Kirjoittaja Aihe: 3gen 9bolt bw metelöinti rempan jälkeen  (Luettu 2598 kertaa)

Poissa KD

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 3gen 9bolt bw metelöinti rempan jälkeen
« Vastaus #5 : 22.04.2016 - klo:12:45 »
Ei varmaan liity mitenkään ja vielä eri peräkin kyseessä. Mutta just eilen korjaajan kanssa ihmeteltiin pinionin preloadia uusilla laakereilla ja oli amerikan mittayksiköistä muutettuna ohje oli 2,7 - 3,6 nm.Tämä siis GM 10 bolt. Eli tuo 1,6 tuntuu aika löysältä. Ei mulla muuta...

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6612
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava-Loviisa
Vs: 3gen 9bolt bw metelöinti rempan jälkeen
« Vastaus #4 : 14.04.2016 - klo:17:48 »
Jotkut perät ujeltaa.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa eich

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3gen 9bolt bw metelöinti rempan jälkeen
« Vastaus #3 : 14.04.2016 - klo:15:54 »
Mulla oli 79 firessä sama juttu 😕Ei löytynyt vikaa vaikka 3kertaa tarkastettiin ja ikinä ei löytynyt että mikään välys tai asennus olis ollut pielessä☺

Eli kädet ristissä yle puhetta kovemmalle ja hanaa vaan \m/ Kyllähän sieltä varmasti jossain vaiheessa joku kalikka kurkistaa/irvistää jos on radikaalisti asiat pielessä :W

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3556
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: 3gen 9bolt bw metelöinti rempan jälkeen
« Vastaus #2 : 14.04.2016 - klo:13:44 »
Mulla oli 79 firessä sama juttu 😕Ei löytynyt vikaa vaikka 3kertaa tarkastettiin ja ikinä ei löytynyt että mikään välys tai asennus olis ollut pielessä☺
CHEVROLET CAMARO 99 Z28. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa eich

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
3gen 9bolt bw metelöinti rempan jälkeen
« Vastaus #1 : 14.04.2016 - klo:09:51 »
Kysytäämpäs täältä neuvoja ja vinkkejä. Eli tein tuossa talven aikana täysrempan 9 pulttiseen 7.75" perään (laakerit, stefat, motiven 3.7 välitykset ja huollettu carrier 9bolt.comista). Nyt ongelmana on perän ujellus kun ajaa ensin moottoritiellä perän kunnolla lämpimäksi, kylmänä ei kuulu juurikaan mitään ääniä missään tilanteessa. Pahimmillaan meteli on n.80 vauhdissa kun "ei kiihdytetä tai jarruteta". Kiihdyttäessä tai moottorijarrulla mentäessä ei ääntele yhtään. Samoin yli 100 vauhdissa rupeaa kuulumaan mieto vihellys joka ei muutu kiihdyttäessä tai jarruttaessa (ei kuulu kylmänä). Katsoin kasatessa kosketuksen tahnalla keskelle ja backlashia jäi heittokellon mukaan n.0,22mm eli 0.008". Pinion preloadia tuli n.1,6nm. 100 mailin ajon jälkeen vaihtelin öljyt ja katselin kuviota niin oli siirtynyt vetopuolella hieman ulkokehälle päin mutta oli vielä kuitenkin suht keskellä (lie osat asettuneet kunnolla paikalleen). Backlashia oli ajon jälkeen murikka lämpimänä n.0,1mm eli 0.004". Pinioni ei tuntunut löystyneen vaikka kangella koitti kammeta. Jäiköhän joku välys liian tiukaksi ja metelöi sen vuoksi lämmetessään? Pitäneekö ajaa (vika) esille vai löisikö tuon vielä kertaalleen lihoiksi? Nyt tuolla on ajettu n.500 mailia eikä ole ainakaan vielä levinnyt rattaat pitkin teitä :o