Kirjoittaja Aihe: Vaihteisto vit.....kenkkuilee  (Luettu 4433 kertaa)

Poissa Jagsteri

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 67
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #19 : 08.06.2017 - klo:20:27 »
Vissiin diagnoosi on siis, että pääsylinterin kumit falskaa, ne vois toki vaihtaa ja sylinteriä säätää/shimmata. Mutta, lueskelin et jollakulla oli sylinterin seinämätki ollu jo syöpyny ja siittä sit menny kumitki rikki. Taitaa olla lopputuloksen ja hinnan/työmäärän puolesta paras et ostaa uuden paremman pääsylinterin. Kiitos vastauksista, pitää viel miettii mistä olis paras ostaa.
Trans Am -99

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5244
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #18 : 07.06.2017 - klo:21:28 »
Tuo johtuu yleensä siitä, että ei viitsitä/osata shimmata työsylkkyä, kun asennellaan uutta kytkintä. Varsinkin aftermarketti kytkimissä pitäisi aina mitata mahdollinen shimmauksen tarve.

no tos kykä sarjas ei ollu yhtään simmiä matkas ni ei osattu moista kaivata eikä varmaan mitatakaan. ihmetytti vaan ku työsylinteris on kumminki melkosen paljo liikevaraa ja ottaa jousella löysät pois et miks ei sit riitä.

korjattiin onkelma muistaakseni wilwoodin pääsylkällä ja työsylinteri oli jo vaihettu gm viimesiin versioihin missä piti olla pisin liikerata
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Mikey_

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 438
Vs: Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #17 : 07.06.2017 - klo:09:02 »
Tohon ls versioon ku vaihtaa kytkimen ni siel loppuu liikerata ihmeen helposti. sitä pystyy lisäämään vaihtamal pääsylinterin isommalla porauksella olevaan aftermarketti versioon. törmättiin moiseen kun ei trans amiin menny pakki päälle koneen käydessä millään konstilla. tää siis sihen ettei se irrota.

Tuo johtuu yleensä siitä, että ei viitsitä/osata shimmata työsylkkyä, kun asennellaan uutta kytkintä. Varsinkin aftermarketti kytkimissä pitäisi aina mitata mahdollinen shimmauksen tarve.
-86 IROC-TT        9.920s@225.71km/h

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 953
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #16 : 06.06.2017 - klo:22:18 »
Tätä  ovat monet kehuneet jenkkilän foorumeilla, kun ei tuo geeämmän oma oikein tahdo pysyä nopeissa/ korkeilla kierroksilla vaihdettaessa tahdissa mukana + vahvempaa tekoa. http://www.tickperformance.com/tick-performance-adjustable-clutch-master-cylinder-kit-for-98-02-camaro-firebird-ls1/
« Viimeksi muokattu: 06.06.2017 - klo:22:20 kirjoittanut Juza89 »
1985 Buick Electra 5.0 rullaava prokkis
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Jagsteri

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 67
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #15 : 06.06.2017 - klo:20:52 »
Okei. Joku tommonen http://www.hawksmotorsports.com/98-02-camaro-firebird-ls1-adjustable-clutch-master-cylinder-kit/ Saiskohan vastaavia suomesta mistää järkevään hintaan ?
Trans Am -99

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5244
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #14 : 06.06.2017 - klo:20:23 »
Tohon ls versioon ku vaihtaa kytkimen ni siel loppuu liikerata ihmeen helposti. sitä pystyy lisäämään vaihtamal pääsylinterin isommalla porauksella olevaan aftermarketti versioon. törmättiin moiseen kun ei trans amiin menny pakki päälle koneen käydessä millään konstilla. tää siis sihen ettei se irrota.
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Jagsteri

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 67
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #13 : 06.06.2017 - klo:10:59 »
Vanha aihe, mutta jatkan tästä, kun samantapainen ongelma. Eli -99 vuoden manuaali firebirdi ja siihen on sintterikytkin vaihdettu muutama vuos sitten. Viime kesä oli eka, kun oli mulla ajossa. Loppukesästä alkoi kytkin tehä sitä, et kun enempi joutuu pysähteleen/lähteen liikkeelle, peruutteleen yms polkeen kytkintä vaihde pääl, kytkinpolkimen liikeradasta katoaa tyyliin 90% (on ihan tyhjää löysää) ja lopussa 10% kytkinpolkimen matkal kytkin vasta irrottaa, ja joskus pari kertaa sammunu, kun kytkin ei ole irrottanu ollenkaan jos joutunu luistatteleen peruutelles tms. Sit kun sitä vapaalla pumppailee niin kytkimen toiminta palautuu. Kytkin ei luista. Ja esim kun, neloselta vaihtaa kolmoselle niin että kiekkoja vähän enempi niin kuuluu laatikosta semmonen rallatus kun kytkin on pohjassa, eli ei ole irrottanut kunnolla? Tänä keväänä vaihdatin kytkin nesteet ja kytkin toimi siitä jonkun aikaa kunnolla, nyt alkanut taas tekeen samaa. Olisiko vika juuri työsylinterin kumeissa vai mikä? :(
Trans Am -99

Poissa molopaa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #12 : 23.04.2004 - klo:19:31 »
Toi sun ongelma viittais kylläkin kytkimen työsylinterin kumien falskaamiselta. Kokeile ihan piruuttas, jonkun kaverin apua käyttäen, seistä kytkinpolkimen päällä jonkun aikaa, ja katso liikkuuko se kytkinhaarukka hissukseen lepoasentoon. Jos näin tekee, niin ei muuta kuin sylkylle korjaussarja ja peruutat kytkinkaupat.

Muuten hyvä, mutta kytkin ei ole hydraulinen, vaan on suora työntö mekanismi alusta loppuun. Hydraulinen kytkin tuli autoihin vasta 84 tai 85 vuonna ja mullla on sopivasti 83.
- '83 Pontiac Firebird V6 T5 -

iroc

  • Vieras
Re:Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #11 : 22.04.2004 - klo:13:15 »
Toi sun ongelma viittais kylläkin kytkimen työsylinterin kumien falskaamiselta. Kokeile ihan piruuttas, jonkun kaverin apua käyttäen, seistä kytkinpolkimen päällä jonkun aikaa, ja katso liikkuuko se kytkinhaarukka hissukseen lepoasentoon. Jos näin tekee, niin ei muuta kuin sylkylle korjaussarja ja peruutat kytkinkaupat.

Poissa molopaa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #10 : 19.04.2004 - klo:18:15 »
Centerforcehan se piti tilata. En ottanut sitä dualforce mallia vaan sen karvalakki mallin. Rahat on tiukilla ja tuskinpa tuo V6 kone tarvii niin hyvää kytkintä..........vielä.......ehkä parin turbon tai remmiahtimen jälkeen.

Se tiiviste saattaapi pikkasen tiputtaa, joten taidanpa vaihtaa sen varmuuden vuoksi.
- '83 Pontiac Firebird V6 T5 -

Poissa Raimo

  • Kunniajäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 65
  • Kaikki, paitsi ponchoilu on turhaa
Re:Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #9 : 19.04.2004 - klo:16:51 »
Minkä merkkisen kytkimen tilasit. Kato samalla kampuran päästä, ettei öljyä tihku tiivisteestä. On helppo vaihtaa samalla reissulla  :)

Poissa molopaa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #8 : 19.04.2004 - klo:12:33 »
Rupes vituttaan viimein tuon kytkimen toiminta, joten tilasin uudet osat: Paineasetelma, kytkinlevy ja painelaakeri.

Vian ilmeisesti aiheuttaa painelaakeri, koska kytkintä painettaessa alkaa suhiseva ääni, ikään kuin laakeri olisi menossa rikki.

Katsotaan sitten, kun kytkin on levällään pöydällä.
- '83 Pontiac Firebird V6 T5 -

Poissa molopaa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #7 : 07.04.2004 - klo:15:21 »
Onkos kenelläkään tietoa  onko normaalia, jos "clutch fork" eli kytkin haarukka liikkuu ylös-alas suunnassa 1-2 cm ?

Suoristin sen säätösauva hommelin ja säädin kytkimen uudelleen. Nyt taas toimii. Saapas nähdä miten kauan.

- '83 Pontiac Firebird V6 T5 -

Poissa molopaa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #6 : 06.04.2004 - klo:19:33 »
Paskat siinä olekkaan mitään vaijeria.

Pitäää käydä läpi kaikki mekanismit kytkinpolkimesta kytkinhaarukkaan asti. Jos ei löydy jotain löystynyttä tai valskaavaa kohtaa ninn pitänee tiputtaa vaihteisto ja repästä kytkin auki.
- '83 Pontiac Firebird V6 T5 -

Poissa molopaa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Vaihteisto vit.....kenkkuilee
« Vastaus #5 : 06.04.2004 - klo:18:24 »
Kytkin toimii vaijerilla. Pitää vielä tarkistaa se, ennen kuin rupea purkamaan.

Vika tuli kuitenkin verrattain äkkiä, joten kytkin ei välttämättä ole loppuun ajettu. Luulisi, että se olisi ruvennut oikuttelemaan hiljalleen ja pahentunut hitaasti.

Tiedä vaikka vaijeri olisi menossa poikki........
- '83 Pontiac Firebird V6 T5 -