Kirjoittaja Aihe: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA  (Luettu 816253 kertaa)

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 578
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2012 : 21.12.2018 - klo:22:17 »
Siirrytään sujuvasti noihin akkuihin niin...
Oma kaava on se että ostan kyykänneen tilalle Bannerin. Joskus jostain Bemaristien keskuudesta suositeltiin... Ja ne kun minun käytössä ei ole vielä koskaan pettäneet niin täytyy jatkaa tällä linjalla. Transun Optima meinas kyykähtää niin siihenkin tuli Banner (made in Austria). Ei ole mainos mutta anyways näin meillä.
Mulla ei ole oikeastaa ollut ongelmia akkujen kanssa jos ei lasketa keltaisia optimi akkuja. Kahden kanssa jaksoin leikkiä reilun vuoden ja sitten luovutin. Eivät kestä jatkuvaa pientä kuormaa ja kun pääsevät hiukankin liian tyhjäksi lataus ei onnistu m-
Latausjännittettä on kyllä syytä seurata m/
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10580
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2011 : 21.12.2018 - klo:20:24 »
Mulla ei ole oikeastaa ollut ongelmia akkujen kanssa jos ei lasketa keltaisia optimi akkuja. Kahden kanssa jaksoin leikkiä reilun vuoden ja sitten luovutin. Eivät kestä jatkuvaa pientä kuormaa ja kun pääsevät hiukankin liian tyhjäksi lataus ei onnistu m-
Latausjännittettä on kyllä syytä seurata m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Paikalla sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 809
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2010 : 21.12.2018 - klo:18:30 »
BMW sähköautoa ei myydä ilman tauostojen tarkarkastusta kelle vaan.  Sen verran iso akku josta sais tehtyä kivan pommin m/
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3182
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2009 : 21.12.2018 - klo:16:47 »
Tuli joskus vähän kiire piiloon akkuliikkeessä kun vein akun navankorjaukseen. Akkumies otti hitsipillin ja alkoi juottamaan uusia napoja :o
Vissiin kuitenkin ties mitä teki...


Mutta tosiaan melkoisia pommeja ovat. Tai lähinnä kertynyt vety.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Gary Grand

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
  • Sukupuoli: Mies
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2008 : 21.12.2018 - klo:16:13 »
Kunnolla räjähtävä akku vie taatusti osan autosta mukana. Mm. työkaveri päätti joskus sulattaa k-auton akun päältä lumet toholla kun akut oli latauksessa... PUTUM! *clap*
Säädöksissä varmaan joudutaan ajattelemaan varman päälle; esim. auto käy tyhjää paikallaan ja ilmanvaihto pois päältä, ja lataussäädin paskana, niin voihan siinä jo vaaralliset määrät kaasua kertyä...
Olin -90 maarakennuskurssilla ja mulla oli ajovuorossa vanha TVH:n Jyry-Sisu, kun siinä hajos lataussäädin.
Akut(2x120Ah) autossa on ihan tehtaan jäljiltä apukuskin penkin alla.

Kipatessa kun painoi kierroksia koneeseen, niin alkoi tuntua että hampaat sulaa suuhun, kun kaasuja kopissa oli sen verran.. :o

Ajoin auton hallille pää ikkunasta pihalla ja mitattiin latausjännite:
Tyhjäkäynnilla tuuppasi 50V, kierroksia ei alettua enää antamaan.. *clap*

Koppia tuuleteltiin hetken aikaa, ennenkuin kiipesin avaamaan pääkytkintä apparin penkin edestä. Silti kytkin ilmeisesti antoi kipinän ja akut räjähti.
Näkö säilyi vain hyvän tuurin takia. \m/ Sattui käsi nimittäin olemaan edessä ja räjähdyksestä lentäneet hapot ja muovinkappaleet repi ranteen, hiusrajan ja huulet riekaleiksi.
Silloinen 94kg hento nuori mies lensi hytistä isojen roskisten yli reilun neljän metrin päähän ennen ensimmäistä maakosketusta.

Auton kopista ei jääny paljon pelastettavaa. Mitä ei hajottanut räjäys, niin hapot hoiteli. Niitä muovinkappaleita oli pystyssä kattopellissäkin.
Mun haalareista ei ollu sairaalakäynnin jälkeen kuin takaosat ja vetoketju jäljellä. ;D Naama oli aika karmea näkönen pari viikkoa, kun tikkejä ja turvotusta oli ihan riittävästi..

On muuten suhtautuminen akkuihin ollu tuon jälkeen vähän varovaista.
1988 Camaro

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3182
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2007 : 21.12.2018 - klo:14:30 »
Juu yritin olla hauska ??? ::) :W


Eipä ole tullut verrattua 3/4-gen koneen paikkaa suhteessa pyörännapaan. Onko niissä eroa? Pohjalevyhän on ainakin rintapellistä taaksepäin sama...
Kutonen on väkisinkin taaempana kun kasi jos loota on samassa kohtaa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10580
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2006 : 21.12.2018 - klo:12:30 »
Jos on taaempana niin siitä tulee vani... Ainakin sisustan osalta ::)
Vertasin moottorin kiinnityskohtaa etuakseliin, en kuinka syvälle mosa menee tuulilasin alle ;D
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3182
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2005 : 20.12.2018 - klo:23:09 »
No tää kutvonen ei ihan ole niin pahasti etupainoinen ;D Taitaa olla mosa taaempana kun nelosgenissä :W
Jos on taaempana niin siitä tulee vani... Ainakin sisustan osalta ::)
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10580
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2004 : 20.12.2018 - klo:20:13 »
Apparin puolella varapyöräkotelo, se on kuin tehty akkua varten. Sinne Optima tai muu AGM, niin ei tarvi miettiä tuuletuksia. Tai sitten normiakku laatikkoon ja tuuletus pohjasta läpi. Kyllä nää on niin sairaan keulapainosia, että jokainen kilo keulasta pois on pelkkää plussaa vaikka akun siirto kokonaispainoa nostaakin pidemmän kaapelin takia.

Omaan avoon pitää vissiin jättää akku keulalle, koska avoissa on toi tavaratila "hieman" onneton. Täytyy varapyöräkotelo jättää tavaratilaksi.
No tää kutvonen ei ihan ole niin pahasti etupainoinen ;D Taitaa olla mosa taaempana kun nelosgenissä :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6039
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2003 : 20.12.2018 - klo:20:06 »
Olishan se ehkä mahtunut kuskinpuolen takakulmaan, mutta olis sitten pitänyt muokata muoveja(ehkä) ::) No tää meni myt tälleen ;D Muistaakseni takapäässä ei ole ilmanvaihto räppäniä ollenkaan joten ne olis pitänyt rakentaa ::)

Apparin puolella varapyöräkotelo, se on kuin tehty akkua varten. Sinne Optima tai muu AGM, niin ei tarvi miettiä tuuletuksia. Tai sitten normiakku laatikkoon ja tuuletus pohjasta läpi. Kyllä nää on niin sairaan keulapainosia, että jokainen kilo keulasta pois on pelkkää plussaa vaikka akun siirto kokonaispainoa nostaakin pidemmän kaapelin takia.

Omaan avoon pitää vissiin jättää akku keulalle, koska avoissa on toi tavaratila "hieman" onneton. Täytyy varapyöräkotelo jättää tavaratilaksi.

'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 578
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2002 : 20.12.2018 - klo:16:41 »
Takakulmissa on oikeastaan aika hyväkin tuuletus koska ilmanpoisto on B-pilarista takakulmien kautta (ritilä peräkontissa). Eli jos lämppärinpuhallin on päällä tai auto liikkuu kiertää kaikki ilma sitä kautta.
Ideana vaan ettei johonkin umpinaiseen tilaan pääsisi kertymään vetyä akun latauksesta joka sitten voi räjähtää pienestäkin kipinästä.
Monessa uudemmassa autossa on akku peräkontissa UMPINAISESSA tilassa ja akusta johtaa vaan huohotusletku (vety ja happokäryt) ulos.


Ja tosiaan suljetulla akulla poistuu koko ongelma...


Kunnolla räjähtävä akku vie taatusti osan autosta mukana. Mm. työkaveri päätti joskus sulattaa k-auton akun päältä lumet toholla kun akut oli latauksessa... PUTUM! *clap*
Monessa muussa ja 4genissä on mielestäni vielä paremmin kun on auton takanurkissa poistoventtiilit.
Säädöksissä varmaan joudutaan ajattelemaan varman päälle; esim. auto käy tyhjää paikallaan ja ilmanvaihto pois päältä, ja lataussäädin paskana, niin voihan siinä jo vaaralliset määrät kaasua kertyä...
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3182
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2001 : 20.12.2018 - klo:12:10 »
Katselin katsurin käsikirjasta ja siinä ei mainittu muuta kuin tuuletus tarttee olla.
Takakulmissa on oikeastaan aika hyväkin tuuletus koska ilmanpoisto on B-pilarista takakulmien kautta (ritilä peräkontissa). Eli jos lämppärinpuhallin on päällä tai auto liikkuu kiertää kaikki ilma sitä kautta.
Ideana vaan ettei johonkin umpinaiseen tilaan pääsisi kertymään vetyä akun latauksesta joka sitten voi räjähtää pienestäkin kipinästä.
Monessa uudemmassa autossa on akku peräkontissa UMPINAISESSA tilassa ja akusta johtaa vaan huohotusletku (vety ja happokäryt) ulos.


Ja tosiaan suljetulla akulla poistuu koko ongelma...


Kunnolla räjähtävä akku vie taatusti osan autosta mukana. Mm. työkaveri päätti joskus sulattaa k-auton akun päältä lumet toholla kun akut oli latauksessa... PUTUM! *clap*
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10580
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2000 : 19.12.2018 - klo:23:01 »
Mulle katsuri sano et akun "huohotus" letku pitää vetää ulos eli pohjasta läpi. Optimassa sellasta tosin ei oo
Katselin katsurin käsikirjasta ja siinä ei mainittu muuta kuin tuuletus tarttee olla.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10580
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1999 : 19.12.2018 - klo:20:50 »
Olisit jemmannu koko akun takaluukkuun, siellä sen on nätimpi möllöttää.  \m/
Olishan se ehkä mahtunut kuskinpuolen takakulmaan, mutta olis sitten pitänyt muokata muoveja(ehkä) ::) No tää meni myt tälleen ;D
pitäis järjestää ilmanvaihto ko. tilaan jos mennään pilkulleen lain mukaan
Muistaakseni takapäässä ei ole ilmanvaihto räppäniä ollenkaan joten ne olis pitänyt rakentaa ::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Paikalla sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 809
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1998 : 19.12.2018 - klo:20:46 »
Mulle katsuri sano et akun "huohotus" letku pitää vetää ulos eli pohjasta läpi. Optimassa sellasta tosin ei oo
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is