Kirjoittaja Aihe: Auton säilyttäminen talvella autotrailerissa/merikontissa tms.  (Luettu 8284 kertaa)

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5591
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Joo se on selvä ettei 400W tuota plussan puolella pitäisi, mutta luulisi pitävän jonku asteen lämpimämpänä ku ulkoilma? Ja eikö se riitä siihen ettei kerrytä kosteutta?

Hain pari kappaletta noita kosteuden syöjiä tuonne, yks tollanen tarkoitettu 20 neliölle joten katsotaan mitä nuo 2 tekee noin 12 neliön kopissa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Ei ole kokemusta mutta jos kärry on eristämätön niin ei 400W riitä pitämään plussan puolella talvella. Varsinkaan tuuletettuna.
Eristäminen olis yks vaihtoehto tai sitten sellainen pinta johon ei vesi niin kondensoidu. Vois kuvitella että esim. styroksilla hoituisi molemmat...


Jos tilassa on tuuletus niin kosteutta et saa pienemmäksi kun ulkoilma mutta lämpötila toki vaikuttaa suoraan kastepisteeseen ja suhteelliseen kosteus %-iin.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5591
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Auton säilyttäminen talvella autotrailerissa/merikontissa tms.
« Vastaus #1 : 04.11.2018 - klo:11:51 »
Minähän päädyin ostamaan siis sen kopillisen autotrailerin kesällä (jatkoa "Helppo ja halpa autotalli" topikille) että yhen auton säilyttää siinä. On siis 2013 vuoden 5500 Eurowagon missä katolla ilmanvaihtokanava, trailerin takalaidan alaosasta taas pääsee korvausilmaa vaunuun. Oon viikottain seurannut miten auto siellä säilyy, Chargeri siellä nyt möllötellyt. Traileri pysy 100% kuivana näihin viikkoihin asti vaikka kuin sato vettä, mutta nyt kun jatkuvasti jumpannu plussan ja miinuksen puolella niin eilen huomasin että oli kerännyt kosteutta trailerin kattoon ja sieltä jonku pisaran pudotellu autonkin päälle.

Luulisin että se ite pakkanen tai plussa ei ole se ongelma, mutta tuo että vaihtelee ees taas tekenee tuon ongelman. Miten tää olisi paras nyt viilata paremmaksi?

Laitanko esim. 400W pakkasvahdin tuonne vaunuun, sehän pitää sitten plussan puolella tuon kopin koko ajan. Vai oliko se niin että se riittäs että vaunussa olisi aina pari astetta lämpimämpää kuin ulkona että estää kosteuden tiivistymisen, onko niitä semmosia lämmittimiä mitkä osaa automaattisesti pitää trailerin sisäilman 2 astetta esim lämpimämpänä kuin ulkona? Vai riittäiskö se jos laittaa traileriin jonku kosteudenkerääjän? Teillä osallahan oli kokemusta auton säilyttämisestä merikonteissa ja trailereissa, laittakaahan ajatuksia ja kokemuksia tulemaan  :)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006