Kirjoittaja Aihe: Vakio ECM:n liitin, mistä sellaisen saapi??  (Luettu 1961 kertaa)

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6445
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Vakio ECM:n liitin, mistä sellaisen saapi??
« Vastaus #5 : 04.11.2006 - klo:16:29 »
Hommaa jostakin rikkinäinen vakio ECM-boxi ja kolista romut ulos...sen jälkeen kasaat Megasquirt:n suoraan sen sisälle.

Sen jälkeen vaihtuu boxi lennossa varsinkin kun käytät alkuperästä MAP-anturia piirilevylle sijoitettavan sijaan.

En ole koskaan oikein ymmärtänyt mitä järkeä siinä Megan piirilevyllä sijaitsevassa MAP:ssa on ?

No ainakin suurempi vikamahdollisuus kun pitkä letku koneelta boxille...kyllä se tieto kulkee paremmin piuhaa pitkin.

Tällä tavalla harkitsin aikanaan Megan kasaamista ja hommasin aihionkin...joka osoittautui muuten täysin ehjäksi boxiksi  8)

Tuo Mega on vain sen verran sekava laite,varsinkin kun ei omaa mitään käsitystä elektroniikasta,etten ruvennut pulaamaan koskaan sen kanssa enempää.
Partcon sarja ja MSII daughter board tuli jopa hommattua,mutta kasaamatta jäi...no ehkä vielä joskus  ???

Hankalin tuntuu olevan lukkoturbiinin ohjauksen toimiva toteutus...

No eipä oo alkuperäistä MAP:ia ku tuo mun laite on MAF:lla. Joo ja ECM hylsy on jo hommattu mistä liittimen saa, mutta ajattelin silti yrittää löytää sellaisen jostakin ihan irrallaan myytävänä. Kun eihän sen tarvisi olla kuin itse liittimen päästä sopiva johtosarjaan, pinneillehän se on se ja sama ku piirilevy tehdään sen liittimen mukaan...

Tässä on nyt mulla tarkoitus alkaa tekemään adapteri Megasquirtin ja vakiojohtosarjan väliin ainakin seuraavilla optioilla:
- Turbiinilukituksen ohjaus (ja tästähän tehdään sitten niin hyvä kuin taidot vaan riittää...)
- Adapterissa mahdollisuus käyttää joko suoraan omaa lambdaa TAI sitten kytkimellä valita ulkoinen lambda, jolle oma erillinen liitäntä adapterissa

Vinkkejä otetaan vastaan, mitä muita optioita tuohon adapteriin voisi sisällyttää, ne on kuitenkin nyt heti suunnitteluvaiheen alussa otettava huomioon, kun teen sille ihan kunnolliset kotelot ja piirilevyt yms. Näitä voin sitte tehdä useamman kohtuullista korvausta vastaan mikäli jollakulla kiinnostaa saada Megasquirt kiinni autoon bolt-on tyyppisesti ilman johtosarjan pilkkomista ja silti saada kaikki turbiinilukituksen yms. ohjaukset toimintaan ilman räpeltämistä...  ;)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Sport Truck

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 77
  • Oma teksti
Vs: Vakio ECM:n liitin, mistä sellaisen saapi??
« Vastaus #4 : 04.11.2006 - klo:14:50 »
Hommaa jostakin rikkinäinen vakio ECM-boxi ja kolista romut ulos...sen jälkeen kasaat Megasquirt:n suoraan sen sisälle.

Sen jälkeen vaihtuu boxi lennossa varsinkin kun käytät alkuperästä MAP-anturia piirilevylle sijoitettavan sijaan.

En ole koskaan oikein ymmärtänyt mitä järkeä siinä Megan piirilevyllä sijaitsevassa MAP:ssa on ?

No ainakin suurempi vikamahdollisuus kun pitkä letku koneelta boxille...kyllä se tieto kulkee paremmin piuhaa pitkin.

Tällä tavalla harkitsin aikanaan Megan kasaamista ja hommasin aihionkin...joka osoittautui muuten täysin ehjäksi boxiksi  8)

Tuo Mega on vain sen verran sekava laite,varsinkin kun ei omaa mitään käsitystä elektroniikasta,etten ruvennut pulaamaan koskaan sen kanssa enempää.
Partcon sarja ja MSII daughter board tuli jopa hommattua,mutta kasaamatta jäi...no ehkä vielä joskus  ???

Hankalin tuntuu olevan lukkoturbiinin ohjauksen toimiva toteutus...

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6445
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Vakio ECM:n liitin, mistä sellaisen saapi??
« Vastaus #3 : 16.10.2006 - klo:19:54 »
Yritin etsiskellä sellaista liitin valmistajilta, mutta taitaa olla OEM tyyppi eli tyyppi, jota valmistetaan ainoastaan laitevalmistajille omalla tyyppinumerolla eikä siten löydy kovin helposti.

Pärkkele, olis niin paljo helpompi tehä se adapteriki ku ei tarttis alkaa sitä liitintä irrottelee yms.  ???
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Teac

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1355
  • Sukupuoli: Mies
  • If it don't run, crome it!
Vs: Vakio ECM:n liitin, mistä sellaisen saapi??
« Vastaus #2 : 16.10.2006 - klo:18:51 »
Yritin etsiskellä sellaista liitin valmistajilta, mutta taitaa olla OEM tyyppi eli tyyppi, jota valmistetaan ainoastaan laitevalmistajille omalla tyyppinumerolla eikä siten löydy kovin helposti.
Pontiac TransAm, 305 HSR + TH700  -91
Chevrolet Chevy II Nova -67
Volvo 940 Turbo -95 STW
Volvo S80 T6

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6445
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vakio ECM:n liitin, mistä sellaisen saapi??
« Vastaus #1 : 16.10.2006 - klo:12:25 »
On tarkoitus alkaa tuo adapteri tekemään Megasquirtin ja alkuperäisen johtosarjan väliin, joten tarvisi saada se liitin mikä noissa vakio ECM:ssä (-86) on kiinni. Oon ajatellu sellaisen irrottaa vanhasta rikkinäisestä ECM:stä, mutta tuli mieleen että löytyisikö jostain tuollainen liitin uutena kun tuohan näyttää ulkoapäin ainakin ihan perusliittimeltä?? Säästyisi turhalta irrottelulta ja voisipa sitten samalla tehdä useammankin adapterin halukkaita varten jemmaan...  ;)
« Viimeksi muokattu: 16.10.2006 - klo:12:28 kirjoittanut BlackZ »
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006