Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
LTx / Vs: Letkulämmitimen asennusta
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM tänään kello 21:59 »
Koska f-bodyssa ei ole läpikiertävää paisuntasäiliötä niin jo letkujen koonkin takia ainut sopiva paikka on lämppärin letku.
Lämppärin paluupuoli vaihtelee vuosimalleittain ja koneittain joten käytännössä letkujen paikat kannattaa tutkia omasta autosta.


Jos paluu on koneeseen on se järkevin paikka eli lämmittää ensin kone. Voi sen lämmön työntää ensin lämppäriinkiin mutta menee osa vaan hukkaan kojelaudan lämmitykseen.


"Väärinpäin" eli virtaussuuntaa vastaan asennusta en suosittelisi. Ongelmia tulee viimeistään jos pistää koneen käyntiin kun lämmitin on vielä päällä.


Tämmönen löytyi. Näyttäis olevan paluu koneeseen.
http://shbox.com/1/95-97_hoses.jpg
2
LTx / Vs: Letkulämmitimen asennusta
« Uusin viesti kirjoittanut Timo tänään kello 18:40 »
Omassa -95 z28 ainakin lämppärin paluu on jäähdyttimeen joten tuntuu oudolta lämmittää jäähdytintä.
Ehdottomasti väärin tuolla tavalla. Lämppärin paluu pitää tulla termostaatin koteloon koska lämppäristä ulos tuleva vesi määrää termostaatin avautumisen. Kävin tallissa kattomassa -95 Vetten letkuja, kyllä siinäkin lämppärin paluu tulee (säiliön kautta) termostaattikoteloon eli jos asentaisin tuohon LT1 moottoriin lämmittimen, kytkisin sen samalla tavalla kuin tein LS3 moottoriin. Kun miettii mitkä ovat vaihtoehdot, niin ei niitä ole minun mielestä. Koska termostaatti on kiinni ja vettä pitää kierrättää niin lämppärin kautta se pitää tehdä. Tietysti kone lämpiäisi tehokkaammin jos kiertosuunta olisi päinvastoin mutta lämppärin letkussa (LT1) näyttää olevan jonkinlainen venttiili välissä, lieneekö paineenalennusventtiili. Päästääkö tuo venttiili läpi jos kiertosuunta on päinvastainen, sitä en ole testannut.
3
Kainuu / Vs: Jenkki klubia Kajaanissa
« Uusin viesti kirjoittanut Mika tänään kello 12:51 »
En tiedä onko kerhoa Kajjaanissa, mutta on siellä harrastajia ainakin ja yhdellä tutulla pitäisi olla -97 WS6 avo Transu siellä Kuluntalahdessa Kajaanin kupeessa.
4
LTx / Vs: Letkulämmitimen asennusta
« Uusin viesti kirjoittanut BB tänään kello 08:44 »
Omassa -95 z28 ainakin lämppärin paluu on jäähdyttimeen joten tuntuu oudolta lämmittää jäähdytintä.
5
LTx / Vs: Letkulämmitimen asennusta
« Uusin viesti kirjoittanut Timo eilen kello 21:59 »
Omassa C5 Camarossa kiinnitin lämmittimen konehuoneeseen sinne missä oli tilaa. Lämmitin on moottorin ja lämppärin välissä menopuolella, eli kuuma vesi menee ensin lämppärin kennoon ja sieltä moottoriin kuten koneen käydessäkin. Hienosti on toiminut ja nopeampi lämmittäjä kuin perinteinen vastus vesitilassa. Tietysti tässä kytkennässä pitää varmistua ettei lämppärissä ole vesiventtiiliä välissä, tai ainakaan se ei ole kiinni lämmitettäessä.
6
Ulkonäkö / Vs: 4g Camaro etupuskuri
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM eilen kello 20:06 »
Kai se siitää irtoaa kun nyppii ruuvit/mutterit irti...
Taitaa joutua alakautta ottamaan irti lokasuojista ellei sitten pyöräkotelon kautta pääse.


Kunhan viisastelen vaikkei Camaroa ookkaan ollut ::)
7
Projektit / Vs: Camaro -80
« Uusin viesti kirjoittanut aric-z eilen kello 17:09 »
Carmine red (74) sisustuksessa tuo kojelaudan päällinen on hieman tummemman punainen kuin penkit....niinkuin hattuhylly jne code 74B....kannattaa ajoissa huomioida....jos et orkkista tee niin noinkin hyvä  m/
maalaan kyllä tuon kojetaulun kilikalilla oikeaan sävyyn.
8
Projektit / Vs: Camaro -80
« Uusin viesti kirjoittanut markoyt eilen kello 17:04 »
Carmine red (74) sisustuksessa tuo kojelaudan päällinen on hieman tummemman punainen kuin penkit....niinkuin hattuhylly jne code 74B....kannattaa ajoissa huomioida....jos et orkkista tee niin noinkin hyvä  m/
9
Projektit / Vs: Camaro -80
« Uusin viesti kirjoittanut TransSami eilen kello 16:51 »
No niinpä olikin...  8)
10
LTx / Letkulämmitimen asennusta
« Uusin viesti kirjoittanut -PeteK- eilen kello 16:51 »
Olisiko kellään tietämystä mihin sijoittaisin tuommoisen pumpullisen letkulämmitimen?
Auto olisi Camaro lt1 -97..
Sivuja: [1] 2 3 ... 10