Kirjoittaja Aihe: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA  (Luettu 791261 kertaa)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2004 : 20.12.2018 - klo:20:13 »
Apparin puolella varapyöräkotelo, se on kuin tehty akkua varten. Sinne Optima tai muu AGM, niin ei tarvi miettiä tuuletuksia. Tai sitten normiakku laatikkoon ja tuuletus pohjasta läpi. Kyllä nää on niin sairaan keulapainosia, että jokainen kilo keulasta pois on pelkkää plussaa vaikka akun siirto kokonaispainoa nostaakin pidemmän kaapelin takia.

Omaan avoon pitää vissiin jättää akku keulalle, koska avoissa on toi tavaratila "hieman" onneton. Täytyy varapyöräkotelo jättää tavaratilaksi.
No tää kutvonen ei ihan ole niin pahasti etupainoinen ;D Taitaa olla mosa taaempana kun nelosgenissä :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5976
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2003 : 20.12.2018 - klo:20:06 »
Olishan se ehkä mahtunut kuskinpuolen takakulmaan, mutta olis sitten pitänyt muokata muoveja(ehkä) ::) No tää meni myt tälleen ;D Muistaakseni takapäässä ei ole ilmanvaihto räppäniä ollenkaan joten ne olis pitänyt rakentaa ::)

Apparin puolella varapyöräkotelo, se on kuin tehty akkua varten. Sinne Optima tai muu AGM, niin ei tarvi miettiä tuuletuksia. Tai sitten normiakku laatikkoon ja tuuletus pohjasta läpi. Kyllä nää on niin sairaan keulapainosia, että jokainen kilo keulasta pois on pelkkää plussaa vaikka akun siirto kokonaispainoa nostaakin pidemmän kaapelin takia.

Omaan avoon pitää vissiin jättää akku keulalle, koska avoissa on toi tavaratila "hieman" onneton. Täytyy varapyöräkotelo jättää tavaratilaksi.

'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 529
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2002 : 20.12.2018 - klo:16:41 »
Takakulmissa on oikeastaan aika hyväkin tuuletus koska ilmanpoisto on B-pilarista takakulmien kautta (ritilä peräkontissa). Eli jos lämppärinpuhallin on päällä tai auto liikkuu kiertää kaikki ilma sitä kautta.
Ideana vaan ettei johonkin umpinaiseen tilaan pääsisi kertymään vetyä akun latauksesta joka sitten voi räjähtää pienestäkin kipinästä.
Monessa uudemmassa autossa on akku peräkontissa UMPINAISESSA tilassa ja akusta johtaa vaan huohotusletku (vety ja happokäryt) ulos.


Ja tosiaan suljetulla akulla poistuu koko ongelma...


Kunnolla räjähtävä akku vie taatusti osan autosta mukana. Mm. työkaveri päätti joskus sulattaa k-auton akun päältä lumet toholla kun akut oli latauksessa... PUTUM! *clap*
Monessa muussa ja 4genissä on mielestäni vielä paremmin kun on auton takanurkissa poistoventtiilit.
Säädöksissä varmaan joudutaan ajattelemaan varman päälle; esim. auto käy tyhjää paikallaan ja ilmanvaihto pois päältä, ja lataussäädin paskana, niin voihan siinä jo vaaralliset määrät kaasua kertyä...
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2001 : 20.12.2018 - klo:12:10 »
Katselin katsurin käsikirjasta ja siinä ei mainittu muuta kuin tuuletus tarttee olla.
Takakulmissa on oikeastaan aika hyväkin tuuletus koska ilmanpoisto on B-pilarista takakulmien kautta (ritilä peräkontissa). Eli jos lämppärinpuhallin on päällä tai auto liikkuu kiertää kaikki ilma sitä kautta.
Ideana vaan ettei johonkin umpinaiseen tilaan pääsisi kertymään vetyä akun latauksesta joka sitten voi räjähtää pienestäkin kipinästä.
Monessa uudemmassa autossa on akku peräkontissa UMPINAISESSA tilassa ja akusta johtaa vaan huohotusletku (vety ja happokäryt) ulos.


Ja tosiaan suljetulla akulla poistuu koko ongelma...


Kunnolla räjähtävä akku vie taatusti osan autosta mukana. Mm. työkaveri päätti joskus sulattaa k-auton akun päältä lumet toholla kun akut oli latauksessa... PUTUM! *clap*
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2000 : 19.12.2018 - klo:23:01 »
Mulle katsuri sano et akun "huohotus" letku pitää vetää ulos eli pohjasta läpi. Optimassa sellasta tosin ei oo
Katselin katsurin käsikirjasta ja siinä ei mainittu muuta kuin tuuletus tarttee olla.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1999 : 19.12.2018 - klo:20:50 »
Olisit jemmannu koko akun takaluukkuun, siellä sen on nätimpi möllöttää.  \m/
Olishan se ehkä mahtunut kuskinpuolen takakulmaan, mutta olis sitten pitänyt muokata muoveja(ehkä) ::) No tää meni myt tälleen ;D
pitäis järjestää ilmanvaihto ko. tilaan jos mennään pilkulleen lain mukaan
Muistaakseni takapäässä ei ole ilmanvaihto räppäniä ollenkaan joten ne olis pitänyt rakentaa ::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 758
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1998 : 19.12.2018 - klo:20:46 »
Mulle katsuri sano et akun "huohotus" letku pitää vetää ulos eli pohjasta läpi. Optimassa sellasta tosin ei oo
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4857
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1997 : 19.12.2018 - klo:19:53 »
Olisit jemmannu koko akun takaluukkuun, siellä sen on nätimpi möllöttää.  \m/
pitäis järjestää ilmanvaihto ko. tilaan jos mennään pilkulleen lain mukaan
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5976
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1996 : 19.12.2018 - klo:17:46 »
No olisko nyt parempi, vai tartteeko reijät vielä piilottaa? :W

Olisit jemmannu koko akun takaluukkuun, siellä sen on nätimpi möllöttää.  \m/
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1216
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1995 : 19.12.2018 - klo:17:27 »
Nyt on paljon parempi. ;D m/
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,Madz28.com tune,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Ex Pontiac Trans Am GTA 5.7 1989
    Cadillac Eldorado Convertible 1966
    Dodge Coronet 383 Magnum 1974

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1994 : 19.12.2018 - klo:17:17 »
No olisko nyt parempi, vai tartteeko reijät vielä piilottaa? :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1993 : 17.12.2018 - klo:13:16 »
Jotenkin tuo akun kiinnitysrauta eroaa taiteelliselta suuntaukseltaan muusta autosta ;D ::)
Joo liian race henkinen ;D Tarttee naamioida retro henkiseksi :W ;D
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1992 : 17.12.2018 - klo:00:31 »
Jotenkin tuo akun kiinnitysrauta eroaa taiteelliselta suuntaukseltaan muusta autosta ;D ::)
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1991 : 16.12.2018 - klo:16:29 »
Vetelin startin piuhat, akulta tulee 35mm2 ja laturille menee 20mm2. Kele starttaus tai lataus ei ainakaan noista jää kiinni ;D Ihmettelin eilen kun piuhoja ei mennyt startille kun katselin V8 mallin sähkökaavoja, juu TTA.ssa menee solenoidin piuha näköjään erillailla ::) Kohta pyöritetään moottoria startilla \m/ Startin päähän tarttee tehdä vielä johdoille telineet että pysyvät paikoillaan.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1990 : 16.12.2018 - klo:16:06 »
Kävin ostaa mätänetistä exide akun kun oli tarjouksessa ja siitä vielä 10% pois niin toihan oli halpa 8) Ainut vaan että on hiukan liian iso tohon, mutta ei hätää. Rakentelin korotuksen akun alle ja uudet kiinnikkeet = pysyy \m/ Laittelen vielä noiden kierretankojen ympärille kumiletkut niin on nätimmät 8) Premiumia premium laitteeseen \m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00