Kirjoittaja Aihe: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin  (Luettu 2863 kertaa)

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #14 : 24.04.2012 - klo:15:53 »
Mikäli on sorvattu->adapteria pitää ohentaa ,että levy pysyy keskellä.

kyllähän se kelluva satularatkaisu vähän antaa liikkumavaraa, puristimen runko jossa liukutapit on, tulee kiinni brakettiin.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2614
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #13 : 24.04.2012 - klo:12:56 »
Jos adapterien paksuus on ~9.5...10mm ,niin bracketti osuu levyn keskelle.Tämä pitää vain kutinsa, mikäli tee-se-itse mallin navasta ei ole sorvattu kamaa pois tasopinnasta.Mikäli on sorvattu->adapteria pitää ohentaa ,että levy pysyy keskellä.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Dustez

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 212
  • Sukupuoli: Mies
  • IROC Z28 350 tpi targa -86 & Ram 2500 -03 5.9tdi
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #12 : 24.04.2012 - klo:08:22 »
http://lukeskaff.com/?page_id=355 tuollahan on noitten laippojen cad-kuvatkin

Poissa Dustez

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 212
  • Sukupuoli: Mies
  • IROC Z28 350 tpi targa -86 & Ram 2500 -03 5.9tdi
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #11 : 24.04.2012 - klo:06:23 »
Onkohan noi adapterit tehty ihan s355 rakenne teräsestä ? onkohan toi levyn vahvuus 10 mm vai 12 mm ? löytyköhän noista cad piirrustuksia joltain ?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2012 - klo:08:15 kirjoittanut Dustez »

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #10 : 23.04.2012 - klo:19:20 »
muutaman vuoden on kyseinen muutos ollut itse asennettuna paikallaan ja pelaa kun junan vessa, kunnon pultit ja kierrelukitetteet niin pysyy varmasti kasassa.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Dustez

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 212
  • Sukupuoli: Mies
  • IROC Z28 350 tpi targa -86 & Ram 2500 -03 5.9tdi
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #9 : 23.04.2012 - klo:12:35 »
kiitoksia   8)

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2614
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #8 : 22.04.2012 - klo:21:12 »
Olka-akselista sahataan ylimääräset korvakkeet vi**useen,kahteen M8:n jenkaan(jossa on alunperin suojapelti kiinni)tehdään joko M10 tai M12 jenka johon kiinnitetään toi adapteri.
Jos käytät adapteria missä ei ole valmiiksi tehtyjä reikiä,niin tee näin:
-hanki valmiiksi hub ja jarrulevy
-sahaa olka-akselista ylimääräiseksi jäävät korvakkeet pois
-poraa adapteriin 8mm reijät(ne joilla adapteri tulee kiinni olka-akseliin)Olka-akselissa on M8 kierre
-kinnitä adapterirauta olka-akseliin ja mallaa bracket/jarrusatulalla jossa on jarrupalat kiinnitettynä bracket:in kiinnitykseen tarvittavat 12mm:n reiät adapterirautaan siten että palat osuvat levylle ja levy ei osu brackettiin.
-banjopultti osuu alatukivarteen->jatka alatukivarressa olevaa stopparia tai tee tilalle uusi
-orkkis 3-gen jarruletku pelaa noissa satuloissa kunhan kääntää banjopultin puoleisen pään ympäri,ja laittaa letkun lähtemään suoraan ylöspäin.
Varaudu siihen että alkuperäisen olka-akselin tasot joihin adapteri tulee kiinni eivät ole koneistettu suoraan->satula vinossa suhteessa levyyn.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Dustez

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 212
  • Sukupuoli: Mies
  • IROC Z28 350 tpi targa -86 & Ram 2500 -03 5.9tdi
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #7 : 22.04.2012 - klo:10:20 »
http://lukeskaff.com/?page_id=355 jotain tollasta sinne pitäs väkertää ? koitin eilen katto ku oli pyörä irti mutta oikeen vie hiffannu tota hommaa ku se satulahan on siinä navanvalussa ?

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2614
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #6 : 20.03.2012 - klo:20:13 »
Kiitokset vinkeistä.Kunhan saan noi kaikki etupäänhilppeet kasaan,niin pääsee kokoamaan noita.Ja sitten pitäis vielä näprätä takajarrut....
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Nova

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2532
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #5 : 20.03.2012 - klo:18:17 »
Ja moly rasvalla saat kunnon vedon. Katso tuolta sivu 2. Tommonen prikka olis kova sana juurikin tähän paikkaan.  m/

http://www.nord-lock.com/upload/files/323/NL_Dimensions&Torque_EN-METRIC_201109.pdf
1968 Chevrolet Nova

Poissa Juhani LS1

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1194
  • Sukupuoli: Mies
    • www.camaro.fi
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #4 : 20.03.2012 - klo:15:29 »
Kertokaas viisaammat mikä olis sopiva momentti tuolle M10 pultille(M10x1,5 vetolujuus 10.9)
Tosta m/ http://www.cncexpo.com/MetricBoltTorque.aspx
-Camaro -70 RS 350,LS1,M6, Silver.
-Camaro -70 RS/SS 350, M4, Copper. MR-rek.
-Ford -29 A Roadster, 350cid, Glide,IRS, "Silver Bullet" by Boyd
-Ford -31 A Roadster, Chevy SB,TH350, "Pikkumusta" by JJ
-Chevelle -72, 350SS, Mulsanne Blue,Cowl Induction, MR-rek
-Camino -60, SBC,Kustom Black/Flames, "El Bimbo"
-Cadillac -60, 4d HT,390/Hydramatic, Turquise,  MR-Rek
-Jeep Commander -07,CRD Limited, Black.
-Phaeton -07 V10TDI Tarantella Black.
-Honda -73 750Four "Tuutti" MR-rek.
-Bavaria 34Cruiser-2011 "Neptuna" Loaded.
www.camaro.fi

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2614
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #3 : 20.03.2012 - klo:13:01 »
Kertokaas viisaammat mikä olis sopiva momentti tuolle M10 pultille(M10x1,5 vetolujuus 10.9)
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Vs: 3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #2 : 19.11.2011 - klo:19:21 »
ei oo kuvia enää tallessa kun kovalevy kärähti.. vois kai purkaa ja kurkata kun ei enää muista.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2614
3 gen/LS1 etujarrujen adapterin kiinnitys olka-akseliin
« Vastaus #1 : 19.11.2011 - klo:19:00 »
Mites oote tehneet tuon pulttikoon kanssa.Olka-akselin alempaan kiinnityskohtaan saa laitettua hyvin M12 kierteen.Mutta toi yläkiinnitys näyttää ohkasenoloiselta jos siihen laittaa M12 jenkan.Ootteko laittaneet kylmänviileesti sen M12 ,vai olisko M10 riittävä yläpultiksi?
There is no easy answer, just easy questions...