Kirjoittaja Aihe: Pontiac 455cid rakentelua  (Luettu 19734 kertaa)

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2747
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #9 : 26.04.2016 - klo:17:59 »
saahan siihen ihan mukavasti osia m/ http://www.jbp-pontiac.com/products.html
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa Gebes

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #8 : 26.04.2016 - klo:17:32 »
Thanks.
Eli taas oon ostamassa jotain mihin ei vissii kovin helposti/ halvalla saa osia..... *clap*
Täytyis varmaa ostaa joku Camaro että osia sais puolet halvemmalla.... Kait. :o
Ite vielä pihalla näistä "urheiluautoista".
-88 Avo Tulilintu

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5861
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #7 : 26.04.2016 - klo:17:09 »
No niin. Tuleva Pontiac harrastaja tässä ihmettelee että käykö tuollaiseen 6.6L -> 7.5 moottoriin mitään chevyn osia ?
Onko mm. startti, bensapumpu yms. samaa vaiko ihan "omia"
Chevyn osat ei käy... no laturi voi käydä jos..
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up LS2 and
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor northstar

Poissa Gebes

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #6 : 26.04.2016 - klo:16:36 »
No niin. Tuleva Pontiac harrastaja tässä ihmettelee että käykö tuollaiseen 6.6L -> 7.5 moottoriin mitään chevyn osia ?
Onko mm. startti, bensapumpu yms. samaa vaiko ihan "omia"
-88 Avo Tulilintu

Poissa Mätkä

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
  • Oma teksti
Vs: Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #5 : 28.10.2006 - klo:20:41 »
Kiitoksia tästä, valaisi pirusti eikä tarvi mitään normaalia ihmeellisempiä työkaluja!

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 263
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #4 : 28.10.2006 - klo:20:19 »
Ensin etsitään koneen yläkuolokohta, johon tarvitset heittokellon, astelevyn ja paksun rautalangan. Heittokello asennetaan ykkössylinterin kohdalle, astelevy kampiakslin päähän ja rautalanka taivutetaan "viisariksi" osoittamaan asteluvun asteita. Kun apulaitteet on asennettu, pyöritetän konetta normaaliin käyntisuuntaan. Kun mäntä on esim. 0,05" ennen yläasentoa, merkataan kampiakselin asteluku paperille. Konetta pyöritetään niin kauan kun mäntä on ohittanut YKK:n ja mennyt alaspäin samanverran ja merkitään tämä luku paperille. Näiden astelukujen puolessa välissä on koneen yläkuolokohta.
Kone pyöritetään yläkuolokohtaan. Kun kone on yläkuolokohdassa, laitetaan astelevyn nollakohta rautalankaviisarin kohdalle. Nokka on siis paikallaan, jakopää asennettu ja kone YKK:ssa. Ykkössylinterin imunokalle laitetaan nostaja ja heittokello nostajalle siten, että kun nostaja nousee niin se liikuttaa heittokelloa. Nyt etsitään imunokan noston keskikohta, samalla tavalla kuin YKK. Nyt EI enään kosketa astelevyyn, vaan luetaan astelevystä noston keskikohdan asteluku ja verrataan nokkalapun lobe centerline lukuun. Noin yhden asteen ero on salittua, sekin mielummin ennakkoon.
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa Mätkä

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
  • Oma teksti
Vs: Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #3 : 28.10.2006 - klo:19:48 »
No mä varmaan tarvisin semmosen nokan ajoituskiekon? Mistä niitä saa? Vai tekeekö sillä mitään jos jakopäässä on säätö 2 tai 4 tai 6 astetta? Pari astetta sinnepäin kun haluaa vai onko noi asteet riippuvaisia auton painosta ja koneen iskutilavuudesta vaiko nokan ominaisuuksista? Nokka on Com cams XE-274 hydraulinen. 

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 263
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #2 : 28.10.2006 - klo:19:25 »

Osaisko joku neuvoa puupäätä et mitä tolla nokan ajoituksella haetaan, onko mitään hyötyä vai onko vaan pelkkää hifistelyä?

Ei se hifistelystä käy, sillä nokan ajoituksella tarkoitetaan nokka-akselin asentamista koneeseen siten, että venat aukeavat ja sulkeutuvat niillä asteluvuilla kuin valmistaja on suunnitellut.
Kun nokka asennetaan tarkasti, ei riitä pelkästään se, että laitetaan kampiakselin rattaat ja nokkarattaan merkit kohdalleen. Asentamalla nokka eri asentoon korostetaan koneen tiettyjä ominaisuuksia. Asennettuna ennakkoon paranee alakierrosten vääntö, vastaavasti myöhemmälle lisääntyy korkeiden kierrosten teho. Jo parin asteen muutos vaikuttaa selvästi.
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa Mätkä

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
  • Oma teksti
Pontiac 455cid rakentelua
« Vastaus #1 : 28.10.2006 - klo:12:44 »
Jaahas löysin 455:sen aihion mistä pitäis talven aikana saada kovakulkuinen kone(ainakin haaveissa) Trans amiin. Lohko ja kampura lähtivät jo koneistamolle ja tilauksessa ovat TRW:n takomännät, mölyrenkaat ja Comp camsin säädettävä jakopää.

Osaisko joku neuvoa puupäätä et mitä tolla nokan ajoituksella haetaan, onko mitään hyötyä vai onko vaan pelkkää hifistelyä? Kansiksi on tulossa Pontiacin omat 62-numeroiset 2.11"/1.77" venoilla ja 72cc palotiloilla.

Näistä johtuen männistä pitäis sorvata joku 1.1 milliä pois että sais puristukset johonkin 10.2:1 huiteile! Onko kaukaa haettua että uskaltaako niistä ottaa sen verran pois? Kuinka yleistä ylipäätään on sorvata männistä pois tavaraa? Sitten olis kansien porttaus edessä, aika kallista hommaa, taitaa maksaa joka paikas ton 700-900euroa et joku niitä kairais et pitääkö itse ruveta yrittämään vai saako ne kuinka helposti piloille?
« Viimeksi muokattu: 01.12.2006 - klo:20:43 kirjoittanut Mätkä »