Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Automaatit TH / Vs: TH350 osatunnistus
« Uusin viesti kirjoittanut selli 09.07.2018 - klo:22:04 »
Vastaan itse itselleni. Lootan rakentaja kertoi että on nopeusmittarin hampaiden klipsi. Tarkoittaa että huomenna yoke irti kattoo monessako osassa on muovit. Ilman muoveja kasaan ja osia tilaamaan, ainakin pääsee ajaa ny.
92
Konehuone / Vs: Firebird 94 3.4 lataus
« Uusin viesti kirjoittanut Kuupo 09.07.2018 - klo:21:26 »
No ku sain tiistaina sen lataa nii sit paukahti lämppärin kenno puhki... Sillee että jalkatilaan valuu nesteet.
93
Muuta / Vs: F-BODYJA näkynyt?
« Uusin viesti kirjoittanut ratskin 09.07.2018 - klo:19:59 »
tänään noin klo 14.30 musta late 4g harmailla raidoilla
Kauklahden nesteellä, m/
94
Muuta / Vs: F-BODYJA näkynyt?
« Uusin viesti kirjoittanut Anders 09.07.2018 - klo:18:29 »
Pohjankirkonkylän lähistöllä 70- luvun puolenvälin metallinsininen tulitintti. m/
95
TPI / Vs: Apua tarvitaan, 305TPI T/A ei käy
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM 09.07.2018 - klo:17:56 »
Mun -89:n saa startilta käyntiin, kun vaan avaimesta on käännetty virrat päälle, ...
Enpä ole perehtynyt tuon ikäiseen. Aika outoa väittää tommosta sitten "Vehicle Anti Theft System"...  jos ei sielläpäin palloa osata työntää ruuvimeisseliä startin päähän... ;D

96
Automaatit TH / TH350 osatunnistus
« Uusin viesti kirjoittanut selli 09.07.2018 - klo:17:49 »
Laitetaas tännekkin jos joku osaisi pikaisesti sanoa mikä kuvan mukainen klipsi on... Tuli meinaa ulos tuolta Kuvernöörin reijästä kun oli vihdoin vaihtamassa uutta osaa. Tuo samainen klipsi oli myös jumittanut koko kuvernöörin joka taas sulatti hampaat muovista. 

Ajattelin vaan että mitäs tuolta seuraavaksi leviää nyt kun alkaa osia irtoilee :D   Laatikon rakentajalle laitoin jo viestiä ja odottelen hänen kommentteja ennen kuin laitan nippuun. Tai no pakko kasata koska ei saa aamulla auto olla tossa pukeilla enää.

97
TPI / Vs: Apua tarvitaan, 305TPI T/A ei käy
« Uusin viesti kirjoittanut z 28 jari 09.07.2018 - klo:14:17 »
98
TPI / Vs: Apua tarvitaan, 305TPI T/A ei käy
« Uusin viesti kirjoittanut balez 09.07.2018 - klo:13:44 »
Mullakin 89 lähti käymää ruuvarilla suoraa startista
99
TPI / Vs: Apua tarvitaan, 305TPI T/A ei käy
« Uusin viesti kirjoittanut F350 09.07.2018 - klo:13:02 »
99% varmasti estää VATS myös 89 bensan saannin (en ole täysin varma). Muutenhan vois auton aina käynnistää suoraan startista tai manuaalin vaikka työntämällä... Ei voisi juuri sanoa anti-theft-system...



EST -llä (electronic spark timing) ei ole merkitystä käyntiin lähdön ja bensan saannin kannalta.
Jakajalta tuleva kierrospulssi (ref) on kanttiaaltoa. Sytkämoduuli muokkaa sopivan pickupin signaalista. Tuon saapuminen ECM-lle riittää koneen käynnistymiseen.
Bypass nastalla kerrotaan jakajalle että käytetäänkö boxilta tulevaa est-arvoa vai ei. Eli juurikin startatessa (ja ennakon säädössä) on EST "pois päältä".
Jos EST-piirissä on vikaa tulee siitä vikakoodi ja jakaja toimii perusennakolla. Tais olla 91tpi 8 astetta. Koneesta tulee vaan laiska.
Mun -89:n saa startilta käyntiin, kun vaan avaimesta on käännetty virrat päälle, vaikka ei avainta tunnistakkaan (eli ei starttaa avaimesta), jää vaan service valo palamaan.
EST:llä ei ole vaikutusta alle 400 rpm:n, mutta tuosta linkittämästäni kytkentäkaaviosta saa johdotuksen hyvin selville. Mittaa virranjakan liittimeltä onko yhteyttä ECM:n liittimelle tai onko piuhat maissa.
100
TPI / Vs: Apua tarvitaan, 305TPI T/A ei käy
« Uusin viesti kirjoittanut TransNAM 09.07.2018 - klo:11:24 »
Ekan postauksen (ja kuvankin) perusteella 91... Ajonesto katkaisee myös bensan ellei ole joku softasta poistanut. VATS syöttää ECM-lle (ainakin ...7730) tietynlaista pwm-signaalia (fuel enable) eli johdonpätkällä ei voi ohittaa. Uudemmissa 4gen (olisko 95-) tulee tieto jo BCM-ltä datana.
99% varmasti estää VATS myös 89 bensan saannin (en ole täysin varma). Muutenhan vois auton aina käynnistää suoraan startista tai manuaalin vaikka työntämällä... Ei voisi juuri sanoa anti-theft-system...



EST -llä (electronic spark timing) ei ole merkitystä käyntiin lähdön ja bensan saannin kannalta.
Jakajalta tuleva kierrospulssi (ref) on kanttiaaltoa. Sytkämoduuli muokkaa sopivan pickupin signaalista. Tuon saapuminen ECM-lle riittää koneen käynnistymiseen.
Bypass nastalla kerrotaan jakajalle että käytetäänkö boxilta tulevaa est-arvoa vai ei. Eli juurikin startatessa (ja ennakon säädössä) on EST "pois päältä".
Jos EST-piirissä on vikaa tulee siitä vikakoodi ja jakaja toimii perusennakolla. Tais olla 91tpi 8 astetta. Koneesta tulee vaan laiska.


Näistä on tosiaan tehty ainakin periaatteessa niin toimintavarmoja kun mahdollista. Esim. antureista saa olla puolet rikki ja silti pääsee ainakin jotenkin. Pakollisia signaaleja ei ole montaa.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]