Kirjoittaja Aihe: TBI:n viritys  (Luettu 85383 kertaa)

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1486
  • Oma teksti
Vs: TBI:n viritys
« Vastaus #8 : 09.11.2006 - klo:14:06 »
Lt1:n nokka,sillä toimii,mulla olis kn:suodatin hyvä,yks suodatin kotelo mistä saa toisen trönän jos haluaa rakentaa tupla snorkkelin yht 50e,eikös joku kaupannu tollasta nokkaa jossain.Kannethan ei ole mitkään erikoiset tollasessa tbi koneessa ne vaihtoon tai ainakin porttaukseen.Ja puristuksia ylös sinne 10:n pintaan
« Viimeksi muokattu: 09.11.2006 - klo:14:11 kirjoittanut Mopo305 »
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa Jarno

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1764
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TBI:n viritys
« Vastaus #7 : 09.11.2006 - klo:13:24 »

Tuohon ilmanottoon voisi olla varmaan tehokkaampiakin ratkaisuja?



Sitähän voi lykätä sinne vaikka pienelllä paineella...   \m/
IROC-Z  -88
Beretta GTU -89
E200 Kompressor -03
Voyager -03
ZXR 750 -94
VFR 800 Vtec -02

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3328
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Vs: TBI:n viritys
« Vastaus #6 : 09.11.2006 - klo:13:09 »
Noista lastuista ei oo vaparikoneissa mitään hyötyä, ellei myös mekaaniseen puoleen kosketa. Eli kannet, nokka, imusarja...
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4368
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: TBI:n viritys
« Vastaus #5 : 09.11.2006 - klo:13:01 »
Nokka-akselin vaihdolla saa koneen heräämään, sehän se siellä ekana ahdistaa, kun venttilit ei aukea tarpeeksi ja ovat liaan kauan kiinni.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Haapis

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TBI:n viritys
« Vastaus #4 : 09.11.2006 - klo:12:54 »
Taidan aloittaa kevyesti tilaamalla Summitilta edelbrockin peltisarjan (EDL-68753) ja KN:n filterin (KNN-E-1450).
Näillähän ei tehoa juuri irtoa mutta ilmankulku ainakin parannettu jonkin verran jatkovirittelyä varten
eli pikkusormi annettu...
Tuohon ilmanottoon voisi olla varmaan tehokkaampiakin ratkaisuja?

Mitenkähän tuo "lastuttamispuoli"?
Noita valmislastujahan olis aikalailla tarjolla mutta toisten mielipiteiden mukaan niistä ei ole paljon hyötyä.
Toisaalta tuo moottorikohtainen prommin tunaaminen vaikuttaa melko hankalalta.
Datan sais kohtuu helposti luettua ja uuden piirin poltettua mutta tuo varsinainen
säätäminen eli sopivien parametrien hakeminen taitaa olla aika työlästä.

Ja edelleen kiinostaa minkälaisia virityksiä muilla on LO3 "maamoottorissa"?

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 259
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: TBI:n viritys
« Vastaus #3 : 08.11.2006 - klo:21:56 »
Perusvirityksen lähtökohtana on saada mahdollisimman suuri ilma/polttoainemäärä johdettua moottoriin ja virtaus myös sieltä pois. Tunnetusti "pullonkaula" on juuri pakopuolella alkuperäisissä valurautasarjoissa.


Peltisarjat+putkisto on varmasti se fiksuin paikka aloittaa.

siitä se lähtee  \m/
« Viimeksi muokattu: 15.09.2007 - klo:21:15 kirjoittanut juha »
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5873
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: TBI:n viritys
« Vastaus #2 : 08.11.2006 - klo:17:27 »
Summitin luettelot on erittäin vaarallisia. Ne yleensä tietää lompakolle kovia aikoja.

Peltisarjat+putkisto on varmasti se fiksuin paikka aloittaa.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2007 - klo:21:14 kirjoittanut juha »
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Haapis

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
  • Sukupuoli: Mies
TBI:n viritys
« Vastaus #1 : 08.11.2006 - klo:14:34 »
Tulipa tuossa mieleen Summitin joulukatalogia tutkaillessa viritysjutskat.

Omistan itse vakio -91 TBI firebirdin ja ajatus pienestä piristyksestä on alkanut vaivaamaan ja vienyt yöunet.

Tällä hetkellä jo luettu thirdgenin TBI artikkelit "ultimate TBI:stä" kansien ja nokkien vaihtoon saakka.
Vaihtoehtojen määrä on melkoinen mutta ajattelin aloittaa peltisarjojen ja ilmanoton (open ear element tai vastaava) vaihtamisella.
Lisäksi "lastuttaminen" myös mielessä.

Tästä heräsi mielenkiinto minkälaisia TBI virityksiä muilla mahtaa olla autoissa?