Kirjoittaja Aihe: 1996 3.8 camaron rengastus  (Luettu 2779 kertaa)

Poissa sineentaivas

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #22 : 18.11.2014 - klo:15:14 »
Voi poistaa

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6849
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #21 : 08.11.2014 - klo:10:03 »
Tuollahan se rokzetä vastas heti ekana vastauksena sulle aika pätevän linkin mistä voi katsoa sopiiko vai ei  ::)

Ja mikäli ei taulukon luku onnistu niin otan sieltä antamasi vaihtoehdot
205/60-16    6, 5½, 6½, 7, 7½
205/55-16    6½, 6, 7, 7½, 5½

Tuon mukaan siis ei, koska vanne 16x8.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2014 - klo:10:06 kirjoittanut Nupa »
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

JoSa500

  • Vieras
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #20 : 08.11.2014 - klo:08:22 »
Hyvin nuo 205/60-16 nastarattaat pitää ja näyttää miltä näyttää, vaan saapahan ajaa f:llä ympäri vuojen koko ajan.  8)

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4214
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #19 : 08.11.2014 - klo:01:36 »
Talviajossa se ihan on sama miten koomisilta 205 leveät näyttävät ...kunhan pitoa löytyy.
Itse kokeilen talviajoa 3 genillä 225-60-15 hakkapeliitoilla ja toisten en kokeile.
Oli sen verran hotitonta menoa.
Kuten aiemmin  TransNam kirjoitti ; "pysähtyminen on joskus kivempaa kun liikkeelle pääsy".
Jarrutusmatkat pitkät ja pelkästään valojen vaihtumisen viehreäksi odottaminen loi jännitystä kabiiniin kun auto halusi puskea vaikka makasi jarulla.
Ennakointia vaativaa ajoa.
Tämä siis 3genillä ja myöhäisemmillä pitäisi olla siedettävämpää.


« Viimeksi muokattu: 08.11.2014 - klo:01:38 kirjoittanut Fenix »

Poissa jussih

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #18 : 08.11.2014 - klo:00:00 »
Tere,

Joka oikeasti on maaseudulla asunut ja meinaa käyttöautoksi laittaa f-bodyn on mielestäni täysin  ;D

Ongelmahan on se, että peltoaukeilla sijaitseville teille voi tuiskuttaa yli puolen metrin kasan lunta nopeastikkin. Siinä sitten illalla/yöllä tulet töistä ja ainut vaihtoehto on painaa päin vain kaasu pohjassa tai istut auton kanssa siinä. Nimimerkillä muutama puskuri mennyt :D

Poissa repa

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5366
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #17 : 07.11.2014 - klo:22:05 »
Eiköhän näillä ohjeilla jo selviä mitkä gummit pitää olla f-bodyssa talvella... ;D ;D ;D
Ainoa oikea talvirengaskoko on 245/45-18   \m/ 

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #16 : 07.11.2014 - klo:18:32 »
Eiköhän näillä ohjeilla jo selviä mitkä gummit pitää olla f-bodyssa talvella... ;D ;D ;D
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #15 : 07.11.2014 - klo:18:26 »
ne on ne landelta tänne muuttaneet,jotka luulee että etelässä on kesäkeli ympäri vuoden  ;D
Joo näyttäis että aidot snadilaiset viettää aikansa kallion kuppiloissa päivät eli eivät juurikaan ajele ;D
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9761
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #14 : 07.11.2014 - klo:16:54 »
;D ;D ;D
Sillä erolla et tääl landella ei ni helposti talvi yllätä autoilijoita.
Stadilaiset ilmeisesti ainakin ite uskoo siihen ikuiseen kesään kun ajotyyliä kattoo...

ne on ne landelta tänne muuttaneet,jotka luulee että etelässä on kesäkeli ympäri vuoden  ;D

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #13 : 07.11.2014 - klo:11:33 »
Liikaa siellä on niitä liikkujia... Siks muutinkin aikoinaan riittävän kauas...
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4214
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #12 : 07.11.2014 - klo:11:16 »
Täällä etelässä on verran enemmän tiellä liikkujia niin myös sattuu enemmän.
Ruuhka-aikoina kun kaikki amatöörit yms. suunnistavat pääteille terrorisoimaan muuta liikennettä niin kolisee.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #11 : 07.11.2014 - klo:11:05 »
Maalaisilla on kyllä sitkeessä tuo käsitys PK-seudun ikuisesta kesäkelistä ;D Ihan samanlaista liukasta täällä on alle -5:n kun suola ei toimi ;)
;D ;D ;D
Sillä erolla et tääl landella ei ni helposti talvi yllätä autoilijoita.
Stadilaiset ilmeisesti ainakin ite uskoo siihen ikuiseen kesään kun ajotyyliä kattoo...
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Lintumies

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 373
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #10 : 07.11.2014 - klo:08:30 »
Tullu vuosien saatossa huomattua että talvella pysähtyminen on joskus kivempaa kun liikkeelle pääsy...
Yritin joku vuos sitten välillä ajella f-bodylla talvella huonoilla kitkarenkailla. En oo ajanu sen jälkeen kun pari kertaa huomasin peilijäälle ajetussa risteyksessä et eipä vauhti hiljene... Onneks ei osunu mihinkään. Eikä ruveta puhumaan tilannenopuksista kun nopeutta ei ollu.
Kokemusta myös muutamista halvoista talvikumeista - nastat katoaa vetävistä kuukaudessa vaikka ajais kuin nätisti ja olis luistonestot yms.
Ite tullu siihen tulokseen et vähän kalliimmat talvikumit on kestävyydeltään pitemmän päälle reilusti halvemmat kun halvat.
Vähän eri asia kehä-III sisäpuolella missä suolakerros joka paikassa.

Menipäs avautumiseks... ;D

Maalaisilla on kyllä sitkeessä tuo käsitys PK-seudun ikuisesta kesäkelistä ;D Ihan samanlaista liukasta täällä on alle -5:n kun suola ei toimi ;)
'07 Fiat Bravo 1.4 T-jet 150 Sport
ex-'01 BMW 530iA M-Sport
ex-'95 Firebird L36

"Though I walk through a valley of rice I shall fear no turbo, for Torque art with me"

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #9 : 06.11.2014 - klo:16:13 »
Kaasujalastahan se on kiinni ;D ;D ;)
Tullu vuosien saatossa huomattua että talvella pysähtyminen on joskus kivempaa kun liikkeelle pääsy...
Yritin joku vuos sitten välillä ajella f-bodylla talvella huonoilla kitkarenkailla. En oo ajanu sen jälkeen kun pari kertaa huomasin peilijäälle ajetussa risteyksessä et eipä vauhti hiljene... Onneks ei osunu mihinkään. Eikä ruveta puhumaan tilannenopuksista kun nopeutta ei ollu.
Kokemusta myös muutamista halvoista talvikumeista - nastat katoaa vetävistä kuukaudessa vaikka ajais kuin nätisti ja olis luistonestot yms.
Ite tullu siihen tulokseen et vähän kalliimmat talvikumit on kestävyydeltään pitemmän päälle reilusti halvemmat kun halvat.
Vähän eri asia kehä-III sisäpuolella missä suolakerros joka paikassa.

Menipäs avautumiseks... ;D
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3959
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: 1996 3.8 camaron rengastus
« Vastaus #8 : 05.11.2014 - klo:20:25 »
215-225/55-60 aika yleisiä kokoja nykyään. Löytyy joka puljusta.
Ei tosiaan kannata mitään sirkkelinteriä laittaa vaan kunnon (nasta)talvikumit jos meinaa ajaa pelkäämättä...
Omissa autoissa on Hakkapeliittoja. Olleet samat kumit jo monta talvea eri autojen alla ja on pehmeät vieläkin ja nastat tallessa.
Kaasujalastahan se on kiinni ;D ;D ;)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.