Kirjoittaja Aihe: 1977 Trans am  (Luettu 13297 kertaa)

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5585
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #46 : 20.05.2019 - klo:11:24 »
Luulin että tuo kuori vain plugataan vanhan päälle nitisemään. En tiennyt että se liimataan sihen pysyvästi.. Miten mittariston kehikko (dash bezel) poisto onnistuu tuon kuoren kanssa? Mahtuuko tulemaan?

Rock autosta ei löytynyt. Mutta lienee sama kuin tämä firebirdcentralin malli. https://www.firebirdcentral.com/1970_1977_Molded_Dash_Pad_Topper_Plastic_Cover_p/das-2081.htm

Tuo sun linkkaama on tuommonen ihan täyskuori, tuohan se varmaan paras jos jälkiä monessa paikkaa. Sellaisen Coverlayn (osanumero coverlay 18400 rockautossa) olen yhteen asentanut ja mielestäni oli hyvä, tehty pääasiassa "korjaamaan" vain se kojelaudan päälypinta. Ja näyttäs niitä nytkin olevan Rockautossa. Toki hinta melkeen sama ku tuon sun linkin koko kuori. Mutta asennus tuossa ainakin helppo ja ainakin istui hyvin autossa mihin se laitettiin.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #45 : 20.05.2019 - klo:10:49 »
Hommaa uusi kojelaudan kuori. Todella hyvä löyty esim Rockautosta. Se vaan liimataan vanhan päälle ja eroa ei alkuperäseen juuri huomaa.

Luulin että tuo kuori vain plugataan vanhan päälle nitisemään. En tiennyt että se liimataan sihen pysyvästi.. Miten mittariston kehikko (dash bezel) poisto onnistuu tuon kuoren kanssa? Mahtuuko tulemaan?

Rock autosta ei löytynyt. Mutta lienee sama kuin tämä firebirdcentralin malli. https://www.firebirdcentral.com/1970_1977_Molded_Dash_Pad_Topper_Plastic_Cover_p/das-2081.htm
« Viimeksi muokattu: 20.05.2019 - klo:11:01 kirjoittanut Puman »

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5585
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #44 : 19.05.2019 - klo:21:26 »
Millä muuten olette paikkailleet kojelaudan halkeamia ym? Pari pientä, mutta sitäkin näkyvämpää halkeamaa on kojelaudassa, jotka mieluusti haluaisin pois. Musta sikaflex olisi yksinkertainen, mutta sen jälkeen on turha maalailla. Joku hyvä liima tai kitti johon maali tarttuu?

Uutta kojelautaa en viitsisi tämän takia hankia eikä sellaista ole edes jälkituotantona  saatavillakaan.

Hommaa uusi kojelaudan kuori. Todella hyvä löyty esim Rockautosta. Se vaan liimataan vanhan päälle ja eroa ei alkuperäseen juuri huomaa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #43 : 19.05.2019 - klo:19:38 »
Millä muuten olette paikkailleet kojelaudan halkeamia ym? Pari pientä, mutta sitäkin näkyvämpää halkeamaa on kojelaudassa, jotka mieluusti haluaisin pois. Musta sikaflex olisi yksinkertainen, mutta sen jälkeen on turha maalailla. Joku hyvä liima tai kitti johon maali tarttuu?

Uutta kojelautaa en viitsisi tämän takia hankia eikä sellaista ole edes jälkituotantona  saatavillakaan.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2019 - klo:19:39 kirjoittanut Puman »

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5585
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #42 : 04.04.2019 - klo:15:32 »
PS. Liityhän jäseneksi niin pääset näkee näitä -77-78 birdien ja bandittien rakentelutopikkeja enempikin, jäsenosiolla on paljon näiden rakentelusta asiaa  ;)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5585
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #41 : 04.04.2019 - klo:15:18 »
Vastaavatko sähköpostiin vai pitääkö soitella?

Vastaa sähköpostiin. Tai no, ite asiassa ite olin ihan Facebookin kautta messengerillä yhteydessä Randyyn joka on yli 60wee mies yhteydessä ja sieltä hoiteli kaikki vastaukset jne  ;D Mutta varmasti siis vastannee sähköpostiinkin.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #40 : 04.04.2019 - klo:14:45 »
Sanoin etten ala vanhaa lähettelee niin möi suoraan ilman vaihtokappaletta. Halvemmalla toki saa ku vanhan lähettää Randylle.

Vastaavatko sähköpostiin vai pitääkö soitella?

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5585
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #39 : 04.04.2019 - klo:14:09 »
saiko Randylta siis entisöidyn bezelin vai lähetitkö oman sinne entisöitäväksi?

Sanoin etten ala vanhaa lähettelee niin möi suoraan ilman vaihtokappaletta. Halvemmalla toki saa ku vanhan lähettää Randylle.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #38 : 04.04.2019 - klo:13:28 »
. Vaan en sitte tyytynyt siihen vaan tilasin jenkeistä Randy Combsilta entisöidyn paneelin, maksoi muistaakseni toimituksineen alveineen tulleineen vähä alle 400€. Ja ON HYVÄ  m/ Randy tehnyt näitä vuosia ja on ammattimies.

Tsekkaa nettisivut: http://www.transamdashbezels.com/


saiko Randylta siis entisöidyn bezelin vai lähetitkö oman sinne entisöitäväksi?

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 482
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #37 : 04.04.2019 - klo:09:33 »
Kuvio ei kestä sitten yhtään mekaanista hankausta. Itse taisin joskus putsailla Autosolilla tai vastavalla ja silläkin sai olla varovainen.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5585
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #36 : 04.04.2019 - klo:09:08 »
Mikä olisi paras tapa puhdistaa ja entisöidä pahasti hapettuneet ja pinttyneen tahraiset Dash Bezelit (mittarikehikot ?).

Ostin E-baysta pari Special Editionin kultaista Dash Bezelia ja pinnalla on hapettumaa melkoisesti. Onko tämä alumiinia vai jotain muovista keinometallia?

Se on mun mielestä ihan metallia mihin tehty koneellisesti se kuviointi. Sen jälkeen lakattu vaan kultaiseksi. Eli jos alat sitä hiomaan niin ketuiksi menee, pyyhit kuviointia samalla.

Varmaan ainoa tapa ite fixata tuo olisi saada poistettua se lakka siitä jollakin lakanpoistoaineella, sitten uudelleen lakata kultaiseksi. Itse teippasin oman hopean paneelin ja siitä tuli semmonen 8.5 arvosanaltaan eli melkosen hyvä kun oikeen huolella teki. Vaan en sitte tyytynyt siihen vaan tilasin jenkeistä Randy Combsilta entisöidyn paneelin, maksoi muistaakseni toimituksineen alveineen tulleineen vähä alle 400€. Ja ON HYVÄ  m/ Randy tehnyt näitä vuosia ja on ammattimies.

Tsekkaa nettisivut: http://www.transamdashbezels.com/

Randyn palveluja käyttävät mm. suurin osa noista pajoista jotka tekee viimesenpäälle entisöityjä Trans Ameja jenkeissä ja muuallakin maailmassa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #35 : 04.04.2019 - klo:08:38 »
Mikä olisi paras tapa puhdistaa ja entisöidä pahasti hapettuneet ja pinttyneen tahraiset Dash Bezelit (mittarikehikot ?).

Ostin E-baysta pari Special Editionin kultaista Dash Bezelia ja pinnalla on hapettumaa melkoisesti. Onko tämä alumiinia vai jotain muovista keinometallia?

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10454
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #34 : 04.03.2019 - klo:16:39 »
Kultaiset Snowflaket olisi tarkoitus tilata Year Onelta. Kumpaa kokoa jengi suosittelee? 15x8 vai 17x9.

Sanovat, että suuremman vanteen matalampi rengasprofiili parantaisi ajettavuutta.

Mahtaisiko löytyä tollaiset täältä Suomesta?
Mulla on 3genissä tollaiset 17x9 ja ilku.lla ilmeisesti samanlaiset. Niin tämä ei ollut myytiilmoitus ;)
Ehdottomasti 17x9, niihin saa hyvin renkaita m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5585
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #33 : 04.03.2019 - klo:10:00 »
Korkea rengasprofiili suojaa paremmin vanteita muuttumasta neliskumaisiksi näillä nykykuntoisilla Suomen teillä. Mutta 15-tuumaisen vanteen korkea rengasprofiili vaatii ehdottomasti renkaat valkoisilla sivuteksteillä. Ja silloin ei vaihtoehdoiksi jää kuin BF Goodrich tai Cooper Cobra.

17-tuumaiselle vanteelle löytyy helpommin renkaita, kun valkotekstit ei ole tarpeen.

Eli raati on sitä mieltä, että ajettavuuteen ei 15-tuumaisella ja 17-tuumaisella ole juurikaan eroa?

Perus ajotuntumassa ei isoa eroa, tottakai paskalla tiellä sitten 15" alkaa erottua edukseen ja kovaa mutkiin ajaessa 17". Tuo että kannattaako 17" niin jos sille tielle lähdet niin auto suorastaan vaatii 1-2" madalluksen ulkonäkösyistä ja varmaan muutenkin sitten alustaan kannattaa panostaa mikäli haluaa 17":sta täyden hyödyn irti.

BFG renkaat maksaa sitten 1000€ per kierros, pirun kalliit mutta ostin silti. Vastaavat Cooperit ois saanu noin 600€:lla.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5585
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #32 : 04.03.2019 - klo:09:57 »
Onko nuo sun Snowflaket jotenkin erilaiset kuin ne Year Onen versiot? Näyttää kuin kultaa olisi enemmän.

https://www.yearone.com/Product/wheels/gsf158kg#prettyPhoto

Kuvia olisi vaikka kuinka ja niitä tänne mielellään laittasin, mutta ei ole laitetta, jolla saisi otettua  tarpeeksi pieniä kuvia. Iphone ja digikameran kuvissa tämä saitti herjaa, että kuvat on liika suuria tänne.

Mun ymmärtääkseni nuo Yearonen 15x8 vanteet ei ole ihan alkuperäisen mukaiset. Mulla on alkuperäiset 1978 snowflaket ja noissa on vissiin puolat vähän paksummat. Noissa maalauksissakin on eroja, en tiedä onko alunperin ollut molempia tyylejä miten nuo on maalatut, mutta esim mulla nuo on maalattu 2018 kokonaan nuo puolat, kuten huomaat jos katot Yearonen vanteita niin niissä on noiden puolien päälyosa maalaamatta, eli maalissa on vain nuo sisäosat puolista.

Joo tämä forum on tosi rasittava tuosta syystä että jokainen kuva minkä tänne laittaa niin pitää erikseen pienentää kuvankäsittelyllä. Laita jokin kuvien resoluution pienennys softa ja pienennä kuvat niin pieniksi että on maksimissaan 1Mt kokoisia niin saat ne tänne ladattua, esim. 1024x768 resoluutio on jo niin pieni että menee heittämällä tänne forumille  m/
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006