Kirjoittaja Aihe: 4th genin peräöljyt  (Luettu 20339 kertaa)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10461
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #54 : 14.05.2019 - klo:19:27 »
Mulla on sellainen öljyn imupumppu missä on adapteri suoraan 1l purkkiin. Ei montaa kertaa tartte pumpata kun on 1l purkki tyhjä *clap* Muistaakseni ostin motonetistä. Samalla pumpulla voi imaista tehostimen öljyt säiliöstä jne Ei tartte valutella eikä viritellä eikä odotella viikkoo m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9761
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #53 : 14.05.2019 - klo:15:28 »
kannattaa lämmittää pöljy purkki tulee paljon paremmin ulos  m/

koko purkki 118ml tuli aikoinaan aina laitettua Red Linea
« Viimeksi muokattu: 14.05.2019 - klo:15:32 kirjoittanut Chevy »

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 529
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #52 : 14.05.2019 - klo:10:30 »
Jos öljyissä ei ole liukastetta valmiina, niin vaikka desi kerrallaan lisäainetta, jos lukko pitää ääntää parkkipaikka pyörityksessä.

Pikaisen guuglauksen perusteella ajattelin laittaa aluksi about 4 % öljyyn, vaikka aine ei olekaan sama kuin tuo Redline mutta kuitenkin saman GM:n specsin täyttävä.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000186/Red-Line-levylukollisen-peran-kitkamuunnin-118ml

Kitkanmuunnin-lisäaine lukollisiin tasauspyörästöihin. Pienentää lepokitkaa, tunnetaan myös nimillä "Limited Slip Additive" "LSD Additive" jne. Levylukko ja kartiolukko vaativat noin 4 % (1 purkki/3 litraa öljyä) tätä ainetta, jotta lukko toimii jouheasti eikä täristä ja paukuta tiukoissa käännöksissä. Red Line 75W90 ja 80W140 Gear Oil -hypoidiöljyissä on tämä aine jo valmiina (noin 5 %). Sen sijaan 75W90NS ja 75W140NS eivät sisällä tätä ollenkaan, ja sopivalla yhdistelmällä voidaan säätää lukon pitoa optimaaliseksi kulloiseenkin tarkoitukseen
• Tupla-annostusta (2 purkkia/3 litraa öljyä) voidaan käyttää uuden tasauspyörästön sisäänajoon, madaltamaan lämpötiloja (jopa 30 °C) jotta vältytään hammaspyörien pintakarkaisun päästymiseltä
• Normaalisti kannattaa käyttää vain sen verran kuin lukon jouhea toiminta vaatii (noin 4 %), koska yliannostus heikentää lukon pitoa
• Kannattaa käyttää myös lukottomissa perissä, koska pienempi kitka parantaa hyötysuhdetta ja madaltaa lämpötiloja
• Yhteensopiva synteettisten ja mineraaliöljyjen kanssa
• Täyttää useimpien autovalmistajien vaatimukset, kuten GM 1052358, Ford M2C118-A, M2C196-A, 19B546-MA, Chrysler 4318060
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4214
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #51 : 13.05.2019 - klo:23:52 »
Jos öljyissä ei ole liukastetta valmiina, niin vaikka desi kerrallaan lisäainetta, jos lukko pitää ääntää parkkipaikka pyörityksessä.


« Viimeksi muokattu: 13.05.2019 - klo:23:57 kirjoittanut Fenix »

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #50 : 13.05.2019 - klo:23:32 »
Kannattaa säästää korkit mistä tulee vetämällä pilli tms. tötterö. Käyvät yleensä myös muihin pulloihin.
Pilli reikään ja reipas puristus pullosta...
Bilteman pullot ja korkit parhaita. Pilli taipuisa ja pullo pehmeä eli saa käärittyä vaikka rullalle niinkuin tuubin.
Ei oo kauaa kun omaan lisäsin stefanvaihdon jälkeen.


Käytän muutenkin Biltsun lukkoperäöljyä. Ei rutise eikä soi ja alkuperäinen lukko pitää hyvin.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 529
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #49 : 13.05.2019 - klo:23:18 »
Ok thanks.
Onhan mulla pari muutakin kysymystä.
Tuli tämmöistä Americasta:
http://atpautomotive.com/limited-slip-supplement

Lisäänkö koko putelin vai oisko selkeesti järkevämpää käyttää jotain muuta lisäainetta? (Normiölpät on jo valmiina.)
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6849
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #48 : 13.05.2019 - klo:22:17 »
Putelin korkkiin reikä ja siitä pikkurillinvahvuista kumiletkua läpi ja tiivistys. Putelin saa nostettua akselin päälle ylösalaisin, siitä se ölppä valuu melkein ittekseen.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 529
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #47 : 13.05.2019 - klo:21:53 »
Mulla oli tämmönen halppis pumppu.
Hidas, mutta ajoi asiansa.
Bensatankin tyhjennys oli sille liikaa :W
30€ saa samanlaisia nopeampia.
Nyt viimeksi täytin käsipumpulla, mikä sopi pullon kierteisiin ja melko kivuttomasti silläkin sujui.

https://sportyfeel.fi/ultimate-speed-oljypumppu.html
Mulla on itseas tuollasta vastaava sähköpumppu. Arvelen vaan että voi olla peräöljy sille turhan paksua ja toisekseen vähän sottasta voi tulla kun ainakin noita letkuja saa sitten tyhjäillä...
Mahtuuko tuonne mikään pullo kyljelleen että sais kaadettua? Esim lisäaineen puteli? Jos kahen desin puteli menis niin eihän sitä tartteis edes kymmentä kertaa täyttää.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4214
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #46 : 13.05.2019 - klo:21:46 »
Mulla oli tämmönen halppis pumppu.
Hidas, mutta ajoi asiansa.
Bensatankin tyhjennys oli sille liikaa :W
30€ saa samanlaisia nopeampia.
Nyt viimeksi täytin käsipumpulla, mikä sopi pullon kierteisiin ja melko kivuttomasti silläkin sujui.

https://sportyfeel.fi/ultimate-speed-oljypumppu.html

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 529
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #45 : 13.05.2019 - klo:21:20 »
Heitänpä tähän tämän kyssärin... Ois peräöljyn vaihto taas edessä. Ja tuli mieleen että saako tuonne kaadettua öljyt jostain pikkupullosta jollain tempulla, jos akseli roikkuu alhaalla, eli auto nostettu helmoista? Viimeksi oli vaan v-mäinen touhuta sellasella käsipumpulla kun auton paino oli renkailla...
Joskus olen muuten tippakannulla lisännyt sen pari litraa 3 geniin, toimiva sekin mutta peukalo vähän väsyy siinä litkutellessa  :)
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #44 : 23.08.2017 - klo:09:33 »
Vaihdoin viime viikolla Gulf LS 80W-90 öljyn sijasta Teboil Hypoid LS 80W-90 öljyt niin jotenkin korviin ei kantaudu enää perästä ääntä samalla tavalla kuin Gulf öljyillä ja on muutaman euron halvempi.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 758
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #43 : 02.08.2017 - klo:18:26 »
Joo kun ite laitoin 96 lt1 boxiin ton niin piti käyttää softa jetillä. Jet dst.llä kyl pysty muuttaan taulukoita jne mut ei saanu tota toimintoa päälle. Lt1 boxissa oli oma nasta myös merkkivalolle mut nykysessä truck boxissa ei ku niissä merkkivalon ohjaus tulee korimodulilta
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3089
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #42 : 02.08.2017 - klo:11:37 »
...jos on ls1, eli ei erillistä nappia jolla vaihdetaan
moodia. :-[
Kyllä sen napin saa myös LS1 kun ottaa ja laittaa (paitsi 98 ECM). Ja softaan saa sellaiset asetukset kun haluaa. Ei oo pakko mennä tehdas-säädöillä. Toki vaatii vehkeet että softaa pystyy muuttamaan.
https://www.hptuners.com/forum/showthread.php?8887-Performance-Mode-Switch-Option
https://ls1tech.com/forums/automatic-transmission/1210253-add-performance-shift-option-98-4l60e-trans.html
Olen tutkinut asiaa enempikin kun olisin omaani moisen halunnut. Pitäis vaihtaa ECM...


edit: tosiaan mun virhe... Eli nappi löytyy tehdas-lisävarusteena vain 94-95 Transameista. Ei enää 96.


Ja otsikkoon liittyen: Kaverin 3gen perään (levylukko, tais olla eaton) laitettiin ensin jotain peräöljyä ja lisäine. Oli myyjä suositellut. Rutisi ja pukkui lukko. Vaihdettiin kokeeks bilteman lukkoperäöljy ja rutinat loppui eikä muitakaan ääniä ole. Tämä siis kun tuli uus välitys ja lukko. Tultiin siihen tulokseen että ihan ok litkua... Menny jo pari vuotta ongelmitta.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2017 - klo:12:00 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3959
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #41 : 02.08.2017 - klo:09:31 »
softassa on standard, performance ja hot vaihtoehdot
näitä ei kuitenkaan ole camaroissa vakiona, joten vaatii erillisen ohjauksen
esim. hptunerilla tai efilivellä jos on ls1, eli ei erillistä nappia jolla vaihdetaan
moodia. :-[
Eli samanlainen juttu kuin kaverin 95 firessä ei tuntunut ihmeelliseltä :-\
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 529
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: 4th genin peräöljyt
« Vastaus #40 : 01.08.2017 - klo:21:45 »
Transmission perform -nappia on myös 94 mallissa, mm. mulla. Perstuntumalta lyhyesti muutoksena on nopeammat vaihdot osakaasulla, ei vaikuta vaihtohetkeen.

Ja peräöljyistä... Itellä on tässä samassa autossa jotkut Bilteman GL5 -speksatut ja AC?Delcon lisäaine, ei oo ollut mitään oireita. Tosin ei paljon reisinkiä. Ja ei varmaan sama perä kuin alkup kysyjällä.
"If it ain't broke, don't fix it"