Kirjoittaja Aihe: 77 Trans am automaatista manuaaliksi?  (Luettu 689 kertaa)

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 803
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: 77 Trans am automaatista manuaaliksi?
« Vastaus #7 : 05.03.2019 - klo:13:16 »
Ja seuraava kommentti onkin jo että "laita LS" ;D ;)

 \m/ \m/ \m/ m/ m/ m/
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3166
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: 77 Trans am automaatista manuaaliksi?
« Vastaus #6 : 04.03.2019 - klo:16:26 »
Tai sitten valitset sellaisen laatikon joka toimii nykyisellä perävällärillä esim.doug nash 4+1 tai bmw zf   on tiheä 1. Ja suora 5.
...ja vielä sellaisen mikä ei tarvi silmälaakeria...


Toisaalta perävälityksen vaihto taitaa olla pienempi paha kun adapterilevyn hommaaminen/tekeminen... ja hyvällä tuurilla silmälaakerinkin saa nätisti vauhtipyörään ettei tarvi kampuraa koneistaa.
Eri asia sitten mistä vauhtipyörä jos ei kyseistä konetta ole manuaalina tehty. Varsinkin jos on ulkoisesti tasapainotettu kone pitäis kiekko olla kyseiseen koneeseen tehty.


Ja seuraava kommentti onkin jo että "laita LS" ;D ;)
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 432
  • 1995 z28
Vs: 77 Trans am automaatista manuaaliksi?
« Vastaus #5 : 04.03.2019 - klo:14:46 »
Puolivakavissani tällaisella ajatuksella leikittelen. Eli jos autolootan tilalle vaihtaisi jossain vaiheessa vaikka tremecin 5 tai 6 vaihteisen kytkimineen.  Onko kukaan tehnyt Suomessa vastaavaa?

Ongelmana on kuitenkin perä. Orkkismanuaaleissa perävälitys on jotain 3.52 ja minulla tässä automaatissa on aika aavikkoperä. 2.33 tai jotain tuollaista. Ei tuollaiseen perään käsittääkseni saa manuaalilaatikkoa toimimaan siten, että liikkeellelähtö onnistuu ilman jatkuvaa kytkimenpolttamista.

Eli myös perään joutuisi vaihdattamaan uuden välityksen. Projektin hinta paisuu niin korkeaksi, että samalla rahalla saa orkkismanuaalisen ponun.

Tai sitten valitset sellaisen laatikon joka toimii nykyisellä perävällärillä esim.doug nash 4+1 tai bmw zf   on tiheä 1. Ja suora 5.
1995 z28 manual.

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 481
Vs: 77 Trans am automaatista manuaaliksi?
« Vastaus #4 : 04.03.2019 - klo:08:56 »
No ei välttämättä vaihtoon. Moottori purkuun, akseli kainaloon ja koneistamolle. On niitä tehty, mutta niinkuin kirjoitin homman mielekkyys on vähän niin ja näin. Mutta harrastehan tää on muutenkin...


Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: 77 Trans am automaatista manuaaliksi?
« Vastaus #3 : 04.03.2019 - klo:08:50 »
Oldsin konehan sulla oli tossa?

Sitä ei koskaan ole saanut tehtaan jäljiltä manuaalina, joten kampiakselin takapäässä ei ole tukilaakerin koneistuksia. On toki tehtävissä, mutta homman mielekkyys on vähintäänkin kyseenalainen... ::)

Enpä tiennytkään tuota. Samalla menis siis koko moottori vaihtoon.

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 481
Vs: 77 Trans am automaatista manuaaliksi?
« Vastaus #2 : 04.03.2019 - klo:06:20 »
Oldsin konehan sulla oli tossa?

Sitä ei koskaan ole saanut tehtaan jäljiltä manuaalina, joten kampiakselin takapäässä ei ole tukilaakerin koneistuksia. On toki tehtävissä, mutta homman mielekkyys on vähintäänkin kyseenalainen... ::)

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
77 Trans am automaatista manuaaliksi?
« Vastaus #1 : 04.03.2019 - klo:01:14 »
Puolivakavissani tällaisella ajatuksella leikittelen. Eli jos autolootan tilalle vaihtaisi jossain vaiheessa vaikka tremecin 5 tai 6 vaihteisen kytkimineen.  Onko kukaan tehnyt Suomessa vastaavaa?

Ongelmana on kuitenkin perä. Orkkismanuaaleissa perävälitys on jotain 3.52 ja minulla tässä automaatissa on aika aavikkoperä. 2.33 tai jotain tuollaista. Ei tuollaiseen perään käsittääkseni saa manuaalilaatikkoa toimimaan siten, että liikkeellelähtö onnistuu ilman jatkuvaa kytkimenpolttamista.

Eli myös perään joutuisi vaihdattamaan uuden välityksen. Projektin hinta paisuu niin korkeaksi, että samalla rahalla saa orkkismanuaalisen ponun.