04
Elikkäs murheena on, että kiihdyttäessä puuttuu huomattavasti tehoja ja kone ei jaksa kiihdytyksessä kiertää 4500 kierrosta enempää, ykkösellä harvoin saattaa juuri jaksaa kiertää sinne 6500 asti ja vaihtaa vielä 2 vaihteelle, mutta sitten puutuu kokonaan. Vilkutteli juurikin tuolla yläkierroksilla SES valoa ja nyt on sitten viimein jäänyt myös palamaan ja antaa koodiksi P0300 eli sytytyskatkoksia useammassa sylinterissä.
Tulpat, puolat ja tulpan johdot vaihdettu jotenka tuskin vika on niissä.
Olisikohan vika polttoaineen saannissa mahdollisesti?  :-\
Auto siis vuosimallia 2001 ja II 3800 koneella.
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: GTATL - 09.10.2017 - klo:15:13
Elikkäs murheena on, että kiihdyttäessä puuttuu huomattavasti tehoja ja kone ei jaksa kiihdytyksessä kiertää 4500 kierrosta enempää, ykkösellä harvoin saattaa juuri jaksaa kiertää sinne 6500 asti ja vaihtaa vielä 2 vaihteelle, mutta sitten puutuu kokonaan. Vilkutteli juurikin tuolla yläkierroksilla SES valoa ja nyt on sitten viimein jäänyt myös palamaan ja antaa koodiksi P0300 eli sytytyskatkoksia useammassa sylinterissä.
Tulpat, puolat ja tulpan johdot vaihdettu jotenka tuskin vika on niissä.
Olisikohan vika polttoaineen saannissa mahdollisesti?  :-\
Auto siis vuosimallia 2001 ja II 3800 koneella.
ICM ja puolien välillä kosketushäiriö tai ICM rikki. Tarkasta myös että ICM.n maadoitus on kunnossa.
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: Harjis - 09.10.2017 - klo:15:54
Ahaa mulla on se tossa nyt irti, pystyykö sitä mitenkään muuten toteamaan kuin vaihtamalla uuden?
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: GTATL - 09.10.2017 - klo:17:48
Olisko tosta apua :)
http://easyautodiagnostics.com/gm/3.8L/ignition-module-and-crank-sensor-test-1
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: F350 - 09.10.2017 - klo:21:27
Eihän katti ole tukossa?
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: Harjis - 10.10.2017 - klo:08:02
Eihän katti ole tukossa?
Sekin itseasiassa käynyt mielessä, koska joka aamu kun käynnistää auton niin hetken aikaa kuluu räminää juurikin sieltä missä katti on, mutta hiljenee kun auto lämpenee! Ja se on outoa, että normaali kaasulla auto toimii moiteetta eikä mitään sytytyskatkoja ole missään kohtaan ja tyhjäkäyntiä käy hyvin.
Kun varsinaista sytytyskatkoa en ole huomannut vaan tuntuu, että joku ahdistaa jossain  ???
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: F350 - 10.10.2017 - klo:09:28
Sekin itseasiassa käynyt mielessä, koska joka aamu kun käynnistää auton niin hetken aikaa kuluu räminää juurikin sieltä missä katti on, mutta hiljenee kun auto lämpenee! Ja se on outoa, että normaali kaasulla auto toimii moiteetta eikä mitään sytytyskatkoja ole missään kohtaan ja tyhjäkäyntiä käy hyvin.
Kun varsinaista sytytyskatkoa en ole huomannut vaan tuntuu, että joku ahdistaa jossain  ???
Kostealla kelillä voi myös ilmansuodatin alkaa ahdistamaan, mutta silloin sen pitää olla jo tosi likainen.
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: TransNAM - 10.10.2017 - klo:10:06
Ei varmaan olis pahitteeks tarkistaa bensansaanti (suodatin, pumppu) ja se katti jos kerran rämisee.
Bensansaannin takia pitäis tulla vikakoodia myös laihasta seoksesta mutta sitä ei täyskaasulla tarkkailla. Jos bensa riittää vielä pintakaasulla voi tehdä juuri tuon eli täyskaasulla vetää laihalle ja alkaa pätkimään. Tulppien värikin vois kertoa jotain. Tukkoinen ilmanputsari tai pakoputki aiheuttaa yleensä mustia tulppia, huono bensansaanti valkoisia.
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: Harjis - 10.10.2017 - klo:10:15
Jep hommasin uuden polttiainesuodattimen ja meinaan kokeilla sitä nyt ja katti täytyy kanssa tosta kurkata. Räminään en aikasemmin nii kiinnittäny huomiota kun kuullosti siltä kun joku lämpöpelti ois ottanu putkeen kiinni, mut nyt nostin auton ylös ja kyllä se räminä tulee juurikin sieltä katin sisältä sen hetken mitä se putki on kylmä, ilmasuodatin on melkee uus et se tuskin ahistaa. :-\ Mut eikös ton lambdan pitäs haistella jos se katti on rikki ja antaa siit koodia myös?
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: TransNAM - 10.10.2017 - klo:12:55
Takimmainen lambda mittaa hapen vähenemistä katissa eli toimiiko katti. Se ei tiedä jos on kennosta pala irronnut ja tukkii putken.
Katin kenno on haurasta keramiikkaa. Ei kummoista kolausta tarvi jotta lohkeaa. Joskus hajoaa ilman kolauksiakin.
Katin takapäästä putki irti ja kurkkaamaan taskulampulla...
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: Harjis - 10.10.2017 - klo:13:38
Aivan selvä homma! Eiköhän siellä katti oo tukkeessa kun pistin kaverin polkee kaasua ja ite pidin kättä pakoputken päässä ja eikä sieltä juuri paljoo tuu ulos + lentää jotain metallin tapasta murua käteen kun polkasee :o
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: Harjis - 11.11.2017 - klo:15:41
Vika selvinnyt viimein eli katti oli aivan tukossa ja puoliksi hajonnu! Kiitos niille jotka vastaili  \m/ nyt kulkee  8)
Otsikko: Vs: Camaro 3.8l ja P0300
Kirjoitti: F350 - 11.11.2017 - klo:16:20
 m/
Vika selvinnyt viimein eli katti oli aivan tukossa ja puoliksi hajonnu! Kiitos niille jotka vastaili  \m/ nyt kulkee  8)
m/