Kirjoittaja Aihe: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.  (Luettu 3065 kertaa)

Poissa TomiV

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #16 : 17.03.2013 - klo:21:47 »
Ei mahu, C5 jarrut vaatii min. 17" vanteen.

No.. Eipä niitä jarrui viel tälle ajokaudelle oo tarkotus saada käyttöön ;)
VW Passat Farkku 1.8T -02

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5975
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #15 : 17.03.2013 - klo:20:39 »
16" vanteet on nytten mut mahtuuko noi veten jarrut siihen?

Ei mahu, C5 jarrut vaatii min. 17" vanteen.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa TomiV

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #14 : 17.03.2013 - klo:20:01 »
Jos vannekoko antaa myöten,niin laita suosiolla C5 etujarrut.Saat satulan viisaampaan asentoon kuin LS1 kombinaatiolla   ->LS1 kombinaatiolla jarruletkun banjopultti ottaa kiinni alatukivarteen kun kännetään pyörät linkkuun(mikäli ei ole rajoitettu pyörien kääntymistä siitä mitä on alunperin)

16" vanteet on nytten mut mahtuuko noi veten jarrut siihen?
VW Passat Farkku 1.8T -02

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2596
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #13 : 16.03.2013 - klo:22:22 »
Jos vannekoko antaa myöten,niin laita suosiolla C5 etujarrut.Saat satulan viisaampaan asentoon kuin LS1 kombinaatiolla   ->LS1 kombinaatiolla jarruletkun banjopultti ottaa kiinni alatukivarteen kun kännetään pyörät linkkuun(mikäli ei ole rajoitettu pyörien kääntymistä siitä mitä on alunperin)
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa TomiV

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #12 : 15.03.2013 - klo:21:20 »
Ja viel sopivaste löyty noi piirrusteukset etujarruihin...  ::)

http://lukeskaff.com/?page_id=355
VW Passat Farkku 1.8T -02

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5975
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #11 : 15.03.2013 - klo:21:03 »
Ja noissa LS1 takajarruissa tulee ainakin kunnon känkkä. Jotain mihin näissä ei oo totuttu...  ;D
Joo etujarrut ehdottomasti vaihtoon.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10417
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #10 : 15.03.2013 - klo:21:03 »
Eipä nois takapään jarrusatuloitten hinnassa oo juurikaan eroa. Samal vaivalla ku alkaa jarrui rukaamaa kerran.. Vaa paha ku ei noi LS1 etujarrusatulat tai Caddyn CTS satulat oo paljoa hinnan eroa  ;) Eikai sitä ny pelkkiä takajarrui ala päivittään  ;D
Sen takia kannattaa paivitta etujarrut ensin kun niilla takajarruilla ei kuitenkaan ole hirveesti merkitysta :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa TomiV

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #9 : 15.03.2013 - klo:20:58 »
Eipä nois takapään jarrusatuloitten hinnassa oo juurikaan eroa. Samal vaivalla ku alkaa jarrui rukaamaa kerran.. Vaa paha ku ei noi LS1 etujarrusatulat tai Caddyn CTS satulat oo paljoa hinnan eroa  ;) Eikai sitä ny pelkkiä takajarrui ala päivittään  ;D
VW Passat Farkku 1.8T -02

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5975
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #8 : 15.03.2013 - klo:20:41 »
Mutta meneeko 93-97 vetariin LS1 jarrulevy ilman muutoksia?

3genin perään jos laittaa LS1 takajarrut, niin ei tarvi vetareihin mitään muutoksia. En jaksa uskoa että asia mihinkään muuttuu vaikka olis 93-97 perä.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa TomiV

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #7 : 15.03.2013 - klo:19:15 »
Ai sulla on 93-> akseli, en tarkkaan tiedä mitä muutoksia LS1 jarrut vaatii, mutta uskaltaisin väittää että 89-97 satuloitten kiinnikeraudalla ei siinä kohtaa oo apua.

Mutta meneeko 93-97 vetariin LS1 jarrulevy ilman muutoksia?
VW Passat Farkku 1.8T -02

Poissa TomiV

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #6 : 15.03.2013 - klo:14:57 »
Ai sulla on 93-> akseli, en tarkkaan tiedä mitä muutoksia LS1 jarrut vaatii, mutta uskaltaisin väittää että 89-97 satuloitten kiinnikeraudalla ei siinä kohtaa oo apua.

Jees. Siihen nytte jarrukamoja hakemas. Tosin eipä tuo välirauta kovin erikoiselta näytä joten varmaa tulee koneistettua kyseinen osa. Jahka ensin saa hommattua jarrukamat.
VW Passat Farkku 1.8T -02

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5975
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #5 : 15.03.2013 - klo:14:43 »
Meniskö tolla osalla myös LS1 jarrukamat tohon 93-97 taka-akseliin?

Ai sulla on 93-> akseli, en tarkkaan tiedä mitä muutoksia LS1 jarrut vaatii, mutta uskaltaisin väittää että 89-97 satuloitten kiinnikeraudalla ei siinä kohtaa oo apua.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2596
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #4 : 15.03.2013 - klo:14:07 »
Jos sulla on 93-> taka-akseli,niin niissä kyseinen kiinnikerauta on valua,3gen:eissä käytetty PBR satuloitten kanssa tuota ohuempaa rautaa.Tuon artikkelin kuvista näet tuon 93-97 kiinnikeraudan:  http://www.carcraft.com/techarticles/ccrp_1204_budget_gm_rear_disc_brakes_swap_junkyard_builder/
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa TomiV

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Taka-akselin(4gen) ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #3 : 15.03.2013 - klo:13:42 »
Meniskö tolla osalla myös LS1 jarrukamat tohon 93-97 taka-akseliin?
VW Passat Farkku 1.8T -02

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5975
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Taka-akselin ja satulan kiinnikerauta.
« Vastaus #2 : 15.03.2013 - klo:13:16 »
Flynbye Performance myy, $85.

http://www.flynbye.com/catalog/i30.html

Mä tarttisin tismalleen samat palikat...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS