Kirjoittaja Aihe: Manuaali vs automaatti  (Luettu 70068 kertaa)

Redcat

  • Vieras
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #38 : 24.09.2004 - klo:18:38 »
Mä taas olen ikäni ajanut manuaaleilla, ja nyt automaattiin tykästyneenä ei paluuta entiseen ole.

Poissa HRA33

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 169
  • Sukupuoli: Mies
  • että siltä pohjalta
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #37 : 24.09.2004 - klo:18:23 »
Sullahan on ku on kova loota ja kaikki. :) Itse en oo omallani uskaltanut vielä kilpaa ajaa ???
'74 Pontiac Trans Am 462cid
'64 Ford Galaxie 500XL 4dht 390cid
'93 Audi 100 S4 Avant 2.2t quattro
'82 Fiat 131 2000 TC Racing
'95 UAZ 315126 "Komandirsky"

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #36 : 24.09.2004 - klo:17:46 »
Häh ??  Eikös f-body olekaan urheiluauto ?    :'(  Hyvä, kun asia selvisi. Pistän oman pirssini myyntiin....  
« Viimeksi muokattu: 24.09.2004 - klo:17:53 kirjoittanut Senior »
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa HRA33

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 169
  • Sukupuoli: Mies
  • että siltä pohjalta
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #35 : 24.09.2004 - klo:17:36 »
Vaikea ottaa kantaa kun en oo muuta manuaalijenkkiä ajanut kuin K5 Blazeria, jossa taisi olla joku kuorma-auton loota ainakin vaihtamisnopeudesta päätellen. Jotenkin vaan vääntävän jenkkikoneen jatkoksi mieltää helpoiten automaatin. Urheiluautoon taas mielestäni kuuluu ehdottomasti manuaaliloota.
'74 Pontiac Trans Am 462cid
'64 Ford Galaxie 500XL 4dht 390cid
'93 Audi 100 S4 Avant 2.2t quattro
'82 Fiat 131 2000 TC Racing
'95 UAZ 315126 "Komandirsky"

Poissa Salkki

  • Kunniajäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 482
  • Sukupuoli: Mies
  • two liters of displacement refers to soda
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #34 : 19.09.2004 - klo:16:12 »
Mutkaa manuaalilla ja suoraa automaatilla  8) Tässä minun mielipiteeni.  

« Viimeksi muokattu: 19.09.2004 - klo:16:13 kirjoittanut Salkki »
Rikastumista odotellessa

-VW kupla 70 projekti
-Caprice farmi projekti?

jarit

  • Vieras
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #33 : 19.09.2004 - klo:15:35 »
Käyttöautoon automaatti koska on vaivaton, helppo jne. Kun käyttö-aanelkku lähtee multa vaihtoon niin seuraavaan tulee DSG.

Harrasteutoilussa, joka ei perustu käytännöllisyyteen vaan puhtaasti tunteeseen ja mieltymyksiin, manuaali kahdeksan sylinterin jatkeena tuntuu mun mielestä mukavalle.

Harrasteauto hakiessani mulla oli ainoana kriteerinä "ponycar ja manuaalilla ja ennen saastevuosia". Olisi voinut aivan yhtähyvin olla GT Musti tai Moppen E-body mutta ekana tuli kohdalle Camaro: Muncie tuntuu hyvälle kun sen edessä on L-48 ja takana on 12-bolt 3.55 /Posi ja yläpuolella Hurstin keppi.

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #32 : 18.09.2004 - klo:12:37 »
Annetaan ääni "puoliautomaatille". Kuten pekka aikaisemmin sanoin, niin munkin mielestä ns. urheiluautossa pitää itse saada mahdollisuus päättää milloin lyödään pykälää sisään. Nyt kun olen ajanut n. kolme vuotta manuaalisella seiskasatasella (manukoneisto jne) niin en enää vaihtaisi mistään hinnasta ponuun perinteistä automaattia tai edes mitään "kovaa" askia. En edes t56:ta :-X.

Lyhye perustelut: räikän yksinkertainen eteen-taakse käyttö, vaihtaa nopeammin kuin perinteiset manuaalit (viiva ei katkea), ei kytkimen kanssa kikkailua, kaupungissa ei tarvitse kuin kahta vaihdetta (2 ja 3) ja lähtee valoista vaikka nelosella..
« Viimeksi muokattu: 18.09.2004 - klo:12:44 kirjoittanut Msk383 »
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3455
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #31 : 18.09.2004 - klo:12:27 »
Audin DSG-lootissa on kyllä ideaa. Automaatin helppous on yhdistetty suoraan vetoon, vaihdot on salamannopeita kaksoiskytkimen ansiosta, kaks vaihdetta on tavallaan kytkettynä yhtäaikaa. Tuo tekniikka on kehitetty aikoinaan turbokilpa-autoihin, vaihdot piti olla nopeita, ettei ahdot pääse tipahtamaan. Tota lootaa voi ilmeisesti ohjata napeilla tai antaa vaihdella itekseen.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2004 - klo:12:28 kirjoittanut Soppa »
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

Poissa Arska

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 322
  • Sukupuoli: Mies
  • Fuel economy??
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #30 : 18.09.2004 - klo:12:12 »
Kaks piippuinen juttu. Automaatti on vaivaton ja kiva kruisailla, joskus vaan kun oikein lapsettaa niin olis kiva itte hämmentää pykäliä mutkatiellä. Uusis loorishan tommoinen on mahdollistakin.
Chevrolet Camaro Iroc-Z 350 -90

pile

  • Vieras
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #29 : 18.09.2004 - klo:11:53 »
ikuisuus kysymys toinen tykkää tyttärestä ja toinen äiteestä. 8)
automaatti on kiistatta kaupunki ruuhkissa ym. normaaliajossa paikallaan kun taas paljon ajava säästää vuoressa muutaman litran pensaa kun on kova loota onko sillä sitten merkitystä jokainanen päätelkööt itse. samoin kun on kyse vajaatehoisista autoista niin kytkimen kanssa on kiva leikkiä että saa edes vähän jälkiä tiehen samoin kuin rataajoa voisin kuvitella olevan parempi ajaa kovalootaisella. annan ääneni kumminkin automaatille molemmilla olen ajanut ja todennut että ne pienet puutteet mitä automaatissa on kovaan askiin verratuuna niin ne voi hyväksyä sen helppoiden ja vaivattomuuden takia.

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7942
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #28 : 18.09.2004 - klo:11:39 »
Piirtaahan tuo natisti. Mutta kun valo vaihtuu vihreaksi, niin se, joka tuollaisia jalkia tekee ei ole yleensa kovin vahvoilla.  :-X

Riippuu tietenkin minkalainen auto siina toisella puolella on, mutta kuitenkin.

Mulla on mottona se, etta kahta en vaihda, ja toinen niista on vaihteet. Toista en ole viela keksinyt...  ;D

 8)
GMT900 x2
R1100RT

Poissa pekkaz

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 304
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #27 : 18.09.2004 - klo:10:57 »
Oikeasti ajettavaksi tarkoitetussa autossa pitäisi kyllä olla manuaali. Ite oon aika paljon sitä mieltä että olisi pitänyt hommata auto T56:lla... mutta voihan sen asian vielä korjata.

Automaatti rulettaa varttimaililla 60ft takia, mutta jos auton välittää mielekkäästi niin sitten kiekat on korkealla matka-ajossa, minkä taas manuaalin 6s vaihde korjaa vaikka välitykset olisi todella lyhyetkin. Samoin automaatilla tulee helposti aika pahoja kuolleita pisteitä eri nopeusalueille joita voi paikata stallilla ja ruuvilla, mutta siinä sitten taas otetaan jostain muualta pois.

Jos nopeutta on yli ~50kmh niin manuaali rulettaa.

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6848
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #26 : 18.09.2004 - klo:10:31 »
Automaatille annan minäkin ääneni  :) varsinkin kun en aja talviajoa.

Edellinen - fix-or-repair-daily - oli manuska ja... ei...
« Viimeksi muokattu: 18.09.2004 - klo:10:34 kirjoittanut Nupa »
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa JR

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Maitoa en ole juonut, enkä juo!
    • Kesäauto
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #25 : 18.09.2004 - klo:10:25 »
 ;D ;D
-89 GTA 350 + TH700 + ATI Procharger + edelbrock peltis. + 3'' Borla - http://pontiac.atjw.net

Poissa GTA-57

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Oma teksti
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #24 : 18.09.2004 - klo:10:22 »
automaatti vastaan manuaali vähän sama asia kuin asuisit kahdeksannessa kerroksessa ja kävelet aina portaat ylös vaikka hissilläkin pääsee.....nopeammin ja helpommin 8)