Kirjoittaja Aihe: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA  (Luettu 811967 kertaa)

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6000
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #12 : 23.12.2012 - klo:11:04 »
Mulle uutta tietoa että noi turbot on laahurikoneita alunperin, aika jänskää...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5859
  • Sukupuoli: Mies
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #11 : 23.12.2012 - klo:09:42 »
Kuul  8)
Noita kuvia katsellessa tulee  elävästi mieleen se marraskuinen päivä 1989 kun Sheehan Pontiac'in show room' issa istuin tollasessa uudessa ja uneksin  8) 
28k taalan hinta oli tuohon aikaan paljon rahaa ja silloin piti tyytyä vain unelmoimaan.
Vertailun vuoksi ostin samalla viikolla 800 milee ajetun  -89 GTA'n  $16,8 k
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up LS2 and
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor northstar

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8011
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #10 : 23.12.2012 - klo:08:12 »
Dodiid! m/
GMT900 x2
R1100RT

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #9 : 23.12.2012 - klo:05:50 »
Alkuperainen laahurinokka+nostajat vaihtuu rollereiksi ja nokassa varovaiset 206/206 asteet ;D Oljypumppu+etukoppa on Weber racing.n modaamat ja nokkaketju fullroller. Dampperi on billet mallia weber ja keinut on tallaiset 8)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #8 : 23.12.2012 - klo:05:35 »
Tassa kuva imukannesta/kanavasta jota on jo hiukan alettu kaivaa ja hyvin nakeen kuika paljon kanavista taytyy kaivaa etta sai kohdalleen ::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #7 : 23.12.2012 - klo:05:29 »
Ebaysta sitten loysin kaypaset kannet kun eihan noita alkuperaisia (702) mistaa loyda eika varamoottoristakaan niita raaskinut ottaa irti. Kannet (248) makso 75$ kipale, joo eihan ne kalliit olleet ja kyllahan sen naki kun imuvenojen kupitkin oli eri kokoiset ;D Hiukan etsiskelyn jalkeen loysin Manleylta rosteri venat joissa on natisti kaulatkin ohennettu :) tassa kuva uusista kansista "putsattuna"
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #6 : 23.12.2012 - klo:05:19 »
Kansien kanssa se jumppa sitten alkoikin ::) Alkuperaiset ehdin kevyesti portata, mutta eihan toinen kansista sitten mennyt paine testista lapi vaan imu/pako kanavien valista loytyi halkeama :( tassa kuva alkupeaisista kansista "putsattuna"
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #5 : 23.12.2012 - klo:05:15 »
Kone nostettiin ulos tarkastettavaksi ja yhdesta pytysta loytyi naarmu joten alakerta paatettiin rekentaa kokonaan. Sylinterit porattiin ekaan ylikokoon ja takomannat (diamonds)+Diamond Total Seal Moly Rings ja tako H-veivit (scat). Kanpiakseli paatettii uusiokayttaa kun sita ei tarttenut kun hiukan kiilloittaa. Nama 3.8L V6.set on sisaisessa painossa jo vakiona joten mitaan ihmeita kampuralle ei tarvinnut tehda :) Alakerran rakenti Total Engine Consepts http://totalengineconcepts.com/  tuli muutaman kerran juteltua Mike Kovacks.n kanssa joka on aika guru LS7 moottoreiden kanssa :) en nyt loyda alakerrasta kuvaa mutta laitan sen myohemmin.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #4 : 23.12.2012 - klo:04:59 »
Tassa kuva kannentivareista, eli 5 ja 4 pytyn kohdalta hiukan vuoti ;D
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #3 : 23.12.2012 - klo:04:56 »
Ja sisalta, niin talla on ajettu 45 000 milee :) kunnes omistaja paatti kokeilla kuinka paljon painetta voi laittaa myllyyn ::) 23psi oli kuulemma pikkasen liikaa vakio kannentiivareille :o
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425
« Vastaus #2 : 23.12.2012 - klo:04:53 »
Konehuoneesta 8) joo kuvat on ostohetkelta myyjan kotipihalta ::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #1 : 23.12.2012 - klo:04:50 »
Laitetaanpas tama mun projekti esille kun 2v tauon jalkeen vihdoin on jotain edistysta tapahtunut talle. Kyseessa on siis 3.gen sukupolven tehokkain tehdasvalmisteinen F-body. Moottorina Buick 3.8L 231 V6 turbo, tehoksi mitattiin 255hv 9 psin paineella etta saatiin sairaan hidas vette nayttamaan nopeammalta ;) Testin jalkeen PAS saati paineen 16.5 psi jolloin oikeasti moottorista irtosi n.300hv. TTA pitaa hallussa kaksi ennatysta vuonna 1989 0-60 4.6s ja 162mile/h huippunopeus. Vette ZR1 testi auto joka pystyi korkeampaan huippunopeuteen (175mile/h) yritti varastaa toista ennatysta TTA.lta mutta sita ei hyvaksytty kun ensimmainen tuotantoauto tuli markkinoille vasta 1990 loppuvuodesta. No vastaavasti PAS asenti 6 vaihteisen manuaalin testiautoon ja ajoivat 181milee/h \m/ Ostin taman elokuussa 2010 ja auto seisoi kahdessa eri varastossa ennen kuin sain projektin aloitettua kun GTO.n rakentaminen oli kesken :W
« Viimeksi muokattu: 23.07.2017 - klo:15:06 kirjoittanut GTATL »
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00